Meidän taloyhtiössä on sellainen mammarinki, joka vahtii toistensa lapsia ja nyt mun oletetaan liittyvän siihen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työssäkäyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ihmeellistä;25899983:
Miksi ihmeessä pitäisi selittää? Ei vieraille tarvitse selitellä. Mitäs sitten pitäisi selittää, jos ei ole mitään "oikeaa" syytä, ei vain halua/kiinnosta lähteä mukaan tuollaiseen?

Ja olisihan se vähän outoa lähteä jälkeenpäin kertomaan omia perustelujaan. Kyllä fiksun, normaalin ihmisen pitäisi tyytyä pelkkään kieltäytymiseenkin. Kun on kyse kuitenkin vain vieraasta naapurista.

peesi

Ehkä he sitten ovat kettuuntuneita kotimammoja joilla on kamala tarve sitoa muutkin siihen siskomakkarakeiton hajuiseen arkeen, ja he loukkaantuivat sinulle siitä koska eivät ymmärrä että kaikki eivät halua samaa.

Helvetin hölmöjä ainakin, jos kuvittelevat, että joku "huvittaisi" itseään ja perhettaan töiden jälkeen ja viikonloppuisin vahtimalla vieraiden ihmisten ipanoita.

[QUOTE="abc";25899973]Toivottavasti sinulle ei tule eteen tilannetta jolloin tuo rinki olisi kätevä esim. lapsen aloittaessa koulutiensä...
Tuskinpa sitten mukaan pääset, tosiaalta voitte jo asua muuallakin tuolloin. Välit sait varmaan katkaistua tuolla käytöksellä, ei sillä että pakko on liittyä, mut tuskin ne sua enää hyvällä katsoo.[/QUOTE]

No, lapsille nyt on kerhoja ja vaikka mitä tarjolla koulun jälkeen, että tuskin se mammarinki niin korvaamaton silloin edes olisi. Sitä paitsi, ap:n lapsi menee kouluun 6 vuoden päästä, veikkaan että kukaan normaali nainen ei jaksa/halua koko elämäänsä hoitaa viikoittain muiden lapsia, joten voihan se olla että nämä rinkiläisetkin ovat jo töissä silloin/rinkiä ei enää ole mutenkaan.

IHan ihmeellinen argumentti taas tältä kirjoittajalta.

[QUOTE="sasa";25899970]Miksi pitäisi ylipäätään ylläpitää väkisin sosiaalisia suhteita sen pohjalta, että asuu samassa taloyhtiössä? Tai pihassa? Kaverit ovat eri asia, kuin vieraat mammat joiden kanssa ainoa yhdistävä tekijä on lapsi ja asuintalo.

Varsinkin, kun AP:lla on selkeästi ihan omat sosiaaliset ympyränsä ja mielenkiinnon kohteensa.[/QUOTE]
Ne saman pihan ja taloyhtiön lapset tuppaa jossain vaiheessa leikkimään keskenään. Ja silloin on ihan hyvä, jos vanhemmatkin on väleissä toistensa kanssa.

• Tykkää
Reactions: zenn
Ne saman pihan ja taloyhtiön lapset tuppaa jossain vaiheessa leikkimään keskenään. Ja silloin on ihan hyvä, jos vanhemmatkin on väleissä toistensa kanssa.

Nää on just niitä asioita, jotka tekee lapsiperhe-elämästä raskasta. Nää hiekkalaatikot.
Yhteiskunta.
Omat lapset ja niiden hoitohan on jees, ihanaa, mutta tää pakkopulla jota nyt ap:llekin yritetään syöttää pakosti.

Niin, tottakai. Mutta hirveän hankalahan se on olla kohteliaan sosiaalinen ja pitää hyviä välejä yllä, jos vastapuoli olettaa siihen kuuluvan, että kaikki pitää perustella ja kertoa juurta jaksain.

Oma käsitykseni kohteliaisuudesta ja sosiaalisuudesta naapurien kanssa ei ole ihan noin, hmm.. syvällinen. Mä kyllä tyydyn ihan kohteliaaseen vastaukseen ilman sen kummempia perusteluja tuollaisessa tilanteessa.

[QUOTE="jeps";25900029]Nää on just niitä asioita, jotka tekee lapsiperhe-elämästä raskasta. Nää hiekkalaatikot.
Yhteiskunta.
Omat lapset ja niiden hoitohan on jees, ihanaa, mutta tää pakkopulla jota nyt ap:llekin yritetään syöttää pakosti.[/QUOTE]
Joku kokee sen raskaana, joku toinen ei.

Minä ap:nä olisin sanonut että ihan kivalta kuulostaa tuo teidän mammarinkinne, mutta minulla työssäkäyvänä äitinä ei ole sellaiselle aikaa tai tarvetta. Jos kotimammat siitä herneet vetää niin sittenpä vetää, heidän häpeänsä.

