meidän eilisilta ja mies nukkui autotallissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juttaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pojan kanssa kolataan postilaatikolle,mutta tuo tie pitää tehdä traktorilla ja mies on sanonut että en saa sitä tehdä.

Kyllä yleensä tiedän milloin on muualla töissä ja soitellaan iltaisin yms.. Mutta nyt suuttuneena ilmoitti että nukkuu tallissa ja kun hain häntä viereeni nukkumaan,sanoin on siistä ja että eiköhän unoheta,huomenna on päivä uus,sanoi ettei voi unohtaa sanomisiani ( siis sitä että on maailmassa varmasti miehiä jotka arvostaa naistaan ) ja pohtii miksi edes on mun kanssa yms..Naurahdin koska minun korvaan kuulosti kiukuttelulta ja ei yhtään hänen tyylistään (hän ei erokorttia heiluta koskaan) Jäi talliin ja aamulla oli reissukassi myös viety.

Siis mitä helvettiä? Itse mollasi sinua että kaikki naiset tekee tämän vai miten sanoi.

Miksi ap otat vastaan tuollaiselta äijältä mitään enää? Pistä nyrkkiä pöytään ja vihellä peli poikki. Sopikaa toistennen kunnioittamisesta ainakin ekaksi.

Oletko pitkään ollut kotiäitinä? Jos mies vaan koke ahdistavana, että hänellä on taloudellinen vastuu teidän perheestä? Rahahuolia?

Olen kanssa sillä linjalla, että taustalla on jotain muutakin. Jos on stressaantunut, tekee pitkää päivää, niin saattaa tosiaan kilahtaa, kun vastassa on sotkuinen koti.. Oli se sellainen kiukkuaminen sitten kunka lapsellista tahansa. Tiedän omasta kokemuksesta, meillä mies oli reilun vuoden hoitovapaalla ja kyllä mä näin välillä punaista, kun kotiin tulessaan lattia oli täynnä jotain kamaa ja tiskipöytä oli täynnä likasia astioita... Enkä ma voinnut sille kiukkumiselle oikein mitään, vaikka tiesin että typerää tälläinen onkin. Sen takia olen oikein kiitollinen omalle miehelleni, joka ei eikinä ole minun kotiäitiaikojen aikana sortunut tälläiseen käytökseen :D Mutta, jos kyse olisi vaan tästä, niin se olisi kyllä mennyt nopeasti ohi ja sillä sipuli.

Voi helvetti! Ei sen kodin tarvitse olla kunnossa aina. Ne on sotkuja vaan, ei mitään mikä kaataa maailmaa tuolla lailla. Todella raukka mies sulla.

Lisäksi, tuollainen ei vetelis kyllä meillä että ei välttämättä tulla kotiin saati kerrota missä ollaan seuraava vuorokausi. Sanoisin että suurempia issueita on teillä jos näin voitte menetellä.

Ja mikä hiton kuningas se mies oikein? Sanoisin että kotona olevalla voi olla yhtä raskaita päiviä kuin kaikilla muillakin. Ihan naurettava pentu se sun miehesi.

Ihan varmasti ei ole kotona yhtä raskaita päiviä kuin töissä. Jos tekee oikeita töitä eikä istu vaikkapa koneen ääressä koko päivää.

Ihmeellisiä vastauksia saanut ap. Minä kyllä tuossa tilanteessa haluaisin vakavan keskustelun miehen kanssa. Meillä ei onneksi ole sellaista tarvittu. Mies tietää, että lapsen kanssa kaikki ei mene aina niin kuin suunnitelee. Joskus on lelut levällään ja joskus enemmänkin. Me myös vietämme osan päivästä muualla kuin kotona ja kaikkia rauhallisia hetkiä en halua käyttää siivoamiseen. Miksi minun täytyisi? Olen olemassa tällä hetkellä tuota vauvaa varten lähestulkoot 24/7 ja jos haluan myös vapaahetkiä päivääni, niin siihen on minulla oikeus (kuten ap:llakin). Ei se koti siitä mene pilalle, jos joskus on hieman sotkua ja epäjärjestystä.

itsekkin uskon että taustalla on jotain muuta. ... miksi on dissannnut mua jo jonkin aikaa. Yksi ilta jääkaappiin oli jäänyt yksi purkki ruokaa,joka oli vanha...Hän huusi onko niin vaikeeta että olisi raikasta ruokaa ( se on oli vain se yksi kerta kun oli vanhaa ja heti tuli noottia,hän ei ole sellainen että edes valittaisi mistään,hän on se boheemimpi meistä) Yht äkkiä olenkin suurennuslasin alla!

