marraskuun odottajat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammaksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neuvolassa kaikki arvot kohdallaan. Verenpaine kylläkin edelleen ylialhaine, mutta ei se haittaa. Raudan syöntikin oli hg-arvoa nostanut, joten sitä voi silloin tällöin nappailla. Painoa tullut nyt alusta n.9kg, mutta se näkyy vaan mahassa. sf-mitta jo 34, yläkäyrällä. Liikkuvainen tyttönen, ilmeisesti kuitenkin enemmän pää alaspäin.

Kuinka sulle on voinut tulla noin vähän painoa Helka? Eikö väkisinkin tule se 8-12 kg yhteensä, ja se on normaalia, ja jopa suotavaa.

Ekat peitot ja pyyhkeet sorruin eilen pesemään. Mietin että nyt kun meillä kuivausrumpu, niin kaikki tulee mukavan pehmoisiksi, niin tarviiko enää silittää vauvanvaatteita ennen ekaa käyttöä? Joku streriloiva vaikutushan sillä silittämisellä on....

nel. 34+1

Heippa..

Hyviä vointeja kaikille ja onnea raskauden loppusuorille!! Toivon että kaikki pääsette turvallisin ja hyvin maaliin. Itselläni on ollut äärimmäisen huonoa aikaa. Monenlaisia isoja vakavia murheita on yllämme. Tästä johtuen en usko pystyväni enää täällä linjoilla kirjoittamaan hetkeen. Nyt on nielemistä paljon.
Palailen kun jaksan ja tuntuu hyvältä! Onnea kaikille synnytyksiin!
LÄmpimin syys terveisin Tiukku perheineen

eka äitiysloma päivä! :) eilen oli neuvola ja kaikki ok.painoa tullut nyt n.7,5kg ja sf-mitta oli 32cm.

Tiukulle voimia ja jaksamisia! Palaile sitten kun siltä tuntuu.

pari päivää ollu vatsa ihan sekasin ja muutenki enemmän supistellu ja nyt oon huomannu valkkarin muuttuneen selkeesti limaisemmaksi.osin tulee vähän venyvää tavaraa....yök! kävi jo mieles et onkohan alkanu tulee limatulppaa??esikoiselta en sitä huomannu ollenkaan.no ens keskiviikkona on lääkäri ni selvii sit mikä on tilanne

rv 35+0

Täällä siirryttiin nyt äitiyslomalle, ja virallisesti se alkaa maanantaina. Vaikka olevinaan niin tarkasti kävin töissä laatikot ja tiedostot läpi, niin nyt muistin unohtaneeni yhden jutun, ja pakko käydä vielä maanantaina siellä piipahtamassa. Tarjoilua järkkäsin tänään.

Ensi viikoksi on jo niin paljon ohjelmaa, että....

Esikoinen heittäytyi kyllä harmillisesti kipeäksi, joten seuraavat päivät sisällä.

Nel. 34+3

Raskaus ei ole sujunut normaalisti..alusta saakka. Raskauden edetessä monia ongelmia. Tutkimuksia ja sairaalakäyntejä.Mutta vaikuttaisi onneksi siltä,että terve vauva saapuu maailmaan,mutta äitillä ei niin helppoa.Todellakaan. Todella haastava raskaus monine ongelmineen. Onnellisia ne joilla normaali raskaus. Raskaus kun ei muutenkaan mikään helppo ole. Tosin toiset kertoo nauttivan koko odotuksesta. Se on mahtavaa jos niin on!

Kivaa että olette päässeet nyt äitiyslomille osa ja on intoa. Onhan se elämän ainutkertaisinta aikaa.Vaikkei helppoa eikä mitään laiskottelua. Lasten kanssa oleminen on parasta!! Hyää vointia kaikille! Koitan pärjäillä! Perhe on tärkein tuki ja voima täällä!

taistelee kamalan yskän kanssa! :( vatsa on niin kipee yskimisestä ja nyt on kahtena päivänä tullu muutama tosi kipee suppari.varmaan johtuu tost yskimisestä.tänään ois viimenen lääkärikäynti! kerron sit mitä tohtori sano!

