Mä pelkään kuulemma turhaan, sanoi poliisi

Alkuperäinen kirjoittaja Förttiströpö:
Eroprosessi meneillään ja olen muuttanut pois yhteisestä asunnosta. Loppuviikosta mieheni puukotti isääni ja uhkaili tekevänsä minullekin pahaa. Poliisi nosti kädet pystyyn ja totesi ettei mieheni halua minulle ja pojalle mitään pahaa joten välitön lähestymiskielto on tarpeeton :o

Jouduin ottamaan pojan pois hoitopaikasta ja lähtemään uudesta kodista pois, enkä tiedä mitä teen :'(


Ota sossuun tai turvakotiin yhteyttä, sieltä ne auttaa eteen päin (ja toden näköisesti puoltavat lähestymiskielto päätöstä)
Itsellä ex uhkasi tappaa minut ja lapset (sosiaali ilmoitti minulle uhkauksesta ja kyselivät minulta voiko ex:ni toteuttaa uhkaustansa, mutta lähestymiskieltoa en uskaltanut nostaa koska pelkäsin että exäni ottaisi sen ärsykkeenä)Tuttu järjesti minulle poliisin jonka kanssa keskustelimme kaikesta epävirallisesti ja tämä poliisi antoi minulle myös puh.nronsa jotta voin ilmoittaa hänelle suoraan jos on tarve.
Lopulta minun piti muuttaa toiselle paikka kunnalle "turvaan" jotta sain mielenrauhan itselleni kaikesta

 
Alkuperäinen kirjoittaja yksi äiti vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Förttiströpö:
Eroprosessi meneillään ja olen muuttanut pois yhteisestä asunnosta. Loppuviikosta mieheni puukotti isääni ja uhkaili tekevänsä minullekin pahaa. Poliisi nosti kädet pystyyn ja totesi ettei mieheni halua minulle ja pojalle mitään pahaa joten välitön lähestymiskielto on tarpeeton :o

Jouduin ottamaan pojan pois hoitopaikasta ja lähtemään uudesta kodista pois, enkä tiedä mitä teen :'(


Ota sossuun tai turvakotiin yhteyttä, sieltä ne auttaa eteen päin (ja toden näköisesti puoltavat lähestymiskielto päätöstä)
Itsellä ex uhkasi tappaa minut ja lapset (sosiaali ilmoitti minulle uhkauksesta ja kyselivät minulta voiko ex:ni toteuttaa uhkaustansa, mutta lähestymiskieltoa en uskaltanut nostaa koska pelkäsin että exäni ottaisi sen ärsykkeenä)Tuttu järjesti minulle poliisin jonka kanssa keskustelimme kaikesta epävirallisesti ja tämä poliisi antoi minulle myös puh.nronsa jotta voin ilmoittaa hänelle suoraan jos on tarve.
Lopulta minun piti muuttaa toiselle paikka kunnalle "turvaan" jotta sain mielenrauhan itselleni kaikesta

nuo hymiöt ei ole tarkoitettuja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksi äiti vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Förttiströpö:
Eroprosessi meneillään ja olen muuttanut pois yhteisestä asunnosta. Loppuviikosta mieheni puukotti isääni ja uhkaili tekevänsä minullekin pahaa. Poliisi nosti kädet pystyyn ja totesi ettei mieheni halua minulle ja pojalle mitään pahaa joten välitön lähestymiskielto on tarpeeton :o

Jouduin ottamaan pojan pois hoitopaikasta ja lähtemään uudesta kodista pois, enkä tiedä mitä teen :'(


Ota sossuun tai turvakotiin yhteyttä, sieltä ne auttaa eteen päin (ja toden näköisesti puoltavat lähestymiskielto päätöstä)
Itsellä ex uhkasi tappaa minut ja lapset (sosiaali ilmoitti minulle uhkauksesta ja kyselivät minulta voiko ex:ni toteuttaa uhkaustansa, mutta lähestymiskieltoa en uskaltanut nostaa koska pelkäsin että exäni ottaisi sen ärsykkeenä)Tuttu järjesti minulle poliisin jonka kanssa keskustelimme kaikesta epävirallisesti ja tämä poliisi antoi minulle myös puh.nronsa jotta voin ilmoittaa hänelle suoraan jos on tarve.
Lopulta minun piti muuttaa toiselle paikka kunnalle "turvaan" jotta sain mielenrauhan itselleni kaikesta


