Mä oon jo kauemman aikaa miettinyt, että eikö etelässä osata ajaa autoa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joopasen joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";22482988]Lueppas tarkemmin. Peräperseeksi en ole sanonut. Juntiksi alkoi haukkumaan mm. hra majuri.[/QUOTE]

Sulla taitaa olla ongelmia luetun ymmärtämisessä :headwall: Lueppa uudelleen mitä kirjoitin tai no et sä kuitenkaan taida sisäistää lukemaasi joten kerron ite. Mainitsin, että junttiloissa on vähemmän autoja kuin PK seudulla jossa on autoja enemmän kuin junttiloissa asukkaita

[QUOTE="vieras";22483017]Juntti iloitsee kun "Hesaas" on paukkunut. Saatko ekstraorkun jos joku hesaalaanen on kuollut?[/QUOTE]

En. Turha vaan väittää ettei Hesas kolaroitais :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22482957:
Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta toisaalta nämä avartavat näkemystä siihen, millä tavalla pääkaupungin ulkopuolelta olevat suhtautuvat meihin pääkaupunkiseudulla asuviin. Anonyyminä kun voi sanoa sen, mitä oikeasti ajattelee. Mulle ainakin on ollut melkoinen yllätys, miten negatiivinen suhtautuminen monella on. Vietin lapsuuteni kesät maalla ja mun mielestä siellä oli ihanaa ja ihania ihmisiä. Mutta ilmeisesti mulle ei kerrottu, mitä minusta todellisuudessa ajateltiin.

maalisilla on heikko itsetunto ja helsinkiläisiä haukkumalla yrittävät pönkittää sitä. Mikään muu ei voi olla syynä, tai jos on niin olis kiva kuulla.

[QUOTE="vieras";22483017]Juntti iloitsee kun "Hesaas" on paukkunut. Saatko ekstraorkun jos joku hesaalaanen on kuollut?[/QUOTE]

Joo, menee jo niin "syvälliseksi" että tää lähtee nyt tekeen jotain järkevää. Sen verran vielä sanon. Että en tehnyt aloitusta mollatakseni eteläsuomalaisia. Ja sen tietääkseni sanoin jo aloituksessakin. Kuitenkin ketjuun liittyä pari, ilmeisesti stadilaista, jotka ottivat erittäinkin itsekseen aloituksen. Liekö sitten kolahtanut ja pahasti vai mitä. Mutta se, että aletaan sitten haukkumaan juntiksi yms niin se kertoo jo jonkun verran. :) Hyvää päivänjatkoa vaan! Me ollaan kaikki suomalaisia ja ihan tasa-arvoisia. Mutta silti, edelleenkin ihmetyttää, miksi etelässä ei osata varautua lumen tuloon.

[QUOTE="vieras";22483038]maalisilla on heikko itsetunto ja helsinkiläisiä haukkumalla yrittävät pönkittää sitä. Mikään muu ei voi olla syynä, tai jos on niin olis kiva kuulla.[/QUOTE]

Just tätä tarkotan. Näin viattomasta ketjusta syntyy haukkumisketju.

[QUOTE="vieras";22483013]Mun mielestä taas anonyymien juttuja ei voi juuri koskaan ottaa todesta. Monet haluaa tahallisesti provosoida. Itse täytyy sanoa, että kuulin tuosta junttiajattelusta ja kaupunkilaiserottelusta vasta lukioikäisenä. Ite en ole koskaan tehnyt mitään erottelua. En edes tiennyt et helsinkiläisetkin erotellaan maalaisiin ja alkuperäisiin. Minusta on todella ikävää ajatella, et ihmiset luulee, että kaikki maalaiset ajattelis kaupunkilaisista negatiivisesti. Mun mielestä tai omasta kokemuksesta mitään erottelua ei tapahdu.[/QUOTE]
Olet varmasti oikeassa. Mulla on paljon ystäviä ja kavereita eri puolilla Suomea ja olisi aika ikävää ajatella, että se ystävällisyys olisikin vain silmänlumetta.

[QUOTE="vieras";22483045]Juu, kädettömät juntit kolaroivat "Hesas".=)[/QUOTE]

Tää on taas tätä. Eikö koulussa oo opetettu ettei mitään kannata väittää ilman todisteita? Ihan turhaan suollat ku ei sanomassas oo päätä eikä häntää ilman todisteita :)

[QUOTE="vieras";22483038]maalaisilla on heikko itsetunto ja helsinkiläisiä haukkumalla yrittävät pönkittää sitä. Mikään muu ei voi olla syynä, tai jos on niin olis kiva kuulla.[/QUOTE]

Olen ihan samaa mieltä. Mulla oli yli 20 vuotta ystävä, jonka kanssa yhteydenpito loppui siihen kun muutimme tänne pk-seudulle. Tai näkemiset vähenivät. Ja aina kun nähtiin, hänen piti sanoa jotain piilovittuilua liittyen täällä pk-seudulle asuviin ihmisiin...tyyliin "siellähän asuukin niitä kusipäitä vaan". En jaksanut kuunnella tuollaista huonoitsetunto-vuodatusta, joten sai jäädä. Tämä henkilö käy täälläpäin varmaan noin 1 krt / 5 vuodessa, joten hän varmaan tietää, minkälaisia ihmisiä täällä on. Säälittävää.

