V
"vieras"
Vieras
opiskele puutarhuriksi. Saat tehdä työtä käsillä ja uskoisin et suoriutuisit opinnoistasi kiitettävästi.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä;23471662:Voimia sinulle!
Moni parikymppinen ajattelee, että kun jonkun ammatin keksii itselleen silloin, niin se on sitten se oikea loppuelämän. Näin on harvan kohdalla nykyään. Itsekin löysin oman alani vasta, kun olin jo opiskellut yhden tutkinnon yliopistossa. Ja se ammatti oli siis sellainen, mistä olin elämäni ensimmäiset 25 vuotta sanonut, että ei sitten ainakaan se ole mun juttu!!
Ihan hyvin voit kokeilla erilaisia työtehtäviä. Työtilanna tosin nyt monella alalla huono, mutta yritä päästä töihin esim. laitoshuoltajaksi, kauppaan jne. jne. ja jotain työtä tehdessä saattaa sitten kirkastua hissukseen se, mikä kiinnostaisi kenties enemmän. Ei työpaikkojen vaihtamisessa ole mitään pahaa. Tärkeää olisi tehdä jotain työtä tai sitten opiskella jotain alaa täyspäiväsesti, että saisi jonkun tutkinnon edes, vaikkei se tuntuisikaan täysin omalta.
Suosittelisin myös juttelemaan lääkärille noista raivokohtauksista. Niihinhän voi olla vaikka jokin ihan simppeli lääkitys, jolla saisit ne tasoittumaan tai sitten joku terapiamuoto. Älä häpeile lääkäriin menoa ollenkaan. He ovat uransa aikana nähneet kyllä kaikenlaista. Ajanvaraukseen sinun ei tarvitse kertoa kuin että haluaisit jutella lääkärin kanssa mielialaan liittyvistä asioista. Ei tarvitse selittää sen enempää.
jos numeroaineet ja lukeminen eivät onnaa, saatat olla hyväkin näillä aloilla.
No onpas siinä asenne. Toiset yrittää auttaa ja keksiä sulle sopivaa alaa, ja sä ärhentelet. Lähde liikeelle siitä, että hankit apua itsellesi aggressiivisuuteen.
jos numeroaineet ja lukeminen eivät onnaa, saatat olla hyväkin näillä aloilla.
Entä perhepäivähoitaja tai päiväkodissa töissä? Jos kerran olet hyvä äiti. Ihan sata varmasti kaikkion hyviä jossain. Mutta se, että on hyvä jossain, ei tarkoita, että olisi paras jossain. Ja se missä sinä olet hyvä, ei välttämättä ole asia, josta on ammatiksi. Saatat olla hyvä vaikka kuuntelemisessa, juttelemisessa, tiskaamisessa, voimistelussa jne. Kannattaa käydä työkkärissä juttelemassa ammatinvalintapsykologin kanssa.
En mäkään ihan erityisen hyvä missään ole, mutta ihan kohtuuhyvä monessa asiassa. Harvalla alalla tarvitsee olla paras. Mulla meni kirjoitukset huonosti (tosin en edes lukenut) mutta yliopistossa vaan ollaan.
Jos sulla meni bilsa hyvin lukiossa kirjoituksia lukuunottamatta, voithan hakea sitä lukemaan? Ne pääsykoejutut on muuttuneet, mutta siis kai sinne vieläkin voi hakea pääasiassa pääsykoepisteillä, eikä lukioarvosanoilla?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23471774:Mutta ei mahdoton yhdistelmäkään. Tunnen nuoren henkilön, joka toteuttaa unelmaansa, vaikka hänelläkin nuo ominaisuudet on. Pitkä ja kivinen tie hänellä takana, paljon on joutunut tekemään haaveensa eteen töitä, mutta ei ole luovuttanut.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23471857:Hienoa! Voisit muuten tehdä itsellesi hyvän mielen "mindmapin". A3-kokoinen paperi, johon piirtelet soikioita ja niiden sisään asioita, joista pidät. Ei mitään "virallista" vaan ihan mitä mieleesi juolahtaa, olkoon se sitten metsässä kävely, suklaa, lapset, dokumenttielokuvat Intian slummeista jne jne jne. Laita niihin soikioihin siis asioita, joista sinulle tulee hyvä mieli tai joista ...äh..mitenhän nyt kuvaisi ... sinulle tulee sellainen pieni kipinä, että tällaista lisää. Koita sen jälkeen yhdistellä niitä soikioita viivoilla siten, että asiat, jotka tavalla tai toisella kuuluvat yhteen, yhdistät vaikka vihreällä viivalla. Jos yhdysside on olemassa, mutta heikohko, laita vaikka sinisellä. Sen jälkeen voit katsoa piirrostasi ja miettiä, millaisia kokonaisuuksia siitä on mahdollisesti syntynyt. Ja lopuksi mietit, voisko niistä kokonaisuuksista olla ammatiksi ja jos, niin millaisia ponnisteluja se vaatii.