Turvakoti ei kyenny auttamaan just nyt. Soitin just.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Förttiströpö:
Alkuperäinen kirjoittaja yksi äiti vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Förttiströpö:
Eroprosessi meneillään ja olen muuttanut pois yhteisestä asunnosta. Loppuviikosta mieheni puukotti isääni ja uhkaili tekevänsä minullekin pahaa. Poliisi nosti kädet pystyyn ja totesi ettei mieheni halua minulle ja pojalle mitään pahaa joten välitön lähestymiskielto on tarpeeton :o

Jouduin ottamaan pojan pois hoitopaikasta ja lähtemään uudesta kodista pois, enkä tiedä mitä teen :'(


Ota sossuun tai turvakotiin yhteyttä, sieltä ne auttaa eteen päin (ja toden näköisesti puoltavat lähestymiskielto päätöstä)
Itsellä ex uhkasi tappaa minut ja lapset (sosiaali ilmoitti minulle uhkauksesta ja kyselivät minulta voiko ex:ni toteuttaa uhkaustansa, mutta lähestymiskieltoa en uskaltanut nostaa koska pelkäsin että exäni ottaisi sen ärsykkeenä)Tuttu järjesti minulle poliisin jonka kanssa keskustelimme kaikesta epävirallisesti ja tämä poliisi antoi minulle myös puh.nronsa jotta voin ilmoittaa hänelle suoraan jos on tarve.
Lopulta minun piti muuttaa toiselle paikka kunnalle "turvaan" jotta sain mielenrauhan itselleni kaikesta


Turvakoti ei kyenny auttamaan just nyt. Soitin just.



???? Voi juma!!Ei kyennyt?? Huh. Onko sulla joku tuttu jota miehes ei tiedä?jos menisit sinne?tai sitte ihan oudolle paikkakunnalle hotelliin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Förttiströpö:
Alkuperäinen kirjoittaja yksi äiti vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Förttiströpö:
Eroprosessi meneillään ja olen muuttanut pois yhteisestä asunnosta. Loppuviikosta mieheni puukotti isääni ja uhkaili tekevänsä minullekin pahaa. Poliisi nosti kädet pystyyn ja totesi ettei mieheni halua minulle ja pojalle mitään pahaa joten välitön lähestymiskielto on tarpeeton :o

Jouduin ottamaan pojan pois hoitopaikasta ja lähtemään uudesta kodista pois, enkä tiedä mitä teen :'(


Ota sossuun tai turvakotiin yhteyttä, sieltä ne auttaa eteen päin (ja toden näköisesti puoltavat lähestymiskielto päätöstä)
Itsellä ex uhkasi tappaa minut ja lapset (sosiaali ilmoitti minulle uhkauksesta ja kyselivät minulta voiko ex:ni toteuttaa uhkaustansa, mutta lähestymiskieltoa en uskaltanut nostaa koska pelkäsin että exäni ottaisi sen ärsykkeenä)Tuttu järjesti minulle poliisin jonka kanssa keskustelimme kaikesta epävirallisesti ja tämä poliisi antoi minulle myös puh.nronsa jotta voin ilmoittaa hänelle suoraan jos on tarve.
Lopulta minun piti muuttaa toiselle paikka kunnalle "turvaan" jotta sain mielenrauhan itselleni kaikesta


Turvakoti ei kyenny auttamaan just nyt. Soitin just.



???? Voi juma!!Ei kyennyt?? Huh. Onko sulla joku tuttu jota miehes ei tiedä?jos menisit sinne?tai sitte ihan oudolle paikkakunnalle hotelliin?

Tai jonku palstalaisen luokse? ;)
 
Äidilläni on narsisti mies ja törmännyt jo monesti tuohon, että poliisit vain kohauttelee olkapäitään ja hokee, että ei ole näyttöä. Eli sä varmaan saat sen lähestymiskiellon sitten, kun makaat sairaalassa. :/
 
No eihän se poliisi mitään voikaan tehdä jos on sana sanaa vastaan. Jos voisi vaan tehdä ilmoituksen kenestä tahansa ja poliisi kiltisti sen perusteella hakisi häkkiin, perättömiä ilmiantoja tehtäisiin kiusalla ja Suomen valtio menisi konkurssiin kun aiheettomasti pidätetyille makseltaisiin korvauksia.

Ja tottahan se on että jos joku on päättänyt tappaa, niin siinä ei lähestymiskiellot auta yhtään mitään. Kovemman rangaistuksen taposta saa kun lähestymiskiellon rikkomisesta, joten jos se taposta saatava rangaistus ei pidättele niin miksi jotkut kälyset sakot?

