Meillä pienituloisilla on jouluna tällaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meinaatko sä olevasi joku vakuutusten asiantuntija siten, että teillä on vakuutukset joka lähtöön ja teillä ne maksaa selvästi muita vähemmän? :laugh:
Autojen korjaus ilmaista. Joo, hyväksikäyttöä tai yletön tuuri että kaikki korjaukset voi tehdä itse parkkipaikalla ilman kalliita työkaluja = lampun vaihto.

Sanoin säästäneesi pieniä summia opiskeluaikana. ootko miettinyt, että miten paljon joku 10€/kk lämmittää säästämisen kannalta? 8 vuodessa saa tonnin kasaan :laugh:
Ja mitä tuo 10000€ konkreettinen vakuus on? Ette vissiin saaneet vanhemmillta penniäkään, mutta muutaman hehtaarin kyllä? :D

Seuraan paljon eri sivustoilla kulutustottumus keskusteluja ja aika monesti siellä kysytään menoja, vakuutuksia jne. ja yleensä aina ihmetellään että miten meillä menee niin "vähän" vakuutuksiin ja kerrotaan omat vakuutukset. Mutta en todellakaan ole missään kohtaa sanonut, että olisin joku vakuutusten asiantuntija. Tuo on taas teidän omia provoilujanne ;) Säästöä se kymppikin on, kaksi kymppiä jo tuplasti. Tuolla logiikalla moni varmasti pysyykin köyhänä ja vuokralla ikänsä, kun eletään vaan tässä päivässä eikä ajatella yhtään pidemmälle. Perus työkaluilla pääsee jo hyvin pitkälle ja on miehiä, jotka ovat käteviä käsistään ;) Yhtään kertaa ei ole autoa ulkopuolisella korjuutettu. Sen verran on suhteita ollut, että ennen omaa tallia on talli löytynyt tuttavalta, jota on saanut käyttää. Kun sua niin kauheasti kiinnostaa, niin ei ole vanhemmilta tullut penniäkään eikä ole hehtaareja. Vakuutena on kuolinpesä, josta minä tulen aikanaan perimään max. 5000 euroa, jos sitäkään. Tyytyväinen? :)

Vanhempi toivoo pleikkaria ja sen saa. Ei pienempi osaa vielä ajatella, että saa vähemmällä rahalla lahjoja. Minusta olisi hölmöä ostaa samalla summalla lahjoja vain siksi, että se olisi samalla summalla ostettu. Pienempihän huomaa vaan sen, että määrällisesti hänellä on enemmän lahjoja :D

Äläsnyt ala lässyttämään, kakkoseksi jäät voin luvata :)

Sen verran voin ainakin heti kertoa, että kukaan ei sun elämääsi ja jouluasi kadehdi sillä joku kulutustottumusfoorumin seuraaminen ja parin kymmenen euron (/v) kyttääminen on ehkä maailman turhinta tai vähintään tylsintä mitä minä ja moni muukin varmaan, tietää. Vähän kuin terveysintoilu, kiva olla terve kun ei ole huomannut siinä sivussa elää hauskaa elämää. Mutta hyvä sulle jos saat kiksisi rahan pihtaamisesta :D
Mieluummin köyhä ja vuokralla kuin joka suunnasta pihtaileva talouskyttääjä :)

[QUOTE="a p";29097363]Seuraan paljon eri sivustoilla kulutustottumus keskusteluja ja aika monesti siellä kysytään menoja, vakuutuksia jne. ja yleensä aina ihmetellään että miten meillä menee niin "vähän" vakuutuksiin ja kerrotaan omat vakuutukset. Mutta en todellakaan ole missään kohtaa sanonut, että olisin joku vakuutusten asiantuntija. Tuo on taas teidän omia provoilujanne ;) Säästöä se kymppikin on, kaksi kymppiä jo tuplasti. Tuolla logiikalla moni varmasti pysyykin köyhänä ja vuokralla ikänsä, kun eletään vaan tässä päivässä eikä ajatella yhtään pidemmälle. Perus työkaluilla pääsee jo hyvin pitkälle ja on miehiä, jotka ovat käteviä käsistään ;) Yhtään kertaa ei ole autoa ulkopuolisella korjuutettu. Sen verran on suhteita ollut, että ennen omaa tallia on talli löytynyt tuttavalta, jota on saanut käyttää. Kun sua niin kauheasti kiinnostaa, niin ei ole vanhemmilta tullut penniäkään eikä ole hehtaareja. Vakuutena on kuolinpesä, josta minä tulen aikanaan perimään max. 5000 euroa, jos sitäkään. Tyytyväinen? :)
[/QUOTE]

