Mä olen niin täys noita lasten nukkumisia (nukkumattomuutta) ja miehestä EI OLE MIHINKÄÄN!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt vituttaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt vituttaa!

Vieras
Huusin ja raivosin miehelle juuri. Kuppi meni niin nurin että mä en kestä enää! Hoitakoot itse lapset nukkumaan!!!

Perjantaina oli tarkoitus aloittaa esikoiselle unikoulu. Ennen nukutettu, yleensä mies hoitanut nämä. Kun lapsi nukahtanut isä hiippailee omaan sänkyynsä ja yöllä lapsi tulee hakemaan isän makkarista takaisin viereensä.
Tottakai minä ja vauva herätään JOKA SAAMARIN YÖ tuohon pelleilyyn!

Mulla on jo niin mennyt yli että on nukahtamisvaikeuksia ja univelkaa tietenkin... Vauva äkäinen, kun esikoinen herättää AINA!

No niin. Perjantaina laitoin vauvan unille ja mies lupasi hoitaa esikoisen nukkumista siihen asti ainakin. Typeränä mies meni lapsen pomotteluun mukaan täysin ja hihhuloi oven raossa niin että lapsi näki hänet koko ajan ja lapsihan otti ilon irti siitä, juttelemalla ja mieshan vastasi ja pölpötti itsekin koko ajan lapselle.

Toinen yö... Mies oli pois ovenraosta, mutta jutusteli koko ajan lapselle ja ramppasi hänen huoneessaan, vaikkei lapsi tullut edes sängystä pois. Ja se pälätys jatkui molemmilla!!!

Kolmas yö... Lapsi pompotteli miestä jäämään oven rakoon ja hyppäämään vähän väliä huoneessa, vaikka lapsi oli sängyssä. Yöllä lapsi heräsi ja tottuneesti tuli klo 2 hakemaan isää taas viereensä ja isä hyssytteli taas ovenraossa ja pälätti, eikä uskonut että pitää olla HILJAA ja tyynesti kantaa lapsi sänkyynsä. Klo 3 minä menin kantamaan lasta sänkyyn ja samat höpötyskikat hän koitti minullekin. Sitten alkoi kova itku että "äiti puhu mulle, älä oo hiljaa, mä en tykkää susta, mä haluun isin tänne(koska mies on TÄYSIN pompoteltavissa ja lapsi tietää sen)." Klo 3:30 mies jo haki patjan lapsen huoneeseen ja jäi sinne nukkumaan. Itse sain vasta viideltä unta vauvan kanssa ja voitte arvata että otti pattiin!

Tää yösekoilu hiertää niin paljon meidän välejä, että harkitsen eroa jo päivittäin. Ärsyttää tuollainen lepsuilu, kun siitä ei ole lainkaan hyötyä! Tää asia on niin meidän parisuhteen välissä, etten tiedä jaksanko enää.

Äsken sanoin miehelle että, jos nyt ei tehdä tätä kunnolla. Hän saa muuttaa lapsen huoneeseen asumaan ja hoitaa esikoisen nukkumiset JOKAIKINEN yö. Minä pesen käteni siitä puuhasta täysin. Olen jo yli vuoden itkenyt hänelle tätä asiaa ja kysynyt tuhat kertaa, koska tehdään tämä unikoulu loppuun asti, mutta koskaan hän ei jaksa. EN JAKSA MINÄKÄÄN JATKUVIA YÖVALVOMISIA JA PELLEILYITÄ PÄIVÄN SELVÄÄN ASIAAN!

Joku ehdottaa puhumista, mutta entäs kun sitä on yritetty jo moneen otteeseen. On yritetty useasti ihan rauhassa keskutelemalla, ilman huutoa ja nalkutusta ja on yritetty noiden jälkimmäistenkin kanssa, muttei mitään vaikutusta. Mä olen kuin ilmaa tässä asiassa, esitti sen miten päin vaan.

Sanoisin reilusti etten jaksa enää tuota nukkumispelleilyä. Jos mies haluaa sitä jatkaa niin nukkukoot pysyvästi lapsen huoneessa jotta ei häiritse sinua ja vauvaa. Jos taas haluaa nukkua sinun vieressäsi niin tekee niin kuin sinä sanot, eikä kommunikoi lapsen kanssa kun nukkua pitäisi ja palauttaa lapsen omaan huoneeseensa ja peittelee ja lähtee kommunikoimatta sieltä pois, jos lapsi yöllä herää.

Ulkoistat sen miehen nukkumaan toiseen huoneeseen, joko esikoisen luo tai sitten muualle. Sillä tärkeintä nyt varmaan että sinä saat vauvan kanssa luotua toimivan unirytmin ja levättyä. En ihan ymmärrä näitä parisuhteita joissa väkisin koetetaan nukkua samassa sängyssä vaikka elämänvaihe on sellainen että joku toinen järjestely olisi parempi.

