W
woowi
Vieras
mä nyt vaan sanon sen, missä olen JOSSAIN MÄÄRIN samaa mieltä ton kepsiksen kanssa.. asun alueella jossa on paljon maahanmuuttajia ja tarkoitan PALJON. teen heidän kanssaan työtä, lapseni käyvät päiväkotia jossa suurempi osa on maahanmuuttajia kuin suomalaisia, tapaan heitä vapaa-ajalla jne. eikä mua ärsytä mikään muu asia tässä koko mamu-keskustelussa kuin se, että asia josta uskaltaisi arvostella suomalaista niin sitä ei voi arvostella jos on maahanmuuttaja kyseessä. päiväkodissa puututaan tietynlaiseen käytökseen kun se koskee suomalaislasta mutta ei jos se koskee maahanmuuttajaa. samoin koulussa. ja sossupuolella ihan sama asia, puhumme paljon avoimemmin ja kriittisemmin suomalaisista kuin mamuista, ei vaan uskalla kun heti on rasisti.
se on todella ärsyttävää, että heitä ei saa kohdella ihmisinä, eikä samanarvoisina kuin suomalaisia, vaan jotenkin hyssytellä ihan joka asiaa. mun puolesta asukoot täällä ja ostakoot ja tehkööt mitä lystäävät mutta olisi mukavaa voida käyttäytyä ja puhua heidän seurassaan ja käsitellä heidän asioitaan sekä huomata esim päivähoidossa/koulussa heidän asioitaan käsiteltävän yhtälailla kuin suomalaisten. eikä hyssytellen. ei kai ihminen nyt rikki mene jos sitä kohtelee tasavertaisesti?
se on todella ärsyttävää, että heitä ei saa kohdella ihmisinä, eikä samanarvoisina kuin suomalaisia, vaan jotenkin hyssytellä ihan joka asiaa. mun puolesta asukoot täällä ja ostakoot ja tehkööt mitä lystäävät mutta olisi mukavaa voida käyttäytyä ja puhua heidän seurassaan ja käsitellä heidän asioitaan sekä huomata esim päivähoidossa/koulussa heidän asioitaan käsiteltävän yhtälailla kuin suomalaisten. eikä hyssytellen. ei kai ihminen nyt rikki mene jos sitä kohtelee tasavertaisesti?