Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miramei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
murri76 En ihan tuolta Kouvola-Citystä, 25 minuuttia ajomatkaa tulee kun Kouvolaan lähtee. Elimäen puolella siis asustellaan :)

Kohta pitääkin laitella esikko nukkumaan, hiljenee talo huomattavasti :) Tunti vielä ku pienempi käy unille, sitä odotellessa... Sitte kyllä keitän iltakahvit, nostan jalat ylös enkä liiku ennenku menen nukkumaa :D Tänää taas ollu sellanen tohinapäivä, että ihan odottaa sitä omaa hiljaista iltahetkeä :)

• Tykkää
Reactions: murri76
Erika88, mä oon ihan sieltä suur-Citystä. :D

Meilläkin n. vajaan tunnin päästä esikolla iltapuuro ja tutimaan. Ja sit pitäis isännälle laittaa Naistenpäivä illallinen. :) Oma hetki tulee, kun käyn nukkumaan.

Iltaa!

Uusille moi :wave: ja onnea :flower:

Kotidopleria täällä ei hankita ihan oman mielenterveyden takia :laugh: Jos joskus ei kuuluiskaan mitään, olisin pian niin hysteerinen että järki menis.

Fb-ryhmään taidan myöhemmin liittyä :)

ViiruP Eikös sulla ollu se ultra tänään? Oonko ihan hakoteillä vai lukiko siittä ja ei vaan tallentunu muistiin? :D

Erityiskohtelua en ois varmaan saannu tänään jos ei yhteinen päivä ois sattunu nyt :D Amarillossa käytiin syömässä sikahyvät pihit ja kaupassa käytiin ostamassa herkkuja ja sain valita ittelleni kukat (kun hieman muistutin) :) Nyt oottelen saunan lämpeemistä ja isännän tuloa tallista! Otin päikkärit että jaksan valvoa edes 10asti, mies karkas parin kaljan kanssa rassaamaan autoa :D

Miramei mulle voi päivittää VU 14.3 Neuvola 15.3

Tänne on kyllä tullu hurjasti tekstiä tänään :) Mulla on varmaan puolet menny ohi! Tuntuu etten oo heränny päikkäreiltä vieläkään hyvin. Ainii, mun ois tehny mieli valkkaria tänään kun oltiin syömässä, join vaan vettä. Ja mulla pienenee ruokahalu aina raskaana ollessa, mies saa aina syödä loput :D

• Tykkää
Reactions: susupala ja murri76
KyyneltenHymy, kotiemona kun olen niin täällä tulee hieman liikaakin lorvittua. :D

Tosiaan on meillä tulevalla viikolla jännittäminen. Itsellä kun tuo juilinta vaiennut niin pelkää tietty pahinta. Positiivista, tuhruttelu loppunut, ilmeisesti, koputan puuta.

Kyyneltenhymy mä hankin dobblerin just siks että esikoisen aikaan olin ihan vainoharhainen ja ihan varma siitå ettenkoskaan saa elävää lasta syliini. Kyttäsin liikkeitä hysteerisesti ja ennen liikkeitä olin satavarma että tullut kkm. Siksi ajattelin nyt pelata varman päälle ja pitää oman mielenterveyteni kunnossa :D

Mies tulee kohta kotiin,vihdoin. Tekee 12 h työpäivää niin on suht rankkoja olla esikoisen kanssa ihan vain kaksin :/ tein miehelle sen lemppari ruokaa,tortilloja ja makoilen esikoisen kanssa peitonalla sohvalla<3 mä niin nautin näistä rauhallisista hetkista pojan kanssa. Yleensä kun ei todellakaan olen rauhallisesti sylissä vain juoksee ympäriinsä :D

wavee 5+1

Viimeksi muokattu:
murri76 Viime viikonloppuna tein.. Öö.. Kaks liuskaa ja digin mihin tuil "raskaana 2-3". Maanantaina tein apteekin oman kun oli sitä vuotoo ja keskiviikkona tein uuden että näki onko se viiva vahvistunut. Oli. :) Nyt mulla on yks digi kaapissa, tilattu ehkä joskus tammikuussa. Ja mietin että millonka sen tuhlaisin.. :)