Äläsnyt ala lässyttämään, kakkoseksi jäät voin luvata :)

Sen verran voin ainakin heti kertoa, että kukaan ei sun elämääsi ja jouluasi kadehdi sillä joku kulutustottumusfoorumin seuraaminen ja parin kymmenen euron (/v) kyttääminen on ehkä maailman turhinta tai vähintään tylsintä mitä minä ja moni muukin varmaan, tietää. Vähän kuin terveysintoilu, kiva olla terve kun ei ole huomannut siinä sivussa elää hauskaa elämää. Mutta hyvä sulle jos saat kiksisi rahan pihtaamisesta :D
Mieluummin köyhä ja vuokralla kuin joka suunnasta pihtaileva talouskyttääjä :)

Epäilen :) Minä kuitenkin taidan tietää meidän perheen tilanteen paremmin kuin sinä ;) Tästäkään kommentista ei nyt ota selvää, että ollaanko me liian rikkaita vai köyhiä :D Ilmeisesti liian köyhiä, kun olet jostain saanut päähäsi, että säästämme kympin, kaksi kuussa ja pihtailemme joka asiassa. Jos olisit lukenut koko ketjun, niin tietäisit että noissa muutaman kympin säästöissä puhuin ajasta, jolloin me elimme todella pienillä tuloilla. Emme nyt mielestämme mistään pihistele, elämme oikein kivaa elämää haluamassamme talossa :) Mä en myöskään ole väittänyt/kuvitellut että mulle oltaisiin kateellisia. Ja hupimme kullakin, sinähän vänkäät itsekin kaksplussalla, minua kiinnostaa lukea esim. sisustus, talous, asuntokeskusteluja ja sinua kiinnostaa joku muu, joka varmaan minusta on tylsää.

[QUOTE="a p";29095566]Yleensä ne todella pienituloiset, varsinkin perheet saa asumistukea, jopa 80 % vuokrasta ;) Melkein aina käy niin, että unohdetaan ne yhteiskunnan tuet ja ajatellaan pelkkää tuloa, ei menoja, joita esim. sossun asiakkailla on vähän/ ei ollenkaan kun melkein kaikki pakolliset huomioidaan menoina. Meillä ei kyllä ole iso talo, ei todellakaan vaikka asumiskuluihin menee noin paljon :) Monet ihmettelee, miten me pärjätään näin hyvin ja toiset "haukkuu" rikkaiksi. :D Oletko sinä näitä valittavia pienituloisia vai miksi aihe on noin tärkeä? :)[/QUOTE]

Ketkä monet? kyllä noilla tuloilla ihan hyvin pystyy elämään, ja tottakai lainaan ym on mahdollisuudet jos on säästöjä ja vakuuksia. Mielestäni joulunne on ihan normi, mikä noilla tuloilla on täysin mahdollista. Noilla tuloilla olisi mahdollisuuksia varmaan enempäänkin jouluna, jos haluaisi. Ja sehän tässä sun aloituksessa oli aiheena, se joulu.

Kirjoituksistasi päätellen elät josssain haavemaailmassa, porvoossa kenties. Vissiin työttömällä käy vähän aika pitkäksi ja nuukuuskeskustelut on luettu ja täällä sitten pädet? Veikkaisin näin.

Mutta joo, vähän ristiriitaista kun huomiohuoraat olevasi pienituloinen, mutta siltikään et MISTÄÄN pihistele.

