Meidän koira puri, eikä syyttä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tervetuloa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Tuomas";22443665]Vierasta koiraa ei mennä silittämään ilman omistajan lupaa ja läsnäoloa. Pitäis opettaa jo pienestä pitäen, vaikka ei perheessä olis koiraa.

Todella rakentavaa oli välillä tuo keskustelu..aikuiset ihmiset, menkää takas tarhaan kasvamaan=)[/QUOTE]

peesi

hieno homma. se on muuten todella kumma juttu, miten saan selittää jokaiselle meillä käyvälle lapselle, että koiraa EI KOSKAAN taputeta päästä. Ei yhtäkään, ei ikinä, varsinkaan vierasta. Kun ei ole kotona ymmärretty opettaa. Oma lapsi on tiennyt varmaan jo 2-vuotiaasta mitkä ovat koiran kannalta "sallittuja" rapsutus- ja taputuspaikkoja ja miten koiria lähestytään. Tärkeää yleissivistystä.

Kannattaa varmaan muistaa, että kaikilla ei ole koiria. Meidän lähimmässä perhe- ja tuttavapiirissä ei ole koiria ja me emme vieraile pahemmin koiraperheissä, koska olen itse allerginen. Meidän 2-vuotias ei tiedä miten koiraa kuuluu lähestyä, mutta varmasti neuvon häntä, kun siihen tilanteeseen "joudumme". Tuo on varmasti tärkeää yleissivistystä, mutta sitä on vaikea kotona opettaa, kun tilanteita ei tule eteen. Toivoisin, että koiranomistajat itse neuvovat innokkaita lapsia, jos lapsi ei tunnu tietävän näitä perusasioita.

En ikimaailmassa jättäisi koiraani mihinkään julkisiin paikkoihin valvomatta vaikka se kiltti ja rauhallinen koira onkin. Se on kuitenkin eläin, eikä voi tietää minkälaista porukkaa sitä tulee esim. kiusamaan jne. ja miten se yllättäviin ennen kokemattomiin tilanteisiin reagoi. Lisäksi joku voi sen myös varastaa. Miksi se koira pitää ottaa kauppareissulle mukaan, jos yksin on liikenteessä :(.

Yhteistyössä