Ei ollu ultraa tänään, soittivat että maanantaina saavat KYS:ltä veren hormoonipitoisuudet ja sen jälkeen mietitään millon kannattaa ultrata. Näillä viikoilla ultra on yhtä tyhjän kans kun siellä luultavammin ei edes vielä mitään näy. Sittehän sitä hermoiltas kun ei näy mitään. :D

Kyl on sauna vaan ihana keksintö :) Sain tuon ukonki auton kimpusta pois ;) Se kyl jo kysy et meenkö pian nukkuun et pääsee takasin, onneks oon ilkee ja päätin että katotaan kasa leffoja :D

Miramei hyvä et muistit :) Mun piti ite pikkasen miettiä :D Miten voi edes unohtaa moista?!

ViiruP toisaalta ihan hyvä siis et ultra lykättiin ja hormoonipitosuus on omalla kohalla aina kertonu kaikki! Mutta mä uskon et sulla on kaikki hyvin kun testit vaan vahvistuu :)

Tääl on petipuuhien jälkeen tullu pikkasen menkkakipuja : / Mutta en jaksa ressata, niit oli koko pojan odotus!

Tulen tänne... la en tiedä mutta marraskuuhun se menee...... digimittarin mukaan olen raskaana 1-2 joten alussa ollaan..... (mun ei pitänyt saada lasta... sekunraadinen lapsettomuus ja hoidot lopetettin viime kuussa)

Viimeksi muokattu:
Muutamassa päivässä on tullut niin monta sivua tekstiä, etä eihän tässä mukana meinaa pysyä!:D

Tirppana83 Onnea raskaudesta!:flower: Teille tulee kylla mahottoman pieni ikäero! Minä jo ajattelin että meidän lapsosille tulisi pieni ikäero kun tulee 1 vuosi ja 7 kuukautta.. Minun yhdellä kaverilla oli esikoinen juuri sen 3-4 kuukautta kun tuli uudestaan raskaaksi, ja sitten tulikin kaksoset. Kolme vauvaa samaan aikaan. :laugh:

Eilen tuli muistutus saunan jälkeen, että mitä se on kun on oikein kunnolla pahoinvointinen olo. Saunassa iski oikeen kunnon öklötys, eikä enää lähtenyt koko iltana pois. Tässä jo vähän elättelen toivoa, että tässä raskaudessa ei pahoivointia olisikaan, kun ei sitä vieläkään ole tullut, tuota yhtä kertaa lukuun ottamatta.

Pitää myöhemmin kirjoitella lisää, kun vauveli vaatii kovaäänisesti aamupuuroa tällä sekunnilla. :D Hauskaa päivää kaikille mammoille! :)

Huomenta. Sainpa eilen huomata että teen juonti täytyy ehken lopettaa. Kuppi teetä ja järkyttävä turvotus ja närästys. Mitäs minä nyt juon? :D

Nuita FB:n ryhmään tulijoiden viestejä päivystelen että saadaan ryhmää kokoon sinnekkin. :)

Vastailen tässä välissä:

En ota äitiyspakkausta. Pitää käydä penkomassa kirppareita ja kavereiden vaatekaappeja.

Synnytän Kättärillä, mutta joutuahan voi vaikka Jorviin tai Porvooseen Naistenklinikan remontin vuoksi (5/2013-4/2015 noin). Riskisynnyttäjät ohjataan Jorvin.

Syön Multitabsin raskausvitamiineja.

Esikoisen synnytys kesti noin vuorokauden ja kuopuksen synnytys noin puoli vuorokautta.

Otan kaikki puudutteet ja muut kivunlievitykset.

Olen ylipainoinen, joten tuskin vauvaa heti epäilevät, vaikka edellisen kerran vauvamaha pullahti viikolla 9.