[QUOTE="a p";29097441]Minä kuitenkin taidan tietää meidän perheen tilanteen paremmin kuin sinä ;) Tästäkään kommentista ei nyt ota selvää, että ollaanko me liian rikkaita vai köyhiä :D Ilmeisesti liian köyhiä, kun olet jostain saanut päähäsi, että säästämme kympin, kaksi kuussa ja pihtailemme joka asiassa. Jos olisit lukenut koko ketjun, niin tietäisit että noissa muutaman kympin säästöissä puhuin ajasta, jolloin me elimme todella pienillä tuloilla. Emme nyt mielestämme mistään pihistele, elämme oikein kivaa elämää haluamassamme talossa :) Mä en myöskään ole väittänyt/kuvitellut että mulle oltaisiin kateellisia. Ja hupimme kullakin, sinähän vänkäät itsekin kaksplussalla, minua kiinnostaa lukea esim. sisustus, talous, asuntokeskusteluja ja sinua kiinnostaa joku muu, joka varmaan minusta on tylsää.[/QUOTE]

Kirjoituksistasi päätellen elät josssain haavemaailmassa, porvoossa kenties. Vissiin työttömällä käy vähän aika pitkäksi ja nuukuuskeskustelut on luettu ja täällä sitten pädet? Veikkaisin näin.

Mutta joo, vähän ristiriitaista kun huomiohuoraat olevasi pienituloinen, mutta siltikään et MISTÄÄN pihistele.

Pakko seurata, myönnän :D Onko tuossa ihan oikeasti kaikki mihin sinä pystyt? Perustelut, kysymykset? Mikä mun kirjoituksissasi on provoa? Työtön? Missä minä niin sanoin? Kyllä, olemme virallisesti pienituloisia, joskaan omassa elämässämme se ei mielestäni näy, kun emme ole koskaan isoilla tuloilla eläneetkään :) Alan pikku hiljaa kallistua tuon yhden vieraan näkemykseen siitä, että täällä älähtää ne joihin kolahtaa....

[QUOTE="äiti88";29097452]Ketkä monet? kyllä noilla tuloilla ihan hyvin pystyy elämään, ja tottakai lainaan ym on mahdollisuudet jos on säästöjä ja vakuuksia. Mielestäni joulunne on ihan normi, mikä noilla tuloilla on täysin mahdollista. Noilla tuloilla olisi mahdollisuuksia varmaan enempäänkin jouluna, jos haluaisi. Ja sehän tässä sun aloituksessa oli aiheena, se joulu.[/QUOTE]

:flower:

Esitätkö mulle sen virallisen pienituloisuuden määritelmän?

[QUOTE="a p";29097488]Pakko seurata, myönnän :D Onko tuossa ihan oikeasti kaikki mihin sinä pystyt? Perustelut, kysymykset? Mikä mun kirjoituksissasi on provoa? Työtön? Missä minä niin sanoin? Kyllä, olemme virallisesti pienituloisia, joskaan omassa elämässämme se ei mielestäni näy, kun emme ole koskaan isoilla tuloilla eläneetkään :) Alan pikku hiljaa kallistua tuon yhden vieraan näkemykseen siitä, että täällä älähtää ne joihin kolahtaa....[/QUOTE]

Sillä nyt ei ole hevon vitun väliä mitä sä ajattelet vaan jos sä käytät jotain termiä niin noudatat sen määritelmää.

Pienituloisuuden raja 2+2 perheessä on noin 31000€ br. vuodessa eli kahdelta ihmiseltä se tekee noin 1240€/kk,ihminen kun laskee mukaan lomarahan 0,5kk palkan. Tuo 1240€/kk sisältää kaiketi tukia.

Joten te olette noin 2x pienituloisia enemmän tienaavia.

[QUOTE="a p";29097557]Googlettamalla löytyy erilaisia taulukoita, mutta _minä_ ajattelen asian niin, että keskituloinen tienaa bruttona n. 2500, meistä ei kumpikaan tienaa tuon vertaa, joten lasken meidät pienituloisiin. (vaikka en asiaa itse henk.koht. niin koekaan) Nyt tämä "Työtön" lähtee muihin juttuihin![/QUOTE]

Sillä nyt ei ole hevon vitun väliä mitä sä ajattelet vaan jos sä käytät jotain termiä niin noudatat sen määritelmää.

Pienituloisuuden raja 2+2 perheessä on noin 31000€ br. vuodessa eli kahdelta ihmiseltä se tekee noin 1240€/kk,ihminen kun laskee mukaan lomarahan 0,5kk palkan. Tuo 1240€/kk sisältää kaiketi tukia.

