matkalle 4-v. kanssa kahdestaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sandra"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sandra"

Vieras
Lähtisittekö 4-vuotiaan pojan kanssa kahdestaan esim. kanarian saarille? haluaisin lähteä matkalle ja tällä hetkellä ainoa matkakumppanini olisi 4 v. poikani. onkohan vähän yksipuolista olla viikko kahdestaan pojan kanssa? ei omaa vapaa-aikaa. onko esim kokemuksia?

[QUOTE="sandra";23475509]Lähtisittekö 4-vuotiaan pojan kanssa kahdestaan esim. kanarian saarille? haluaisin lähteä matkalle ja tällä hetkellä ainoa matkakumppanini olisi 4 v. poikani. onkohan vähän yksipuolista olla viikko kahdestaan pojan kanssa? ei omaa vapaa-aikaa. onko esim kokemuksia?[/QUOTE]

Olen ollut poikani kanssa kaksin matkassa useamman kerran, ekan kerran noin 4 vuotiaana. Kaikki mennyt tosi hyvin. Nyt oon just suunnittelemassa uutta reissua niin poika jo ilmoitteli et haluais lähteä mun kanssa kahdestaan... Olin ajatellut et kysyisin veljeä perheineen mukaan kun heillä on samanikäisiä lapsia kun poikani 9v. Suosittelen!!

Olin nelivuotiaan tyttöni kanssa Kanarialla marraskuussa. Reissu meni huippuhyvin, tosin tyttönen on jo kokenut matkustaja;) Ota joku pakettimatka Bamse-klubilla varustettuun hotelliin, niin saat pari tuntia päivässä omaa aikaa ja ennen kaikkea poika saa kavereita.

Mun kanssa tekis mieli lähteä 4v ja 12v kanssa matkalle vaikka keskenämme, koska miestä ei etelän reissut kiinnosta. Ton isomman kanssa reissannut 1v-6v ikävuosina vuosittain, mutta meillä oli silloin mun äiti lisäks mukana, pienempi ei vielä oo kertaakaan etelässä ollut.
Nyt kesällä tosiaan mietin, että jos lähtisin poikien kanssa vaikka keskenämme, mutta sit mietityttää että jos vaikka sairastun vatsatautiin ni kusessa oon. Mulla aina yleensä reissussa jonkinlainen mahatauti ja se vetää kyllä sen verran voimattomaks, etten sängystä pääse.

Ehkä kuitenkin hiukan miettisin kahdestaan noin pienen kanssa reissaamista...mitäs jos tosiaankin sairastut ja makaat puol lomaa sängyssä, kuka muksua hoitaa?

Kaikessahan on riskinsä, myös matkustamisessa. Ei mun mielestä kannata liikaa sairauksia pelätä. Kaikkeahan voi sattua ja kyllä on konsteja pärjäämiseen :)

Kiitos kommenteista. Luulen että lähdemme pääsiäisenä matkalle :)

[QUOTE="tiina";23475734]Mun kanssa tekis mieli lähteä 4v ja 12v kanssa matkalle vaikka keskenämme, koska miestä ei etelän reissut kiinnosta. Ton isomman kanssa reissannut 1v-6v ikävuosina vuosittain, mutta meillä oli silloin mun äiti lisäks mukana, pienempi ei vielä oo kertaakaan etelässä ollut.
Nyt kesällä tosiaan mietin, että jos lähtisin poikien kanssa vaikka keskenämme, mutta sit mietityttää että jos vaikka sairastun vatsatautiin ni kusessa oon. Mulla aina yleensä reissussa jonkinlainen mahatauti ja se vetää kyllä sen verran voimattomaks, etten sängystä pääse.

Ehkä kuitenkin hiukan miettisin kahdestaan noin pienen kanssa reissaamista...mitäs jos tosiaankin sairastut ja makaat puol lomaa sängyssä, kuka muksua hoitaa?[/QUOTE]

No voi hyvänen aika. Kuka sitä muksua kotona hoitais, meillä ainakin vanhempi on sitä varten.
Ja joka paikassako on pakko olla "omaa aikaa"?
Eiköhän sitä nyt viikon pysty olemaan lapsen ehdoilla.

Minä olen lähdössä matkalle 3- ja 12- vuotiaiden kanssa. Aiemminkin ollaan oltu reissussa ja hyvin on mennyt. YH:na olen kyllä tottunut siihen, ettei omaa aikaa ole koskaan :)

[QUOTE="Jenis";23475772]No mä lähtisin, miksi ihmeessä ei? Nelivuotias nyt ei kuitenkaan mikään kanniskeltava enää ole, jos vaikka sattuis ite sairaaksikin tulemaan.[/QUOTE]

ei tietysti ole kanniskeltava, mutta tosiaan jos et esim apartomentos-hotellissa asu, niin millä sä kamalassa vatsataudissa lähdet ravintolaan sen 4v kanssa? Siis tossa apartomentos-hotellissa voi tietysti kokata muksulle itse, jos kaapista ruokaa löytyy.
Ehkä mä kuitenkin uskaltaisin lapsen kanssa keskenään sittenkin lähteä, on sen verran kova matkakuume...

[QUOTE="tiina";23475846]ei tietysti ole kanniskeltava, mutta tosiaan jos et esim apartomentos-hotellissa asu, niin millä sä kamalassa vatsataudissa lähdet ravintolaan sen 4v kanssa? Siis tossa apartomentos-hotellissa voi tietysti kokata muksulle itse, jos kaapista ruokaa löytyy.
Ehkä mä kuitenkin uskaltaisin lapsen kanssa keskenään sittenkin lähteä, on sen verran kova matkakuume...[/QUOTE]

Me ollaan oltu huoneistohotelleissa ja kokattu osa aterioista itse. Käsidesi, maitohappobakteerit ja imodiumit mukaan, niin pärjää

Yhteistyössä