Masennuksesta kysymys!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Mun pikkusiskolla, sekä äidillä todettiin keskivaikea masennus, ja nyt mietin, että onko jotain mitä itse voisin tehdä helpottaakseni heidän masennustaan? Tyhmä kysymys ehkä, mutta jotenkin haluaisin auttaa heitä...
 
Itse podin masennusta ja taidan jollain tasolla potea edelleenkin. Mulla ei ainakaan keneenkään auttamiset auttanu yhtään, meni jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Oman pään sisällä ne suurimmat avut on, kun sen vain löytää. Tosin äitiäs voi auttaa esim. tekemällä kotitöitä,käymällä kaupassa jne. Mulla itselläni ainakin pahimman masennuksen aikana niin jopa kauppaan meno tuotti hankaluuksia, mutta pakkohan se oli. Voimia teille kaikille!
 
^Samaa mieltä. Arjessa auttaminen on sellasta mitä ainaki mää oisin vaikeimpina aikoina tarvinnu ja toisinaan tarvin vieläki.

Ja jos ei passaamaan halua alkaa, niin pelkkä kaupassa käyttäminen (eli seuraksi meneminen) helpottaa, jos kynnys alkaa tehdä asioita on korkea.
Ja jos ruokaa ei tuu laitettua eikä syötyä niin yhteiset ateriat silloin tällöin ois kiva idea.
 
Käytännön apu paras apu. Itseä masentuneena rasitti se lässytys, mitä omaisilta sai osakseen. Kaiken väsymyksen keskellä olisi pitänyt siitä olla vielä kiitollinen ja sitten kun se ajoituskin oli usein sellainen, että hyvänä päivänä pilasivat tunnelman aloittamalla taas "säälittelyn" ja miltä susta tuntuu -puheet.
 

Yhteistyössä