Mä tunnen itseni huonoksi äidiksi just nyt

Tiimarinvihko

Aktiivinen jäsen
11.06.2009
5 650
1
36
Naantali
vauva on ollut vähän räkänen ja huus illalla ilmeisesti väsymystään ja mä olin täysin vakuuttunut että sillä on myös nälkä, mutta ei vaan osaa rauhottua rinnalle ja taistelin sen kans varmaan tunnin. Sitten kun lopetin tissin tyrkyttämisen ja vein sänkyyn, niin se nukahti. Mä en oikeasti ole kovin luonteva vauvanhoitaja enkä ilmeisesti osaa lukea vauvaani tarpeeksi hyvin.

sellaista se on. mun 7-v huusi yksi päivä suoraa huutoa, enkä ollenkaan hoksannut missä vika. vaikka tuo osaa puhua, niin ei se silti osannut määritellä miksi oli kiukkuinen. Lopulta osoittautui nälkäiseksi, väsyneeksi ja huomionkipeäksi.

No voi kuule, hän on niin pieni vielä että ei varmaan monikaan aina tiedä mitä noin pieni itkee. Kyllä se tulee ajan kanssa, ei hätää. Itsekkin podin aina jälkeenpäin huonoa oloa henkisesti jos vauva oli itkenyt, ja en heti ymmärtänyt miksi, tuli paha olo siitä kun lapsokainen joutuu vaan itkemään ja itkemään, ja äiti ei osaa auttaa kun ei tiedä mikä on...
Varmasti olet hyvä äiti. :)

Ihana aloitus :) Ei pahalla!

Oon huomannut että silloin tällöin tulee tunne että ei ole hyvä äiti. Se on kuule vielä pikku juttu tuossa vauva aikana - jos ei osaa tulkita vauvan itkua täydellisesti.

Mutta auta armias kun sanoo yhdenkin väärän sanan murkkuikäiselle :D

Yhteistyössä