Mä otin eilen puheeksi isän ja äidin testamentin..

Alkuperäinen kirjoittaja satu:
minusta on ennenkaikkea fiksua, että testamentista pystytään puhumaan jo etukäteen avoimesti, varsinkin jos tiedetään että sen käytäntöön panon jälkeen on tiedossa hankaluuksia (joita testamentin tekiä ei ole välttämättä ottanut huomioon).
Onpahan yksi riitä vähempänä!
Samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Mutta varmasti järkevämpi jos saa asianosaisen (testamentin laatijan) kanssa sovittua etukäteen niin ettei tule erimielisyyksiä.
Aivan. Testamentin laatijan on syytä tehdä testamentistaan niin selkeä, ettei edunsaajien tarvitse vääntää kättä siitä, mikä oli vainajan lopullinen tahto.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No joo, voihan erimielisyydet hoitaa lakimiehen välityksellä, mutta sekin taas maksaa.

Mutta varmasti järkevämpi jos saa asianosaisen (testamentin laatijan) kanssa sovittua etukäteen niin ettei tule erimielisyyksiä.

Niin, sitä mieltä minäkin olen, ja sen kirjoitin aiemmin, mutta joku oli sitä mieltä tuossa että asia ei kuulu hänelle ennen kuin testamentti toimitetaan ja jos silloin on epäselvyyksiä niin lakimies selvittää. En ymmärrä miksi toimia noin, JOS on mahdollista selvittää asia jo etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja BlaaBlaaBlaa:
Nooh,mulla ei noita ongelmia kun oon ainoa.Huvila ja mökit tulee vain ja ainoastaan mulle. :D
Ja talo ja rahat ja..... :wave:

Eli sinä tiedät ettei omaisuutta ole testamentattukenellekään muulle?

Ilmeisesti ihan yleistä, että testamentissa mainitut saavat asiasta tiedon jo ennen kuin tekijä kuolee. Ihan fiksu homma.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Nonnii, hyi sua ahne paska kun kehtaat tuollaisia pyytää :laugh:

No, mä en näe tuossa mitään pahaa.. Koska yksi lapsista on tuskin koskaan muuttamassa omilleen, ja minä en rupea ketään "vierasta" elättämään, ja ko. ihminen pitää majaansa tuossa mökissä. Ja käyttöoikeus on kuitenkin aika väljä käsite.

Että vanhempas ei sitten ilman painostusta saa testamentistaan päättää. Tiedätkö, että painostuksen alaisena tehty testamentti ei välttämättä ole sitten laillinen.

Alkuperäinen kirjoittaja voi ahneutta:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Nonnii, hyi sua ahne paska kun kehtaat tuollaisia pyytää :laugh:

No, mä en näe tuossa mitään pahaa.. Koska yksi lapsista on tuskin koskaan muuttamassa omilleen, ja minä en rupea ketään "vierasta" elättämään, ja ko. ihminen pitää majaansa tuossa mökissä. Ja käyttöoikeus on kuitenkin aika väljä käsite.

Että vanhempas ei sitten ilman painostusta saa testamentistaan päättää. Tiedätkö, että painostuksen alaisena tehty testamentti ei välttämättä ole sitten laillinen.

Jaha, joku kateellinen persaukinen tykkäs nyt tosi huonoa.

Yhteistyössä