Maailman huonoin äiti ilmoittautuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paha äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja aino-kyllikki:
Mä annan kaikki sympatiat ap:lle ja tiedän mitä on olla väsyneenä.

Mutta ihme touhua muilta palstalaisilta sen suhteen, että täällä tuomitaan aina se, että lasta ei sais jättää yksin edes suihkussa käynnin ajaksi puhumattakaan postin hakemisesta. Aina täällä syyllistetään vanhemmat, jotka jättävät yksin. Miksi siis nyt annatte sympatiat?

Tässä ihan muutama keskustelu, jossa lähes kaikki palstalaiset ovat sitä miltä, että vanhempi ei sais missään nimessä jättää hetkeksikään lasta valvomatta:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t775714

Mä esim. eilen jätin tuon meidän nelikuisen täysin oman onnensa nojaan pinnasänkyyn kun toiselle koiralle tuli kakkahätä. Oltiin varmaan noin 10 min ulkona. Vauva jäi naama punaisena huutamaan sänkyynsä ja kun tulin niin huusi edelleen. Joo, eikä ole edes huono omatunto.

siis tämän kirjoittaja on kyllä empatiakyvytön, sadisti! ei voi olla totta! joku hätähän sillä vauvalla on ollut. tuo meille niin minä hoidan vauvan niinkuin kuuluu! että suututtaa! soitappa ls ja kysy että oliko oikein toimittu jos saisit vaikka perhetyöntekijän ohjastamaan sua vauvan hoidossa. voi pientä raukkaa :'(

ja kyllä olet vastuuton! käytätkö jotain lääkkeitä? jos minä olen aikeissa nukkua vauvan kanssa, työnnän sen rattaissa sisälle nukkumaan, niin eipä käy tollatavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja hmh:
:hug: Älä suotta soimaa itseäs. Sattuuhan tuota varmasti muillekin. Nyt vain skarppina tästä eteenpäin.

Minun mielestäni täytyy soimata. Aivan käsittämätöntä olisi vaan kohauttaa olkapäitään ja tuumata, että sattuupa tällaista muillekin!! Laskiko kukaan päänsilittelijä, kuinka monta tuntia lapsi oli yksin?!

En todellakaan ihmettele, että ap:n mies on vihainen. Niin olisi ap itsekin, jos miehelleen olisi käynyt samoin. Niin olisi jokainen teistä vihainen kumppanilleen, jolle olisi käynyt samoin!

Ihmisiähän me vain ollaan, väsyneinäkin, mutta on tuossa silti vähäksi aikaa soimaamista. Mutta ap ainakin voi jatkossa olla varma, ettei tee samaa virhettä, joten säikähdyksellä onneksi selvisitte :)

Voi hyvä jumala kun taas fishwifet kokoontuu, hyi stna. Mitä auttaa ENÄÄ heitellä kuumia kiviä - ap on kauhuissaan, vihainen itselleen, katuu eikä aio enää tehdä toiste? Herran jumala, te tässä sadisteja olette, saatte varmaan nautintoa kun Madonnan kruunu kutreillanne paasaatte: miten kehtaat, MINÄ en ikinä, häpeä, lapsi sinulta pois! Ettekö ole koskaan tehneet yhtään virhettä lapsenne kanssa, yhtään onnettomuutta yms. ole sattunut? Toivon jumalan tähden ettette teekään, sillä silloinhan veisitte heti lapsenne sossulle ja viiltäisitte ranteenne auki syytöksissänne - ainakin ottaen huomioon kuinka jo toisen ihmisen onnettomuuteen suhtaudutte.

Ap: älä kuuntele. Sinä olet pahoillasi vahingostasi ja voit aina ajatella että siitä viisastuu. Minä tiedän millaista on olla väsynyt päivystyksen jälkeen. Kun on niin väsynyt että tahtoisi vain kuolla. Ensi kerralla osaat laittaa vaikka sen itkuhälyttimen tai lapsen sisälle nukkumaan. Onneksi mitään ei sattunut, enkä usko että lapsesi tuosta saa ikuisia traumoja.

