marraskuun odottajat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammaksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
verenpaineet ja pissa ollut koko ajan ihan ok ja mul on viel kotonaki mittari et pystyy ite seuraamaan.mä luulin itekki eka et tää on raskausmyrkytys tai jotain...viime yöstä selvittiin pitkäst aikaa ilman kipuja!! :)
oonx mä ainoo joka alkaa olla malttamaton ku oottelee et synnytys käynnistyis???? ;) toi 1.11.11 ois aika hyvä päivä synnyttää....

Täällä otettu nyt hyvissä ajoin käyttöön siivous-sauna-seksi -taktiikka. Jos se jouduttais synnytystä. Voi olla että joutuu tekemään niin vielä usein. Ei ne viimeksikään auttaneet. ;)

Ihan hyvin tässä vielä viikon voin odotella.....

Täällä ollaan sitten kotona uuden vauvan kanssa:)))!!!!!!!!!!JEEEEEEEEE!Aivan huippusuloinen poikavauva syntyi 31.10.2011!!!!!!!!!!!! Kotieloa aloitellaan:). Olo onnellinen mutta väsynyt

ONNEA TIUKKU! Saako olla utelias ja kysyä jotta miten synnytys meni ja minkäskokoinen kaveri sieltä tuli?

Minä pyörähdin neuvolassa tänään, kaikki ok. Ja ei todellakaan mitään merkkejä synnytyksestä ilmassa.. Mutta mikäs tässä odotellessa, olokin ihan jees vaikka tänään kieltämättä ei pyöräily enää niin mukavalta tuntunut...

Onkohan joku muukin jo synnyttänyt?

HelKa 38+4

onnittelut Tiukulle! <3 toivottavasti synnytys sujui hyvin!
täällä ois laskettu tänään! kauankohan tää junnu meinaa vielä viihtyä masussa.....?ois jo niin valmis luopumaan kaikista vaivoista...
ajattelin että jos täydennetään tähän syntyneiden tietoja.....

Mammaksi.......... La 4.11.2011 HUS (esikoinen 10/06 poika)
Lady1978............La 4.11.2011
Nel. ................... La 8.11.2011 NKL (esikoinen 02/07 poika)
Tiukku ................La 8.11.2011 (esikoinen 03/10 tyttö) poika 31.10.2011
Kati.....................La 9.11.2011 NKL
MiniPinni.............La 12.11.2011 KYS (tytöt 05, 06 ja 08)
HelKa..................La 13.11.2011 KYS (esikoinen 07/08 poika)
marrasmamma...La 15.11.2011
Sajj....................La 20.11.2011 TYKS
Nuuhkis..............La ?

ONNEA TIUKKU! Ilmeisesti kaikki meni hyvin, kun jo pääsitte kotiin.

Helka - hurjaa tuo sun pyörällä ajo. Hyvä kun mä pystyn kävelee. ;)

Vaikka nukun suht hyvin ja päikkärit päälle, niin jatkuvasti haukotuttaa. Hapen puutetta kai. Eilen kyllä vähän haravoin pihassa. Oon järkkäilly ja siivoillu täällä jo kaikenlaista, että ehkä en enää jaksa satsata siihen puoleen. Pölyähän tulee koko ajan lisää...

Jos sais toivoa, niin tossa 8.-11.11. ois hyvä sauma synnyttää. Ja isänpäiväksi kotiin. ;)

Tänään vielä pitäis kuskailla esikoista halloween-kemuihin.

Nel.

Nyt on esikoinen flunssassa ja itsellänikin kurkku kipeä. aarrgghh. Siis eihän tästä vielä voi synnyttämään lähteä. Koko syksyn oon ollu terve - mitä oonkin ihmetelly.

Ennen kun sain unen päästä kiinni tuli niitä kepeitä harjoitussupistuksia ihan liikaa...ihan muutaman minuutin välein heti kun asentoa vähän vaihtoi.

Kyllä mua jännittää. Tavallaan tekis mieli lähteä klinikalle ja sanoa että käynnistäkää homma, mä en kestä odottaa joka yö että tuleeko lähtö vai ei.