Olen käyttänyt pari vuotta edellisen synnytyksen jälkeenkin äitiyshousuja - tosin normaalia kokoani pienempiä. En vain saanut kahden lapsen kanssa aikaiseksi kiinteytysjumppia tms., joten tuo pehmeä röllö mahtui hyvin äitiyshousujen resorin alle.

Masutuubin omistin ensimmäisen raskauden aikana, mutta siitä ei ollut minulle iloa.

Bolakorun omistan, mutta se on lainassa, enkä ehkä kaipaa takaisin. Ei tullut käytettyä sitäkään.

Vaunuja hankin jatkuvasti uusia. :D Uudet yhdistelmät kai voisi hankkia aikanaan, koska vanhojen aisa on aavistuksen "epätasapainossa", mutta uudehkoilla tuplillamme varmasti pärjäämme alun.

Olen opiskelija, joten 260 euroa kuussa ei riitä vielä mihinkään ostoksiin. Äitiysrahaa odotellessa... Onneksi se tulee olemaan yhtä iso kuin viimeksi Kelan puolesta (tokikan en saa palkkaa, joten vähän pienemmäksi jäävät saamani rahat).

Aurinkoista lauantaita!

Kävin eilen kurkkaamassa H&M:n äitiysvaatteet, eipä ollut kaksinen valikoima, jotain paitoja olis ollut mutta niitä kun ei tarvi vielä piiitkään aikaan. Varmaan perusfarkut olis löytynyt mutta en jaksanut alkaa sovittelemaan. Masutuubeja en löytänyt?

Monille on tulossa ihanan pieni ikäero! Meillä kun tulee 9 vuotta väliä niin on kuin aloittaisi kaiken alusta uudelleen, kai sisaruksille vahva side syntyy mutta leikkikaveria heillä ei toisistaan taida olla :/ Olis vaan pitänyt miettiä aikaisemmin, mutta jotenkin ajateltiin että yksi riittää. Kuinkas kävikään.. Olen silti hirmu onnellinen että nyt olen raskaana, enkä enää pode ikäkriisiäkään niin pahasti (olen 35). Ja mikä estää hankkimasta kolmannenkin, jos kaikki nyt menee hyvin :) Voisin siis sittenkin tulla ison perheen äidiksi, kutkuttava ajatus!

Omaa napaa sen verran että olo on edelleen normaali, oikein mainio. Iltasella ehkä väsyttää enemmän ja aamulla herään normaalia aikaisemmin. Rinnat on kipeät, pitää nukkua liivien kanssa. Mutta pahaolo on pysytellyt vielä poissa, jee!

Mies on outo, ei puhu eikä tule liki, makuuhuoneessa on ollut hiljaiseloa plussan jälkeen.. Oliskohan tää ollut kuitenkin järkytys että tulin ylipäätään vielä raskaaksi..? Kai se siitä, mä olen yrittänyt olla ihan normaalisti, en taputtele massuani enkä korosta olojani, ettei ainakaan enempää ala ahdistamaan.

Painonnoususta annatteko tulla sen mitä tulee vai koitatteko pitää jonkun tietyn kilomäärän puitteissa? Mulla tuli 30kg esikoisesta, se lähti kyllä hyvin poiskin, mutta nyt on ahdistus että jos taas tulee saman verran niin mä en kestä. Nyt kuitenkin lähtöpainoa olen kerännyt vuosien varrella enemmän, +10kg esikoisen aloituspainosta.. Mä ajattelin että 8kg olis hyvä yläraja, koitan nyt oikeasti syödä monipuolisesti, harkiten ja niin etten mässää herkkuja. Viimeksi mulla kaatui koko homma hirveään pahoinvointiin, söin ihan mitä tahansa että piti pahan olon pois.

Nyt houkuttaa tuo ihana auringonpaiste, pakko päästä ulkoilemaan!

