Matalasti koulutetut imettävät lyhyemmän aikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korkeastikoulutettu onneksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Ei tää mitään rasismia ole, vaan kyllä nämä tutkimukset ovat luotettavia ja tehdään jostain syystä. Tässäkin voi olla taustalla esimerkiksi se kysymys, miten saataisiin naiset imettämään pidempään. Tämän tutkimuksen perusteella voidaan valistus suunnata keskitetysti sitä tarvitseville.

Mielelläni olisin imettänyt mahdollisimman pitkään, mutta kun ei maitoa tullut lypsykoneista ja lääkkeistä huolimatta. Niin ja olen korkeasti koulutettu, mun tissit ei vaan tainnu sitä tietää...

Ei tää mitään rasismia ole, vaan kyllä nämä tutkimukset ovat luotettavia ja tehdään jostain syystä. Tässäkin voi olla taustalla esimerkiksi se kysymys, miten saataisiin naiset imettämään pidempään. Tämän tutkimuksen perusteella voidaan valistus suunnata keskitetysti sitä tarvitseville.

Samaa mieltä. Monesti myös unohdetaan, että vaikka tutkimustulos sanookin, että korkeasti koulutetut imettävät pidempään, niin se ei tarkoita, että kaikki korkeasti koulutetut imettävät pidempään kuin yksikään ei-akateeminen...!

Mikä näissä nähdään korkeastikoulutettuna ja mikä matalasti koulutettuna? Onko amk-koulutuksen omaava kumpaa sarjaa? Toisen asteen koulun käynyt ilmeisesti sitten matalasti koulutettu?

Jaa, mitenkähän sitten kun tuo meidän eka vauva ei huolinu tissiä ollenkaan ja kakkonen jätti tissin ihan itse 10kk iässä vaikka olisin itse halunnut jatkaa.. niin olenkos mä nyt sitten sellainen "ei korkeasti koulutettu" tämän perusteella... Aika typerä tutkimus kyllä!

Jaahas, kauankohan mä olisin imettänyt, jos olisin opiskellut aikanani enemmän.
Peruskoulupohjalta imetin esikoista 9kk. Ja toiseksi viimeistä 1v2kk. Olisikohan kakkonen (6kk) ja kuopus (3,5kk)
suostuneet imemään kauemman, jos olisi ollut koulutusta enemmän.
Varmaan fiksuja lapsia, kun tajusivat, etteivät voi millään muodoin suostua imemään kauempaa, kun äiti on käynyt vain peruskoulun ja jättänyt ammatillisen koulun kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Mielelläni olisin imettänyt mahdollisimman pitkään, mutta kun ei maitoa tullut lypsykoneista ja lääkkeistä huolimatta. Niin ja olen korkeasti koulutettu, mun tissit ei vaan tainnu sitä tietää...

Jos olet korkeasti koulutettu varmaan ymmärrät jotain tilastoista?

Näin matalasti koulutettuna minäkin tajuan ettei tuollainen tutkimustulos tarkoita että kaikki korkeastikoulutetut imettäisivät pitkään tai matalasti koulutetut ei. Vaan ainoastaan sitä että pitkä imetys on yleisempää korkeastikoulutetuilla kuin matalasti koulutetuilla.

Ja tutkimuksen tarkoitus oli ilmeisesti etsiä asioita jotka liittyvät imetyksen pituuteen, millaisilla ihmisillä on imetyksessä enemmän ongelmia. Tätä kautta voisi sitten etiä tarkennusta sille mitkä asiat noita ongelmia aiheuttavat ja miten niihin voisi puuttua, eli tukea imetystä.

T: matalasti koulutettu, kaksi lastaan pitkään imettänyt äiti joka ei oman imetyskokemuksen perusteella ole tutkimusta kumoamassa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Näin matalasti koulutettuna minäkin tajuan ettei tuollainen tutkimustulos tarkoita että kaikki korkeastikoulutetut imettäisivät pitkään tai matalasti koulutetut ei. Vaan ainoastaan sitä että pitkä imetys on yleisempää korkeastikoulutetuilla kuin matalasti koulutetuilla.

