Mä niin vihaan tätä windows seiskaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermot todellakin menee just nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hermot todellakin menee just nyt

Vieras
Ostin tosiaan joku aika sitten uuden koneen, enkä mä saa tähän paskaan asennettua yhtään mitään. Tulostinta ei pysty yhdistään, tää ei löydä mitään ajureita siihen vaikka mitä teen. Viimeksi kun yritin, tilttas koko paska ja jouduin asentaan käyttiksen uudelleen.
Nyt tää ei tunnista webkameraa, vaikka sekään ei ole paria kuukautta vanhempi! Firefoxia en pysty lataamaan ollenkaan, kun koneesta katkee siinä vaiheessa virrat. C-asemallekaan en saa tallentaa mitään, kun tää väittää ettei mulla ole oikeuksia! Kellähän ne oikeudet sitten mahtaa olla, jos ei mulla?!

Mä vihaan tätä helvetin paska tietokonetta ja sen typerääkin typerämpää käyttistä, jonka kanssa ei toimi yhtään mikään laite!!!

Aargh!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja .:
ET VAAN OSAA :D :D :D HAHAAHAHAHAHAAHAHAAHAHAHA

No en osaakkaan!! :headwall: :headwall:
Oispa ihan kiva osata, mä en pysty tän koneen kanssa tekemään mitään muuta kuin surffaamaan netissä. En pysty käyttää webbikameraa, en pysty käyttämään skypeä, en tekstinkäsittelyohjelmia, en tulostaa, en ladata kuvia, leffoja, en yhtään mitään. Ihan on helevetin kallis laite pelkkään nettisurffaamiseen tääkin!!

Alkuperäinen kirjoittaja Hermot todellakin menee just nyt:

Oispa ihan kiva osata, mä en pysty tän koneen kanssa tekemään mitään muuta kuin surffaamaan netissä. En pysty käyttää webbikameraa, en pysty käyttämään skypeä, en tekstinkäsittelyohjelmia, en tulostaa, en ladata kuvia, leffoja, en yhtään mitään. Ihan on helevetin kallis laite pelkkään nettisurffaamiseen tääkin!!

Tuo tänne se niin korjaan sen veloituksetta!

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Juu mulla kans tää seiska on toiminu paremmin ku mikää muu tähä asti. Et ehkä josai muuala o ny vika..

Miksi mä en sitten pysty yhdistää tähän usb:in kautta tulostinta tai webbikameraa? Sanoo, ettei ajuria löydy, eikä auta vaikka sen hakis ite netistä. Laitteet on uusia ja yhteensopivia käyttöjärjestelmän kanssa, silti tää tekee tätä. Missä muualla se vika voi olla, kuin tässä käyttiksessä???

Ei mun aiemman koneeni kanssa ollut mitään tämmöisiä ongelmia ikinä. Sen kun tökkäs piuhat kiinni, niin kone löysi ohjelmat ja laitteet ihan itekseen. Tää paska ei tunnista edes näyttöä, vaikka sen siihen lätkäis kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Hermot todellakin menee just nyt:

Tuo tänne se niin korjaan sen veloituksetta!

Tule sä tänne, keitän kahvit korjauspalkaksi. Tai sitten kerro mulle netin välityksellä, mitä tälle pitää tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu mulla kans tää seiska on toiminu paremmin ku mikää muu tähä asti. Et ehkä josai muuala o ny vika..

Miksi mä en sitten pysty yhdistää tähän usb:in kautta tulostinta tai webbikameraa? Sanoo, ettei ajuria löydy, eikä auta vaikka sen hakis ite netistä. Laitteet on uusia ja yhteensopivia käyttöjärjestelmän kanssa, silti tää tekee tätä. Missä muualla se vika voi olla, kuin tässä käyttiksessä???

Ei mun aiemman koneeni kanssa ollut mitään tämmöisiä ongelmia ikinä. Sen kun tökkäs piuhat kiinni, niin kone löysi ohjelmat ja laitteet ihan itekseen. Tää paska ei tunnista edes näyttöä, vaikka sen siihen lätkäis kiinni.