Maanantaina 6+0

Varhaisultra varattu 19.3 silloin on viikot.. 7+1/2. Hui sitä odottelen eka Neuvola on 1.4 rv 9+0.
Synnytyksestä huonoja muistoja joten en vielä tässä vaiheessa mieti synnytystä
Olo on ihan samanlainen kuin muutenkin ehkä välillä vähän etova olo aamuisin. En haluaisikaan kokea oksennusrumbaa mutta saas nähdä.
Kertosin miehelle raskaudesta hän otti sen ihan hyvin mehän ei asuta vielä yhdessä joten muuttokin tarvitaan. Hänellä on entuudestaan 5v poika joka asuu hänen luona viikossa 3pv pe-su ja välilä jatkuu suoraan ma-ke. Poika on todella hellyttävä :) Tulee hyvin juttuun mun poja kanssa.
Mies on minusta jonkin verran vanhempi.
Eilinen naistenpäivä töissä meni päivä. Ja sitte hain poju pvkodist ja mies vei syömään :) empä mä mitään oottanu edes peruspäivä
PAINO esikoista odottaessa oli 20kg ylimäärästä kun kuulin raskaudesta halusin muuttaa ruokavaliota. Sipsit,karkit, ranskalaiset ja einekset kauas pois! Kun vauva syntyi jatkui ruokavalio ja vaunulenkit ja 20kg tippui ylimäärästä nyt olen normipainonen ja odotan vauvamasua :) Nyt vaan yritän pitää melkeen sanan linjan. Ei STRESSIÄ
Nyt ulos niin hieno ilma ja poika haluaa pulkkamäkeen

Vointeja!

Pinja ja Matonen

Viimeksi muokattu:
Tuli viesti perille. :) Vastailinki. Piti lähteä perheen kanssa katsomaan rattorikisoja järven jäälle, huomaako että asutaan maalla? :D Mutta iski ihan kaahe väsy ja pahanolo että tässä sitä sohvalla maataan.

ViiruP&MasuAsukki *poks* 5+0 <3

Viimeksi muokattu:
Kiinalaisessa kalenterissa pitäisi laskea ikä jotenkin "kiinalaisittain", mutta molemmat aiemmat lapset ovat osuneet oikeaan käyttämällä ihan tätä länsimaista ikääni. Näillä tiedoilla kolmas poika tulossa. Ajattelinkin vähäisestä hormonipitoisuudesta, että ovulaatio on ollut myöhään. Kaksi aiempaa ovat saaneet alkunsa puuhastelutauon jälkeen kerrasta, jolloin en ole rynnännyt pesulle. Niin tapahtui nytkin, joten toki ajattelen myös sukupuolen menevän samalla tavalla kuin aiemminkin. Ei haittaa. Voivatpahan nukkua samassa huoneessa "ikuisesti", koska ei meillä olisi varaakaan isompaan asuntoon.

Seksiä ollaan harrastettu aktiivisesti nyt.

Kiertoni on ollut säännöllinen, mutta tämä kyseinen kierto ihan ihmeellinen. Ovulaatiolimat tulivat viikkoa etukäteen (ts. keskivertonaisen päivinä), mutta silti raskaus näyttää alkaneen vasta muutamaa päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää. Silloinhan ei pitäisi edes jatkua koko raskauden, vaan vastakiinnittyneen solumöykyn vuotaa pois kuukautisten mukana. Tosi outoa. Maanantaina soitan neuvolaan ja toivon, että päsisin varhaisultraan tai edes verikokeeseen.

Meillä on pojilla 1,5 vuotta ikäeroa. Esikoinen on hieman hitaasti kehittyvä ja oli kaiken lisäksi tajuttoman mustasukkainen. Minun elämäni oli suoraan sanoen hirveää vielä jokin aika sitten. Nyt menee jo kivasti ja kuopuskin täyttää seuraavaksi kaksi.

Kisu mun mielestä tuo kiinalainen ikä muuttuu lähinnä ihan alkuvuodesta syntyneillä.. Siitä wikipediassa olevasta kalenterista näkyy millon on vuosi vaihtunut silloin kun oot syntynyt.