Mä haluan tuntea lasteni kavereiden vanhemmat, ja kodit joissa he vierailevat. Suurin osa niistä löytyy joko omasta pihapiiristä tai muuten lähistöltä. Ja tutustuminen alkoi jo vuosikausia sitten, kun lapset oli vielä kotihoidossa & osuttiin samaan aikaan hiekkalaatikolle, tai kun lapset oli pieniä päiväkotilaisia ja samaan aikaan vietiin & haettiin muksujamme.

Itse olen kotiäitinä, mutta katson lapseni itse enkä tarvitse ns.omaa aikaa. Parturiin ym. otan lapset aina mukaan, tottuvat erilaisiin paikkoihin ja oppivat odottamaan ja olemaan hetken hiljaa ja rauhassa. En kokisi tarvetta lähteä moisiin rinkiin mukaan ja minua ahdistaisi joutua hoitamaan toisen lapsia.
Ihan hyvä juttu niille, jotka tuollaista tarvitsee.

Niin, tottakai. Mutta hirveän hankalahan se on olla kohteliaan sosiaalinen ja pitää hyviä välejä yllä, jos vastapuoli olettaa siihen kuuluvan, että kaikki pitää perustella ja kertoa juurta jaksain.

Oma käsitykseni kohteliaisuudesta ja sosiaalisuudesta naapurien kanssa ei ole ihan noin, hmm.. syvällinen. Mä kyllä tyydyn ihan kohteliaaseen vastaukseen ilman sen kummempia perusteluja tuollaisessa tilanteessa.
Juu, kohteliasuudesta ei ole kyse enää silloin kun painostaminen astuu mukaan kuvioihin. Kun vedetään herneet nekkuun jos toinen sanoo ei kiitos.

Ihan perusasioiden kuten tervehtimisen ja small talkin (kun osuu samaan aikaan hiekkikselle, roskiksille) pitäisi riittää. Ristikuulustelua ei jaksa kukaan, tai en ainakaan minä :D. Osalle naapureista tulee toki juteltua kaikesta, laskenkin heidät ystävikseni, mutta sitten on pari joille sanon vaan moikka ja siihen se kiitos saa jäädäkin.

En lähtis itsekään mukaan tuollaiseen ja on tosi törppöä suuttua moisesta.

Muutenkaan en oo hoitanut juurikaan edes ystävien lapsia, saatika naapurien.
Lasten kaverit voi tulla meille leikkimään ja sillä aikaa vanhemmat voi mun puolesta hoitaa omia asiotaan tai mitä vaan, mutta mihinkään rinkiin en rupeis.

Jos tuollaiseen tarjoukseen vastaa, että itsellä ei ole tarvetta hoitoavulle, niin kyllä siitä rivien välistä haisee, että et halua olla heidän kanssaan. Ei kait sitä tarvitse ihmetellä, että miksei sitten sinua pyydellä seuraan, se on se tapa millä sanotaan.

Asia olisi eri, jos olisi sanonut, että käyt töissä eikä sinulla ole vapaa-ajalla jaksamista sitoutua hoitopiiriin.

Eihän sitä vieraille ole missään selittelyvelvollisuudessa, paitsi jos haluaa olla ystävä niin se kannattaa.

Jos tuollaiseen tarjoukseen vastaa, että itsellä ei ole tarvetta hoitoavulle, niin kyllä siitä rivien välistä haisee, että et halua olla heidän kanssaan.

Miten ihmeessä voi tulkita lauseen "ei kiitos, ei ole nyt tarvetta hoitoavulle" kritiikiksi ja henkilökohtaisuudeksi ja heti ajatella, että rivien välistä haisee, että ei halua olla seurassa? :D Mä ajattelisin tuossa tilanteessa lähinnä, että heillä ei nyt ole tarvetta hoitoavulle, pärjäävät ilmankin, se siitä, tarjosinpahan kuitenkin.

Ja mitä sitten vaikka rivien välistä lukisikin, että ei halua olla samassa seurassa? Aika monen kohdalla se pitää ihan paikkansa, että ei tosiaan halua käyttää aikaansa hengailemalla naapureiden kanssa. Aikuisilla ihmisillä nyt vaan on yleensä aika paljon muutakin tekemistä ja kaverit erikseen. Normaali aikuinen myös ymmärtää sen, varsinkin kun on kyse, jumalauta sentään,vain naapurista.

Kuinkahan moni täälläkin palstalla olevista olisi kiitollinen tuollaisesta ringissä. Ainakin ne kymmenet jotka vuosien varrella ovat surkutelleet kun ei ole ketään kuka lasta katsoisi esim kun joutui lähtemään synnyttämään, ja mies on tuöreissulla ties kuinka kaukana eikä ole ketään kuka pääsisi lasta hoitamaan.

On se kuitenkin hienoa että niin moni tässäkin ketjussa hoitaa itse omansa, eikä teitte muitten apua.
Toivotaan ettei tule koskaan mitään äkillisiä lastenhoitoapua, mistä tuollaisesta rinteistä olisi kiitollinen.

