Me ollaan oltu miehen kanssa jotain 15 vuotta yhdessä, eikä mies ole vieläkään oppinut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Voi elämä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Voi elämä"

Vieras
15 vuotta yhdessä, eikä vieläkään mies ole oppinut, että olen aamuäreä. VARSINKIN JOS:

-Olen nukkunut huonosti
-Vaatimuksia alkaa satelemaan ennen aamukahvia
-Menkat on kohta alkamassa

:kieh:

Taas se lähti loukkaantuneena, sanomatta heipat, kun en ollutkaan itse aurinkoinen heti kun silmät aukeaa. :( Siis haloo!

[QUOTE="vieras";28793311]Vaikka et olisikaan herättyäsi itse aurinkoinen, voit kuitenkin päättää, millä tavalla käyttäydyt. Ärtymystään ei ole pakko purkaa muihin.[/QUOTE]

Tuolla on kiukkuanturit päässä. Ei sen tartte nähdä kun minun ilmeeni, niin johan riemu repee.

Mun mielestä jokaisella on oikeus joskus olla aamulla pahalla tuulella vaikkei alapää vuotaisikaan verta. Suht harvassa on ne päivät kun mä oon isä aurinkoinen heti aamusta, paitsi lomalla. :)

Mun mielestä jokaisella on oikeus joskus olla aamulla pahalla tuulella vaikkei alapää vuotaisikaan verta. Suht harvassa on ne päivät kun mä oon isä aurinkoinen heti aamusta, paitsi lomalla. :)

Toki, mutta pahantuulisuus voi käydä raskaaksi ympäristölle ja myös omalle itselle.

Kuulostaisi erikoiselta, jos nainen ei voisi kontrolloida pahantuulisuuttaan ap:n syistä. Pikemminkin taitaa olla niin, että Suomessa naiset käyttävät vapauttaan olla pahantuulinen. Hieman kuten "nalkutuksessa" nainen on vapaa höpöttelemään meillä. Samaa ilmiötä ei esiintyne esim. islaminuskoisilla naisilla.

Mulla menee hermot kun mies ei vielä viidenkään yhteisen vuoden jälkeen tajua, että mä en osaa nukkua sillai että joku on kietoutunut muhun kiinni! Menee hermot kun mies aina yöllä takertuu ja kietoutuu. Mä en osaa nukkua niin, en pysty nukahtaa. Tarvitsen itselleni tilaa nukkuakseni ja vapauden liikkua. Joo onhan se muuten kiva kietoutua toisen lämpimään vartaloon kiinni, mutta ei nukkuessa!

[QUOTE="Mie";28793367]Mulla menee hermot kun mies ei vielä viidenkään yhteisen vuoden jälkeen tajua, että mä en osaa nukkua sillai että joku on kietoutunut muhun kiinni! Menee hermot kun mies aina yöllä takertuu ja kietoutuu. Mä en osaa nukkua niin, en pysty nukahtaa. Tarvitsen itselleni tilaa nukkuakseni ja vapauden liikkua. Joo onhan se muuten kiva kietoutua toisen lämpimään vartaloon kiinni, mutta ei nukkuessa![/QUOTE]Jätä se sika.

• Tykkää
Reactions: emmiina
[QUOTE="mies";28793353]Toki, mutta pahantuulisuus voi käydä raskaaksi ympäristölle ja myös omalle itselle.

Kuulostaisi erikoiselta, jos nainen ei voisi kontrolloida pahantuulisuuttaan ap:n syistä. .[/QUOTE]

Aivan, ja koska asioilla on kaksi puolta, niin myös ap:n puoliso voisi kontrolloida omaa käyttäytymistään. Ap:n oloa ei mitenkään auta se, että toinen naljailee vieressä kuukautisten alkamisesta.

Öö, siis oletat että miehesi olisi pitänyt toivotella kivat huomenet ja päivät ennen lähtöä kiukkupussille? Ja perustelu siihen on "kun mä vaan oon tällöinen ja vielä nainenkin"?