[QUOTE="Anne";25401959]Sanoisin reilusti etten jaksa enää tuota nukkumispelleilyä. Jos mies haluaa sitä jatkaa niin nukkukoot pysyvästi lapsen huoneessa jotta ei häiritse sinua ja vauvaa. Jos taas haluaa nukkua sinun vieressäsi niin tekee niin kuin sinä sanot, eikä kommunikoi lapsen kanssa kun nukkua pitäisi ja palauttaa lapsen omaan huoneeseensa ja peittelee ja lähtee kommunikoimatta sieltä pois, jos lapsi yöllä herää.[/QUOTE]

Juuri näin. Muuttakoon mies sitten lapsen huoneeseen. Jos haluaa takas, hoitaa unikoulun kunnolla (nukkuu sen ajan sitten vaikka olkkarissa) ja tulee sun viereen takas vasta kun lapsi nukkuu kunnolla.

Itse olen tullut 3 lapsen kanssa siihen tulokseen, että tärkeintä on se ETTÄ KAIKKI SAAVAT NUKKUA. Ihan sama missä nukkuvat, kunhan nukkuvat, joten jos lapsi ei ole valmis omaan huoneeseen niin nukkukoon vaikka vieressä, kaikki jne. Mekin oltiin ihan loppu tuollaiseen ensimmäisen lapsen kanssa ja uuvutettiin itsemme ihan täysin. Kyllä ne yleensä 18v nukkuvat jo omissa sängyissä.

• Tykkää
Reactions: moekoe
Itse olen tullut 3 lapsen kanssa siihen tulokseen, että tärkeintä on se ETTÄ KAIKKI SAAVAT NUKKUA. Ihan sama missä nukkuvat, kunhan nukkuvat, joten jos lapsi ei ole valmis omaan huoneeseen niin nukkukoon vaikka vieressä, kaikki jne. Mekin oltiin ihan loppu tuollaiseen ensimmäisen lapsen kanssa ja uuvutettiin itsemme ihan täysin. Kyllä ne yleensä 18v nukkuvat jo omissa sängyissä.

kolmen pojan äitinä tullut samaan tulokseen. Ihan sama missä nukkuvat kunhan vain nukkuvat.. tuskin nuo teini-iässä enää viereen tulevat ja esikoinen 9v ei ole äitiä kaivannut viereensä enää pitkiin aikoihin..

aika aikansa kutakin.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
[QUOTE="vieras";25402026]kolmen pojan äitinä tullut samaan tulokseen. Ihan sama missä nukkuvat kunhan vain nukkuvat.. tuskin nuo teini-iässä enää viereen tulevat ja esikoinen 9v ei ole äitiä kaivannut viereensä enää pitkiin aikoihin..

aika aikansa kutakin.[/QUOTE]

totta. Meilläkin loppui tuo nukkumisrumbavaihe kun isommat oli 3-4v. Nyt 5v ja 6v eivät enää viereen halua, saavat kyllä tulla jos haluavat.

Aina näitä nukahtamis ongelmia on niillä jotka yrittää nukuttaa lasta omaan huoneeseen omaan sänkyyn aivan liian aikaisin. Kaikista yksinkertaisinta, nukkukaa kaikki yhdessä.

Minkä ikäinen tämä esikoinen oikein on?
Mä olen niin raaka näissä nukkumisjutuissa, että ajattelen, että vanhempien hyvä uni on erittäin tärkeä juttu ihan toimintakyvylle ja parisuhteelle ja sitä kautta myös lapselle. Eli siis joko A) mies nukkuu lapsen kanssa eri huoneessa kuin sinä ja vauva koko yön tai B) koulutatte esikoisen pois tuollaisesta yöllisestä pompottamisesta kahden viikon tehokuurilla tai C) esikoisen sänky siirretään teidän makuuhuoneeseen ja nukutte kaikki yhdessä ja toivottavasti siis hyvin.

Sanoin jo miehelle että hän saa muuttaa esikoisen huoneeseen. Meillä esikoinen 3v, herää 7-8 välissä ja saadaan hänet vasta lähempänä kymmentä sänkyyn. Ei nuku päiväunia ja on todellakin väsynyt jo klo 20:30.

Huohh... Yhdessä ei voida nukkua kaikki samassa huoneessa, kun en saa nukuttua esikoisen kanssa. Hän raapii itseään, pyörii, pälpättää. Ääh... Mä olen loppu. :(

Sanoin jo miehelle että hän saa muuttaa esikoisen huoneeseen. Meillä esikoinen 3v, herää 7-8 välissä ja saadaan hänet vasta lähempänä kymmentä sänkyyn. Ei nuku päiväunia ja on todellakin väsynyt jo klo 20:30.