[QUOTE="uskomatonta";25900209]Miten ihmeessä voi tulkita lauseen "ei kiitos, ei ole nyt tarvetta hoitoavulle" kritiikiksi ja henkilökohtaisuudeksi ja heti ajatella, että rivien välistä haisee, että ei halua olla seurassa? :D Mä ajattelisin tuossa tilanteessa lähinnä, että heillä ei nyt ole tarvetta hoitoavulle, pärjäävät ilmankin, se siitä, tarjosinpahan kuitenkin.

Ja mitä sitten vaikka rivien välistä lukisikin, että ei halua olla samassa seurassa? Aika monen kohdalla se pitää ihan paikkansa, että ei tosiaan halua käyttää aikaansa hengailemalla naapureiden kanssa. Aikuisilla ihmisillä nyt vaan on yleensä aika paljon muutakin tekemistä ja kaverit erikseen. Normaali aikuinen myös ymmärtää sen, varsinkin kun on kyse, jumalauta sentään,vain naapurista.[/QUOTE]

Varmaankin tarjous ottaa rinkiin on ollut ystävyystarjous. Ole meidän ystävä, tule meidän rinkiin.
Mammat ymmärtävät sitten olla tuppautumatta, kun kerran ystävystymistarjous ei kelvannut syyllä "ei ole tarvetta". Ei tuota ota kritiikkinä vaan viestinä, ettei lähempi ystävyys kiinnosta. Selitys, ettei jaksa lähteä rinkiin, mutta nähdään tässä pihapiirissä, olisi ollut mukavempi tapa ilmaista asia ja säilyttää ystävälliset välit.

Mitä sitä sitten itkee keskustelupalstalla jos tarkoitus on tehty selväksi.

Viimeksi muokattu:
Jos tuollaiseen tarjoukseen vastaa, että itsellä ei ole tarvetta hoitoavulle, niin kyllä siitä rivien välistä haisee, että et halua olla heidän kanssaan. Ei kait sitä tarvitse ihmetellä, että miksei sitten sinua pyydellä seuraan, se on se tapa millä sanotaan.

Asia olisi eri, jos olisi sanonut, että käyt töissä eikä sinulla ole vapaa-ajalla jaksamista sitoutua hoitopiiriin.

Eihän sitä vieraille ole missään selittelyvelvollisuudessa, paitsi jos haluaa olla ystävä niin se kannattaa.

Millaiset ihmiset eivät ymärrä että yhden lapsen (kaiken lisäksi lähes vauvaikäisen) töissä käyvä äiti ei välttämättä kaipaa iltaisin ja viikonloppuisin vahtivuoron lapsia vahdittavakseen?

[QUOTE="vieras";25900310]Millaiset ihmiset eivät ymärrä että yhden lapsen (kaiken lisäksi lähes vauvaikäisen) töissä käyvä äiti ei välttämättä kaipaa iltaisin ja viikonloppuisin vahtivuoron lapsia vahdittavakseen?[/QUOTE]

Ei kukaan lue kenenkään ajatuksia. Sen takia me osataan puhua ja ilmaista itseämme.

Jollei olisi pyydetty, niin se olisi ollut viesti ettei AP:ta haluta piireihin, mutta nyt hänet haluttiin ja hän torppasi idean.

[QUOTE="vieras";25900311]Mikä ihmeen ystävystymistarjous? Vahtisitko lapsiani silloin, kun et ole töissä tarjous? :D[/QUOTE]

Kutsu pihapiirin mammarinkiin. Ne mammat ovat siinä ilmeisesti ystävyksiä keskenänsä. Olenko ymmärtänyt asian väärin?

[QUOTE="jeps";25899928]Selititkö asian muille? Minusta kuulostaa varsin luontevalta, että haluat viettää aikasi perheesi kanssa, kun kerran käyt töissä. EN minäkään haluaisi/jaksaisi mitään lapsenvahtihommmia viikonloppuisin.

Eihän työssäkäyvä yhden pienen lapsen äiti tarvitse tuollaista oikeasti! Ja koska et tarvitse, ei sinun tarvitse vastata toiste toiveeseen vain velvollisuudesta.

Kehoittaisin sinua vielä selittämään asian muille.[/QUOTE]

Ei niille mitään tarvitse selittää. Sanoo vain ei tai kyllä.

Kutsu pihapiirin mammarinkiin. Ne mammat ovat siinä ilmeisesti ystävyksiä keskenänsä. Olenko ymmärtänyt asian väärin?

Kotona olevan mammaringin kokoontumisajat vai harvoin sopivat työssäkäyvien aikoihin. Ja viikonloppuisin kun työssäkäyvät miehet ovat kotona ei mammaringistä näy vilaustakaan, näin ainakin läheisessä leikkupuistossa kävi.

Yhteistyössä