Ja ei, en ole itse tuollaista onnettomuutta kokenut, joten ei se koira...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tästä opin ainakin sen että en enää ikinä nuku samaan aikaan pojan kanssa jos mies ei ole paikalla... Ellei sitten koko lasta vielä multa pois, en ihmettele vaikka mies senkin tekis...

Älä hätäile! Kamala tilanne varmasti, mutta ei käynyt kuinkaan :)...ja jospa joku meistä muistakin "oppi" jotain, eikä mene koskaan yhtäaikaa unille...minä en ainakaan uskalla :). Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja liisi:
Mitähän miehesi harrastaa yöllä? 23.30?

Kuten tuossa pitkässä viestissäni sanoin, hän meni harjoituksiin iltapäivällä ennen viittä, kestivät reilun tunnin, sitten hän lähti sadan kilometrin päähän peliin, matkat siis yhteensä 2 tuntia, pelit - ymmärtääkseni niitä oli kaksi - yhteensä ehkä 4 tuntia. Toivottavasti selvensi ettei hän YÖLLÄ harrastanut, vaan koko illan ja tuli kotiin klo 23.30.

Ei sitä aina osaa ajatella asioita viimeisen päälle - varsinkaan väsyneenä. Virhearviointi, mutta ei tahallista huolimattomuutta. On näitä minullekin sattunut, ei nyt ihan samanlaista, mutta vastaavia.

Kiitos rider! Ja muutkin, myös ne kivittäjät... Näin sitä oppii asioita läpi elämän...

:hug: Oli varmasti kamala tunne herätessä. Mies toivottavasti jo leppynyt. Hänelle hatunnosto siitä, että hoitaa lasta kotona kun sinä töissä. Harvemmin niin päin käytänössä, vaikka periaatteessa moni olisikin valmis siihen. Silti minusta olisi reilua, että sinä saisit yövuoron jälkeen nukkua kunnon unet ENNEN kuin toinen lähtee mihinkään harrastuksiin. Meillä jäi molemmilla säännölliset harrastuksen pois vauvan tulin myötä. Ymmärrän, että harrastaminen on hyvä henkireikä, ihan tärkeäkin, silti se on toissijainen työssäkäyntiin ja jaksamiseen nähden.

Alkuperäinen kirjoittaja oi voi:
Kiitos rider! Ja muutkin, myös ne kivittäjät... Näin sitä oppii asioita läpi elämän...

:hug: Oli varmasti kamala tunne herätessä. Mies toivottavasti jo leppynyt. Hänelle hatunnosto siitä, että hoitaa lasta kotona kun sinä töissä. Harvemmin niin päin käytänössä, vaikka periaatteessa moni olisikin valmis siihen. Silti minusta olisi reilua, että sinä saisit yövuoron jälkeen nukkua kunnon unet ENNEN kuin toinen lähtee mihinkään harrastuksiin. Meillä jäi molemmilla säännölliset harrastuksen pois vauvan tulin myötä. Ymmärrän, että harrastaminen on hyvä henkireikä, ihan tärkeäkin, silti se on toissijainen työssäkäyntiin ja jaksamiseen nähden.

Tää harrastus on miehelle vaan niiin elintärkeä, harrastanut sitä pikkupojasta, ja nyt valmentaa nuorempia, treenit on viitenä päivänä viikossa... En mä voi vaatia toista lopettamaan. Itsellä kun ei ole mitään superrakkaita harrastuksia, mutta jos olisi niin tiedän ettei mies sitä vaatisi jättämään vaikka mikä olisi.
Lapsi on miehelle myös tosi tärkeä, on todella hyvä hoitaja, mutta hengähdystauon hänkin tarvitsee...

Kaikkihan ois hyvin jos olisin vaan jaksanut/älynnyt valvoa.

Alkuperäinen kirjoittaja häpeäisit:
Jos tuo on muka totta, ilmoitus heti lastensuojeluun ja lapsi pois teiltä. Järkyttävää

Ja lapsen olisi parempi olla mahdollisesti vaihtuvissa sijaisperheissä kuin omien vanhempien kanssa? perustele miksi? Siis jos kyseessä on yksi ainoa kerta eikä lapsi vaikuta mitenkään traumatisoituneelta.

