*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja thor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta päivää!

Tässä meidän poikuli helmikuussa samaisessa ihanassa karhupuvussa... :heart: Meillä kokoa 62 ja poika siis syntynyt marraskuun lopussa, joten hetken vielä meni. Ei tosiaan ihan yksikseen mene ulkosalla, mutta makuupussin kanssa kyllä.

Taaperotx4 piti kommentoida tuota kerrossänkyä, se on just sellainen, mikä meinataan jossain vaiheessa hankkia. Mitäs se maksoi ja mistä ostitkaan? Maskun kalustetalosta?

Meillä myös on nimiäiset tulossa, riippuen miten tyttö syntyy, pidetään mahdollisesti samaan aikaan pojan 1 -vuotis juhlien kanssa. Saa sitten hänkin vieraita, lahjoja ja huomiota. (Ei kyllä varmaan mitään vielä tajua... :whistle: ) Meillä oli tosi kivat juhlat viime vuonna pojalle. Ihan kotona pidettiin, kun kämppä on mukavan kokoinen, 27 vierasta ja virallinen puhuja vapaa-ajattelijoiden seurasta. Sitten oli kummitodistukset nimikummeille ja isovanhemmille omansa, mieheni oli laittanut upeita cocktail paloja ja täytekakkua tarjolle. (Olen onnekseni nainnut keittiöpäällikön :D )

Mutta eipä muuta tähän hätään, FB.ssä on hyväksytty uusimmat odottajat!

thor ja rinsessa 26+6

hellurei taas!

neuvolassa kävin ke, kaikki näytti hyvältä. vaikka mun maha on ihan jätti, sf mitta oli vaan 23, oisin voinu kuvitella suuremmaksi.. hg oli laskenut, pitäs saada aikaseksi hakea sitä rautaa. ja kelan lappuset laitoin menemään eilen, saas nähä milloin pakkaus tulee :D

minäkin haluan fb ryhmään!!!

kohta täys työviikko takana loman jälkeen, pahalta maistuu, ei vaan jaksais mahan kanssa ähertää siellä enää, mut jos nyt kuitenkin yritän. ja sikainfluenssa pelottaa kans, kyllähän se varmaan ennemmin tai myöhemmin iskee tonne meidänkin päiväkotiin :o

ja nyt feissariin... =)

tupuna ja pokken 24+4 :heart:

:wave:

kiva kun melkeen kaikki on nyt tilannut sen karhupuvun :D

Täällä on nyt leivottu matopullia tytön kanssa,koristeena rusinoita ja strösseleitä :xmas: nyt pitäis ruveta kokoomaan hyllyä tytölle,pyysin jo kaverin avuksi ja illalla sirkukseen :D
ja sit taas perjantaina töihin.ei kyllä kiinnostais yhtään,olis kiva olla vaan kotona!

mulla neuvolalääkäri vasta 12 päivä ja maha tuntuu vieläkin olevan aikas pieni :/ tai sit se johtuu siitä kun oon itse pitkä niin vauva mahtuu kasvamaan "selkäpuolelle" kai se kohta siitä pulpahtaa esiin!

meillä oli esikoiselle vuokrattuna tila pitopalveluineen ristiäisissä ja varmaan sama tälläkin kertaa. Mulla niin iso suku ja kaikki varmaan kuitenkin haluaa tulla taas niin pakko vuokrata aina tila

nyt hyllyn pariin!

Hepskukkuu!

Täällä ollaan kotiuduttu karanteenista, mies toi sikainfluenssa-epäilyn Itävallasta tullessaan ja me lasten kanssa lähdettiin viikoksi karkuun, onneksi ei miehelle tullut mitään oireita. Miehen kollegan perheessä oli tautia ja päätettiin ottaa varman päälle.

Kaikkien kuulumiset luettu ja minä olen myös fb:n käyttäjä, voisin vaikka tuonne kerhon puolelle pistää tietoja, millä minut löytää sieltä.

Ihania 4d-kuvia kaikilla, alkoi tuntua sille, että olisipa kiva sinne päästä....