rv 35+5

joo elikkä vauvalla oli kaikki hyvin! pikkunen teki just hengitysharjotuksia ahkerasti ku lääkäri ultras.painoarvio oli nyt n.2,8kg. kaulaa oli 1cm jäljellä mut kinni viel.mut nyt vauvalla onkin jo lääkärin mukaan lupa syntyä!! aloitin tänään vauvan tavaroiden laitamisen paikoilleen.sitten puuttuukin enään se pieni tuhisija jota jo kovasti kaipaillaan! <3

alkaa jo olemaan olo sellanen et mitenkähän sitä jaksais tän kasvavan vatsan kanssa jos meneekin vielä kuukaus tai enemmän....yöllä en saa enää nukuttua kuin n.1-2h kerrallaan.synnytykseen pitäis kerää voimia mut mä vaan väsyn entisestään.... :( viikko vielä niin vauva ois jo täysaikainen! ens viikol pitäs viel käydä äitiyspolil ku ne haluu tarkastukseen ku mul o aamupalan jälkee sokerit turhan korkeet(just rajoil) mut muuten päiväl ihan sallituis arvois.näkeepähän taas ultral pikkusen!

rv 35+6

Kiva kuulla Mammaksi että lääkärikäynnillä oli kaikki hyvin. Mulla se käynti sit runsaan viikon päästä. Ja se jänskättää....

Mä olen nyt kanssa alkanut pesemään ja viikkaamaan ekoja vaatteita lipastoon. Kaikki yli 60cm saa vielä odottaa säilytyksessä.

Ihmeen hyvin on puhtia löytynyt. Eilen shoppailua ja tänään imurointia. Tekis mieli siivota joka paikka. Tietty sit aina päiväunet myös jossain välissä. Siksi tykkään pitää esikoisen osa-aikaisesti hoidossa, että saan nyt rauhassa siivoilla ja järkkäillä. Pysyy koti paljon siistimpänä kun olen yksin kotona.

Kaikki tarvikkeetkin jo olemassa, joten ainut mitä puuttuu ois uudet imetysliivit. Miten ne kaikki vanhat niin pääsikin kulahtamaan...

Nel. 35+2

37 viikkoa täynnä!!!! :) hirveet liitoskivut tuli riesaksi ja päivä päivältä supistukset tuntuu kipeemmiltä.tänä aamuna sitten heräsin hirveeseen räkätautiin...kunpa vaan kerkeis mennä ohi ennen ku vauva syntyy.pitäisköhän kohta pistää jonkinlainen lista koska kelläkin LA? jännittävää odottaa että kuka meistä saa ensimmäisenä pikku nyytin syliinsä. <3

Tänään oli vastaanotto eri neuvolassa, ja oli heti arvotkin toiset - epäilen ottajaa ja laitteita kun oli niin hemis laskenu ja verenpaine noussu. Neidin todettiin kuitenkin olevan pää alaspäin ultralla. Kohdun suu pehmeä, mutta kaulaa jäljellä normaalisti. Ei pysty ennustamaan milloin tulee.

Nyt oon vaan nukkunut huonommin, että on aika tööt olo. Silti sitä jaksaa kotona touhuilla. Kaikki tarvikkeet lipastossa valmiina.

Nel. 36+3

Tällainen löytyi ketjun alusta.. ei ole kyllä monista kuulunut mitään...

Mammaksi.......... La 4.11.2011 HUS (esikoinen 02/06 poika)
Lady1978............La 4.11.2011
Nel. ................... La 8.11.2011 NKL (esikoinen 02/07 poika)
Tiukku ................La 8.11.2011 (esikoinen 03/10 tyttö)
Kati.....................La 9.11.2011 NKL
HelKa.................La 13.11.2011 KYS (esikoinen 07/08 poika)
MiniPinni...........La 15.11.2011 KYS (tyttö 06/08)
Sajj....................La 20.11.2011 TYKS

Tässä tuoreempi lista... Pitäskö tuohon päivittää et kumpi on tulossa (jos siis tietää sukupuolen)?

Mammaksi.......... La 4.11.2011 HUS (esikoinen 02/06 poika)
Lady1978............La 4.11.2011
Nel. ................... La 8.11.2011 NKL (esikoinen 02/07 poika)
Tiukku ................La 8.11.2011 (esikoinen 03/10 tyttö)
Kati.....................La 9.11.2011 NKL
MiniPinni.............La 12.11.2011 KYS (tytöt 05, 06 ja 08)
HelKa..................La 13.11.2011 KYS (esikoinen 07/08 poika)
marrasmamma...La 15.11.2011
Sajj....................La 20.11.2011 TYKS
Nuuhkis..............La ?

Tiukulle jaksuja ja toivottavasti kuitenkin palailet linjoille jossain vaiheessa!