Mitä jos miehesi kiukuttelisi, että vituttaa lähteä töihin ja suuttuu sulle kun et antanutkaan rentouttavaa panoa aamulla? Vetäisi siitä herneen nenään..

[QUOTE="Voi elämä";28793305]15 vuotta yhdessä, eikä vieläkään mies ole oppinut, että olen aamuäreä. VARSINKIN JOS:

-Olen nukkunut huonosti
-Vaatimuksia alkaa satelemaan ennen aamukahvia
-Menkat on kohta alkamassa

:kieh:

Taas se lähti loukkaantuneena, sanomatta heipat, kun en ollutkaan itse aurinkoinen heti kun silmät aukeaa. :( Siis haloo![/QUOTE]

Aivan, ja koska asioilla on kaksi puolta, niin myös ap:n puoliso voisi kontrolloida omaa käyttäytymistään. Ap:n oloa ei mitenkään auta se, että toinen naljailee vieressä kuukautisten alkamisesta.

Sekin on kyllä totta. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kyl pahantuulisuus on osa elämää, mutta sen ei saisi olla kovin iso osa. Sama juttu naljailulla ja v-ttuilulla. Eivät vaan kuulu hyvään suhteeseen kuin sivuosiin mielestäni. Toisen kanssa ollaan hyvien hetkien takia, ei hankaluuksien.

Kannattaa suosia fiksuja ja itseä tarpeeksi kunnioittavia kumppaneita :)

[QUOTE="mies";28793353]Toki, mutta pahantuulisuus voi käydä raskaaksi ympäristölle ja myös omalle itselle.

Kuulostaisi erikoiselta, jos nainen ei voisi kontrolloida pahantuulisuuttaan ap:n syistä. Pikemminkin taitaa olla niin, että Suomessa naiset käyttävät vapauttaan olla pahantuulinen. Hieman kuten "nalkutuksessa" nainen on vapaa höpöttelemään meillä. Samaa ilmiötä ei esiintyne esim. islaminuskoisilla naisilla.[/QUOTE]

Minä olen luojan kiitos suomalainen. :rolleyes:
Muuten olisinkin varmaan jo tapettu, sillä eihän tällainen käytös tosiaankaan ole sallittua. :whistle:

Enkä todellakaan ole mikään äkäpussi, saatan vain sanoa ärsyyntyneellä äänensävyllä ja that's it. En raivoa, vaan käyttäydyn hyvinkin hillitysti varsin pitkään, ellei sitten mies ärsytä vielä lisää, jolloin sitten onkin jo räjähdysvaara. Ja sitten mies ottaa nokkiinsa. Ihme kierre.

Enkä todellakaan ole mikään äkäpussi, saatan vain sanoa ärsyyntyneellä äänensävyllä ja that's it. En raivoa, vaan käyttäydyn hyvinkin hillitysti varsin pitkään, ellei sitten mies ärsytä vielä lisää, jolloin sitten onkin jo räjähdysvaara. Ja sitten mies ottaa nokkiinsa. Ihme kierre.

No hyvä :) Kyllä miehen pitää minustakin hieman kestää tätä naisen käytöstä, se toisaalta kertoo että kyseessä on nainen eikä mies :p Muistaakseni eräs hyvän suhteen salaisuuksista on tutkitusti miehen kyvyssä kestää naisen tällaista käytöstä.

Mutta muistathan myös palvella miestäsi ja olla hyvä hänelle enimmän aikaa. Että suhteenne "pankissa" on rahaa reilusti näiden tilanteiden varalta.

Kuulostaisi erikoiselta, jos nainen ei voisi kontrolloida pahantuulisuuttaan ap:n syistä. Pikemminkin taitaa olla niin, että Suomessa naiset käyttävät vapauttaan olla pahantuulinen. Hieman kuten "nalkutuksessa" nainen on vapaa höpöttelemään meillä. Samaa ilmiötä ei esiintyne esim. islaminuskoisilla naisilla.[/QUOTE]

nalkutus on sana jonka miehet ovat keksineet loukatakseen naista,jotta ei miehen tartte katsoa peiliin ja tajuta että oman itsensä toiminnassa on parantamisen varaa

t:mukamas nalkuttava vaimo
vaikka oikeasti kyse on helvetin itsekkäästä ja laiskasta miehestä(minä en ole ilmainen siivooja/piika enkä äiti miehelleni, jos ymmärrät niin aikuinen ihminen siivoaa ITSE omat sotkunsa! tuo ei,ei vaikka sanot nätisti,tai rumasti,toistuvasti,tai huutamalla,ei vaikka kuinka kerrot että se tuntuu välinpitämättömyydeltä ja hyväkskäytöltä, ei vaikka olisin puhumatta asiasta ja jättäisitn kaiken tekemättä).

sitten se vielä loukkaa mua sanomalla että nalkutan,vaikka kyse on siitä että hän on täysin epäreilu,ei vaan pysty kohtaamaan sitä ja syyttää sitten vaimoansa, jolloin voi olla sokea omille virheille.

eli mies tajua säkin nyt tämä jos nainen pyytää sua nätisti tekemään jotkain, niin vittu tee se! eipä kuulu nalkutuksia. Toinen on se että jos oot jättänyt vastaamatta naisen tarpeisiin, nainen on sanonut että tuntee ittensä rumaksi sun silmissä kun et koskaan kehu tms. ja sä vaan jatkat tuppisuuna=loukkaat puolisoasi.

joten oli tilanne mikä hyvänsä,puhu puolisosi kanssa ystävälliseen sävyyn,kysy häneltä jos et itse tajua että mikä on vialla!

[QUOTE="vehnä";28793451]nalkutus on sana jonka miehet ovat keksineet loukatakseen naista,jotta ei miehen tartte katsoa peiliin ja tajuta että oman itsensä toiminnassa on parantamisen varaa

t:mukamas nalkuttava vaimo
vaikka oikeasti kyse on helvetin itsekkäästä ja laiskasta miehestä(minä en ole ilmainen siivooja/piika enkä äiti miehelleni, jos ymmärrät niin aikuinen ihminen siivoaa ITSE omat sotkunsa! tuo ei,ei vaikka sanot nätisti,tai rumasti,toistuvasti,tai huutamalla,ei vaikka kuinka kerrot että se tuntuu välinpitämättömyydeltä ja hyväkskäytöltä, ei vaikka olisin puhumatta asiasta ja jättäisitn kaiken tekemättä).

sitten se vielä loukkaa mua sanomalla että nalkutan,vaikka kyse on siitä että hän on täysin epäreilu,ei vaan pysty kohtaamaan sitä ja syyttää sitten vaimoansa, jolloin voi olla sokea omille virheille.

eli mies tajua säkin nyt tämä jos nainen pyytää sua nätisti tekemään jotkain, niin vittu tee se! eipä kuulu nalkutuksia. Toinen on se että jos oot jättänyt vastaamatta naisen tarpeisiin, nainen on sanonut että tuntee ittensä rumaksi sun silmissä kun et koskaan kehu tms. ja sä vaan jatkat tuppisuuna=loukkaat puolisoasi.

joten oli tilanne mikä hyvänsä,puhu puolisosi kanssa ystävälliseen sävyyn,kysy häneltä jos et itse tajua että mikä on vialla![/QUOTE]

Olen samaa mieltä ajatuksesi kanssa. Ei mies voi olla täysin välittämättä naisen kehoituksista yms. ja suhde tarvitsee näitäkin ilmauksia kuten yleensäkin rentoa/harkitsematonta puhetta, toimintaa jne.

Toisaalta naisen on syytä miettiä omaa esitystapaansa, se vaikuttaa ainakin minulla paljon. Ja lisäksi suhteellisuudentajua tarvitsee ainakin vähän suurpiirteisempi mies (kuten itse olen). Eli tavoitteena ei tarvitsisi olla naisen silmissä täydellinen alati kiiltävä koti vaan koti on enemmän yhdistelmä kummankin kädenjälkeä ja visiota. Eli esim. jos sukat nyt jäivät mieheltä lattialle, ehkä nainenkin voisi opetella sietämään vähän tällaista tilannetta. Mieskään ei ole naisen orja, jos kohta nainen ei miehen. Helposti maassamme naisesta tulee se kodin ylläpitäjä ja luoja - aivan kuten 1800-luvun lopulla.