[QUOTE="a p";22483044]Joo, menee jo niin "syvälliseksi" että tää lähtee nyt tekeen jotain järkevää. Sen verran vielä sanon. Että en tehnyt aloitusta mollatakseni eteläsuomalaisia. Ja sen tietääkseni sanoin jo aloituksessakin. Kuitenkin ketjuun liittyä pari, ilmeisesti stadilaista, jotka ottivat erittäinkin itsekseen aloituksen. Liekö sitten kolahtanut ja pahasti vai mitä. Mutta se, että aletaan sitten haukkumaan juntiksi yms niin se kertoo jo jonkun verran. :) Hyvää päivänjatkoa vaan! Me ollaan kaikki suomalaisia ja ihan tasa-arvoisia. Mutta silti, edelleenkin ihmetyttää, miksi etelässä ei osata varautua lumen tuloon.[/QUOTE]

Kerrotko vielä missä osataan varautua lumen tuloon ja miten te sen teette?

Aamulehti.fi | Uutiset | 40 kolaria tyllistnyt pelastushenkilkuntaa Pirkanmaalla

40 kolaria työllistänyt pelastushenkilökuntaa Pirkanmaalla
18.11.2010 - 16:00 (07:02) - Kommentit: 65

Henkilöauto suistui ojaan Kangasalla Laureenintien ja Ruutanantien risteyksessä yhdentoista aikaan torstaina. Kuva: Lukijan kuva.
Myös Tampereella liukkaus on jo aiheuttanut kolareita. Tällainen onnettomuus sattui moottoritiellä etelästä Tampereelle Hervannan rampilla. Lukijan kuva: Tomi Korhonen
Tampereellakin maa sai aamulla nopeasti ohuen lumipeitteen. Kuva: Aamulehti
Torstaiaamuna kahdeksan aikoihin alkanut lumisade on sotkenut liikennettä Pirkanmaalla koko päivän ajan. Poliisin tietoon on tullut aamukuuden ja iltapäivän puoli neljän välisenä aikana yhteensä noin 40 kolaria tai ulosajoa.

Poliisin mukaan vakavimmilta loukkaantumisilta on kuitenkin onneksi vältytty. parissa tapauksessa ambulanssi on käynyt tarkistamassa vammat paikan päällä.

Iltapäivällä yhden maissa Porintie oli poikki Murhasaaren kohdalla. Molemmat kaistat olivat suljettuina jumiin jääneiden rekka-autojen vuoksi. Poliisi ohjasi liikennettä.

Yhdentoista maissa kolmostie Rajasalmen sillan ja Pirkkalan keskustan välillä oli tukossa. Poliisin mukaan tieltä oli ilmoitettu useista ulosajoista ja peltikolareista, joita poliisi selvitti paikan päällä.

Jo aikaisemmin aamuyhdeksän aikoihin Tampere-Helsinki-moottoritiellä rampilla 38 kaksi etelän suunnasta tullutta autoa pöläytti lievän ulosajon. Kyseinen ramppi on Sääksjärven kohdalla ja siitä käännytään Hervannan suuntaan. Poliisi lähti paikalle ensimmäisen ulosajon vuoksi ja virkavallan jo ollessa paikalla toinenkin autoilija pyöräytti rampissa autonsa turvakaiteeseen.

Miksi täällä ei ole aloitusta kuinka Tampereella ei osata ajaa autoa? No siks kun ketään ei oikeasti kiinnosta, mut heti kun tekee alotuksen Helsingin peräänajoista niin jo saa tappelun aikaseks.

Sulla taitaa olla ongelmia luetun ymmärtämisessä :headwall: Lueppa uudelleen mitä kirjoitin tai no et sä kuitenkaan taida sisäistää lukemaasi joten kerron ite. Mainitsin, että junttiloissa on vähemmän autoja kuin PK seudulla jossa on autoja enemmän kuin junttiloissa asukkaita

Sinäki heti lähdit minun keskustelustani ku aloin kyseleen faktatietoja väittämiisi, säälittävää :D

