Me otimme vasta nyt 2v8kk ikäiseltä yötutin pois. Kysyttävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26263456]Öö.. pitäiskö olla?[/QUOTE]

Ajattelin että täällä voisi olla. :)
Minulla on tylsää ja halusin herättää keskustelua aiheesta.
Monilla oma rajukin mielipide asiasta.

Niin mäkin tein aikoinaan pojan kanssa. Taisi olla aika tasan 2 v 8 kk. Tyttö oli vissiin 2 v 5 kk.

Kertaheitolla veks. Lapset itse antoivat tuttinsa pois, toinen oraville ja toinen jätti Ti-Ti Nallen taloon. Tilalle saivat valita mieluisat unilelut.

Koskaan ei tutin perään itketty tai ikävöity. En todellakaan valvoisi puolikastakaan yötä sellaisen pikkuasian kuin unitutin (tai siis nukahtamistutin, sellainen se meillä oli) takia.

[QUOTE="mamma";26263540]Meillä on vielä 2v 10kk ikäisellä unitutti, sekä yöksi että päiväunille. Mitä sitten?[/QUOTE]

Tätä mieltä itsekkin olen.
Minä olen vain kuullut aika paljon ihmettelyä siitä kuinka noin isolla voikaan olla edes se unitutti.

Meilläkin on nukahtamista varten tutti, lapsi 1v9kk.
Ei kanniskele sitä mukanaan, jättää aina tutin sänkyyn kun nousee ylös. Kunhan noista tuteista aika jättää niin saa täälläkin luopua siitä.

meinasinkin tehdä aloituksen, et minkä ikäisellä mielestänne unitutti ja tuttipullo illalla on vielä ok? meidän riiviö kun on huono juomaan maitoa ja ainoo keino saada muutama desi sisään, on antaa aamupullo ja iltapullo ja unille tutti, muuten juo nokkiksesta tms...

meinasinkin tehdä aloituksen, et minkä ikäisellä mielestänne unitutti ja tuttipullo illalla on vielä ok? meidän riiviö kun on huono juomaan maitoa ja ainoo keino saada muutama desi sisään, on antaa aamupullo ja iltapullo ja unille tutti, muuten juo nokkiksesta tms...

Minä olen itse sitä mieltä ettei tämä ole kiinni lapsen iästä, vaan siitä millainen lapsi on.
Ne ovat niin erilaisia. Kyllä lapsesta huomaa jos hän selvästi sitä nukahtamistuttia tarvitsee.

Meillä tutti- ja tuttipullo on otettu isommilta pojilta vuosikkaana pois.Kivuttomasti on lähteneet.. Kolmas tällähetkellä 8kk ja aiotaan tehdä samoin..

Ajattelen tuossa asiassa jokseenkin samoin kuin vaippa/potta- asioissa
että en ole ketään nähnyt kouluun menevän vielä tutti suussa, tuttipullo taskussa ja vaipat jalassa.
Että eiköhän kaikki noista luovu ajallaan kun ovat siihen valmiita.

Yhteistyössä