Nyt minä pakkaan pesueen mukaan ja lähdemme rannalle, aurinkoista loppuviikkoa!!

M. ja Itu 23+4

:heart: POKS 24+0! :heart:

Ja sen kunniaksi kuvaa rantapallosta ihasteltavaksenne. :laugh:

Mä tilasin nalle-puvut koossa 62. Siinä lapussa lukee, että koko on 1-4 months eikä tuo puku niin kauhean isolta vaikuta. Ajattelin, että menee sitten koko talven ajan. Ja meillähän todennäköisesti pojat on vähän normaalia pienemmät. Tai tällä hetkellähän näyttää siltä, että toinen pojista on jättiläismäinen ja toinen pikkiriikkinen. :D

Nyt valmistelemaan synttärikahveja. Thor, elokuun pinoon voipi päivittää iäksi siis 27. Vai vieläkö ylipäänsä jaksat pinoa pitää?!

Alkuperäinen kirjoittaja marihoo:
Auttakaahan vielä torveloa.... Millä tiedoilla toisenne bongaatte fb.sta, kun siellä on paljon saman nimisiä?

marihoo Laita hakuun Marraskuun Kaksplus odottajat 2009, niin pääset jättämään hakemuksen suljettuun ryhmään, josta löytyy jäsentiedot :)

anilja

:attn: Laitoin FB ryhmän salaiseksi osallistujien pyynnöstä, joten se ei tästä lähtien näy haussa, seinällä, ryhmissä ym, eikä siihen voi itse hakea. Jos joku haluaa sinne liittyä, yv.tä mulle millä nimellä naamakirjasta löytää, niin minä kutsun jäseneksi! :saint:

Valkolilja komias on masu! :D Ja paljon onnea syntymäpäivän johdosta!!! :flower: Kyllähän mää tätä pinoa päivittelen, töissä on aina sata rautaa tulessa, joten tää on pientä vielä... :whistle: ;)

thor ja rinsessa 26+6

Toinen sokerirasitus on tehty ja puhtaat paperit B) Onko jollain tietoa siitä et voiko raskausajan diabetes tulla vielä myöhemminkin vai onko se nyt varmaa että selviää ilman..?

Jennyli tiätkö että ostin tommosen ihan samanlaisen hoitoalustan kirppikseltä pari päivää sitten ja hintaa oli huimat 50 senttiä..!

Nyt olisi kyllä intoa ostaa tännekkin tuo karhupuku, kävin sitä jo katsomassa hm:n nettisivuilla, kai se täytyy vaan tilata ennenkuin pääsee loppumaan :D

25+4

Röhkypossu Tuntus olevan kovasti nyt suosittuja karhupuvut, ett kannattaa varmaan sunkin laittaa tilaus veteeseen, ettet jää ilman :saint: itse otin sen 62cm koossa, ett menee sit vähän pidempään, tosin se on edelleen jossain matkalla...

Tänne ei mtn uutta, närästää ihan jatkuvasti, ihan sama, mitä sitä syö :|

Kuiskaten 23+5

Elikkäs uskaltaudun nyt tälle puolelle, alusta saakka olen käynyt joka ikisen viestin lukemassa, että tuntuu kuin jo kuuluisin joukkoonne! =)
Vähän tietoja itsestäni, eli ikää on 23 vuotta, ensimmäinen lapsi tulossa (ultran ennusteen mukaan tyttö, vaikken siihen kyllä täysin luota...). Synnärinä SeKs ja LA 15.11. eli viikkoja tällä hetkellä 24+3.
Huominen päivä olisi töitä ja sitten viikko lomaa! B)

Tervetuloa eleana. =)

Mulle tuli tänään kelalta paperit että äitiyspakkaus saapuu 2vkon sisällä, jipii :D
äitiysrahasta ei mitään tietoa vielä kuukausiin kun viimeinen palkkakuitti pitää toimittaa 30.9. eli päätös venyy...

