Mä pelkään nyt yks juttu,ihan hulluna:(

Mulla on ollut kuukauden kurkku kipeänä. En ole ahdistunut tai paniikissa. Joskus se vain on sitkeämpää tää sairastelu. Muuta oiretta ei ole, olen käynyt töissäkin normisti. Tällä viikolla altistuin H1N1 virukselle, enkä ahdistunut siitäkään. Se tulee, jos tulee.

Voisko olla lihakset jumissa?
Äidilläni oli myös kurkkukipua ja palan tunne kurkussa. Ei pystynyt kunnolla syömään kun nieleminen sattui niin kauheasti. Myös hän pelkäsi syöpää.
Lääkäri passitti hierojalle oli pahasti niska-hartiaseuden lihakset jumissa. Kävi hierojalla jokusen kerran ja vaiva parani.

Lääkäri rauhoitti että tuskin se on jotain vakava,muuten mä olisin jo huonossa kunnossa,jos kipuja jo on,niin ja huomenna otetaan verikoket,no mä toivon nyt ainakin että kaikki ok,ainakin en stressaa enää niin,kun puhin pitkään lääkärin kanssa,niin ja voi se olla kilpirauhanen koska ennenkin se mulla jo oli

Itselläni on toisinaan palan tunne kurkussa, mutta olen yhdistänyt sen aspiriiniallergiaan. Burana 400mg ei yleensä aiheuta sitä tai palantunne jää lieväksi, mutta 800mg buranaa kerrallaan aiheuttaa jo selvän reagoinnin. Samoin 500mg:n Aspiriini aiheuttaa vielä buranaa vahvemman reaktion. Palan tunteen on helppo yhdistää aspiriiniin, koska kun burana alkaa vaikuttamaan päänsärkyyn, niin kurkkuun nousee samoihin aikoihin sellainen inhottavan tuntuinen pala, joka voi olla 800mg:n annostuksella kovinkin häirtisevä.

Lisäksi olisin yhdistänyt palantunteen myös huonepölyyn, mutta tämä jää spekulaatioksi koska ei-burana-aiheutteinen palantunne on itselläni harvinainen, joten tässä tapauksessa kausaliteettiä on vaikea osoittaa. Eli näkisin että omalla kohdallani kyse on puhtaasti allergisesta reaktiosta, johonkin (erityisesti aspiriiniin). Mutta yhteys pölyallergiaan on vielä epäselvä. Jos kyse on allergisesta reaktiosta niin silloin palantunteesta pitäisi päästä eroon antihistamiinilla. Itse en tätä ole kuitenkaan tutkinut.

Yhteistyössä