meetkö lasten kanssa aina autolla kauppaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liikunnallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aina mennään autolla. Lähimpään pikkukauppaankin on 18km matkaa. Tekosyyni on se, ettei kuntoni riitä käveläl 36 kilometriä vauvan, 2-vuotiaan ja kauppatavaroiden kanssa... tuskin yksinkään kyllä kävelisin! Marketeille, jos halutaan, niin tuo 70 km suuntaansa on vähän hurja matka talsia

Otetaan tilanne: Meillä 2 lasta 2½v ja 10kk. Kauppapäivä, mies töissä. Vaipat, vauvamössöt, maidot, kaikki loppu/vähissä. Sataa vettä KAATAMALLA ja kauppaan 5km. Mikä näistä tekosyy joas lähdebn autolla? Kauppaan menee n. 80 euroa, kasseja 3 + vaippasäkit. Ihan mahdoton yhtälö minusta mennä millään muulla välineellä.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Etkö sä liikunnallinen ap osta kaupasta ikinä mitään isompaa? Vai käveletkö sitten kauppaan edestakaisin esim. 5 kertaa jotta saat kaiken tarvittavan tuotua? Ja lapset joka kerta tietty iloisina mukana?

Lähikauppaan mä kyllä useimmiten kävelen, 3km:n päähän. Mutta kun isompaan kauppaan mennään (Prisma, Citymarket tms.) josta ostetaan aina viikon tarpeet, niin sinne yli kymmenen kilometrin päähän tuntuis aika hullultakin lähteä kävellen raahaamaan kotiin niitä 5 kassillista ruokaa ja muita tarvikkeita kuten pihalyhtyjä, mitä viimeksikin ostettiin. Viime aikoina oon ostellut paljon pihaistutuksia, joten 10 puskankin raahaaminen kävellen lasten kanssa kymmenen kilometrin päästä olis... no kokemus sekin.

Pyörällä oon tosin tuon kymmenen kilometrin kauppareissun taittanut useastikin, mutta silloinkin on ostoslistalla ollut vain jotain pientä.

mitä jos onki autoton

autolla.
tekosyy se ettei mulla ole varaa ostaa 6 henkisellä perheelle ruokaa tuosta pikkuisesta lähikaupasta ja valikoima on liian pieni ja kallis.
Matkaa isompaan kauppaan on n.25km joten kävellä en jaksaisi.
+ ostan aina ainakin viikoksi kerralla.

Olen niin laiska, etten viitsi kävellä ensin 12 kilometriä kauppaan työnnellen lastenrattaita ja sitten vielä 12 kilometriä takaisin raahaten sekä lapsia, että ostoskasseja matkassa. Hyi, tuhma minä!

Yhteistyössä