[QUOTE="vieras";25916076]Kiitoksi vain huolen pidosta, mutta nyt kun olen saanut jo viimeiset puoli vuotta nukkua kunnon yöunia. Olen taas elämäni kunnossa. Ja kun väsyttää, nukun päiväunet ja jaksan taas. Ja silti ehdin hoitaa oman osuuteni ja käymään osa-aikasena töissä.[/QUOTE]

Jeesus sä olet hyvä ihminen, niin paljon parempi kuin muut.

[QUOTE="vieras";25916107]Ihan varmasti ei ole kotona yhtä raskaita päiviä kuin töissä. Jos tekee oikeita töitä eikä istu vaikkapa koneen ääressä koko päivää.[/QUOTE]

Taatusti on. Meillä mennään töihin lepäämään äippäloman jälkeen ja kyse ei todellakaan ole mistään kevyestä duunista ja vaan vastuullisista esimiesasemista. Tästä kommentista juuri huomaa että kaikilla ei todellakaan ole kotona ollessaan vaikeaa. Jotkut pääsee helpommalla.

• Tykkää
Reactions: Dumle
[QUOTE="vieras";25916028]:D Ei mua tartte palvoa. Olen ihan normi äiti muiden joukossa. Ja olen aikuinen ja tajuan että kun olen ne lapset tehnyt pidän niistä myös huolen. Pidän myös huolen omasta osuudestani kotona. Se on mun duunia. En mä voi töissäkään laiskotella: "kun nyt vähän väsyttää, tuli nukuttua huonosti"

En ole ikinä ollut laiska. En lapena, en ennen lapsia, enkä lasten tulon jälkeenkään.[/QUOTE]

"Oikeassa" työssä on lakisääteiset kahvi- ja ruokatauot ja sairaslomallakin voi tarpeen mukaan olla vaikka viikotolkulla. Kotona olevalla ei samoja mahdollisuuksia useinkaan ole joten enpä sormeani heristäisi jos joku välillä ottaisi sen kotiäidinkin roolin hieman rennommin ja menisi välillä sieltä missä aita on vähän matalammalla.
Lapsetkin on yleensä yhdessä tehty sen isän kanssa, jolloin luulisi hälläkin olevan jokin osuus niiden hoitamisessa ja jos saman katon alla asuu niin myös yhteisen kodin siisteyden ym. ylläpidossa.

Tämä vain välikommenttina vaikkei ap:n tapaukseen liitykään.

[QUOTE="jaaha";25916129]Taatusti on. Meillä mennään töihin lepäämään äippäloman jälkeen ja kyse ei todellakaan ole mistään kevyestä duunista ja vaan vastuullisista esimiesasemista. Tästä kommentista juuri huomaa että kaikilla ei todellakaan ole kotona ollessaan vaikeaa. Jotkut pääsee helpommalla.[/QUOTE]

Ihanko vastuullisesta esimiesasemasta oikein... :laugh:

[QUOTE="vierailija";25916109]Ihmeellisiä vastauksia saanut ap. Minä kyllä tuossa tilanteessa haluaisin vakavan keskustelun miehen kanssa. Meillä ei onneksi ole sellaista tarvittu. Mies tietää, että lapsen kanssa kaikki ei mene aina niin kuin suunnitelee. Joskus on lelut levällään ja joskus enemmänkin. Me myös vietämme osan päivästä muualla kuin kotona ja kaikkia rauhallisia hetkiä en halua käyttää siivoamiseen. Miksi minun täytyisi? Olen olemassa tällä hetkellä tuota vauvaa varten lähestulkoot 24/7 ja jos haluan myös vapaahetkiä päivääni, niin siihen on minulla oikeus (kuten ap:llakin). Ei se koti siitä mene pilalle, jos joskus on hieman sotkua ja epäjärjestystä.[/QUOTE]

