mä vain en pääse eroon tuosta tupakasta ja olen raskaana:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja justnii:
Tuo kuulosti ihan hyvältä harjoitukselta :) Just tämmösiä konkreettisia juttuja ja neuvoja kaivattais, eikä mitään "puhu neuvolassa!"

no kyllä vaan pitää apn puhua neuvolassa! ei kovin aikuismaiselta vaikuta kun ei viitti kertoo ettei saa syytös ryöppyy.

Alkuperäinen kirjoittaja typerykset:
Alkuperäinen kirjoittaja ettekö te tajua:
Tupakan fyysisistä oireista kyllä pääsee ja helposti. Psyykkisistä ei, tavasta ei. Minä ihan oikeasti masennun jos olen polttamatta. Olen joutunut käyttämään masennuslääkkeitäkin. Elämä menee paskaksi. olen todella riippuvainen tupakkaan. Jotkut ihmiset sairastuvat riippuvaisuuksiin helpommin.
Nikotiinin riippuvuuspotentiaali on yhtä suuri kuin heroiinilla. Jotkut pääsevät huumeistakin helpolla eroon, toiset eivät.

Siksi joku ei polta töissä kun pystyy sen ajan olemaan polttamatta kun fyys. oireet kestää kyllä. Mutta henkisiä ei. tapaa ei voi lopettaa.

Hitto olette dorkia kun luulette että se ainoa ongelma tupakoinnin lopettamisessa on fyysiset oireet.

Mä olen kokeillut KAIKKI keinot, eikä keinoja enää ole muuta kuin vähentäminen. ja voi helvetti jos kehdataan syyllistää jos 1-5 tupakkaa poltan päivässä. neuvolassakin on sanottu et mun kohdalla se on ok, ja hienoa kun oon pystynyt vähentään noin hyvin.

Tolla asenteella ei kannata alkaa lapsia tekeen ollenkaan. Tiesitkö, että lapsen synnyttyä joudut luopumaan monista asioista? Et voi pitää kiinni monista muistakaan itsekkäistä tavoista ja tottumuksistasi. Ja aivan helvetin varmasti sua kehdataan syyllistää vaikka polttaisit puoli tupakkaa päivässä. Niin se neuvolan tätikin tekee, vaikka ei sulle raasulle sitä raskikaan sanoa, kun oot niin DORKA.

Ei mulla muita tapoja ja tottumuksia olekaan :) Oikeasti 1-5 tupakalla ei ole mitään merkitystä. Usko se jo. Sä et tiedä tupakasta yhtään mitään.

Tupakan fyysisistä oireista kyllä pääsee ja helposti. Psyykkisistä ei, tavasta ei. Minä ihan oikeasti masennun jos olen polttamatta. Olen joutunut käyttämään masennuslääkkeitäkin. Elämä menee paskaksi. olen todella riippuvainen tupakkaan. Jotkut ihmiset sairastuvat riippuvaisuuksiin helpommin.
Nikotiinin riippuvuuspotentiaali on yhtä suuri kuin heroiinilla. Jotkut pääsevät huumeistakin helpolla eroon, toiset eivät.

Siksi joku ei polta töissä kun pystyy sen ajan olemaan polttamatta kun fyys. oireet kestää kyllä. Mutta henkisiä ei. tapaa ei voi lopettaa.

Hitto olette dorkia kun luulette että se ainoa ongelma tupakoinnin lopettamisessa on fyysiset oireet.

Mä olen kokeillut KAIKKI keinot, eikä keinoja enää ole muuta kuin vähentäminen. ja voi helvetti jos kehdataan syyllistää jos 1-5 tupakkaa poltan päivässä. neuvolassakin on sanottu et mun kohdalla se on ok, ja hienoa kun oon pystynyt vähentään noin hyvin.

Voi nyyh ku oot niin SAIRAS ja RIIPPUVAINEN. Kyllä se heroiniriippuvuus on kuule ennen kaikkea fyysistä luonteeltaan. Sulla vaan ei ole selkärankaa.