Jospa se poliisi ihan lohdutellakseen ja rauhotellakseen koitti sanoa ettei ole hätää. Kun eihän se oikein muutakaan voi tehdä. Ja en todellakaan kehottaisi menemään lehtien palstoille, ja jäisi sitten odottamaan väkivaltaisen miehen kostoa...

Sitä kyllä ihmettelen ettei turvakoti ota tosissaan?
 
Turvakotiin ja heti! Tuohan on hullua kun poliisi tollai sanoo. Täälläpäin olisi poliisi kyllä tehnyt jo jotakin että olisi tilanne saatu rauhottumaan eli olisi antanut väliaikasen lähestymiskiellon. Olen ollut sen verran monta kertaa joutunut soittamaan poliisit tytön isän takia monta vuotta sitten että tiedän mistä puhun. Nyt on ollut asiat hyvin jo reilut 3 vuotta eikä tartte enää pelätä, meillä mies otti opikseen sen että sai ehdonalaista laittomasta uhkauksesta. Poliisi vei asian syyttäjälle ja syyttäjä sen eteenpäin. Se on näköjään kaupunki/kuntakohtaista toi poliisien käyttäytyminen kans että miten reagoi asiakkaiden hätään.
 
Mulla oli aikoinaan vähän samanlainen tilanne sain kyllä lähestymiskiellon järjestettyä, muttei se mitään auttanu. Mies laitettiin suljetulleosastolle mielisairaalaan, mutta karkas sieltäkin. Pääsin onneks kahdeks viikoks toiselle paikka kunnalle niin mies oli rauhottunu sillä aikaa. Ei tiennyt missä me oltiin oli kyllä tuona aikana käyny meidän uudessa asunnossa parvekkeen kautta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
No eihän se poliisi mitään voikaan tehdä jos on sana sanaa vastaan. Jos voisi vaan tehdä ilmoituksen kenestä tahansa ja poliisi kiltisti sen perusteella hakisi häkkiin, perättömiä ilmiantoja tehtäisiin kiusalla ja Suomen valtio menisi konkurssiin kun aiheettomasti pidätetyille makseltaisiin korvauksia.

Ja tottahan se on että jos joku on päättänyt tappaa, niin siinä ei lähestymiskiellot auta yhtään mitään. Kovemman rangaistuksen taposta saa kun lähestymiskiellon rikkomisesta, joten jos se taposta saatava rangaistus ei pidättele niin miksi jotkut kälyset sakot?

Jospa se poliisi ihan lohdutellakseen ja rauhotellakseen koitti sanoa ettei ole hätää. Kun eihän se oikein muutakaan voi tehdä. Ja en todellakaan kehottaisi menemään lehtien palstoille, ja jäisi sitten odottamaan väkivaltaisen miehen kostoa...

Sitä kyllä ihmettelen ettei turvakoti ota tosissaan?

Että semmoista.Puukottaja sanoo että en puukottanut ja puukotettu sanoo että kyllä puukotti ja koska on sana sanaa vastaan niin puukottajaa uskotaan!Eli puukotettu vain kuvittelee että häntä on puukotettu....
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Että semmoista.Puukottaja sanoo että en puukottanut ja puukotettu sanoo että kyllä puukotti ja koska on sana sanaa vastaan niin puukottajaa uskotaan!Eli puukotettu vain kuvittelee että häntä on puukotettu....
Jos luet ketjun kokonaan, niin tuossa välissä puhutaan siitä että poliisi ei tehnyt mitään, kun mies oli saanut tappouhkauksen.

Keskustelun eteneminen:
- Uhkasitko tappaa?
- En uhannut.
- No uhkasit kuitenkin?
- En uhannut.
- No mutta kun tuo sanoi että uhkasit?
- En uhannut.
- Mutta kun meidän kuulemma jottai tarttis tehdä kun uhkasit?
- En uhannut.

Mitäs jos minä teen sinusta ilmiannon ja sanon että uhkasit tappaa, pitäisikö sinut varmuuden vuoksi heittää koppiin että henkikultani säilyy?
 
Tosi kummaa ettet oo saanu lähestymiskieltoa. Mun äiti nimittäin sai lähestymiskiellon mun serkkupojalle, vaikka se ei ole edes tehnyt eikä uhannut väkivallalla, ainoastaan käynyt humalassa kyläilemässä ja vahingossa särkeny jotain tavaroita kuten kukkaruukun.
Ei oo kovin tasapuolista!
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä