Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Mun mielestä on törkeää, että suomalaiset perinteet lakkautetaan mamujen takia! :kieh: Kyllä se on niin, että maassa maan tavalla ja eihän sitä juhlaa tarvitse uskonnon merkeissä järjestää, joten kaikki voivat osallistua siihen.
No onko teillä nytt sit joku suomalainen perinne lakkautettu mamujen takia? Vai mikä hiertää?
Ei täällä ole, missä itse asun, mutta siellä etelämässähän niitä lakkautetaan jatkuvasti! Monessa koulussa ei lauleta keväällä suvivirttä, sillä se loukkaa mamuja. Kuinkahan montaa
suomalaista loukkaa sen pois jättäminen? Tai joulujuhlat perutaan mamujen takia. Ei yksikään toinen maa toimi samoin mamujen takia! |O
Ja EI, minulla ei ole mitään itse mamuja vastaan, hiertää vain tuo suomalaisen kulttuurin kuoleminen. :kieh:
tässäpä on yksi pointti että monessa koulussa ei anneta jäädä pois siitä joulujuhlasta.
Juu kyllä ainakin ala-asteella..juuri äsken mese kesksutelun käyneenä ja muutaman muun samankaltaisen kommentin kuulleena niin kaveri sanoi että se joulujuhla on pakko..että opettaja on sanonut että sinne on pakko mennä(ja ihan suomalaisista kavereista kyse).
Että eikös sitä sitten voisi ratkaista niin että todistukset jaetaan eri päivänä ja joulu juhla erikseen että sinne tulee ne ketkä tulee ja ketkä ei tuu niin ei tuu.
Helppo ratkaisu mun mielestä että sillon joulujuhlassa voi olla ne kuvaelmat ym laulut kun itse voi valita tulemisensa.
Silloin molemmat saa mitä tahtoo..