Huohh... Yhdessä ei voida nukkua kaikki samassa huoneessa, kun en saa nukuttua esikoisen kanssa. Hän raapii itseään, pyörii, pälpättää. Ääh... Mä olen loppu. :(

3-vuotias on jo tosi juoni kaveri, joten hän ihan varmasti osaa teitä pyörittää. Muistakaa se.

Voisitko nukkua korvatulpilla?

Huhhuijaa, mä en osaa auttaa kyllä tässä, koska oon päässyt helpolla, kun meidän 3-vuotias ei ole ikinä tullut viereen nukkumaan (paitsi vauvana), vaikka olisi kyllä saanut tulla. Sori.

[QUOTE="vieras";25402250]3-vuotias on jo tosi juoni kaveri, joten hän ihan varmasti osaa teitä pyörittää. Muistakaa se.

Voisitko nukkua korvatulpilla?

Huhhuijaa, mä en osaa auttaa kyllä tässä, koska oon päässyt helpolla, kun meidän 3-vuotias ei ole ikinä tullut viereen nukkumaan (paitsi vauvana), vaikka olisi kyllä saanut tulla. Sori.[/QUOTE]

Näinhän se on, mutta mies ei tajua. Viimeyönä kun vein lasta omaan sänkyyn niin lopulta hän alkoi huutaa että haluaa isin sinne, kun tiesi että isä antaa periksi, äiti ei. Tää on kyllä nukkunut aikaisemmin omassa huoneessa yksin ja meni ihan ilman nukuttamisia sinne, mutta kun hän tuli kipeäksi, niin silloin nukutimme ja vaikka tervehtyi hän ei enää halunnut mennä itse nukkumaan. Meillä meni paljon paremmin tuolloin kun lapsi meni itse nukkumaan ja nukkui aamuun omassa sängyssä. Nyt mulla on hermot koko ajan kireällä ja rähjään miehelle väsymyksen takia. En jaksa edes kotihommista enää välittää. Kaikki on pelkkää pakkopullaa. :( Ja mies...no suhde rakoilee...

Mä sanosin ap että nyt tiukkakuri huusholliin. Miehelle kaksi vaihtoehtoa: joko hän tekee sen minkä pitää tai menee nukkumaan lapsen kanssa. Ellette halua kokeilla sitä että isompikin on samassa huoneessa. Mä olen sen verran vattumainen väsyneenä että kantasin omin käsin miehe petivaatteet toiseen paikkaan ellei alkas uskoa että nukuttava on sun ja vauvan ja tietty miehen+esikoisenkin.

Okei, mies soitti töistä ja oli miettinyt kaikkea sitä mistä yöllä ja tänään hänelle huusin ja oli tullut siihen tulokseen että minun ehdottama unikoulu olisi paras ratkaisu. Eli viikonloppuna lasta kannetaan vaikka miljoona kertaa sänkyynsä, me emme riitele, eikä mies luovuta. Hän myönsi olevansa tosi herkkä esikoisen itkulle, joka taas mielestäni menee enemmän isin manipuloinnin puolelle, saahan hän isin pomppimaan pillinsä mukaan.

Nyt tää mamma rauhottuu ja koittaa tehdä jotain lasten kanssa, vaikka väsymys on käsinkosketeltavissa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Okei, mies soitti töistä ja oli miettinyt kaikkea sitä mistä yöllä ja tänään hänelle huusin ja oli tullut siihen tulokseen että minun ehdottama unikoulu olisi paras ratkaisu. Eli viikonloppuna lasta kannetaan vaikka miljoona kertaa sänkyynsä, me emme riitele, eikä mies luovuta. Hän myönsi olevansa tosi herkkä esikoisen itkulle, joka taas mielestäni menee enemmän isin manipuloinnin puolelle, saahan hän isin pomppimaan pillinsä mukaan.

Nyt tää mamma rauhottuu ja koittaa tehdä jotain lasten kanssa, vaikka väsymys on käsinkosketeltavissa. :)

Nimenomaan manipulointia ja pompotusta. Ei lapsella ole hätää vaikka protestoi. Eikä se tule ainakaan vähenemään ajan kanssa jollei mies nyt ole se aikuinen ja laita lasta järjestykseen. 3v on kyllä riittävän vanha tajutakseen mikä idea on yöllä eli sillon nukutaan.

Onko teillä selkeä iltarituaali ap? Sekin on osa nukkumaanmenoa näillä mukuloilla.

On juu ollut aina rutiinit. Aina joka ilta samaan aikaan iltapala, sitten hammaspesulle, pisulle, omaan sänkyyn, iltasatu tai laulu ja sitten nukkumaan.

