Mä oon taas tulossa kipeeksi. Minkälainen se on se mykoplasma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keijupölly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keijupölly

Vieras
:( Kun koko aika tulee kurkku kipeeksi ja sitten muka paranee ja on pää kipeänä ja kaula ja niska kipeänä. Aina vaan tulee uudestaan. Ryydyttää. Nytkin tuli viimeyönä kurkku kipeeksi ja nyt yskittää sitten koko ajan on ihan kauhee olo kaikinpuolin.

Syön syön. Olen ollut jatkuvasti kipeä, sen jälkeen, kun sairastuin viime vuoden syksynä. En vaan mene lääkäriin, jos ei ole pakko, koska viimeksi tulin siitä vielä sairaammaksi, kun pukteeroivat minun poskiontelot. Mulla oli ihan helvetilliset kivut sen jälkeen viikkoja.

[QUOTE="Hei";25310363]sinä oot kyllä aika kauan sairastanu...menisit nyt vain lääkäriin ettei ole mitään vakavempaa....[/QUOTE]

En mene, siellä tulee sairaammaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25310186:
:( Kun koko aika tulee kurkku kipeeksi ja sitten muka paranee ja on pää kipeänä ja kaula ja niska kipeänä. Aina vaan tulee uudestaan. Ryydyttää. Nytkin tuli viimeyönä kurkku kipeeksi ja nyt yskittää sitten koko ajan on ihan kauhee olo kaikinpuolin.

Mulla on ihan samanlaiset oireet, lisäksi nenän tukkoisuutta, vuotamista ja aivastelua. Väsymystä ja hengästymistä. Alkoi eilen aamulla. Itse sairastin keuhkokuumeen vajaa vuosi sitten ja siinä samassa todettiin myös mykoplasma ja sairaalassa olin viikon.
Nyt täytyy vaan toivoa että tää olis jotain äkkiä ohimenevää.

"kiva" sillain kuulla että kaula ja niska ollut sullakin kipeenä, kun mä jo ehdin pelätä vaikka mitä kaulakasvaimia.. Joo mä oon vähän vainoharhainen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25310186:

Hmm.. koko ajan sairaana..

Otitko aloittaja sen sikainfluenssarokotteen silloin pari vuotta sitten?

Miulla on kans ollu useamman päivän kurkku kipeä ja ääni on lähteny niin että kähinää saa vaan ulos. Muuten ei mitään, nenä vähän vuotaa ja siinä se.
Outo tauti..joutais mennä sinne mistä tulikin..

Nyt mä mietin, että jos tämä on jotain allergiaa, kun olen syönyt paljon pipareita ja meillä on kuusi sisällä. Otin allergialääkkeen. Olen pitkin syksyä ottanut, koska muuten tulee aina kipeä olo. En tiedä, tekeekö nämä kosteat ilmat jotain homeita tai jotain. meillä ei PITÄISI olla mitään hometta täällä kotona, mutta enpä tiedä... Voihan sitä tulla vaikka tuuletussysteemin kautta, kun kerran toisten asuntojen ruuan kärykin tulee.

[QUOTE="Kifa";25310466]Oletko katsonut peilin ja lampun kanssa onko peitteitä nielurisoissa?[/QUOTE]

Ei ole peitteitä. Eikä ole tälläkertaa niin kipeä, kuin angiinassa. Mutta mulla oli yks päivä suussa afta aika takana, mietin, että voikohan niitä tulla kurkkuunkin.

mulla oireili jsut noin se myloplasma... ja se olikin kun verikokeet otettiin se oli menossa jo ohi, kun vasta-aine taso oli kohtalainen. eli kannattaa aiankin kysyä pääsetkö verikokeisiin,sieltä selviää se mykoplasma. sitten anto mulle 6pv lääkekuurin niin johan lähti tauti helvettiin:D miehellä oli sama juttu...luuli että oli terve vaan viikonpäästä tauti aina palasi.

Sairastanut koko syksyn, Tauti alkoi sahailevalla lämmöllä ja kuivalla yskällä,tukkoisuus jatkunut pitkään ja kurkusta saattaa limaa irrota rykimällä.. Minulla todettiin mykoplasma ja söin siihen vääränlaisen lääkekuurin.. Nyt on kuitenkin sellainen olo että urheilun jälkeen tulee pieniä flunssan oireita, tukkoisuutta äreä kurkku sun muuta mutta ei kuumetta,Myös kurkun takana näkynyt valkoisia peitteitä..Olisiko mahdollista että mykoplasma olisi tullut takaisin ?

Yhteistyössä