Huomenna lähdetään sinne wasalandiaan/tropiclandiaan heti kun mä pääsen töistä kun on tota ajomatkaa melki 400km. jeeee...! ihana päästä kotoota pois ja rentoutua koko viikonloppu. =) pitäis mennä pakkaamaan ku suoraan tosiaan töiden jälkeen lähetään.
Taidan käydä tilaamassa sen nallepuvun eka (jos niitä on enää) :D

ihanaa vloppua kaikille! :wave: -Nunneliini ja Papusein 24+3

Heip!

Mulla oli myös sokerirasitus tänään, ja mitä siitä juttua olen kuullut, niin eihän se niin kamalaa ollut :) Muistan vain, että joku täällä joskus jutteli, kuinka sitä ei saa mitenkään juotua sitä litkua ja meinaa tulla ylös jne. Mun mielestä sitä ois voinu juoda janoon vaikka toisenkin pullon :laugh:
Tuloksia pitää vielä odottaa huomiseen...

Kelasta sen verran, että tietääkö joku, kun netistä pitäs voida seurata oman hakemuksen käsittelyä ?, että missä kohtaa siellä sivulla se pitäis näkyä, että missä vaiheessa oma hakemus on menossa? Heti siinä eka sivullako, kun sivu aukeaa?? Mä en ainakaan löydä mitään tietoa...
Tai sitten palkanlaskija ei vaan oo sitä sinne vielä toimittanu...

Janiin eleana, tervetuloa mukaan :D

Pitäisköhän sitä taas kuulumisia kertoilla pitkästä aikaa =) Paitsi ettei meille ees kuulu mitään kummempaa..Vähän alkaa ahistamaan kun vaan pyörin kotona tytön kanssa kaiket päivät..Sen kanssa on niin hankalaa lähteä mihkään..

Vihdoin sain käsissä olleen ihottuman kortisoonilla rauhoittumaan mutta nyt on tullut uusi ongelma,aamuisin ja välillä päivälläkin kädet alkaa kuumottamaan ja kirveltämään,ihan sillain kun olis nokkospuskaan ne työntänyt ja niihin tulee semmossia valkoisia paukamia..Lääkärillä kävin tänään tota ihottumaa näyttämässä mutta tähän vaivaan ei oikein osannut mitään sanoa,käski vaan tulla uudestaan jos ei helpota.. :p tosi outoa..ja kun ihmetteli tota ihottumaakin kun yleensä kuulemma raskaus aikana ihottumat rauhoittuu.. :kieh:

no nyt pistämään tyttöä nukkumaan..

hannanmamma 23+5 :heart:

Minäkin kävin tänään sokerirasituksessa, toisen kerran siis tässä raskaudessa. Huomenna sitte pitäisi soitella niitä tuloksia, toivotaan että nämäkin arvot olisi kunnossa kuten ekassakin kokeessa.

Ja pitihän se minunkin käydä tilaamassa se karhupuku eilen, eihän meidänkään vauva voi ilman sellaista olla kun muillakin on =) :laugh:

Nyt patina päivänä olen huomannu et sormukset on alkanu hieman puristaa, vihkisormus oli jo tänään pakko repiä irti sormesta kun vielä sai yhtenä kappaleena, kihlasormus vielä sormessa on. Kihloihinmennessä kun taisin olla ainaki se 10 kiloa painavampi kuin naimisiin mennessä niin sormus on himpun isompi ja näin ollen viel mahtuu olemaan. Tiedä sit joutuuko senkin ottamaan jossain vaiheessa pois. Mites teillä muilla, mahtuuko sormukset olemaan sormissa? Itsestä tuntuu et nämä lämpimät kelit saa sormet viel vähän turpeammaksi kuin mitä onkaan, tiedä sit.

Oma olo on kyllä ollut pelottavan hyvä, ei ole nyt liitoskivut yms. vaivanneet *koputtaa puuta*. Kun varsinkin ekassa raskaudessa kärsin aivan kammottavista liitoskivuista. Mutta vielähän tässä on aikaa vaikka minkalaista vaivaa itselleen saamaan.