Peesi. Näin se meilläkin on mennyt. Mies ei ole koskaan valittanut mistään sotkusta koska on itse kokenut miten hektistä on aika kolmen alle 5v kanssa. Enkä oikeastaan edes haluaisi äippälomalla olla pelkkä siivooja vain. Kun vauvat nukkuu, poljen pyörää tai vietän ansaitun hetkeni kirjan parissa. En suinkaan ala hysteerisenä siivoomaan jottei mieheni vain hermostuisi kun tulee kotiin maailman tärkeämmästä työpaikastaan joka on lisäksi maailman raskaimpia.. huoh

Jos itse jätän siivoamatta, niin myönnän kyllä sen olevan laiskuutta ja ei vain huvita aina siivota. Kun sitä siivoamista saa aina tehdä ja joka ikinen päivä tulee varmasti jotain tehtyä. Käytän joskus aikaani ihan mielelläni itseeni tai johonkin muuhun, kun siihen siivoamiseen. Kun ei vain aina huvita siivota.. se on edessä kuitenkin seuraavana päivänä . Elämä ei kaadu siihen ja on jotenkin säälittävää, että ihmiset ottaa tästä stressiä. Kun perussiivoaa kerran viikossa tosi hyvin, ni ei sitä paskassa elä. Lapsiperheessä ne tavarat vain tuppaa sinne lattioille kasaantuu ja vaikka kuinka niitä kerää, ne on 5min päästä siellä uudestaa.

Mutta on myös oikeasti päiviä, ettei vain ehdi siivota ja kuitenkin huomaa siivonneensa jotain ;D Yli arvostettua tämä siivoaminen. Se ei maailmaa kaada vaikka lattialla lojuisikin miesten sukat,kalsarit yms. nehän ne niitä tavaroita jättää millo mihinkin ;)

• Tykkää
Reactions: Dumle
"Oikeassa" työssä on lakisääteiset kahvi- ja ruokatauot ja sairaslomallakin voi tarpeen mukaan olla vaikka viikotolkulla. Kotona olevalla ei samoja mahdollisuuksia useinkaan ole joten enpä sormeani heristäisi jos joku välillä ottaisi sen kotiäidinkin roolin hieman rennommin ja menisi välillä sieltä missä aita on vähän matalammalla.
Lapsetkin on yleensä yhdessä tehty sen isän kanssa, jolloin luulisi hälläkin olevan jokin osuus niiden hoitamisessa ja jos saman katon alla asuu niin myös yhteisen kodin siisteyden ym. ylläpidossa.

Ja oikeassa työssä niitä lasisääteisiä ei välttämättä ehdi edes pitämään. Kotona ollessasi VARMASTI pystyt vetää kupillisen kahvia rauhassa ja jos et pysty niin pitää olla aika tauno!!

itsekkin uskon että taustalla on jotain muuta. ... miksi on dissannnut mua jo jonkin aikaa. Yksi ilta jääkaappiin oli jäänyt yksi purkki ruokaa,joka oli vanha...Hän huusi onko niin vaikeeta että olisi raikasta ruokaa ( se on oli vain se yksi kerta kun oli vanhaa ja heti tuli noottia,hän ei ole sellainen että edes valittaisi mistään,hän on se boheemimpi meistä) Yht äkkiä olenkin suurennuslasin alla!

Teillä on tosiaan vakavan keskustelun paikka! Ei noin voi käyttäytyä toista kohtaan. Eikös se mieskin jättänyt eilen lumityöt tekemättä? Eli hänkään ei jaksanut tehdä osaansa. Ei ihan kaikki kuulu sille kotona olevalle, vaan osa kotitöistä jaetaan. Hakekaa vaikka ammattiapua, jos ette saa keskenänne keskusteltua asioita halki. Olis enempi kuin reilua, että mies kertois nyt sulle, mistä oikeasti kiikastaa. Jos on rahahuolia, masennusta tms. niin saisitte apua ja voisitte tukea toinen toistanne.

Viimeksi muokattu:

Iso peesi!

[QUOTE="vieras";25916161]Jos itse jätän siivoamatta, niin myönnän kyllä sen olevan laiskuutta ja ei vain huvita aina siivota. Kun sitä siivoamista saa aina tehdä ja joka ikinen päivä tulee varmasti jotain tehtyä. Käytän joskus aikaani ihan mielelläni itseeni tai johonkin muuhun, kun siihen siivoamiseen. Kun ei vain aina huvita siivota.. se on edessä kuitenkin seuraavana päivänä . Elämä ei kaadu siihen ja on jotenkin säälittävää, että ihmiset ottaa tästä stressiä. Kun perussiivoaa kerran viikossa tosi hyvin, ni ei sitä paskassa elä. Lapsiperheessä ne tavarat vain tuppaa sinne lattioille kasaantuu ja vaikka kuinka niitä kerää, ne on 5min päästä siellä uudestaa.

