Matalasti koulutetut imettävät lyhyemmän aikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korkeastikoulutettu onneksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
ei mulla ole mitään imetyksen tukemista vastaan mutta en käsitä syyllistävää täysimetys-ilmapiiriä ja fanaattista asennetta, että kaikki voi imettää, jos vain tahtoo. eihän kaikki voi synnyttääkään alakautta,vaikka tahtoa ois. ei siinä tukeminen auta, vaikka sitäkin voi antaa. tämäkin tutkimus on siis taas yksi naisia syyllistävä ja siksi en pidä siitä.

Mitä ihmeen naisia syyllistävää on siinä että imetykseen liittyviä asioita tutkitaan ja pyritään näin tukemaan äitejä imetyksessä? Sen takia että joltain imetys ei onnistu niin siksi ketään muuta ei saisi tukea siinä?

En mäkään ole alakautta synnyttänyt kumpaakaan. Esikoista yritettiin mutta sektioksi meni ja samasta syystä kuopus otattiin automaattisesti ulos leikkaamalla. Olisin halunnut kyllä synnyttää alakautta mutta kaikilta se ei onnistu. Silti mun mielestä on hienoa että naisia kannustetaan alatiesynnytykseen ja noissa synnytysasioissa ollaan kehitytty todella paljon edellisestä sukupolvesta. Mahdollisimman monelle äidille toivon positiivista synnytyskokemusta, joka on lapsellekin paras tapa syntyä. Ei mua mitenkään syyllistä synnytyskeskustelut ja tieto siitä että alatiesynnytys on lapselle paras tapa. Ei vaan onnistunut mulla, harmi mutta sen kanssa on vain elettävä eikä muiden synnytykset ole multa pois.

Ei noissa mitään sen fanaattisempaa ole. Imetyksen tukemiseen voisi puolestani kuulua myös se että imetyksessä epäonnistuneita tuettaisiin hyväksymään asia niin ettei tarvitsisi noin syyllistyä joka asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Virtahepo, saanko udella oliko sulla lapsia? Imetysongelmia ilmeisesti ei?

yleensähän nämä ketkä sanoo imetyksen epäonnistuneen,niin he ovat itse sen useasti aiheuttaneet omalla käytöksellään

tää tuntuu jotenkin epäreilulta syytökseltä....

On mulla 1,5-vuotias lapsi, jota edelleen imetän. Ja ei ole ollut mitään erityisiä ongelmia imetyksessä.

Ei tuo mikään syytös ollut, mutta erittäin totta, että monella lyhyt imetys johtuu mm. tiedonpuutteesta.

Jaa-a, maisteri olen ja imetin 5,5kk ja sitten lopetin ja ihan vaan siitä syystä et mua ei kiinnostanut enää jatkaa. Maitoa tuli vielä sillonkin enemmän kuin tarpeeksi. Niin, mutta eihän maisteri välttämättä ole tarpeeksi korkeasti koulutettu, en avannut linkkiä, mikä on korkeasti koulutettu?

Miksikähän yleensäkin tutkimuksissa jaotellaan ihmiset koulutuksen mukaan. Miksei silmien värin tai pituuden mukaan? Kun tässäkään asiassa koulutuksella ei hankita onnistunutta imetystä eli niillä ei ole oikeasti mitään tekemistä keskenään.

Alkuperäinen kirjoittaja korkeastikoulutettu minäkin:
No ei päde mun kohdalla. Kumpaakaan en ole imettänyt päivääkään ja korkea koulutus on.

En muuten usko. Luulen että olet joku tahvopää. Koska sivistynyt ja valveutunut ihminen ei kehuisi sanomalla itseään idiootiksi kuten sinä juuri teit. Ellei sinussa ole joku fyysinen vika miksi et ole voinut imettää...
Mutta epäilen...

Tule seuraavaksi vielä kehumaan miten synnytit kolme täysin tervettä lasta tupakoidessasi. *nauraa partaansa*

Alkuperäinen kirjoittaja tosi tyhmälle vastaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korkeastikoulutettu minäkin:
No ei päde mun kohdalla. Kumpaakaan en ole imettänyt päivääkään ja korkea koulutus on.

En muuten usko. Luulen että olet joku tahvopää. Koska sivistynyt ja valveutunut ihminen ei kehuisi sanomalla itseään idiootiksi kuten sinä juuri teit. Ellei sinussa ole joku fyysinen vika miksi et ole voinut imettää...
Mutta epäilen...

Tule seuraavaksi vielä kehumaan miten synnytit kolme täysin tervettä lasta tupakoidessasi. *nauraa partaansa*

Eli kaikkia sivistyneitä ja valveutuneita ihmisiä kiinnostaa samat asiat? Heillä kaikilla on samanlaiset arvot? Sivistynyt ja valveutunut ihminen ei voi myös olla itsekäs ja mukavuudenhaluinen?

Yhteistyössä