Säde ja masuasukki 26+4 (ei meinaa pysyä mukana viikoissa)

eleana tervetuloa mukaan keskusteluun :wave:

Nlalääkäri kuulumisia:

*paino -14kg lähdöstä ja viimekerrastakin -2kg
*hb 116 jes oli noussu eikä tarvikkaan aloittaa rautaa :)
*sf 27 :o
*RR 128/87
*syke 145-150
*liikkeet ++

kaikki siis ihan mallillaan, jos ei ota huomioon tota pahoinvointia

Huomenna ois vuorossa sokerirasitus ja saa nähdä kuin käy.. tää oksentelu ei kyl hyvää lupaa, mut täytyy mennä yrittää. Munhan ois ton korkeen bmi:n takia pitäny käydä siä jo ekan kerran silloin noin viikolla 16, mutta silloin se ei ainakaan ois onnistunu :ashamed:

Melki kaikki tainnu hommata sen karhupuvun. Oiskohan mun myös pitäny?? No ite päädyin sellaiseen Tutan beigen väriseen pukuun missä myös korvat :heart: Ja koossa 62cm sen ostin niin menee ehkä hiukan pidempää.

Täällä kummit vielä pohdinnassa ja ristiäisten ajankohta myös. Mut eiköhän nää tästä selvinne ajallaan.

Iltaa!
Luvassa nyt vähän omanapasta kirjotusta, mut oli tultava tänne kertoon. Täällä ollu aikamoinen ilta ja iltapäivä tänään. Pääsin töistä neljän aikaan ja tulin kotiin. Kävin sit kotona vessas ja huomasin että vessapaperiin jäi verta Ja kokeilin moneen kertaan että tuli tosiaan tuolta emättimestä eikä esim ollu mikään vuotava pukama tai muu... No menin sit ihan paniikkiin ja miehen kans lähettiin polille. Kello oli siinä vaiheessa jo yli viis ja ei ollu enää mahollista päästä ultraan eikä niillä ollu sielä polilla edes dopleria, jolla ois kuunnellu sydänäänet!! Lisäks lääkärinä oli nuori mies lääkäri joka kokeili kohdunsuun tilanteen ja sano että vaikuttas kaula lyhentyneen ja kohdun suun EHKÄ olevan aukemassa! Mulla siinä vaihees jo kauhee hätä ja se sit onneks päätti antaa lähetteen hämeenlinnaan (täältä sinne on noin 60km). No sielä sit tehtiin sisätutkimus ja ultrattiin ja kaikki oli luojan kiitos hyvin! Mut kyllä oli pelästyttävä kokemus. Verenvuodon syytä ei täysin varmasti voitu sanoo mut epäili että limakalvot on niin herkät että saattaa vuotaa, mutta mistään vakavasta ei onneks ollu kyse.

Siellä hämeenlinnassa mut ultras aivan mahava kätilö. Se katto vauvan joka sopukan tarkkaan ja me seurattiin sitä kahesta monitorista. Vauvalla siis kaikki hyvin, painoarvio 780g, vastas viikkoja :) Lopuks kysy, että tiedättekö kumpi tulee, johon mä sanoin, että eiköhän sieltä poika tule. Kätilö pysäytti kuvan ja sano että tossa on kivekset ja tossa pippeli, ja niin tosiaan oli :D Sano vielä että syö kyllä karvahatun jos tyttö tulee :laugh:

Olo on nyt väsyny, mutta onnellinen. Onneks kaikki oli hyvin. Saatiin ulrtakuva, jossa vauvan profiili. Voisin kattoo sitä kuvaa vaikka kuinka kauan :heart: Nyt huilaamaan, vei toi reissu meikäläisestä kaikki mehut..

