O
olen ihmetellyt
Vieras
Olen ihmetellyt tätä pieniin lapsiin liittyvää "materiahifistelyä" tai siis suoraan sanottuna materialismia tai trendikeskeisyyttä. En ymmärrä miksi pieni lapsi pitää pukea trendikkäästi ja kaikki blogit ovat täynnä kuvia, jotka tuntuvat itsestäni vain pahoilta ja suoraan sanottuna voin fyysisesti pahoin, kun pienistä (1-3-vuotiaista) lapsista on muotikuvien näköisiä otoksia. En ymmärrä tätä ilmiötä. Eikö lapsilla ole perinteisesti aika tavalliset vaatteet juuri siksi, ettei eriarvoistamista syntyisi ja lapsi löytäisi identiteettiään ja "tyyliään" itse pikku hiljaa. Muutoinhan lapsi alkaa pahimmassa tapauksessa näyttää äidiltään tai isältään jos lapselle jollain tavalla puetaan samaa tyyliä olevia vaatteita. En ymmärrä tätä suuntaa, joka tuntuu olevan kaikelle perinteisen, hyvyyden ja perusjärjenkin vastainen. Miksi lapsi puetaan muodikkaisiin vaatteisiin? Miksi lasta ei voi pukea suht tavallisiin vaatteisiin?
Mielestäni tietty perinteisyys ja perusjärki on lähdössä kokonaan lapsiin liittyvistä asioista. Totta kai hienojakin vaatteita sekä ns. trendikkäitä vaatteita voi olla, mutta ihan pienten lasten pukeminen muodikkaasti on mielestäni jotenkin outo ilmiö.
Mielestäni tietty perinteisyys ja perusjärki on lähdössä kokonaan lapsiin liittyvistä asioista. Totta kai hienojakin vaatteita sekä ns. trendikkäitä vaatteita voi olla, mutta ihan pienten lasten pukeminen muodikkaasti on mielestäni jotenkin outo ilmiö.