Nel. 39+5

tää odottaminen on niin raastavaa et joko joko joko........täytyy tänää koittaa lähtee kävelylle vaik liikkuminen tekeekin niin kipeetä.tahtoo jo synnyttämään!

rv 40+3

Laskettupäivä. Neuvolassa kaikki arvot jopa paremmat kuin viime viikolla, joten eipä rautaakaan tarvii enää ottaa. Maha ollu löysällä ja pissalla saa ravata ihan koko ajan. Saattaa kyllä johtua siitä että oon juonu tosi paljon lämmintä. Perhanan kurkkukipu vaivannu. Mutta enköhän sen selätä.

Öisin en niin hyvin saakaan enää unta. Ihan kunnon suppareita ei ole vielä tullut, mutta nää mun harjoitussupistukset on välillä kyllä tosi raastavia. Enää ei ole jaksanut kovin ihmeellistä touhuta.

Nel. 40 tasan

Nyt on kyllä tän mamman pyöräilyt tältä syksyltä pyöräilty.. Tänään vielä pyörällä käytiin avoimessa pk:ssa, mutta kyllä nyt tuntui jo sen verran ikävältä kotiin tullessa etten kyllä enää aja... Ja Nel. siksipä pyörällä olenkin ajanut kun tuo kävely on aika heikoissa kantimissa :D

Viikonloppuna juili tuonne alakertaan aika mukavasti, mutta mitään suppareita ei edelleenkään... Kieltämättä sitä silti joka ilta nukkumaan mennessä miettii että entäs jos tänä yönä tulee lähtö... Sairaalakassi edelleen pakkaamatta, jotenkin vaan luotan että sinne kerkee jotain heitellä kun lähtö tulee, tuokoon mies sitten mitä jää uupumaan...

Jatketaanhan odottelua ;) Ei oo enää pitkästi jäljellä.. jaksaa, jaksaa :D

HelKa 39+2

Nyt pitäis alkaa tuntumaan, jotta tämän päivän puolella syntyisi. Vai olisiko tämä 11.11.11 jopa liian erikoinen syntymäpäivä..... Ehkä tyttöni haluaa hieman tavallisemman syntymäpäivän, vaikkakin aikamonta ykköstä siinä joka tapauksessa tulee olemaan.

Ehkä parempi odotella että tuntee itsensä täysin terveeksi, ja esikoinenkin paremmassa kunnossa.

Toissa päivänä tuli sahalaitamigreenikohtaus, ja tosiaan maha ollu vilkas. Ennakointia....

Äsken tuli kyllä monta minuuttia kestävä harjoitussupistus.. ei meinannu mahan kovetus mennä ohi. Onneksi oikeat supparit ei ihan niin kauaa kerrallaan kestä.

Nel. 40+3

Yöllä en nukkunut ollenkaan. 10 min välein suppareita, aamusta epämääräisempää. Verinen limatulppa lähti, ja edelleen pientä vuotoa.

Mitenhän kauan tässä menee että sais lähteä?

Oi oi, Nel. jännät paikat sulla :)

Mäkin tuossa laitoin pinnikseen lakanat valmiiks ja aloitin sairaalakassin pakkaamisen (mies oli sitä mieltä että kyllä nyt pitää jo laittaa kamat valmiiks :D ) Mulla ei niin minkäänlaisia tuntemuksia että lähtö tulis ees lähiaikoina, vointi oikein loistava tällä hetkellä. Oon tänään jo siivonnu ja illalla tässä vielä saunaa ja seksiä ;)

HelKa 39+6

Helka, Nel ja muut mammat marrakset:)..paljon Tsemppiä tuleviin:). Pian on teillä ihanat tuhisijat käsissä:). Meillä tulee 2 viikkoa tuosta koitoksesta ja esikoisen kanssa jo arki kulkee. Ei pahempia mustiskohtauksia vielä. Pientä toki välillä. Etenkin isän perään. Äiti ei meinaa ehtiä hoitaa esikoistaan,vauva meinaa ottaa kaiken ajan. Tässäpä haasteita:). Tuntuu kurjalle että ei meinaa riittää kahdelle..luonnollinen tunne varmaankin:). Uusi vaihe taas tämäkin.

Synnytys meni ok..komplikaatioita kuitenkin tuli vielä perästä kun jo kotiuduttiin. Ei siis mikään helpoin reitti taaskaan. Myöskin vauvalla oli alkumetreissä haasteita. Nyt vauva voi hyvin. Toivottavasti on täysin terve. Kokeissa jouduttu hieman juoksemaan. Kuten itsekin. Eri syistä vaan tää kaksikko. Siltikin haasteista huolimatta tietenkin onnensa kukkuloilla keikutaan. Onhan uusi elämänlahja suurin palkinto vaikka olisi minkä kurjan läpi kulkenut! Eli tsemppiä ja voimia kaikille:)!!Jään ootteleen jännityksellä seuraavia uutisia:)!