Ja tutkimuksen tarkoitus oli ilmeisesti etsiä asioita jotka liittyvät imetyksen pituuteen, millaisilla ihmisillä on imetyksessä enemmän ongelmia. Tätä kautta voisi sitten etiä tarkennusta sille mitkä asiat noita ongelmia aiheuttavat ja miten niihin voisi puuttua, eli tukea imetystä.

T: matalasti koulutettu, kaksi lastaan pitkään imettänyt äiti joka ei oman imetyskokemuksen perusteella ole tutkimusta kumoamassa

ei kuule kaikilla onnistu vaikka ois kaikki keinot käytössä ja kaikki tuki ja apu. luonto ei vain kaikilla naisilla tässä kohtaa toimi ja sitä ei voi tajuta ennenkuin ite kokee.

Alkuperäinen kirjoittaja airiin:

ei kuule kaikilla onnistu vaikka ois kaikki keinot käytössä ja kaikki tuki ja apu. luonto ei vain kaikilla naisilla tässä kohtaa toimi ja sitä ei voi tajuta ennenkuin ite kokee.

Sanoinko jossain vaiheessa että kaikkien imetysongelmat olisi ratkaistavissa?

Ilmeisesti on kuitenkin olemassa naisia jotka eivät imetä niin pitkään kuin luonto heille siihen mahdollisuuden antaisi ja tarkoituksena on siis juuri siksi kartoittaa näitä imetyksen ongelmia ja puuttua niihin jotka on ratkaistavissa.

Varmasti ihan totta. Yleensähän korkeakoulutetut ovat fiksumpaa porukkaa kuin matalasti koulutetut, joten he ymmärtävät/noudattavat paremmin imetyssuosituksia. Korkeastikoulutettu henkilö tajuaa, että suositukset ovat tehty lapsen parhaaksi ja pyrkii noudattamaan niitä. Matalasti koulutetulla henkilöllä voi taas olla kiire lopettaa imetys esim. siksi että pääsee taas tupakoimaan ym. Matalasti kolutetut eivät myöskään ota suosituksia tosissaan ja luulevat pärjäävänsä omalla maalaisjärjen käytöllä...

Alkuperäinen kirjoittaja virtahepo:
Varmasti ihan totta. Yleensähän korkeakoulutetut ovat fiksumpaa porukkaa kuin matalasti koulutetut, joten he ymmärtävät/noudattavat paremmin imetyssuosituksia. Korkeastikoulutettu henkilö tajuaa, että suositukset ovat tehty lapsen parhaaksi ja pyrkii noudattamaan niitä. Matalasti koulutetulla henkilöllä voi taas olla kiire lopettaa imetys esim. siksi että pääsee taas tupakoimaan ym. Matalasti kolutetut eivät myöskään ota suosituksia tosissaan ja luulevat pärjäävänsä omalla maalaisjärjen käytöllä...

Voi hyvää päivää :laugh: :laugh: :laugh:

Siskolla korkeakoulutus ja mulla matala, imetin omaani paljon kauemmin kun hän omiaan. Että se siitä koulutusvaikutuksesta. Kotona hän oli lähes niinkauan että kuopus 3v, niin meinaan olla minäkin sen 3v. On nuo asiat kiinni paljon muustakin kun koulutustasosta.

Alkuperäinen kirjoittaja matalasti kouluttautunut:
vähän kouluja käynyt, joka imettänyt esikoista 1v3kk ja nuorempiakin 9kk
että sellanen tapaus. ei siis päde aina nää hienot tutkimukset

Ette te oikeasti voi olla näin yksinkertaisia???

Tutkimus voi olla täysin pätevä vaikkei se kaikkien kohdalta pidäkään paikkaansa. En ole tuohon tutkimukseen perehtynyt, mutta en usko vieläkään että siellä sanottaisiin kaikkien matalasti koulutettujen imetyksen epäonnistuvan ja vastaavasti kaikkien korkeastikoulutettujen imettävän pitkään. Vaan että pitkään imettäminen on _yleisempää_ korkeasti koulutetuilla.