Tää lapsi pitää isäänsä ihan täysin talutusnuorassaan. Lapsi vie ja isi vikisee, ja minä haistan ongelmia tulevaisuudessa! :( Mä olen lapselle se auktoriteetti ja pysyn aina päätöksissä, enkä luovuta vaikka kuinka lapsi jankuttaisi ja mankuisi, toisin kuin isänsä... :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On juu ollut aina rutiinit. Aina joka ilta samaan aikaan iltapala, sitten hammaspesulle, pisulle, omaan sänkyyn, iltasatu tai laulu ja sitten nukkumaan.

Tää lapsi pitää isäänsä ihan täysin talutusnuorassaan. Lapsi vie ja isi vikisee, ja minä haistan ongelmia tulevaisuudessa! :( Mä olen lapselle se auktoriteetti ja pysyn aina päätöksissä, enkä luovuta vaikka kuinka lapsi jankuttaisi ja mankuisi, toisin kuin isänsä... :(

Onko esikoinen tytär? :) Tutulta vaan kuulostaa pikkulapsiajoilta meiltä, iskä ei oikein tuollaisissa tilanteissa raaskinut olla "jämäkkä."

[QUOTE="sipsi";25402650]Onko esikoinen tytär? :) Tutulta vaan kuulostaa pikkulapsiajoilta meiltä, iskä ei oikein tuollaisissa tilanteissa raaskinut olla "jämäkkä."[/QUOTE]

Ei, vaan poika. Mies koittanut tasoittaa kaikki pienetkin töyssyt lapsen tieltä. :D

Sain juuri kukkalähetyksen. Oikein ison kimpun ihania tuoksuvia kukkia. :) Ei toi mies ihan pölvästi olekaan. ;)

Aloitettiin unikoulu eilen, MINUN säännöillä. Mies kantoi lasta 20min sänkyynsä ja sinne lapsonen lopulta jäi tuhisemaan! :) Harmi vaan että hän heräsi keskellä yötä, olisikohan kello ollut noin 3? No kuitenkin, sama huutamis ja pomotusrumba. Emme antaneet periksi ja n. tunti tai reilu vietiin lasta huomioimatta sänkyynsä ja hän nukahti uudelleen ja heräsi aamu kahdeksalta.

Tänään iltatoimia tehdessä lapsi jo itki ettei ole väsynyt eikä halua nukkumaan. Mies laittoi lapsosen peiton alle, antoi halit, pusut ja sanoi että rakastamme. Lapsi tuli YHDEN ainoan kerran pois sängystään ja jäi sinne tuhisemaan, kun mies vei takaisin hänet sänkyynsä.

IHANAA!!!! :D :) :D Toivotaan ettei yöllä tarvitse enää herätä... Lapsi kyllä tehnyt sitä pienestä vauvasta asi...

Jahas... nyt kuuluu jo itkua :(

Aloitettiin unikoulu eilen, MINUN säännöillä. Mies kantoi lasta 20min sänkyynsä ja sinne lapsonen lopulta jäi tuhisemaan! :) Harmi vaan että hän heräsi keskellä yötä, olisikohan kello ollut noin 3? No kuitenkin, sama huutamis ja pomotusrumba. Emme antaneet periksi ja n. tunti tai reilu vietiin lasta huomioimatta sänkyynsä ja hän nukahti uudelleen ja heräsi aamu kahdeksalta.

Tänään iltatoimia tehdessä lapsi jo itki ettei ole väsynyt eikä halua nukkumaan. Mies laittoi lapsosen peiton alle, antoi halit, pusut ja sanoi että rakastamme. Lapsi tuli YHDEN ainoan kerran pois sängystään ja jäi sinne tuhisemaan, kun mies vei takaisin hänet sänkyynsä.

IHANAA!!!! :D :) :D Toivotaan ettei yöllä tarvitse enää herätä... Lapsi kyllä tehnyt sitä pienestä vauvasta asi...

Jahas... nyt kuuluu jo itkua :(

hyvähyvä! Jatkatte samaan malliin niin lapsi kunnolla tajuaa asianlaidan.
Meillä kasvatusvastuu on pääasiassa mulla ja olen käyny läpi nukkumisjutut jne. Nykyään toi 4v menee hyvinkin nukkumaan.

[QUOTE="vierailija";25448515]Hyvä,jatkakaa samaan malliin.[/QUOTE]

Nyt kuulostaa siltä että nukahti taas. Tuli 3krt pois sängystä, mutta mies määrätietoisena vei hänet takaisin. :)

Toivottavasti tää onnistuu, siis niin että nuo yöheräämiset jää kokonaan pois! Vauva ei ole herännyt aikoihin enää öisin, paitsi tietenkin silloin kun isompi on herättänyt.

Yhteistyössä