Masentaa kun en tiedä mitä tehdä eikä mikään suju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja parikymppinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a.p";23471784]Jos opin oppimaan, haen aivan varmasti. Tunneilla käydessä opin kaiken ja olinkin yleisimmin se joka viittasi, päähäni jää TODELLA hyvin se mitä joku on kertonut, jonkinlaisesta lukihäröstä varmaan kyse tai sitten harjoittelen väärin...
Biologia on hyvin hyvin kiinnostavaa. Lukioarvosana oli 9
Kirjoituksissa kun niiiiin paljon kaikkea mitä tunnilla ei opeteta niin se tuottaa vaikeuksia, kyllähän tiesin varmaan puhtaasti kaiken mitä oltiin käyty läpi, mutta huonosti sen mitä itse olin opiskellut. Halua löytyy.[/QUOTE]

Kirjotukset on muutenkin mun mielestä aika jännä juttu. Tosi paljon on yleissivistystä ja asioita joita ei oo kirjoissa, sitten vaikuttaa tosi paljon se minkälainen kirjoittaja on ja esim. kielioppivirheistä saattaa lähteä pisteitä ja on tosi tarkkaa, että vastaa juuri siihen mitä YTL haluaa. Ei kirjoitukset välttämättä kerro omasta osaamisesta paljoakaan. Esim. yle on nyt laittanut ammattikirjailijoita tekemään äidinkielen esseen. Neljästä kirjailijasta vain yksi sai täydet 60 pistettä. Sinikka Nopola sai vain 50. Rosa Meriläinen sai 35, koska oli ohittanut tehtävänannon.
 
[QUOTE="a.p";23471875]Ok, kiitän. Nyt vähän nostan tätä alahuultani ja menen tekemään kahvia ja tuota paperia, kyllä mä sen aijon löytää ja löydänkin. Kiitos tosi paljon sinulle ja kaikille jotka autoitte pohtimisessa! :)[/QUOTE]
Ollos hyvä vaan :) Jos haluat, voit pukata mulle myöhemmin y-viestiä. Mulla on sun ikäluokkaasi olevat lapset ja kumpikaan ei ole mennyt peruskoulu->lukio->ammattikorkea/yliopisto -linjalla vaan ovat hyödyntäneet myös tuon ulkopuolisia opintoja. Esmes kuopus on nyt lukiossa ja suorittaa siinä sivussa USAlaisessa yliopistossa webcastina biologian kursseja. Myös esikoinen on haaveensa eteen tehnyt muutakin kuin käynyt perinteiset opinahjot. Eri tavoin opiskelu ja erilaiset opinahjot ovat olleet meillä viime vuodet ajankohtaisia.
 

Yhteistyössä