Matalasti koulutetut imettävät lyhyemmän aikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korkeastikoulutettu onneksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

korkeastikoulutettu onneksi

Vieras
Mitä korkeampi vanhempien koulutustaso ja äidin ikä, sitä pitempään imetys kesti ja sitä myöhemmin lisäruokinta aloitettiin-

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2005/2-3_2005/mita_suomalaiset_vauvat_syovat_/

Jokunen vuosi sitten oli saman juttu mutta siinä sanottiin just toisten päi.
Että matalasti koulutetut imettävät kauemmin..ja nämä korkeasti koulutetut lyhyemmän aikaa.Samaisessa jutussa sanottiin,että näillä lyhyemmän aikaa imettävillä on kiire töihin ettei elintaso laske.

mä olen lähihoitaja ja imetin 12kk ja lisäruoan aloitin 5,5kk ikäisenä ja minulla ikää oli 23v. eli EI PÄDE MUN KOHDALLANIKAAN! en koe olevani iäkäs enkä korkeasti koulutettu!

Niin, minäkin reppana parikymppinen amispohjalla oleva imetin vain 1v6kk oli kyllä surkeen lyhyt aika.

Jos totta puhutaan olisin varmaan imettänyt pisempäänkin mutta olin jo puolivuotta siirtänyt yhtä lääkäkuuria eteenpäin ja lopulta se oli pakko aloittaa. Ja imetys lopetettava.

jaa, mä oon luullut että juuri päinvastoin, että korkeasti koulutetut olisi leuhkoja nirppanokkia jotka hoidattaa omat lapsensa muilla itse uraa ja uraa tehdessään, eikä koskaan aikaa lapsille.
olen ajatellut että kork koulutettu nainen ei ole kiinnostunut imetyksestä enempää kuin lapsen kanssa vietetystä ajasta.

Ap, kauanko itse imetit, kertooko tutkimustulos mielestäsi sinusta jotakin?

no ei se ole koulutuksesta kiinni tuleeko sitä maitoa vai ei ja osaako vauva imeä yms yms tekijät. kyllä aina huomaa tällä palstalla, että empatiakykyä ei ole niillä, joille imetys on ollu helppoa ja itsestäänselvää.

Kolmikuisia tarjotaan päiväkotiin hoitoon,että äiti pääsee takasin uraputkeen.Ei siinä mitään imetetä,tuttelit peliin ja maidontuotantoa ehkäisevää lääkettä...

Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
no ei se ole koulutuksesta kiinni tuleeko sitä maitoa vai ei ja osaako vauva imeä yms yms tekijät. kyllä aina huomaa tällä palstalla, että empatiakykyä ei ole niillä, joille imetys on ollu helppoa ja itsestäänselvää.

mä imetin 12kk ja oli helppoa jne. mutta kyllä mulla on empatia kykyä niille joilla näin ole!!!

Voi vitsi. Olenko mäkin nyt korkeastikoulutettu? Kun esikoista en imettänyt erinäisten syiden takia ollenkaan. Ja kakkosta sitten imetin liki 2vuotta. Tuliko mulle jostain tossa välissä korkeastikoulutettu tutkinto vaikken koulussa käynytkään...

Siistiä....

Alkuperäinen kirjoittaja tota:

mä imetin 12kk ja oli helppoa jne. mutta kyllä mulla on empatia kykyä niille joilla näin ole!!!

no taidat ollakin harvinainen. eihän sitä kukaan voi ymmärtääkään, jos ei ite oo kokenu. näin se vaan on.

Tämä ilmeisesti pätee minuun. Ensimmäistäni sain imetettyä 2,5kk asti (peruskoulu pohja) ja toista 2v asti (opiskelin lähihoitajaksi, tosin ei tod. mikään korkea koulutus) :) Tää menee mun mielestä kyllä kovasti taas siihen et morkataan nuoria äitejä jotka ei ole halunnut kouluttaa itseään pidemmälle (tai tekevät sen ehkä myöhemmin). Suututtaa vaan aina tuo ikä- ja koulutusrasismi! (ne tuntuu vaan enemmän nostavan päätään)

Ei tää mitään rasismia ole, vaan kyllä nämä tutkimukset ovat luotettavia ja tehdään jostain syystä. Tässäkin voi olla taustalla esimerkiksi se kysymys, miten saataisiin naiset imettämään pidempään. Tämän tutkimuksen perusteella voidaan valistus suunnata keskitetysti sitä tarvitseville.

Alkuperäinen kirjoittaja tota:

no taidat ollakin harvinainen. eihän sitä kukaan voi ymmärtääkään, jos ei ite oo kokenu. näin se vaan on.

Totta. Jos kipu ei ole itsessä se on kivessä (eräs vanha sananlasku, jota mummoni käytti usein. Pitää todellakin paikkansa).

Yhteistyössä