Mulla ois maanantaina synnytystapa-arvio, jänskättää... Toivoisin niin että saisin alakautta yrittää... Jänskättää myös että minkähän kokoinen tämä masukki on, ruoka (ja herkut) nimittäin maistuu, koko ajan puputan jotain (oma paino edelleen silti noussut vaan 3 kg).

Nyt kyllä kieltämättä on alkanut välillä tuntua että maha on vähän tiellä, tänään tein pihahommia ja ei sitä enää ihan entiseen malliin taivu maahan :D Pyörällä ajaminen tuntuu myös välillä jo vähän hankalalta kun tyyppi oikoo itteensä ihan kunnolla :/ Mitään kipeitä supistuksia mulla ei vielä oo ollu, joten olen kyllä valmistautunut että yliajalle mennään...

Onko teillä miehet tulossa mukaan synnytykseen ja onko jo hoitopaikat vanhemmille lapsille tiedossa? Meillä mies tulee mukaan jos vaan suinkin mahdollista ja anoppi on lupautunut esikkoa tulla hoitamaan...

HelKa 35+5

Se mua ehkä tässä eniten jännittää, että mille päivälle ja mihin vuorokauden aikaan synnyttämään lähtö sattuu ajatellen esikoisen hoitojärjestelyjä. Hoitajia kyllä löytyy, katsotaan sitten tilanteen mukaan. Mies tulee tietty synnytykseen. Mutta sekin arveluttaa, kun joudun sinne sitten yksin vauvan kanssa jäämään.
Vaikka yhden synnytyksen (käynnistetty) olen kokenut, niin mulle tulee olemaan ihan uutta se että joutuu kotona niitä supistuksia laskemaan ja miettimään, millois sitä sit pitääkään lähteä. Kauheeta ois istua tosi tuskaisena autossa.. kyllähän sitä aika nopeesti alkaa kaipaamaan sitä ilokaasua ainakin. Tokat synnytykset kai sentään etenee nopeammin. Oon lukenut vauva-lehtiä, ja tilanne on alkanut uudella tavalla hermostuttamaan. Tuntuu että viikot menee liian nopeasti.

Nel.

36+4

Täällä niin monenmoista. En ole innokas kertomaan tarkemmin.Itsellekin paljon purtavaa. Mutta halusin tulla teitä moikkaamaan kuitenkin. Niin....hermostunut olotila on kyllä..ja stressi asioista koska ei voi ennustaa synnytyskuvioita ja kohdallani muutenkin nyt paljon huolenaiheita!! :(((. En halua kuitenkaan valittaa ,koska uskon aina hyvään kunnes toisin käy. Mutta huolellehan ei voi tietenkään mitään,varsinkaan kun on syytä ja kyse ihmiselämästä sekä minunkin elonpolusta.
Ja onhan se synnytys jokatapauksessa jokaiselle meistä taas iso juttu ja toivotaan että jokainen saa hyvän turvallisen kokemuksen..mitä se nyt olla voikaan. Mä pysyttelen pinnalla ,pakko. Kiitos teille tuesta ,kannustuksesta..sitä tässä tarvitaan.
Ps. täälläkin supistelee ihan tajuttomasti,usein ja tiheään mutta lopahtaavat sitten ajan mittaan..eli ei sentään synnytys käynnissä mutta eipä taida paljon puuttuakaan. Tuskaista aikaa!!

Kiva Tiukku kun käyt kuitenkin moikkailee etkä ihan täysin katoa :)

Mulla oli eilen se synnytystapa-arvio ja sain luvan alatiesynnytykseen, jee! Eihän sitä toki voi vannoa että se vauva sitten sitä kautta syntyy, mutta saan ainakin yrittää! Paikat oli vielä kiinni ja kohdunkaulaa vielä yli 5 cm (ultralla mitattuna), joten ei tämä ihan lähiaikoina ole syntymässä (enkä niin odottanukaan kun ei tosiaan mitään supituksia oo ollu). Painoarvio tällä hetkellä oli 2550 g eli ihan normikokonen näyttäis olevan tulossa.

Me ollaan Nel. sitten ihan samassa tilanteessa tuossa että ihan uutta saada kotona jännittää millon synnytys käynnistyy yms. Mulla vieläpä mies menee n. puol kolmeen töihin yöllä, niin jänskättää että saanko sitten tosiaan ihan yksin täällä jännätä että millon lähteä.. Ja jos siis mies kerkee töihin lähtee niin se ei sit pysty sieltä kesken päivän lähtemään, kamalaa jos joudun yksin sairaalassa kärvistelemään!