Miun kone taas tunnistanu kaikki samat vermeet mitä edelliset windowsit, plus pari vielä siihen pääle. Kertaakaan en oo joutunu hakee mitää ajuria manuaalisesti.

Kohtuu uusia värkkejä nääki.

Ei mulla oo läppäriä, vaan tää kone:
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/poytatietokoneet/ASM92C5K7GF1N/acer-aspire-poytatietokone

Windows on Home Premium- versio.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei mulla oo läppäriä, vaan tää kone:
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/poytatietokoneet/ASM92C5K7GF1N/acer-aspire-poytatietokone

Windows on Home Premium- versio.

no siinä on joku vika valmiina, tai tullut siinä vaiheessa kun oot asentanut käyttiksen ite uudestaan. Voihan niitä olla, veljelläkin oli uudessa koneessa vistalla ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on linux. Meidän kone ongelmat loppui siihen kun lopetettiin gatesin tukeminen

Enemmän ongelmia Linuxin (Ubuntu) kanssa on ollut kuin Windows 7RC:n kanssa. Tosin nyt on Ubuntu koneella, kun en ole jaksanut ostaa Windows seiskaa. Perusasiat hoituvat hyvin molemmilla.

Miun kone taas tunnistanu kaikki samat vermeet mitä edelliset windowsit, plus pari vielä siihen pääle. Kertaakaan en oo joutunu hakee mitää ajuria manuaalisesti.

Kohtuu uusia värkkejä nääki.

Näinhän se menee seiskan kans.

Kokeile poistaa softat ja ajaa uudelleen. Äkkiseltään vaikea sanoa mikä olis vikana.

Oletko ihan varma, että laitteet on yhteensopivia?

Alkuperäinen kirjoittaja mac:
Oisit ostanut Macin niin ei tarvis enää koskaan taistella tuollaisten ongelmien kans. Kone ei kaadu koskaan eikä muutenkaan jumita, vielä kovin nopeakin.

Tai Nokian N900:n. Kulkee lisäksi kätevästi mukana niin voi palstailla vaikka kahviossa.

Meillä on linux. Meidän kone ongelmat loppui siihen kun lopetettiin gatesin tukeminen

Enemmän ongelmia Linuxin (Ubuntu) kanssa on ollut kuin Windows 7RC:n kanssa. Tosin nyt on Ubuntu koneella, kun en ole jaksanut ostaa Windows seiskaa. Perusasiat hoituvat hyvin molemmilla.

Meillä myös ubuntu molemmissa koneissa eikä ole koneet sen jälkeen jäänyt jumiin ja aukeavat ihan hetkessä. Windowsilla aina vähän väliä jumittui.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja mac:
Oisit ostanut Macin niin ei tarvis enää koskaan taistella tuollaisten ongelmien kans. Kone ei kaadu koskaan eikä muutenkaan jumita, vielä kovin nopeakin.

mutta muuten sillä ei tee mitään.

Näyttäähän tällä tekevän vaikka mitä :D Tai sit sä et vaan osaa :D

Ja veikkaanpa, et perus-palstamamma ei niin hirveesti muutakaan tee koneellaan kuin palstailee, käyttää s-postia ja jotain kuvia muokkailee.

Meillä myös ubuntu molemmissa koneissa eikä ole koneet sen jälkeen jäänyt jumiin ja aukeavat ihan hetkessä. Windowsilla aina vähän väliä jumittui.

Ei minullakaan ubuntu ole kaatunut kuin kerran siten että piti resetoida kone. Ei toiminut mikään syöttölaite. Netti toimi windowsissa nopeammin. Ubuntussa kestää aikansa ennen kuin pääsee ekaa kertaa sivulle, sitten se toimii nopeasti. Moni ubuntun sovellusvalikoiman ohjelma taas ei toimi kunnolla vaan kaatuilee tai muuten ei lähde käyntiin. Esimerkiksi Tux Taiteilija ei sammu kuin väkisin tappamalla. Oli tietysti Windowsissakin näitä ohjelmia, mutta ne piti itse hakea eikä olleet sovellusvalikoimassa. Windows seiskan release candidate versio taas oli yllättävän vakaa, ei ollut ongelmia sen kanssa.

Yhteistyössä