Ap:lle haleja, vahinkoja sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Alkuperäinen kirjoittaja häpeäisit:
Jos tuo on muka totta, ilmoitus heti lastensuojeluun ja lapsi pois teiltä. Järkyttävää

Ja lapsen olisi parempi olla mahdollisesti vaihtuvissa sijaisperheissä kuin omien vanhempien kanssa? perustele miksi? Siis jos kyseessä on yksi ainoa kerta eikä lapsi vaikuta mitenkään traumatisoituneelta.

Ap:lle haleja, vahinkoja sattuu.

Niinpä. Miksi lapsen pitäisi vielä saada oikea, iso hylkäämiskokemus tuon jo tapahtuneen lisäksi? Jos tämä siis on totta.

:hug: OLIHAN TUO KAMALAA, MUTTA MINKÄ SILLE ENÄÄ VOI? tosiaan kyllä meille paremmillekkin sattuu.. esim mun poika oli syöny 8-9 e pillleriä(2v) ja olin aivan panikiissa, ja täältä sitä sympatiaa tulin hakemaan , niin kakkaa vaan niskaan tuli, kerran väsyneenä lähdin viemään likkaa eskariin, ja kotini tien päässä huomasin että olin jättäny pojan kotiin nukkuneena... no joo täys käännös, ja pari potkua omaan päähän, että silleen, kaupassa olen nähny kun äiti on unohtanu lapsensa kärryihin istumaan, ja siinä sitten huudeltu että jäikö jotain, ja jopas oli äiti nolona :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äitini muistelee vieläkin sitä, kuinka oli kerran jättänyt minut pihaan vaunuihin nukkumaan ja oli vahingossa nukahtanut itse sisälle. Oli aivan paniikissa herätessään kun huomasi minun olevan yhä ulkona. Mitään kamalaa ei tapahtunut ja elossa ollaan, mutta tosiaan pitkäksi aikaa äidin mieleen voi tuollaiset mokat jäädä muhimaan. Vahinkoja sattuu ja mitään muuta ei voi kuin ottaa opikseen.

Sen sijaan vauvan jättäminen tarkoituksella huutamaan itsekseen 10 minuutiksi on aivan älytöntä. Se on aikuisen mittapuun mukaan lyhyt aika, mutta vauvalle se on IKUISUUS. Todella kummallista, että ihmisen äidinvaisto ei jo jollakulla sano mitään vaan voi ihan tyynesti lähteä koiraa paskattamaan ja jättää lapsensa yksin huutamaan hätäänsä!! Kyllä meillä saisi koira tehdä mieluummin asiansa lattialle sillä hetkellä jos vauvalla on jokin hätä ja tarvitsee syliä/ruokaa/jne. Surkeaa äitiyttä laittaa koiran tarpeet vauvan edelle!

Kun mun esikoinen oli vauva, otin sen kerran mukaan iltamyöhään koiraa ulkoiluttamaan kun mies oli jo nukahtanut (nukkuu todella sikeästi eikä aina herää kovaankaan meteliin). Vauvakin jo nukkui, mutten silti uskaltanut/raaskinut jättää edes hetkeksi, JOS olisikin herännyt sillä välin kun olin koiran kanssa ulkona...

Vähän OT, mutta muistan kun Oprahissa jokin aika sitten oli vieraana nainen, joka unohti viedä tyttärensä hoitoon ja ajoi suoraan työpaikalleen unohtaen tytön autoon. Tyttö kuoli autossa lämpöhalvaukseen. Väsymys voi saada aikaan hirvittäviä asioita. Äidit ovat todella kovilla työ- ja perhe-elämän paineissa ja olisi todella tärkeää ennaltaehkäistä tällaista väsymystä.

Ap: onneksi ei käynyt pahemmin. Kuuluttaisin tukijoukkojen tärkeyttä jotta saisit levättyä.

Aivan kauheaahan tuo on, mutta mielestäni miehesi on yhtalailla vastuussa. Miten hän kuvitteli, että selviät, kun et ole nukkunut yöllä ollenkaan? Siinähän on jo humalatilaan verrattavassa tilassa ja silti yhdessä päätitte, että sinä jäät yksin lapsen kanssa kotiin.

Yhteistyössä