Onnea mammaksi? ja Nel. !!! mammaksi?:n poika sai sitten maagisen päivämäärän synttäripäiväksi :)

Ihana kuulla että Tiukku että teillä mennyt hyvin kotona esikoisen kanssa. Onko miehesi siis isyyslomalla? Entä muiden miehet?

Meikä yhessä kasassa ilman mitään tuntemuksia edelleen :D Tänään ja eilen käyny kävelylenkilläkin ja ihanaa kun pystyy kävelemään ilman että alkaa huimata. Eli vointi siis tosi hyvä, eiköhän tämä vielä ens viikkoon viihdy mahassa :D Mutta ei mua haittaa :)

HelKa 40+1

Mammaksi.......... La 4.11.2011 HUS (esikoinen 10/06 poika) poika 11.11.2011 50cm 3510g
Lady1978............La 4.11.2011
Nel. ................... La 8.11.2011 NKL (esikoinen 02/07 poika) tyttö 12.11.2011
Tiukku ................La 8.11.2011 (esikoinen 03/10 tyttö) poika 31.10.2011
Kati.....................La 9.11.2011 NKL
MiniPinni.............La 12.11.2011 KYS (tytöt 05, 06 ja 08)
HelKa..................La 13.11.2011 KYS (esikoinen 07/08 poika)
marrasmamma...La 15.11.2011
Sajj....................La 20.11.2011 TYKS
Nuuhkis..............La ?

onnittelut Nel!
synnytys oli yllättävän nopea ja kaikki meni hyvin huolimatta siitä että poju olikin avotarjonnassa eikä takaraivotarjonnassa.hieman vaati sisua!Ihanan rauhallinen ja kiltti pieni miehen alku! <3 mulla on mies kotona ainakin tän viikon.Esikoinen on niin ylpeä pikku veljestään eikä mitään mustasukkaisuutta ilmassa.

huh hah hei. Pakko myöntää että aikamoista tämä vauva-arjen alku. Sitä vaan laskee minuutteja edellisestä imetyksestä ja potee vaivojaan. Vaikka hyvinhän tässä on toivottu, mutta nukkumiset vähissä ja nekin huonossa asennossa tyttö kainalossa. Pitäisi kuitenkin joka välissä muistaa olla todella kiitollinen siitä että se pitkä projekti tuotti meille sen toisen lapsen ja synnytys onnellisesti ohi. Vielä ei ole kuitenkaan mitään bluesia, enkä ole muuten edes itkenyt kertaakaan, en ilosta enkä kiukusta. Siinä mielessä en ole niin sekaisin kun ekan jälkeen - silloin tuntui kun olisi uudesti syntynyt, ja maailma näytti ihan toiselta.

Pieni määrä korviketta annettu iltaisin, tuntuu ettei itseltä tule vielä tarpeeksi ja tissit koetuksella.

Ihanasti on mies mukana, ja kotitöitä tekee käskemättäkin. Se hoitaa aina kakkavaipat ja myös ruokapuolen. Isoveli kovin mukana, mutta harmittavan nuhainen vielä.

Nyt taas pyykkäämään....;)

Oih kuinka ihana lukea Nel. teidän vauva-arjesta :) Vaikka se alku rankkaa onkin, niin täysin sen arvoista.. Ja varsinkin kun sitä on niin pitkään saanut odottaa että sen toisen lapsen saisi..

Tulisipa tämä meidänkin kauan kaivattu pikku kakkonen jo ulos :D Mutta ei niin mitään merkkiä edelleenkään.. Nooh ehkä hän jo viikon päästä on sylissä, perjantaina siis yliaikaiskontrolli jos/kun ei ennen sitä ole syntynyt.. Sinänsä vointi mulla edelleen hyvä, mutta haluaisin jo vauvan syliin!!