[QUOTE="a p";22483044]Joo, menee jo niin "syvälliseksi" että tää lähtee nyt tekeen jotain järkevää. Sen verran vielä sanon. Että en tehnyt aloitusta mollatakseni eteläsuomalaisia. Ja sen tietääkseni sanoin jo aloituksessakin. Kuitenkin ketjuun liittyä pari, ilmeisesti stadilaista, jotka ottivat erittäinkin itsekseen aloituksen. Liekö sitten kolahtanut ja pahasti vai mitä. Mutta se, että aletaan sitten haukkumaan juntiksi yms niin se kertoo jo jonkun verran. :) Hyvää päivänjatkoa vaan! Me ollaan kaikki suomalaisia ja ihan tasa-arvoisia. Mutta silti, edelleenkin ihmetyttää, miksi etelässä ei osata varautua lumen tuloon.[/QUOTE]

Siis miten niin ei osata? Meinaatko ettei täällä näy säätiedotukset?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22483059:
Olet varmasti oikeassa. Mulla on paljon ystäviä ja kavereita eri puolilla Suomea ja olisi aika ikävää ajatella, että se ystävällisyys olisikin vain silmänlumetta.

Hesa viha maalla on varmasti lähtöisin siitä kun "helsingin herrat tulee sanomaan kuinka asiat täällä pitäs hoitaa" eli ihan vanhaa perua siitä kun siellä tehdään päätökset mitkä vaikuttaa muuhunkin maahan. En ole yhteenkään ihmiseen törmänny joka vihais tiettyjä ihmisiä.

"maalaisilla on heikko itsetunto ja helsinkiläisiä haukkumalla yrittävät pönkittää sitä. Mikään muu ei voi olla syynä, tai jos on niin olis kiva kuulla."

Ja tätä on turha väittää. Vai meinaako sit samalla että Hesalaisilla on myös huono itsetunto ;) Onhan teilläkin ollut aloituksia, joissa olette nimenomaan haukkuneet meitä juntteja! Kuten MYÖS tässä keskustelussa! Eli puhuit itses TÄYSIN pussiin :DD

[QUOTE="irmeli";22483086]Hesa viha maalla on varmasti lähtöisin siitä kun "helsingin herrat tulee sanomaan kuinka asiat täällä pitäs hoitaa" eli ihan vanhaa perua siitä kun siellä tehdään päätökset mitkä vaikuttaa muuhunkin maahan. En ole yhteenkään ihmiseen törmänny joka vihais tiettyjä ihmisiä.[/QUOTE]
Paljon mahdollista. Tosin tuonkaan ei pitäisi enää vaikuttaa, kun kansanedustajista ja ministereistä suuri osa on muualta kuin pk-seudulta ja valtapuolueenakin on jo pitkään ollut Keskusta.

Jos Tampereella on 50 kolaria, niin pks pitäisi olla 200, asukasmäärien suhteessa. Tuskin paljon heittää siitä, mitä täällä on tänään ollut, kun muistaakseni joskun männävuosina on uutisoitu pahoina päivinä, että yli 100 peltikolaria.

Ja mikäs se Kuopion 4 auton ketjukolari tässä muutama viikko sitten oli? Siellä on niin hulppeat moottoritiet automääriin nähden, että luulisi mahtuvan törmäilemättäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22483117:
Paljon mahdollista. Tosin tuonkaan ei pitäisi enää vaikuttaa, kun kansanedustajista ja ministereistä suuri osa on muualta kuin pk-seudulta ja valtapuolueenakin on jo pitkään ollut Keskusta.

Onhan se aika tavalla vähentynyt ja sijaan tullu "Brysselin herra". Ne vaan on semmosia jotka kulkee suvussa perintönä ja pikku hiljaa hiipuuvat.

[QUOTE="irmeli";22483086]Hesa viha maalla on varmasti lähtöisin siitä kun "helsingin herrat tulee sanomaan kuinka asiat täällä pitäs hoitaa" eli ihan vanhaa perua siitä kun siellä tehdään päätökset mitkä vaikuttaa muuhunkin maahan. En ole yhteenkään ihmiseen törmänny joka vihais tiettyjä ihmisiä.[/QUOTE]

Valtakunnan ykkösvaikuttajat Katainen sekä Kiviniemi ovat molemmat juntteja. Joten se oon ihan turha haukkua stadilaisia huonoista poliittisista päätöksistä.

Kuulehan... Hesa viha tai hesaviha ei ainakaan täällä meillä päin ole.

Tää on taas tätä. Eikö koulussa oo opetettu ettei mitään kannata väittää ilman todisteita? Ihan turhaan suollat ku ei sanomassas oo päätä eikä häntää ilman todisteita :)

Syntyperäiset helsinkiläiset, eli stadilaiset, ovat vähemmistönä omassa kotikaupungissa Helsingissä, Hesaas kuten junteilla on tapana sanoa, siihen kun lisätään päälle ympärysknnista paikalle saapuvat maalaiset, voi tyhmempikin juntti ihan itsekseen päätellä ketkä ne Helsingin paljon parjatut kolarit ajat.=)

Yhteistyössä