K
Keittiönoita
Vieras
Olin aina kuvitellut, että mulla on velvoitteita tässä maassa senkin jälkeen, kun kuopus täyttää 18 v. Tunnen äärimmäistä surua, kun tiedän, miten kovasti esikoinen on koittanut kaikki nämä vuodet vammastaan huolimatta täyttää mummin ja ukin toiveet. Junnu on aina ollut vanhemmilleni ö-luokan lapsenlapsi, likka sentään on saanut olla b-luokan lapsenlapsi. Junnua ei ö-luoikkaisuus ole koskaan millään tavoin höirinnyt, mutta likka on ollut äärimmäisen surullinen b-luokkalaisuudestaan. Sain tietää eilen jotain, minkä takia nyt mietin, kerronko likalle vai en. Tieto tuo tuskaa, mutta toisaalta tiedön saatuuaan oppii kyllä aina sen kanssa elämään. Vanhempani tulevat lyömään likkaa ja junnua haudan takaa haisevalla märällä rätillä naamaan ja nyt tässä sitten moraalisen ongelman parissa mietin, pitäisikö mun varoittaa lapsiani asiasta vai ei. Tiedän, että likalle tulee olemaan todella kova paikka huomata, että hänellä ei tosiaankaan ollut sijaa mummin ja ukin sydämessä. Jos likka tietäisi,l mitä sillä on odotettavissa, se musertuisi täysin.
Vanhempani ovat aina laskeneet sen varaan, että koska mä olen sairaanhoitaja, he eivät laitokseen joudu. Ja niin olin ajatellut itsekin. Tähän päivään asti. Mutta nyt vanhempani ovat järjestäneet sellaisen "yllätyksen" lapsilleni, etten katso olevani millään tavalla valvollinen vanhempiani hoitamaan tai auttamaan. Kunhan junnu vuoden päästä täyttää 18 v, MINÄ OLEN VAPAA B)
Vanhempani ovat aina laskeneet sen varaan, että koska mä olen sairaanhoitaja, he eivät laitokseen joudu. Ja niin olin ajatellut itsekin. Tähän päivään asti. Mutta nyt vanhempani ovat järjestäneet sellaisen "yllätyksen" lapsilleni, etten katso olevani millään tavalla valvollinen vanhempiani hoitamaan tai auttamaan. Kunhan junnu vuoden päästä täyttää 18 v, MINÄ OLEN VAPAA B)