Mutta joo nyt oon sitten tuudittautunu ajatukseen ettei tämä ainakaan neljään viikkoon vielä synny.. Ja tiedän jo valmiiksi että tulee varmaan heti ikävä tätä mahaa.

HelKa 36+2

täällä ollaan edelleen kipeenä.lääkäri epäili et ois epätyypillinen keuhkokuume.nyt sit antibioottia naamaan ja täytyy toivoo et paranis ennen ku tää poitsu päättää syntyä!ainaki täl yskimisel on lähteny paikat aukee, mut on vaa vatsan ja kylkien lihakset ihan romuna.... :(
HelKalla on tuo painoarvio ollu melkein sama kun mulla.

rv 37+5

mihin tää kaikki aika on menny? jotenki tuntuu et eihän nyt viel voi olla se aika et vauva voi syntyy koska vaan....hieman on alkanu jännittää!muutamana päivänä on ollu säännöllisii supistuksii mut sit ne on lopahtanu.limatulppaa irtoilee pienis erissä.....hyvä vaan et masu asukki on pysyny sisäl vaik lääkäri oli sitä mieltä et syntyy ennenaikaisena.kuhan nyt sit ei vaan mee yliaikaseks. :/
viimeks en käyttäny synnytykses muuta ku epiduraalia mikä oli ku lottovoitto!täytyy vaa toivoo et sen kerkeis nytkin ottaa....toiveissa olisi perhehuone jos vaan sellanen ois vapaana!

rv 38+2

Eilen neuvolassa... kaikki veriarvot oli taas kohdallaan, joten joku virhe oli eri ottajalla viimeks sattunut. Muutenkin kaikki ok.

Ei sitä osaa kukaan ennustaa milloin syntyy... on oikeastaan ihan hölmöä että lääkärit joskus sitä ennustamista yrittää.

Mulla on alkanut enemmän tulee niitä tuntemuksia että vauvan pää viiltelee kohdun suulla - välillä lamaannuttavia kohtauksia.

Tänään vielä kampaajalle, vaikka yhtään ylimäärästä en viitsi kävellä. Pihalla olen kyllä rauhallisesti haravoinut ja lähikaupassa autolla käynyt. Pyykit pyörii joka päivä..... mitähän nyt tekis?

Viime vuonna tähän aikaan laskimme päiviä äitimme kuolemaan... nyt edessä synnytys. Niin se elämä heittelee. Ja aika tosiaan kulunut älyttömän nopeasti.

Siskoni puolivuotias lähtenyt konttaamaan.....

Nel. 38 tasan, hurjaa.

Neuvolassa kävin tänään. Kaikki ok. Puhuttiin jo yliaikaiskontrollista, joten terkkakin vissiin sitä mieltä ettei tämä ihan heti aio ulos tulla :D

On kyllä joo aika kulunut tosi nopeasti, kuukauden sisällä meillä on vauva, hui ja jee :)

Paljonko teillä muuten on vauvojen sykkeet ollu kun niitä on kuunneltu neuvolassa? Ihan vaan mielenkiinnosta kun niistäkinhän sitä sukupuolta voi ennustaa.. Tällä meidän asukilla ne on pyöriny siinä 140 hujakoilla (eli vissiin poikasykkeet?) Ollaan nyt niin varmoja pojasta että tulee kyllä hirvee järkytys jos onkin tyttö :D

Joko teillä on kaikki valmiina vauvalle? Sänky pedattu, sairalakassi valmiina yms.? Me haettiin eilen kaukalo (ja mies iski telakan kiinni autoon) ja vaunukoppa varastosta, hoitopöytä tulee viikonloppuna, sänky pedataan varmaan vasta kun vauva on kotona, sairaalakassia en jotenkin ossaa alkaa pakata kun tuntuu niin kaukaselta ajatukselta :D Yhen tuttipullon oon varuilta valmiiks ostanu, tutti ostetaan sitten jos tulee tarve. Vaippoja on sekä kestoja että kertsejä..

HelKa 37+3

Hui ja Jee todellakin..pian niitä vauvoja putkahtelee maailmaan. Niin on odotusaika takana pian kaikilla ja itselläni hyvin todennäköisesti myöskin viimeisen kerran. Se harmittaa sillä 3 lasta on haaveissa ollut. Täytyy kuitenkin olla tyytyväinen kahteenkin. Onhan se jo ihana ja unelma täysin!!

