Masennuksesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä siis aviokriisi ja kiinnostaisi et koska on ihan pakko hakea lääkkeet? Olen masentunut ja oireita on mm. en jaksa tehdä mitään, mikään ei kiinnosta, juon liikaa, ajatukset kiertää kehää. Kuitenkin nukun todella hyvin, ei itsetuho ajatuksia ja saan tehtyä kaiken mikä on pakko ja lähden ulos talosta.

Mulla on vuosia sitten diagnosoitu masennus. Sain lääkkeet vasta kun vaihdoin lääkäriä, ensimmäinen lääkäri (psykiatri) kun väitti kivenkovaan vielä 10 käynnin jälkeenkin ettei kyse voi olla masennuksesta, koska minulla ei ole unettomuutta. Varsinaisia itsetuhoajatuksia ei ollut, jonkinlaisia kuolema-ajatuksia kyllä. Lähdin kyllä myös ulos talosta ja askareet sain suoritettua. Lääkäri katteli vain jotain p*rkeleen kaaviota missä oli masennuksen oireita, ja jos ei täyttänyt joka ikistä kohtaa niin ei ollut mitään vikaa. Hänelle ei myöskään muistunut mieleen, että masennuksen oire voi unettomuuden ohella olla myös se, että nukkuu liikaa ja väsyttää koko ajan.

Käyn kerran viikossa yksilöterapiassa ja kahden viikon välein mieheni kanssa pariterapiassa. Terapeuttini mielestä tarvitsisin rauhoittavaa hermoilleni tai masennuslääkkeet! Itse en välttämättä koe että tarvitsisin mutta pelkään että sairastun todella tai en itse huomaa tilannettani.

hae ihmeessä apua tilanteeseen. ei kai ole pakko odottaa siihen saakka, että "joutuu lääkkeille". puhuminen ulkopuoliselle auttaa. hakeudu lääkäriin, hän katsoo jatkon.

Itse uskoisin lääkäriä, juuri siksi että omaa tilannetta ei välttämättä näe niin kuin se todellisuudessa on. Jos lääkäri sitä mieltä että tarvitset lääkkeet, ota ihmeessä ainakin kokeiluun. Muutamassa viikossa alkavat vaikuttaa, ja ja jos et vaikka parissa kuukaudessa eroa huomaa niin voit keskustella niiden lopettamisesta lääkärin kanssa (vähitellen täytyy lopettaa).

Lääkärisin tuskin tyrkyttää lääkkeitä sinulle vain päästäkseen helpolla, koska olette jo terapia-aikoja saaneet. Useinhan lykätään vain resepti kouraan, ettei tarvitsisi terapia-aikoja tuhlata jokaiseen masentuneeseen.

Yhteistyössä