Moi!
Tervetuloa NassuHassu. Mulla viime raskaudessa oli kovaakin mahakipua ihan koko alkuraskaus. Tässä raskaudessa vain ihan muutamana päivänä jotain lievää menkkamaista jomotusta alamahalla. Uskon että on sitä venymistä ja siitä johtuvaa tuntemusta. Ja luulen, että nyt sitä ei oo, koska on niin lyhyt aika viime raskaudesta, että kohtu on just ollu äärimmilleen venyttyneenä, niin ei paljo tunnu sit miltään tämmöne pikkunen alkuraskauden venytys.
Syöminen on ollu mullaki kauheeta. Niin oli viimekskin. Ja niin on nytkin. Ja paino on jo lähteny nousuun. Vatsan seutu on surullinen näky tosin tosta viime kerrasta, joten siinä laardimäärässä ei ihan pieniä muutoksia ees huomaa
Mulla on ihan karsea flunssa, en saanu nukuttua jatkuvalta niistämiseltä ku muutaman tunnin viime yönä. Ja tietty miehen lomat loppu eilen ja oon taas yksin kotona hoitamassa vauvaa. Äh ja puh. Ei jaksais muuta ku potea sängyssä ja surkutella omaa vointiaan... Toivottavasti vauva ei saa tartuntaa! Hankala vaan olla tartuttamatta, kun koko ajanhan sitä on lähellä kun syöttää ja hoitaa.
Mun mies haluaa aina tulla mukaan ainakin ultriin, viimeks oli mukana lähes aina neuvolassakin, kun kaikki oli kummallekki uutta. Nyt tuskin otan sitä neuvoloihin mukaan, kun lähinnähän se on sitä verenpaineen, painon yms mittausta ja pissanäytteen viemistä.
Tänään oli NT-ultra ja kaikki näytti silmämääräsesti normaalilta ja hyvältä.

Ei sanonu tarkkaa lukemaa niskaturvotukselle, kun kuulemma sitä pitää verrata niihin labra-arvoihin. Mut sano, et näyttää sileältä ja ohuelta ja siltä, et kaikki ois kunnossa. Vauva oli ensin unessa ja heräs heilumaan vasta ihan loppuvaiheessa. Hienosti näky jo kaikki raajat ja nenäluu.
Pää-peppu-mitta oli 6,3 cm, mikä vastais jopa 12+5, mut tod. näk on kuitenkin se 12+3 nyt. Pään ympäryksen mitta vastasi rv12+3.
Mun pahoinvointi on ohi, jee! Ja selkä-/lantiokrempat ei oo vielä alkanu. Nyt siis ihan mukava vaihe, kun ei vaan olis tota räkätautia.
Nyt pitää mennä vähän leikkimään, ettei toinen touhua tuolla koko ajan yksikseen.
Strumppis rv12+3