Vauvan tavaraa on tullut mietittyä tässä odotuksen aikana..hankittavaa on vielä vähän..kuten cuplatonit varuiksi,ja muuta pientä. tutit ja tuttipullot on jo ja sähköinen rintapumppu sekä käsikäyttöinenkin. Sähköinen tuntuu vaan jotenkin helpommalta ja ehkä lopulta muutenkin parempi. Jännittää kuinkahan sitä maitoa liikenee. Kuinka teillä esikoisten kanssa? Itselläni esikoisen kanssa oli vain n.3kk imetystä. Harmitti ihan älyttömästi. Ja mitään ohjausta en saanut mihinkään missään. Meni lahjakkaasti pieleen kun nännitulehduksen vuoksi en imettänyt viikkoon ja siihen meinasi lopahtaa koko maidon tulo. Ja oikeastaan siihen se sitten täysimetys loppuikin. :(..toivottavasti nyt ois paremmin. Saas nähdä.
Täällä tuntuu olevan pieni lähtökuopissaan. Supistelee usein ja kohdunsuutakin jo vähentynyt. Pian taitaa ruveta tapahtumaan.
Tosi rauhallisesti nyt oltu tätä toista odottaessa..paljon ehtii hankkimaan sittenkin kun vauva jo on syntynyt. :) Huomaa että jalat on eri tavoin maassa kuin mitä esikoista odottaessa. Tietää jo tulevan niin rauhottaa kummasti:).

Millainen vointi teillä on ollut? Issiasta?paljon wc juoksuja yöllä? Kipuja tms? Kellään pakarahermovaivaa levossa? Itselläni on tosi pahat kivut pakaroissa aina levossa!! Hitto mikä riesa!! Ok mutta hyvää yötä .. kello vaikka mitä eikä vaan nukuta..

täällä ollut muuten kaikki ok mut viimesen kax viikkoo ollu öisin migreenikohtauksia joten eipä tuu nukuttua. :( miten voiki yhelle ihmiselle tulla kaikki vaivat ku esikon kans ei ollu mitään.....
meilläkin alkaa olla tavarat valmiina.telakka pitäs varmaan koht kiinnittää autoon....välillä hetken säännöllisii supistuksii jotka sit lopahtaa.kaula väljästi sormelle auki ni on siel jotain tapahtunu! :) pikku hiljaa alkaa voimistuu noi supparit ni toivotaa et syntyis ajallaan.eihän täs oo ku viikko laskettuun!! apua!kyllä on tullu mietittyy et miten sitä osaa ajois lähtee ku esikoisen kans lähtö tuli nii selkeesti ku meni vedet ekaks.et jos nyt alkaa supistuksil ni voi mennä hetki ennenku uskoo et on tosi kysees.tänää saan migreenilääkkeet ni jos kerkeis ees muutaman yön kerää voimii takas.....

rv 38+6

Päivät menee vauhdilla... Mä nukkuisin muuten kyllä suht hyvin mutta poika ja välillä mieskin on syyllisiä siihen että uni keskeytyy. Tosiaan mulla myös välillä tota pakarahermosärkyä...luulisin että sitä on - repii aina välillä tuolta vasemmalta puolelta. Kireitä harjoitussuppareita tulee ja vauvan pää viiltelee alhaalla. Luulis että jotain siellä tapahtuu enemmän kuin viime kerralla, kun meni yliaikaiseksi ilman mitään suurempia tuntemuksia.

Kyllä meillä tytöllä sykkeet just jotain 140.. viimeks tais olla 135.

Nyt on hoitotaso oikealla paikallaan, ja vauvan koppakin pedattu valmiiksi, mutta ei olla sitä vielä meidän huoneeseen kannettu.

Eniten oikeastaan stressaan tosta esikoisen hoitojärjestelystä... voi kun tulis päivälähtö, vaikka just sellaisena päivänä että poika päiväkodissa. Ehkä ihan hyvä että nyt pakosti isä ja poika viettävät muutaman päivän kahdestaan kotona, kun itse makaan klinikalla. Mä oon ollu vähän sellainen leijonaemo että huolehdin pojasta itse liikaakin, vaikka vastuuta vois antaa isällekin enemmän. Voi kun toisen lapsen suhteen osais olla fiksumpi.

