Maistuis varmaan sullekin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mmmm...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mmmm...

Vieras
Pikamokkapalat

1 pss valmista suklaakakku-jauhoseosta (Sunnuntai)
(+ 1 dl rypsi- öljyä + 2 dl vettä)

2 dl suklaa-pähkinä- levitettä (esim. Nutella)
100 g maustamatonta tuorejuustoa
0,5 dl appelsiinimehua
100 g suklaata rouhittuna
(pähkinärouhetta)

Sekoita jauheen joukkoon rypsiöljy ja vesi. Sekoita taikina tasaiseksi ja kaada taikina leivinpaperilla vuorattuun tai voideltuun uunivuokaan (16x24 cm). Paista 175-asteisessa uunissa n. 30 minuuttia. Kumoa ja jäähdytä.

Sekoita suklaa-pähkinälevitteen joukkoon tuorejuusto ja appelsiinimehu.
Levitä seos jäähtyneelle suklaakakkulevylle. Ripottele pinnalle suklaarouhe. Leikkaa neliöiksi ja tarjoile.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijo 50v:
Miksi käytät valmisseoksia? Etkö osaa tehdä itse?

Osaatkos itse? Pellon lannoittamisesta ja viljan kasvattamisesta lähtien itse lopulta jauhaa vehnä sopivaan karkeuteen. Tuottaa kaakaopakuja etelän hetelmämailta, paahtaa nekin sopivasti ym. ym.

Etko itse osaa?

Vai eikö riitä ymmärrys järkevään ja tilanteeseen sopivaan kokonaistaloudelliseen tarkasteluun.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No osaan, mut joskus voi kokeilla nuita valmisjuttujakin... Vaihtelu virkistää arvon keke :D

Eikös nuo valmisjutut maistu pahalle

Elä kehtaa... täytyy pian maistaa niin tietää kuin se on pahaa! :p Ja tekase iekin niin tiijät!

Onneksi hyvääkin valmisruokaa saa Hesassa:

Helsinki säilytti Michelin-tähtensä

julkaistu tänään klo 11:22, päivitetty tänään klo 13:22

Guide Michelin Main Cities of Europe 2009 julkistettiin tänään. Keittiömestari Hans Välimäen Chez Dominique on edelleen Helsingin ainoa kahden tähden ravintola.

Ravintolat Carma, Demo ja Postres pitivät myös Michelin-tähtensä tänään julkistetussa Euroopan suurimpien kaupunkien Guide Michelin -oppaassa.

Bib Gourmand -merkinnän ansaitsevat ravintolat, joissa saa hyvää ruokaa kohtuulliseen hintaan. Ravintoloilla Grotesk, Mecca ja Solna on uudessa oppaassa merkitty Bib Gourmand -merkinnällä.

Kaikissa pohjoismaiden pääkaupungeissa on tänä vuonna vähintään yksi kahden Michelin-tähden ravintola.

Alkuperäinen kirjoittaja mumskis:
Onneksi hyvääkin valmisruokaa saa Hesassa:

Helsinki säilytti Michelin-tähtensä

julkaistu tänään klo 11:22, päivitetty tänään klo 13:22

Guide Michelin Main Cities of Europe 2009 julkistettiin tänään. Keittiömestari Hans Välimäen Chez Dominique on edelleen Helsingin ainoa kahden tähden ravintola.

Ravintolat Carma, Demo ja Postres pitivät myös Michelin-tähtensä tänään julkistetussa Euroopan suurimpien kaupunkien Guide Michelin -oppaassa.

Bib Gourmand -merkinnän ansaitsevat ravintolat, joissa saa hyvää ruokaa kohtuulliseen hintaan. Ravintoloilla Grotesk, Mecca ja Solna on uudessa oppaassa merkitty Bib Gourmand -merkinnällä.

Kaikissa pohjoismaiden pääkaupungeissa on tänä vuonna vähintään yksi kahden Michelin-tähden ravintola.

Hieno homma!

Ellei Keijo, niin ainakin Michelin osaa arvostaa hyvää valmisruokaa!

Aina ei kaikkea tarvitse tehdä itse. On hyvä kun joku muu tekee sen aina välillä. Kehumisenkin!

Toi näytti olevan kokki Teresa Välimäen ohje ja Iltalehden sivuilta

http://www.iltalehti.fi/kotikokkiextra/200903160135408_ke.shtml

ap olis tietysti voinut mainita ettei oo oma ohje :whistle:

Yhteistyössä