Maitolaituri-palstasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Käyttekö koskaan lukemassa maitolaiturin juttuja? Itse olen niitä viime aikoina lukenut jonkin verran, kun toisen lapseni l.a. on lähiviikkoina. Esikoisen imetys ei oikein onnistunut, vaikka silloinkin imetystukilistan sivut ja maitolaiturisivut tuli kyllä tutuiksi. Joka tapauksessa, mua on vähän alkanut ärsyttää tuossa maitolaiturissa se, että ihan kuin siellä ei oikeasti ymmärrettäisi, että kaikilla imetys ei _kaikesta huolimatta_ onnistu. Siis sä voit tehdä just niin kuin siellä neuvotaan (neuvoja sieltä kyllä tuntuu yleensä saavan tosi hienosti, siitä hatunnosto), eikä maitoa silti tule tarpeeksi. Eikä kommentin kommenttia saa silloin. Mä muistan esikoisen ajalta sen, että olisin vaan halunnut jonkun sanovan, että aina se ei vaan onnistu, paras äiti olet joka tapauksessa vauvallesi jne. Enkä vaan sitä ainaista, että kyllä se siitä, kun vaan yrität.

Onkohan niissä itu-äideissä yhtään sellaista, jolla oma imetys ei olisi onnistunut, vaikka mitä olisi tehnyt? Sellaiselle olisi mun mielestä siellä kyllä tilausta.

Niissä itu-äideissä on sellaisia, joilla imetys on onnistunut hyvin, sellaisia joilla ei ole mennyt ihan putkeen, ja sellaisia joilla on epäonnistunut koko juttu (ainakin yhden lapsen osalta). T yksi sellainen (ja kivikkoinen imetys).

Oletko lukenut imetyspettymyksiä? Mun mielestä sieltä saa ihan hyvin vertaistukea. Joskus vastaukset kestävät kyllä.

Mä olen tykännyt kyllä Maitolaiturista. Olen saanut hyviä neuvoja ja myös tsemppausta tässä tilanteessa, kun mikään ei riittänyt saamaan maitomäärää täysimetystasolle.
Mutta... Kyllä muakin ärsyttää se, että vaikka itse tiedän varmasti pojan näkevän nälkää, niin siellä vakuutellaan, että se ärtyisyys on vain jotain muuta ja kun kuulen, että poika ei ole nieleskellyt enää aikoihin ja uutta herumista ei kuulu eikä näy, niin pitäisi vain jatkaa imetystä, että kyllä sitä maitoa koko ajan tulee kuitenkin.

Ja sitä en ymmärrä, että jos vauvan paino nousee just ja just sen suositellun 170 grammaa viikossa, niin sen ei voi olla nälkä O_o Miksi joidenkin vauvojen paino nousee satoja gammoja viikossa ja tyytyisikö ne oikeasti vähempään maitomäärään kuin siihen joka nostattaa reilusti painoa? Vai täytyykö äidin siinä tilanteessa päättää, että nyt kun kerran paino on noussut 170 grammaa niin korviketta ei tipu, tyhjää tissiä saat kyllä niin paljon kuin haluat.

[QUOTE="Minä";23271620]Mä olen tykännyt kyllä Maitolaiturista. Olen saanut hyviä neuvoja ja myös tsemppausta tässä tilanteessa, kun mikään ei riittänyt saamaan maitomäärää täysimetystasolle.
Mutta... Kyllä muakin ärsyttää se, että vaikka itse tiedän varmasti pojan näkevän nälkää, niin siellä vakuutellaan, että se ärtyisyys on vain jotain muuta ja kun kuulen, että poika ei ole nieleskellyt enää aikoihin ja uutta herumista ei kuulu eikä näy, niin pitäisi vain jatkaa imetystä, että kyllä sitä maitoa koko ajan tulee kuitenkin.

[/QUOTE]

Hienoa, että olet saanut tsemppausta! Ja joo, sekin mua siinä vähän ärsyttää, kun siellä toistellaan sitä mantraa "rinta ei ole koskaan tyhjä" kun mä ainakin tiesin varsin hyvin, että kun se on tyhjä, se ON tyhjä eli ei heru, ei sitten millään. Ehkä mun rinnat ei sitten vaan toimi(nut ainakaan esikoisen kanssa) niin kuin "pitäisi".

Yhteistyössä