Osa miehistä on toki välinpitämättömiä naiselleen ja se on huono juttu. Kumppaninvalintaprosessi on mielestäni se tärkein, jos ei halua tällaista miestä. Toisaalta olen lukenut, että miehen kunnioittaminen voi olla naisille Suomessa vaikeaa. Miehelle se on tosi tärkeä asia ja esim. itse olen tarkka tästä.

Juuri näinkin.

Miksi olisi jotenkin oikeellisempaa, että kaikki jäljet siivottaisiin heti? Miksi naisen kanta olisi oikeellisempi?

Miksi monissa talouksissa on kyllä satojen tai tuhansien eurojen arvosta lasitavaraa koristeena, mutta miehen toivoma tonnin videotykki olkkariin ei käy koska se pilaa (naisen) sisustuksen? Miltä kuulostaa naiset jos okkarissa olisikin miehen leffatykit ja musavehkeet, teidän lasikipot yms olisi erillisessä harrastetilassa? Kävisitte välillä niitä siellä ihailemassa.

[QUOTE="mies";28793496]Olen samaa mieltä ajatuksesi kanssa. Ei mies voi olla täysin välittämättä naisen kehoituksista yms. ja suhde tarvitsee näitäkin ilmauksia kuten yleensäkin rentoa/harkitsematonta puhetta, toimintaa jne.

Toisaalta naisen on syytä miettiä omaa esitystapaansa, se vaikuttaa ainakin minulla paljon. Ja lisäksi suhteellisuudentajua tarvitsee ainakin vähän suurpiirteisempi mies (kuten itse olen). Eli tavoitteena ei tarvitsisi olla naisen silmissä täydellinen alati kiiltävä koti vaan koti on enemmän yhdistelmä kummankin kädenjälkeä ja visiota. Eli esim. jos sukat nyt jäivät mieheltä lattialle, ehkä nainenkin voisi opetella sietämään vähän tällaista tilannetta. Mieskään ei ole naisen orja, jos kohta nainen ei miehen. Helposti maassamme naisesta tulee se kodin ylläpitäjä ja luoja - aivan kuten 1800-luvun lopulla.

Osa miehistä on toki välinpitämättömiä naiselleen ja se on huono juttu. Kumppaninvalintaprosessi on mielestäni se tärkein, jos ei halua tällaista miestä. Toisaalta olen lukenut, että miehen kunnioittaminen voi olla naisille Suomessa vaikeaa. Miehelle se on tosi tärkeä asia ja esim. itse olen tarkka tästä.[/QUOTE]

Ja sitten se vielä lietsoo sitä, kommentoimalla kaikkien kuullen vaikkapa, että "Jahas, ne päivät taas tulossa", viitaten menkkoihin. Vihaan sitä, kun mies alentaa tuolla tavalla, niin yhä enemmän vain kiukuttaa.

Niin, mies ei ole oppinut 15 vuodessa miten käyttäydyt aamuäreänä. Etkä sinä myöskään oppinut 15 vuoden aikana miten miehesi käyttäytyy.

Omaan käytökseesi ja ärtymykseesi voit itse vaikuttaa, et toisten.

Miehet kuuntelevat musiikkia ja katselevat elokuvia, naiset tuijottavat sen aikaa lasikippoja?

No meitä on moneen junaan. Mutta puoliso taitaa olla niitä asioita, jonka saa valita ihan itse. Eli jossakin mielessä lasikippo on kantensa valinnut.

[QUOTE="Vieras";28793584]Juuri näinkin.

Miksi olisi jotenkin oikeellisempaa, että kaikki jäljet siivottaisiin heti? Miksi naisen kanta olisi oikeellisempi?