HelKa 41+0

Meille syntyi tyttö 22.11. klo 23.20 :)
Lapsivedet meni 20. päivä puol kympiltä illalla, mentiin sairaalaan puolen yön jälkeen. Odoteltiin että josko synnytys käynnistyisi luonnolisesti, mutta ei.. Maanantaina alettiin varovasti käynnistellä, mutta kunnolla käynnistyi sitten vasta tiistaina kolmen maissa iltapäivällä kun laitettiin oksitosiinitippa. Supistukset oli pirun kipeitä (oksitosiinia tiputettiin koko ajan niitä ylläpitämään), mutta ponnistaminen ihanaa, tulos tietenkin täydellinen :) Neiti painoi 3310 g ja on 51 cm pitkä. Tänään päästiin kotiin.

Mitenkäs muilla menee?

Onnittelut Helka! Tulinkin katsomaan joko siellä olisi tulosta tullut. Oliko tässä ketjussa vielä aktiivijännääjiä?

Ehkäpä sellainen pieni babyblues-vaihe menossa. Oon tosi väsynyt, ja en pysty rauhoittumaan. yöt menee pätkissä ja aamuisin maitoa pulppuaa niin ettei enää unta pysty jatkamaan. Ahdistaa kun ei tästä ajasta vaan pysty nauttimaan, ja odottaa että pari kuukautta menisi tosi nopesti. Tämä siis näin rehellisesti sanottuna. Meille siunaantui aikamoisen haasteellinen vauva, sellainen oli kyllä esikoinenkin. Kunhan ei pahempaa koliikkia tulisi. Tyttö ei ole kuin hetken tyytyväinen, sitten pitää taas syöttää tai hyssyttää nukkumaan. Välillä viihtyy vain taloa ympäri kanniskellessa. Onneksi mies tykkää kantaa kantoliinassa.

Jälkivuoto tuntui jo välillä lopahtavan, mutta nyt parina päivänä tullut taas lisää, ja jo mietin onko kaikki ok. Ehkäpä johtuu siitä kun olen nyt käynyt ahkerammin ulkona, ja liitoskivutkin sitä myöden pahentuneet. Rauhallisesti pitää ottaa. Tänään oltiin ekaa kertaa kärryttelemässä. Huomenna ekaa kertaa lähelle anoppilaan kyläilee. Tekee hyvää päästä pois neljän seinän sisältä. ke neuvola. Pääsee purkamaan tuntojaan.

Esikoinen tykkää vauvasta, mutta selkeesti huomaa että kyllä sitä ärsyttää kun äidillä ei ole nyt niin aikaa. Esikoinen on ollut mulle kaikki kaikessa, ja nyt tuntuu pahalta sanoa että äiti ei ehdi, äiti ei jaksa... Pakko todeta, kyllä elämä oli helppoa yhden lapsen kanssa, ja kyllähän tiesin mitä tuleman pitää, ja tiedän senkin että pian tämäkin tyttö on jo iso, ja elämä helpottuu. Välillä itkettää...välillä naurattaa.

Ehkä siis oli hyvä että me ei saatu toista vielä pari vuotta sitten. Merkityksensä kaikella.

Nel. ja 2 viikkoa synnytyksestä.

Harmillista, että Nel. että mieli vähän bluesin puolella.. Mutta yleistähän tuo on ja varsinkin jos vauva on haasteellinen. Tsemppiä arkeen. Onko muuten miehesi (ollut) isyyslomalla vai joko olet ihan yksin pyörittäny arkea?

Meidän pikkunen on tähän mennessä ollu helpompi kuin esikoinen. Esikolla alko mahavaivat heti laitokselta kotiuduttua ja nukkuminen oli tosi hankalaa, tällä ei ainakaan vielä masu vaivaa ja nukkuukin ok. Heräilee yöllä parin kolmen tunnin välein, mutta verraten esikoisen tunnin (tai vajaan) välein heräilyihin tämähän on luksusta ;)

Mulla mieli pirteä, vielä kun saadaan kunnolla ruveta ulkoilemaan vauvan kans niin pääsee normaalimpaan rytmiin, nyt ollu vähän neljän seinän sisällä kökkimistä. Eilen tehtiin pikkuinen vaunulenkki ja jospa huomenna uusiks..

Jännä muuten kun mieliala ollu nyt paljon tasasempi ku esikosta, sillon itketti vähä joka asia, nyt en oo vielä kertaakaan tirauttanu (en ees sillon itkeny kun syntyi)...

HelKa ja neiti 8 vrk

Yhteistyössä