Ellen ja vaavi 25+0

hui ellen mutta onneksi kaikki on hyvin :heart:

tervetuloa eleana sama synnäri :wave:

eilen neuvola ja sokerirasitus,kaikki ok,hemppa edelleen tosi hyvä 124,painoa viikkoon +800g onneksi ei enempää.sf vain 21,keskikäyrän alapuolella mutta toivottavasti syy eri mittaajassa kun täti kesälomalla.
sisarusrattaat tulee ensi viikolla,huutonetistä löysin vihdoin,jee =)
rv 24+3

ellen- Mulla oli sama juttu n. 3viikkoa sitten ja mentiin neuvolan ja päivystyksen kautta äitiyspolille gynen tarkastukseen. Syy oli haavauma kohdunsuun lähellä eikä siis asia liittynyt vauvaan mitenkään ja ultrassa nähtiin, että kaikki oli ok. Bakteeriviljely otettiin varmuuden vuoksi ja minulle määrättiin Gynocaps-puikkoja (ilman reseptiä apteekista) normalisoimaan pH:ta. Käytin niitä 2vk eikä verta ole sen jälkeen tullut.

Gyne kielsi nostamasta raskaita esineitä, jotta haavauma ei aukea uudestaan, niin.. ja tietenkin peiton alla häärimiset myös. Kovasti pahoitteli tätä mieheltä :D

kuulumiset luettu,
ellen- varmasti oli pelästyttävä kokemus, mutta onneksi pikkuisella kaikki hyvin kuitenkin.

Täällä podetaan nyt ensimmäistä kertaa selkäkipua, tuntuu kuin puukko tuikkisi alaselkää |O , ei yhtään mukavaa...

täällä aika moni käynyt jo sokerirasituksessa, saa nähdä, miten itsellä... välttyiskö siltä kokonaan? aikanaan se litkun juonti kuvotti, mutta pakko oli juoda... eikös sitä ennen pitänyt vielä paastota edellisilta? on senverran jo aikaa edelliskerrasta, ettei enää muista

Kuiskaten 23+5

:wave:

Nyt täytyy ryhdistäytyä ja kirjoitella ennenkuin taas kuukausi vaihtuu...oon kyllä pihalla kun lumiukko joistain jutuista, kun en tuossa jokin aika sitten jaksanut edes lukea kirjoituksia saati sitten kirjoittaa. Oli kauhea väsymys kun hb laski sataan ja mulla kun se on yleensä ollut siellä 150-160 niin oli aika hutera olo. Viime viikolla oli noussut "jo" 120:een, joten jospa se energinen keskiraskaus pääsisi vihdoin alkamaan =) .

Äitiyspakkauksen sain tänään ja Kelan muutkin päätökset ovat jo tulleet. Aloitankin äitiysloman jo syyskuun neljäs päivä eli eihän siihen ole enää kuin reilu kuukausi. Tosin kun tällä hetkellä olen hoitovapaalla niin eipä tässä mikään muutu. Tai no, tulot sentään paranee :D .

En ole tainnut laittaa rakenneultrastakaan kuvaa (ja siellä käytiin sentään jo ennen juhannusta... :o ) Vauva vastasi kooltaan n.21+6, kun silloin la:n mukaan oli viikot 20+3. Kuinkahan iso vauva siellä mahassa mahtaa köllötelläkään, kun oon kyllä lähes satavarma, että lasketun ajan pitäs olla ihan kohillaan.
Kuulun siihen marraskuisissa ilmeisen harvalukuiseen joukkoon, joka ei halua tietää lapsen sukupuolta etukäteen. Eikä mulla kyllä ole minkäänlaista aavistustakaan siitä kumpiko nyt mahtais olla tulossa ja ennestään meillä on siis niin tyttö kuin poikakin. No, sehän selviää sitten toivottavasti hyvin pian synnytyksen jälkeen =) .

4588269.t.jpg

Karhupuku siis pitäisi hommata ;) , , taidanpa vielä käväistä ostoksilla tuolla nettikaupassa. Ei osaa nukkumaankaan mennä kun on niin outoa olla ihan yksin kotona (tai no, on mulla täällä kolme kissaa ja yks koira mutta nekin on vielä ulkona). Lapset on mummon ja papan luona yökylässä ja mies on vetouistelun SM-kisoissa. Nyt siis shoppailemaan, kun vielä jaksaa... :p :wave:

Pelagia 26+4

Yhteistyössä