Miksi monissa talouksissa on kyllä satojen tai tuhansien eurojen arvosta lasitavaraa koristeena, mutta miehen toivoma tonnin videotykki olkkariin ei käy koska se pilaa (naisen) sisustuksen? Miltä kuulostaa naiset jos okkarissa olisikin miehen leffatykit ja musavehkeet, teidän lasikipot yms olisi erillisessä harrastetilassa? Kävisitte välillä niitä siellä ihailemassa.[/QUOTE]

Kyllä. Ja kiinnostavaa on, että ainakaan läheisellä ranskalaisella ystävättärelläni, joka toki pitää kovasti musiikista, ei olisi yhtään mitään sitä vastaan, jos yhteisessä kämpässä olisi iso "rumakin" hifilaitteisto. Hän on kuitenkin ihan naisellinen nainen ym. Tasa-arvo on "erikoinen juttu" tässäkin :) Koti Suomessa on naisen valtakunta, oudosti.

Suomalaisnaiset missaavat usein sen ristiriidan, mikä vallitsee heidän huippukovissa tasa-arvovaateissaan ja kuitenkin 1800-luvun odotusten välillä toisaalla. Katsomus, johon suomalaisnaisen identiteetti perustuu, ei ole johdonmukainen eikä syvällinen kun sitä lähtee tarkemmin purkamaan (tämä toki pätee yleensäkin ihmisten enemmistön katsomuksiin). Uskon sen myös aiheuttavan psyykkisiä ongelmia. Mutta naiset itse ovat "siunatussa" tietämättömyyden tilassa tästä. Menisi kuitenkin ohi aiheen, joten lopetan ja jatkan akateemisempia kirjoitushommia. :)

nalkuttaminen on turhaa

joko asiaa muutetaan jotenkin tai se hyväksytään, puhuminen aiheesta on turhaa jos ei se johda mihinkään.

Ei mulla ole varaa sanoa miehen työvaatteista eteisen tuolilla kun omat käsityöt lojuu olkkarin pöydällä. Kukaan ei ole täydellinen.

[QUOTE="mies";28793711]Kyllä. Ja kiinnostavaa on, että ainakaan läheisellä ranskalaisella ystävättärelläni, joka toki pitää kovasti musiikista, ei olisi yhtään mitään sitä vastaan, jos yhteisessä kämpässä olisi iso "rumakin" hifilaitteisto. Hän on kuitenkin ihan naisellinen nainen ym. Tasa-arvo on "erikoinen juttu" tässäkin :) Koti Suomessa on naisen valtakunta, oudosti.

Suomalaisnaiset missaavat usein sen ristiriidan, mikä vallitsee heidän huippukovissa tasa-arvovaateissaan ja kuitenkin 1800-luvun odotusten välillä toisaalla. Katsomus, johon suomalaisnaisen identiteetti perustuu, ei ole johdonmukainen eikä syvällinen kun sitä lähtee tarkemmin purkamaan (tämä toki pätee yleensäkin ihmisten enemmistön katsomuksiin). Uskon sen myös aiheuttavan psyykkisiä ongelmia. Mutta naiset itse ovat "siunatussa" tietämättömyyden tilassa tästä. Menisi kuitenkin ohi aiheen, joten lopetan ja jatkan akateemisempia kirjoitushommia. :)[/QUOTE]

Onko tasa-arvovaateeni kohtuuton, jos haluan olla mukana valitsemassa yhteistä hifilaitteistoa? Vai kuohitsenko symbolisesti miehen?

Meillä pätee kotona samat käyttäytymissäännöt kuin muuallakin.

Sitä vaan mietin, että eikö se äreys ole ihmisestä itsestäänkin sellainen asia, mikä häiritsee? Jos jo valmiiksi tietää, että tiettyinä aikoina on äreä, niin eikö se ala jo pidemmän päälle ahdistamaan?

Näillä kysymyksillä ei ollut tarkoitus loukata ketään. Ainoastaan tietämättömyyttäni kysyn.

Yhteistyössä