Muistan kyllä niin tarkasti millaisia ne synnytyksen jälkeiset päivät oli, se inhottava jälkivuoto ja kaikki muut vaivat. Nyt jo iskee blues siitä kun ajattelee miten kaikki muut ympärillä on täysissä sielun ja ruumin voimissa tyttöä ihastelemassa, ja itse on aivan krooh, ja yrittää vaan selvitä paivästä toiseen. En valita en. Pääasia että onnellisesti uusi elämäntaival alkaa. Tarkoitan vaan että ei se mun mielestä mitään hormonaalien juttu ole jos on vähän alakuloinen, kyllä se on ihan muutenkin ymmärrettävissä.

Hienoja syntymäpäiviä ois tarjolla: 1.11.11 ja 11.11.11 ;)

Nel. 38+2

Ei ole herkkua tiedossa synnytys, mutta kyllähän se siitä palkitaankin sitten. Palautuminen ottaa muutaman päivän ja 2 vkon kuluttua on jo aikas kivaa. Ellei mitään radikaalia tapahdu. Onko teillä sujunut ekat synnytykset hyvin vai onko ollut jotain josta elimellistä ongelmaa tms? Mun mielestä kipu itsessään on jo hirveetä. Mutta ei se siihen valitettavasti jää,useinkaan. On se semmoinen rytinä vauvan syntymä että huhhuh!!
Toisen lapsen kohdalla spinaalipuudutus ois hyvä, parempi kai kuin epiduraali jota ensisynnyttäjälle suositaan. Tokassa tuo spinaali ois parempi. Onko teillä mielessä jo kipulääketoiveita? Sikälimikäli ehtii ne saamaan. Toinen voi tula syöksymälläkin..:/:). Noh katsotaan mitä tuleman pitää yleensäkin. Itselläni on nyt monta vaikeutta..joista en vaan pysty nyt puhumaan. Synnytys tulee olemaan kova juttu!!! Kuten toki kaikille mutta itselläni on monia monia mutkia tässä matkassa. Vaikuttavat syntymään ja toipumiseen.

Minkälaisia painokertymiä muuten teillä mammat on raskaudessa? Itselläni oli alussa tosi vähäistä ja hidasta painonkertyminen. Nyt lopussaan kirinyt ja ruoka maistanut ja myöskin nämä elimistöni ongelmat tehneet että painoa on tullut nyt sen 15 kg tässä raskaudessa. HUhhuh..ei ollut ekassa lähimainkaan näin!! Tuntuu tosi pahalle olla näin paksussa kunnossa kun ollut aina hoikka ja sportti. Mutta näin vaan muuttuu asiat. Siltikin kaiken parasta on että tuleehan se pieni sieltä maailmaan jonka eteen voisin paisua vaikka kuinka:))))). Sinänsä yksikään kilo ei ole mitään sen rinnalla tai yksikään vaiva. Kunhan hengissä vaan selviää:DD.

Yöt n yhtä tuskaa..pakarat kramppaa niin pahaan kipuun levossa ettei mikään siihen auta!! Issias vaivaa vasemmalla rajusti, vauva painaa alhaalla ettei meinaa päästä yhtään liikkumaan,nivusessa vasemmalla joku inhottava kipu kävellessä,supisteluja parina yönä oikein kunnolla, että hampaat irvessä sai kokeilla olla--ai että on lystiä:DDD. Koitetaan kaikki jaksaa. Loppuviivalla ollaan. Tänne sitten ilmoittelemaan kun vauvoja putkahtelee maailmaan:)).

jep jep....ilmeisesti sit onnistuin saamaan itselleni näin loppu raskauden iloksi hortonon syndrooman.tietoa siitä googlettamalla....migreenilääkkeen avulla nukuin pitkäst aikaa!!!! :)
parina päivänä on nyt lisääntyny niin älyttömästi turvotus ettei näil käsil pysty tekee mitään,mut niin oli esikon kans muutama päivä ennen syntymää!jospa tää vaa tarkottais sitä!lisäksi tuntuu tulleen alkuraskauden pahoinvointiki takas...kunpa tää syntyis pian ku nää päänsärky kohtaukset todennäkösesti loppuu sitten tai sit on alotettava estolääkitys.....
mullakaan ei toi liikkuminen tahdo luonnistuu enää.aamusin käy vaan rutina alapääs ku paikat paukkuu eikä meinaa päästä sängystä ylös.no,pianhan se pikkunen jo syntyykin ja kummasti unohtuu nää ihanat vaivat. :)

rv 39+1

Yhteistyössä