Alkuperäinen kirjoittaja puhu neuvolassa:
Alkuperäinen kirjoittaja justnii:
Tuo kuulosti ihan hyvältä harjoitukselta :) Just tämmösiä konkreettisia juttuja ja neuvoja kaivattais, eikä mitään "puhu neuvolassa!"

no kyllä vaan pitää apn puhua neuvolassa! ei kovin aikuismaiselta vaikuta kun ei viitti kertoo ettei saa syytös ryöppyy.

tarkoitinkin lähinnä tuohon viestiin, että mitä se neuvolassa puhuminen hyödyttää kun kaikki keinot on kokeiltu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Upi:
Joka kerta kun laitat tupakan suuhun, niin ajattele vauvaa mahassas. Se raukka sätkii hulluna happivajeen takia ja on tän kohtauksen jälkeen liikkumatta seuraavan puolituntia. Ite poltin 15vuotta, mutta lopetin heti kun plussasin. Nyt rv 31+6 ja oon niin helvetin onnellinen, että pääsin röökinpaskasta irti.

nooo ei se kyllä noin mee.. ihan se nytkin tuolla liikkuu vaikka vähänaikaa sitten kävin tupakalla!!

noooo...ehkä lääkärit jotka oli tommosen asian uä- tutkimuksissaan huomannu, puhuu paskaa...
Turha sitten itkee, kun kakaralla puhkee allergioita ja lapsenlapsia ei tuu hedelmättömyyden takia.
Ja ne jotka puolustelee, ettei omalle mukulalle oo tullu mitään raskausajan polttamisesta, niin mistä helvetistä te sen tiedätte?!?

Alkuperäinen kirjoittaja typerykset:

Tolla asenteella ei kannata alkaa lapsia tekeen ollenkaan. Tiesitkö, että lapsen synnyttyä joudut luopumaan monista asioista? Et voi pitää kiinni monista muistakaan itsekkäistä tavoista ja tottumuksistasi. Ja aivan helvetin varmasti sua kehdataan syyllistää vaikka polttaisit puoli tupakkaa päivässä. Niin se neuvolan tätikin tekee, vaikka ei sulle raasulle sitä raskikaan sanoa, kun oot niin DORKA.

Ei mulla muita tapoja ja tottumuksia olekaan :) Oikeasti 1-5 tupakalla ei ole mitään merkitystä. Usko se jo. Sä et tiedä tupakasta yhtään mitään.

20 vuotta polttaneena aika varmasti tiedän. Ja oman äitini keuhkosyövän takia kuopanneena.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Voi nyyh ku oot niin SAIRAS ja RIIPPUVAINEN. Kyllä se heroiniriippuvuus on kuule ennen kaikkea fyysistä luonteeltaan. Sulla vaan ei ole selkärankaa.

Tiedän kyllä mitä on olla opiaattiriippuvainen. tiedätkö sinä?

Joka kerta kun laitat tupakan suuhun, niin ajattele vauvaa mahassas. Se raukka sätkii hulluna happivajeen takia ja on tän kohtauksen jälkeen liikkumatta seuraavan puolituntia. Ite poltin 15vuotta, mutta lopetin heti kun plussasin. Nyt rv 31+6 ja oon niin helvetin onnellinen, että pääsin röökinpaskasta irti.

nooo ei se kyllä noin mee.. ihan se nytkin tuolla liikkuu vaikka vähänaikaa sitten kävin tupakalla!!

noooo...ehkä lääkärit jotka oli tommosen asian uä- tutkimuksissaan huomannu, puhuu paskaa...
Turha sitten itkee, kun kakaralla puhkee allergioita ja lapsenlapsia ei tuu hedelmättömyyden takia.
Ja ne jotka puolustelee, ettei omalle mukulalle oo tullu mitään raskausajan polttamisesta, niin mistä helvetistä te sen tiedätte?!?