Onko se oikeasti näin vaikea ymmärtää?

T: yhä se sama pitkään imettänyt matalasti koulutettu äiti

Pistä pipoa vähän löysemmälle... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:

Voi hyvää päivää :laugh: :laugh: :laugh:

just...sepä se onkin äitiyden mittari mikä koulutus

Ilmeisesti on kuitenkin olemassa naisia jotka eivät imetä niin pitkään kuin luonto heille siihen mahdollisuuden antaisi ja tarkoituksena on siis juuri siksi kartoittaa näitä imetyksen ongelmia ja puuttua niihin jotka on ratkaistavissa.[/quote]

entä jos se ongelma ei olekaan heillä vaan muilla? jos joku ei tahdo yhtään imettää, niin miksi se olisi muiden ongelma, jos se ei ole heidän ongelma? ja jos joillakin tulee maitoa vaan vähän ja asia on heille ok, niin miksi sekään olisi muiden ongelma? ihme holhoamista.

Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
Ilmeisesti on kuitenkin olemassa naisia jotka eivät imetä niin pitkään kuin luonto heille siihen mahdollisuuden antaisi ja tarkoituksena on siis juuri siksi kartoittaa näitä imetyksen ongelmia ja puuttua niihin jotka on ratkaistavissa.

entä jos se ongelma ei olekaan heillä vaan muilla? jos joku ei tahdo yhtään imettää, niin miksi se olisi muiden ongelma, jos se ei ole heidän ongelma? ja jos joillakin tulee maitoa vaan vähän ja asia on heille ok, niin miksi sekään olisi muiden ongelma? ihme holhoamista.[/quote]

Eihän nyt kukaan pakota ketään imettämään. Itse vaan epäonnistuneen imetyksen jälkeen esikoisen kohdalla harmitti kun ei sujunut, sillä olisin oikeasti halunnut imettää.

Onneksi kakkosen kohdalla olinkin saanut paremmin tietoa ja tukea ja imetys sujui hyvin. Olkoot sitten holhoamista, mutta olen kiitollinen kätilöille jotka tukivat imetyksen alkuvaiheessa. Ikävää jos tostakin olisi jäänyt paha mieli vain sen takia että jotkut vastustavat henkeen ja vereen imetyksen ongelmien selvittämistä ja siinä tukemista.

Kyllä voit ihan vapaasti sanoa laitoksella ettei imetys kiinnosta, mutta olisi kiva antaa niille mahdollisuus jotka haluavat imettää.

Enkä muuten ole ainoa imetyksessään epäonnistunut joka oikeasti olisi halunnut imettää.

Voi vitsi. Olenko mäkin nyt korkeastikoulutettu? Kun esikoista en imettänyt erinäisten syiden takia ollenkaan. Ja kakkosta sitten imetin liki 2vuotta. Tuliko mulle jostain tossa välissä korkeastikoulutettu tutkinto vaikken koulussa käynytkään...

Siistiä....

Taidettiin olla samalla kurssilla ;) Esikoista imetin 5kk ja tuota nuorempaa 1v6kk

Kyllä voit ihan vapaasti sanoa laitoksella ettei imetys kiinnosta, mutta olisi kiva antaa niille mahdollisuus jotka haluavat imettää.

Enkä muuten ole ainoa imetyksessään epäonnistunut joka oikeasti olisi halunnut imettää.[/quote]

kuule, en puhunutkaan itsestäni vaan yleisellä tasolla.

Kirjoituksestasi päätellen sulla ei taida olla mitään koulutusta :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Akateeminen:
Jos matalasti kouluttautuneen riski on lyhyempi imetys, niin korkeasti koulutetun äitiyden suorittaminen.

Ei voi pitää paikkaansa kun mä olen korkeasti koulutettu ja olen ottanut äitiyden tosi rennosti samalla ku mun sisko jolla ei ole mitään koulutusta on ihan hirveä suorittaja kaikessa lapsiin liittyvässä......

Yhteistyössä