Matkavinkkejä Kööpenhaminaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Missä kannattaisi käydä? Tivolissa olen käynyt aiemmin, itseasiassa koko Tivoli on ainoa paikka missä olen käynyt Kööpenhaminassa. Kävin vain ohikulkumatkalla. Nyt olen kuitenkin lähdössä Kööpenhaminaan matkalle, niin olisiko siellä jotain erityistä mihin kannattaisi mennä? Tivoli ei ole vielä silloin auki eli sinne ei nyt pääse käymään. Pidin siitä kyllä tosi paljon silloin kun kävin siellä.

Millainen on Kööpenhaminan eläintarha? Mm. Berliinin eläintarhassa olen käynyt ja se oli minusta ihan kiva. Osaakohan kukaan sanoa minkä tason eläintarha on Kööpenhaminassa? Ilmeisesti kaupungissa on melko helppo liikkua ihan kävellenkin? Ainakaan keskusta ei vaikuta kovin isolta ja moni paikka tuntuu olevan kävelyetäisyydellä. Katsoin netistä kulkuvälineiden hintoja ja aika hinnakkaita tuntuivat olevan eli varmaan edullisinta on kulkea lähinnä kävellen ja sitten ostaa yksittäislippuja metroon, junaan ym. Hotelli on ihan Kööpenhaminan keskustassa.

Christianiassa aion käydä ja Nyhavnissa. Millainen on Ströget-katu jos vertaa vaikka ihan Helsingin keskustan katuihin? Varmaan isompi ja onko kauppatarjonta laajempi?

Lisäksi kysyisin siitä, että kun netistä olen etsinyt tietoa niin osa tuntuu pitävän Kööpenhaminaa tylsänä paikkana. Mitä olette te mieltä, jotka olette siellä käyneet?

Ja ostoksista kysyisin vielä, että onko Fisketorvet kaupungin isoin ostoskeskus? jostain netistä löysin tällaisen tiedon, mutta Fisketorvetin nettisivujen perusteella ei siellä kovinkaan montaa kauppaa tunnu olevan.

Onko Kööpenhaminassa tai sen lähellä Outlet-myymälöitä? Mietin myös sitä, että jos kävisin Malmössa. Onko se käymisen arvoinen paikka? Sinnehän pääsisi nopeasti junalla. Olen siis perillä neljä päivää, niin ehtiikö siinä ajassa nähdä Kööpenhaminan "riittävän hyvin"? Vai riittäisikö 3 päivää Kööpenhaminassa ja yksi Malmössa?

Yhteistyössä