täysi peesi tälle ja nyt mä lopetan, tuli vitun paha olo itsekkäitten polttaja äitien vuoksi. mitä maailmasta voi tulla kun edes oma äiti ei välitä lapsestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Eitajua!:
En kyllä ymmärrä tuollaista yhtään. Kyllä oman lapsen etu ja hyvinvointi menisi itsellä omien halujeni edelle. Ja jollei pysty lopettamaan,olisi kannattanut hakea jo heti apua kun ei näytä omilla avuin lopetus onnistuvan.
Mikään ei ole kamalampaa kuin nähdä odottava nainen tupakka huulessa

joo ei mua joudukkaan kukaan missään näkemään tupakka suussa koska häpeän asiaa niin että poltan salaa kotona takapihalla jonne kukaan ei näe.

Yäk. Ei voi muuta sanoa.

Kuinka kauan olet ollut polttamatta silloin, kun olet masentunut? Se masennuskin tulee lähes kaikille ja se on hirveää! TODELLA hirveää. Mutta se menee ohi yllättävän nopeasti. Pari kuukautta, niin voi jo olla paljon helpompaa. Kannattaa vaikka liikkua mahdollisimman paljon niin saa ajatuksia muualle. Ja eihän se elämä herkkua ole silloinkaan, jos tupakointia vähentää, vaikka hienoa tietysti, että olet pystynyt niin tekemään. Kerta rykäys, kunnon tiukka päätös, niin mieli pysyy kohta jo tasaisempana. Se on se tupakka niin kiero kaveri, että ei helpolla otteestaan päästä. Mutta kyllä sitä on sitten ylpeä itsestään, kun sen pystyy lopullisesti jättämään :) Olo on kuin maailma parhaalla tyypillä :)

Voi ristus! Menee ihan veteläksi näitten typeryyksien edessä.

Kolmen kuukauden päästä on se pahin masennus iskenyt. Siihen asti se savuttomuus on sellaista hekumaa ja jee jee mä pystyn tähän ja halveksin tupakoitsijoita. Mulla on ollut myös muita riippuvuuksia elämäni aikana ja tää tupakka on niistä varmaan vähiten pahin. Ehkä mä vielä onnistunkin :) Raskaus on niin alussakin vielä että on hyvin aikaa.. Mä yritän parhaani.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Tiedän kyllä mitä on olla opiaattiriippuvainen. tiedätkö sinä?

Tiedän. En kai muuten moista kirjoittaisi? Tupakka on aika pieni peikko sen rinnalla. Minulle ei yksikään ihminen tässä maailamssa voi väittää, ettei raskaana oleva nainen pääse tupakasta eroon jos vain haluaa. Hämmästyttävän monet eivät halua.

Kolmen kuukauden päästä on se pahin masennus iskenyt. Siihen asti se savuttomuus on sellaista hekumaa ja jee jee mä pystyn tähän ja halveksin tupakoitsijoita. Mulla on ollut myös muita riippuvuuksia elämäni aikana ja tää tupakka on niistä varmaan vähiten pahin. Ehkä mä vielä onnistunkin :) Raskaus on niin alussakin vielä että on hyvin aikaa.. Mä yritän parhaani.

Toivon, että onnistut :) Miksi et onnistuisi, kun olet muistakin päässyt! Tupakkaa ei kukaan ihanihanihan oikeasti tarvitse. Se tupakka vaan antaa ihmisen uskoa niin. Kaikkea hyvää!

Justhan sä sanoit ettei 1-5 tupakkaa tee mitään. Anna mennä vaan. Vedä seittemän, vedä kymmenen, vedä koko aski. Anna mennä vaan! Mitä tuota yrittämään jos ymmärrys on tuota luokkaa.

Mun veljellä on kaks lasta. Molemmissa raskauksissa äiti veti röökiä. Ja molemmat pojat on ihania, mutta ylivilkkaita, keskittymishäiriöisiä ja koulussa on vaikeaa. Äitinsä vaan juhlii, että höpöä tommoset puheet raskaudenaikaista tupakoinnista kun eihän meidänkään pojilla oo astmaa... Veljeni suree selän takana.