Miramei 6+0 POKS!

Oireita on palelu, närästys, pienoinen kuvotus ennen aamiaista, päänsärky, repäisykivut nostaessa jotain raskasta, itkuherkkyys, huutamisherkkyys pikkuasioista suuttuessani, kipeät nännit ja turvonneet rinnat + koosta 38 kokoon 40 siirtynyt vyötärönympärys, kuiva suu ja hirveä nälkä. Uskoisin olevani vahvasti raskaana, vaikka viiva olikin hailakka vielä tässä vaiheessa.

Kiinalaiset alkavat laskea iän numerosta 1 heti syntymästä. Jossain kiinalaisen raskauskalenterin isommalla sivustolla neuvotaankin ottamaan kuunvaiheiden lisäksi tämä huomioon, koska kalenteria laadittaessa on niin tarkoitettu.

Oireista mulla myös ärtyisyyttä, ellotusta, ruokahaluttomuutta tiettyjä ruokia kohtaan, hedelmä/vihannes himo, rinnat ah niin pinkeät ja arat, vilu, väsy ja varmaan kaikki ne perusoireet. Niin ja närästää jos erehtyy juomaan kahvia.
Mulla on kehkeytynyt tässä parin viikon sisällä kaksosolo. Kaksosiinhan altistaa se, että mulla on niitä lähisuvussa kolmin kappalein, olen melko pitkä ja raskaus on saanut alkunsa clomifenilla. Toki yksi riittää vallanmainiosti, mutta joka päivä tulee mieleen ja nään unia kaksosista. Mulla on tapana aavistaa erikoisia asioita ja nähdä enneunia. Ensi viikolla on ultra niin sittenpä näkyy vaikka työkaverini kuuli tuplistaan vasta np-ultrassa, vaikka oli käynyt alkuraskauden ultrassakin :O Vauvat ovat nyt jo vuoden. Äh, eiköhän siellä ole vain yksi, sivusta tuplaraskauksia seuranneena en tiedä toivoisinko sellaista raskausaikaa :D
Onko muita, joilla sama mielenpäällä?

Viimeksi muokattu:
Miramei Mulla on pieni pelko persiissä et onko kaksoset. Meillä kulkee sekä mun että miehen suvussa kaksosia ja mun siskolla on 2v kaksoset. Nyt varsinkin ajattelen sitä ku testi näytti niin aikasessa vaiheessa plussaa. Mitenköhän sitä jaksaa jonnekin ultraan asti odottaa... pitäisi muistaa neuvolaankin soitella. :rolleyes:

Oireita Ei vielä ole oikeastaan ollenkaan. Ei mulla ollut kyllä esikoisestakaan. Olin ihan outo ku ei mulla varmaan ollut raskaushormooneja ollenkaan. :laugh: Tasapaksu tapaus koko ajan. Ainoa oire mikä mulla viimeksi oli niin oli närästys ja en kyllä yhtään odota sitä...

Painoasia ahdistaa suunnattomasti. Oon kärsinyt aika pahasta syömishäiriöstä ja koitan pitää ajatusket painosta poissa. Viimeksi oli kyllä mukava neuvolatäti joka hoiti asian hyvin. En varmaan käynyt punnaamassa itseni kuin ehkä 3 kertaa koko neuvolassa käyntien aikana.

FB-ryhmästä olen kyllä kiinnostunut mutta taidan odottaa ensimmäiseen ultraan jos tämä on ok?? :D Onhan se sitten salainen??

Vielä kaapissa polttelis yks digitesti jonka teen varmaan huomenna aamulla. Ärsyttää kun ei tiedä viikkoja ollenkaan. Kierto ollut niin pielessä et ei mitään hajua kyllä.

Mutta nyt pitää mennä antamaan typylle ruokaa!

Ihanaa lauantaita! :heart:

Daisy ja "Myry"

Yhteistyössä