Joten te olette noin 2x pienituloisia enemmän tienaavia.

Minun määritelmäni on tullut jo moneen kertaan ketjussa ilmi :) Miksi et lue vaan vauhkoat koko ajan lisää? Meidän viime vuoden bruttotulot oli n. 41000 euroa että aika kaukana sun väittämästä 62000 eurosta :D

[QUOTE="a p";29098038]Minun määritelmäni on tullut jo moneen kertaan ketjussa ilmi :) Miksi et lue vaan vauhkoat koko ajan lisää? Meidän viime vuoden bruttotulot oli n. 41000 euroa että aika kaukana sun väittämästä 62000 eurosta :D[/QUOTE]

No ei se teistä köyhiä tee, älä nyt viitsi.

[QUOTE="a p";29098038]Minun määritelmäni on tullut jo moneen kertaan ketjussa ilmi :) Miksi et lue vaan vauhkoat koko ajan lisää? Meidän viime vuoden bruttotulot oli n. 41000 euroa että aika kaukana sun väittämästä 62000 eurosta :D[/QUOTE]

Onko teille tarjottu sitä mll.n 70€ lahjakorttia jouluksi? meillä on vuositulot koko perheen n.48000€ ja tarjotaan joka vuosi.

Älä edelleen ala lässyttämään omia määritelmiäsi. Joko käytät yleisesti tunnustettuja määritelmiä tai sitten painut vittuun.
Missä vaiheessa mä olen puhunut 62000€:sta? Älä keksi vaan lue ja ymmärrä jos millään mahdollista.

31000€/perhe.

Eli ette ole pienituloisia. Piste. Ketju käsitelty ja AP huomiohuoraava tietämätön pelle.

Älä edelleen ala lässyttämään omia määritelmiäsi. Joko käytät yleisesti tunnustettuja määritelmiä tai sitten painut vittuun.
Missä vaiheessa mä olen puhunut 62000€:sta? Älä keksi vaan lue ja ymmärrä jos millään mahdollista.

31000€/perhe.

Eli ette ole pienituloisia. Piste. Ketju käsitelty ja AP huomiohuoraava tietämätön pelle.

Puuttumatta keskustelun kulkuun sinänsä, hämmästyttävän alatyylistä ja törkeää tekstiä. Eihän tämäntasoisen tyypin kanssa kannata yrittää olla missään keskusteluyhteydessä, siis ei missään. Edes netissä.

En laske juuri edes ihmisolennoksi, ainakaan tuossa sieluntilassa. Toivottavasti hänellä on joku parempikin tuokio joskus...

[QUOTE="a p";29098120]Olenko sanonut että olemme köyhiä? Jos keskituloisen raja on n. 2500 niin mitä esim. 2000 bruttona tienaava on? Entä 1500 tienaava?

tepa, on tarjottu mutta ei rahan takia pelkästään ja siitä on aikaa 4 vuotta.[/QUOTE]

ei helvetti sä olet yksinkertainen. ei tähän enää muuta voi sanoa

31000€/perhe.

Onko nuo vitut ja haukkumasanat sitä sun kehumaa keskustelutaitoa?

"Pienituloisuuden raja 2+2 perheessä on noin 31000€ br. vuodessa eli kahdelta ihmiseltä se tekee noin 1240€/kk,ihminen kun laskee mukaan lomarahan 0,5kk palkan. Tuo 1240€/kk sisältää kaiketi tukia.

Joten te olette noin 2x pienituloisia enemmän tienaavia."

Pienituloisuuden raja on 31000 ja sinun mielestä me olemme n. 2*pienituloisia enemmän tienaavia ja minun laskupäällä 31000*2= 62000 ;)
Jos keskituloinen on virallisen määritelmän mukaan n. 2500 bruttona tienaava niin mikä on sellainen joka tienaa bruttona 2000? Entä sellainen joka tienaa 1500 tai vähemmän? Ja tuossa keskitulossa tuskin on otettu huomioon lapsilisiä, jotka taas minun laskelmassa on mukana.