Mutta on myös oikeasti päiviä, ettei vain ehdi siivota ja kuitenkin huomaa siivonneensa jotain ;D Yli arvostettua tämä siivoaminen. Se ei maailmaa kaada vaikka lattialla lojuisikin miesten sukat,kalsarit yms. nehän ne niitä tavaroita jättää millo mihinkin ;)[/QUOTE]

Onpas sulla suppea ajatus maailma. Eli ihminen joka tykkää pitää kotinsa siistinä joka päivä on ottanut siitä jonkilaisen stressin? :):D
Jep. Niinhän se meneekin sitten.
Oikeasti on ihmisä jotka tykkää pitää kotinsa siistinä joka päivä. Ja arvaa mitä - ei ota siitä edes mitään stressiä, koska pitää siitä.

Jos mulle tulisi mies aukomaan päätään lattialla lojuvista leluista, kun olen pikkuvauvan+sisarusten kanssa kotona ja vielä itse jättäisi sekä lumityöt (jotka voi hurauttaa hetkessä koneella) että mahdollisuuden viettää aikaa vauvan kanssa ja toimisi kuten ap:n mies, en perään soittelisi.

Jos äijä lähtee noin pienestä, uhkailee, ettei ehkä haluakaan olla yhdessä ja häipyy kasseineen niin tervemenoa. Perussiistinä minäkin kämpän yritän pitää, mutta nuolemaan en sitä alkaisi umpiväsyneenä ja äijästä kiinni pitääkseni.

Kun äijä kotiutuisi, hän saisi luvan selittää hyvin tarkkaan, mistä hemmetistä on kyse ja pyytää anteeksi. Ei puhettakan, että alkaisin kynnysmattoilemaan. Kuuntelevan korvan voin tarjota ja apua sen mukaan, mitä korvallani kuulen. Mutta jos mies kiukuttelisi edelleen ja syyllistäisi minua, heittäisin omin käsin sen kassin takaisin ulos ja ilmoittaisin, että takaisin sopii tulla, kun on toinen ääni kellossa.

Jos tapahtuisi ihme ja äijä ei palaisikaan, tervemenoa tosiaan. Ei se ainakaan siivoamattomuudesta johtuisi, eikä tämä episodi kyllä muutenkaan vain siitä voi olla kiinni.

Käsittämätön, mutta kiintoisa ketju.

Miten ihmeessä ihmiset elävät tuollaisissa parisuhteissa?
Avioliiton ainoa kestävä perusta on molemminpuolinen kunnioitus. Riidat riitoina, koska perusta kestää. Kaikki muu on höpöhöpötuulihattua.

jatkan että itse uskon että maalaisjärjen käyttö on sallittua kaikessa. Hoidan yksin kaiken kotiin ja lapsiin liittyvän,ja nyt siitä usean vuoden jälkeen on herra alkanut löytämään vikoja,juuri kun toinen lapsi on syntynyt. Mies itse ei pese pyykkiä ja vittuilee jos päivän aikana en ole pessyt hänen pyykkiään vaan esim vauva pyykkiä,ymmärtääköhän kukaan pointtia tässä? siis nyt yksi kaksi minun tekemisistä löytyy vikoja kun samat asiat teen kuin ennenkin ja mies on tullut hyvillä mielin kotiin. Tämä kaikki alkoi toisen lapsen syntymän jälkeen ja mies lisäsi omia töitää siinä samassa.

Ollaan puhuttu,mutta jotenkin tuntuu ettei mies puhu sitä mitä oikeasti pitäisi puhua. Niin ja nyt keitin kahvit ja päätin tulla koneelle kyselemään muidne naisten mielipidettä....enkä itse koe että nyt tekisin jotenkin väärin.Ruoka on tehty ja koneessa pyykit,lapset päikkäreillä. Nyt on siistiä kun eilen sit yötä vasten kuurasin...niin siis tätä lopputeksi oli sille superäidille ;))

Yhteistyössä