Alkuperäinen kirjoittaja ettekö te tajua;21815064:

Yhden tupakan myrkyt on lapsen verenkierrossa 6 tuntia. Neljäkin tupakkaa päivässä takaa sen, että lapsella on tupakan myrkyt 24/7 verenkierrossaan.

Mua aina säälittää kun näen nuoria teinityttöjä tupakalla. Tulee mieleen, että 10 vuoden päästä nuokin tytöt valittaa foorumeilla kun eivät pääse tupakasta eroon vaikka ovat raskaana.

Mikä pakko se riippuvuun on opetella alunperin? On yleisesti tiedossa että tupakka aiheuttaa riippuvuutta. Kaippa ne aattelee, että enhän MINÄ tähän koukkuun jää ja voin lopettaa heti jos tuun raskaaksi. Niinpä niin.

en lukenut muuta kuin ap:n viestin ja tosiaan, käytä viikko sitä nikotiini inhalaattoria niin rööki jää kuin huomaamatta pois. Ja pidä se AINA mukana kun tuska tulee, äkkiarvaamatta ei enää teekkään sitten niin mieli ja on helppo jättää sekin pois tai imee vain tyhjää pilliä! (itse poltin kaikki raskaudet ja harmittaa ja hävettää, terveitä lapsia mutta silti hyvä olisi jos pääsisit irti)

äiti tupakoi ku ootti minua, saurauksia on

-hankala raskaaksi tulo
-oppimisvaikeuksia
-vilkautta
-paljon korvatulehuksia
- muita vikoja en ala ees luetelheen

lopeta se tupakka, ei ole vaikeaa nakata tupakkeja roskiin ja viä roskat pois. ota nyt nainen itteäs niskasta niinni, häpeäisit etes. savustas lastas samalla...

Alkuperäinen kirjoittaja yäyi;21815226:
Mun veljellä on kaks lasta. Molemmissa raskauksissa äiti veti röökiä. Ja molemmat pojat on ihania, mutta ylivilkkaita, keskittymishäiriöisiä ja koulussa on vaikeaa. Äitinsä vaan juhlii, että höpöä tommoset puheet raskaudenaikaista tupakoinnista kun eihän meidänkään pojilla oo astmaa... Veljeni suree selän takana.

Näin se monesti on. Itse poltin esukoista odottaessani 1-2 tupakkaa päivässä. Lapsi oli koko ajan korvatulehduksessa ja hengitysteiden sairauksissa. Nyt 21v ja kärsinyt oppimisvaikeuksista ym.. Olin 18v, eikä minulla ollut mitään käsitystä siitä,onko tupakointi vaarallista raskausaikana. Miksi minun piti olla niin helvetin tyhmä??!!

Onko se 1-2 tupakkaa päivässä OIKEASTI vaaraksi? Enpä oikein usko. Mutta odottavalle äidille se on ihana hermojen lepuutus ja stressi vähenee. Sen itselleni sallin. Ei tuollaisesta määrästä lapsellekaan viekkareita tule.

Hermoja voi lepuuttaa ja stressiä vähentää myös alkoholilla ja huumeilla. Oletan, että ne ovat mielestäsi aivan yhtä hyväksyttäviä tapoja rentoutumiseen kuin tupakanpoltto.
Mikset siis samantien narkkaa itseäsi niin euforiseen tilaan, että viimeisetkin stressin rippeet karisevat?

Tai mikset vain yksinkertaisesti keksi UUTTA, TERVEELLISTÄ tapaa lepuuttaa hermoja ja vähentää stressiä.
Tupakanpoltto ei ole näistä tavoista ainoa.
On ihan sinun omaa itsekkyyttäsi, että kidutat lastasi hapenpuutteella ja mahdollisilla loppuelämän kestävillä vammoilla koska olet liian saamaton,typerä ja itsekäs lopettaaksesi.
Aivan uskomatonta miten aikuisella ihmisellä ei tee pahaa rääkätä omaa viatonta ja puolustuskyvytöntä lastaan noin.