Puuaivoille ei yleensä toimi nätisti puhuminen, jankkaavat omia uskomuksiaan kuin transsissa. Voi olla ettei osalle toimi mikään.

[QUOTE="hmh";29098128]Puuttumatta keskustelun kulkuun sinänsä, hämmästyttävän alatyylistä ja törkeää tekstiä. Eihän tämäntasoisen tyypin kanssa kannata yrittää olla missään keskusteluyhteydessä, siis ei missään. Edes netissä.

En laske juuri edes ihmisolennoksi, ainakaan tuossa sieluntilassa. Toivottavasti hänellä on joku parempikin tuokio joskus...[/QUOTE]

[QUOTE="hmh";29098128]Puuttumatta keskustelun kulkuun sinänsä, hämmästyttävän alatyylistä ja törkeää tekstiä. Eihän tämäntasoisen tyypin kanssa kannata yrittää olla missään keskusteluyhteydessä, siis ei missään. Edes netissä.

En laske juuri edes ihmisolennoksi, ainakaan tuossa sieluntilassa. Toivottavasti hänellä on joku parempikin tuokio joskus...[/QUOTE]

Epäilen minäkin, että keskustelu mihinkään johtaa. Osa ei jaksa lukea ketjua ja sitten saa jankata ja jankata....

Älä sie sure. Luulen että ap = Vierasmies. Eli joku täällä länkyttää ja leuhottaa ittensä kanssa jotain leikkipeliä, että sais sivustaseuraajat jotenkin myötä. Ajankulunsa kullakin, ehkä sen pitäis vääntää gradua tai tehdä jotain järkevämpää, tämä sit tarjoaa vaihtoehdon...

[QUOTE="a p";29098138]
Pienituloisuuden raja on 31000 ja sinun mielestä me olemme n. 2*pienituloisia enemmän tienaavia ja minun laskupäällä 31000*2= 62000 ;)

Jos keskituloinen on virallisen määritelmän mukaan n. 2500 bruttona tienaava niin mikä on sellainen joka tienaa bruttona 2000? Entä sellainen joka tienaa 1500 tai vähemmän? Ja tuossa keskitulossa tuskin on otettu huomioon lapsilisiä, jotka taas minun laskelmassa on mukana.[/QUOTE]

:D ei hyvää päivää :D

Ainakin sä olet tyhmä kuin lyhtypylväs vaikka tienaattekin hyvin juuri keskituloisen verran :laugh:

Eli case closed, ette ole mitenkäänpäin pienituloisia kuten jo ensimmäisessä viestissä sanottiin. Et vain uskonut vaan jankkasit mantraasi ja näin lopuksi sait paskaa niskaan. Sait mitä tilasit.

[QUOTE="a p";29098146]Vastaisitko sinäkin tuohon, että mitä me sitten olemme, kun ei pienituloisuus kelpaa, mutta tulot ei lähellekään keskituloja yllä?[/QUOTE]

vaikka SUN määritelmä pienituloisesta on sellainen joka tienaa alle 2500e/kk niin se ei ole se YLEINEN määritelmä. vai meneekö tää sun mielestä niin että jokainen määrittää itse sen pienituloisuuden rajan? et mä voin sanoa et mun määritelmä on nyt se et ku me ei tienata ku 5000e/kk ni ollaan pienituloisia.

:D ei hyvää päivää :D

Ainakin sä olet tyhmä kuin lyhtypylväs vaikka tienaattekin hyvin juuri keskituloisen verran :laugh:

Eli case closed, ette ole mitenkäänpäin pienituloisia kuten jo ensimmäisessä viestissä sanottiin. Et vain uskonut vaan jankkasit mantraasi ja näin lopuksi sait paskaa niskaan. Sait mitä tilasit.

Eli sä et pysty vastaamaan :) Etkö sä seuraa sen vertaa uutisia, kun et tiedä keskituloisen palkkaa? Jos sun mielestä me tienaamme keskituloisen verran niin se on sun mielipiteesi, mutta ei totuus. Valitettavasti.

Ja jos joku luulee mun olevan Vierasmies niin hohhoijaa :D Tarkistappas Pinki tuleeko viestit samasta paikasta ;)

Yhteistyössä