Meille tulee ihan järkyttävän suuren veronpalautukset!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23516682]

Etkö siis nyt tajua, että palautukset todellakin on kiinni tuloista! [/QUOTE]

Usko nyt vaan, ettei ole välttämättä kiinni tuloista. Ihan kuten oma esimerkkini kertoo.

[QUOTE="Liila";23516741]Usko nyt vaan, ettei ole välttämättä kiinni tuloista. Ihan kuten oma esimerkkini kertoo.[/QUOTE]

Mä luovutan, kun ei mene perille niin ei mene. Kun et tajua, niin et tajua.

[QUOTE="Mie";23516781]Kertokaa miten tai mistä mä näen kuinka paljon saan takasin tai joudun maksamaan? Nyt ei ole kyse kotitaousvähennyksestä[/QUOTE]

Verolaskurista. Et mistään näe sitä suoraan, vaan pitää syöttää kaikki tiedot laskuriin.

[QUOTE="vieras";23516790]Verolaskurista. Et mistään näe sitä suoraan, vaan pitää syöttää kaikki tiedot laskuriin.[/QUOTE]

Mä en löydä ainakaan kuin veroprosenttilaskurin, sekö?

[QUOTE="vieras";23516774]Mä luovutan, kun ei mene perille niin ei mene. Kun et tajua, niin et tajua.[/QUOTE]

Sinä se et tajua, ettei asiat aina ole täysin mustavalkoisia.

Oloasi helpottaakseni voi paljastaa, että tiedän kyllä, mitä ajat takaa, mutta halusin vain tuoda esille, että muitakin vaihtoehtoja on. Verovähennystä on mahdollista saada, vaikkei tuloja olisi lainkaan.

[QUOTE="Liila";23516802]Sinä se et tajua, ettei asiat aina ole täysin mustavalkoisia.

Oloasi helpottaakseni voi paljastaa, että tiedän kyllä, mitä ajat takaa, mutta halusin vain tuoda esille, että muitakin vaihtoehtoja on. Verovähennystä on mahdollista saada, vaikkei tuloja olisi lainkaan.[/QUOTE]

Sä kirjoitit, ettei ole tuloista kiinni. Ei ollut sanaa puoliso, isommat tulot tai sanaa välttämättä. Voisit varmaankin sitten sisällyttää kaiken tarkoittamasi siihen yhteen lauseeseen. Mutta älä tule väittämään lyhyesti ja ytimekkäästi, ettei ole tuloista kiinni ja jätä lauseesta kaikkea oleellista mainitsematta. Joko meni perille?

[QUOTE="siis";23516824]eikai sitä nyt tolla veroprosentti laskurillalasketa paljon saa tai joutuu maksamaan????[/QUOTE]

Jos syötät vuoden 2010 laskuriin kaikki oikeat tiedot, niin saat oikean tuloksen.

[QUOTE="vieras";23516842]Sä kirjoitit, ettei ole tuloista kiinni. Ei ollut sanaa puoliso, isommat tulot tai sanaa välttämättä. Voisit varmaankin sitten sisällyttää kaiken tarkoittamasi siihen yhteen lauseeseen. Mutta älä tule väittämään lyhyesti ja ytimekkäästi, ettei ole tuloista kiinni ja jätä lauseesta kaikkea oleellista mainitsematta. Joko meni perille?[/QUOTE]

Koita nyt vain rauhoittua. Onko sinulla jokin tarve jäädä kaivelemaan yhtä asiaa?

Eiköhän kaikki normaalijärkiset ihmiset tämän asian tiedä. Jos ei, niin sitten ei asialla kannata edes vaivata päätään.

[QUOTE="vieras";23516371]Hölmö kysymys, mut kai oot muistanut kelankin rahat ja työttömyyskorvaukset syöttää laskuriin?[/QUOTE]

En ole moisia saanut mutta kotihoidontuki tietenkin on merkattu. Sitä oli 1700 euroa bruttona.

[QUOTE="vieras";23515952]Kyllä uskon, että ap on ymmärtänyt väärin. Outoa jos pienistä tuloista alkaa hirmu palautukset tulla. Ei se valtio kotitalousvähennyksillä nyt ihan ihmisten palveluja täysin kustanna. Odottelehan verotuspäätöstä äläkä vielä innostu.[/QUOTE]

Itse sain viime vuonna palautusta melkein tonnin.Kelan sairaspäivärahasta oon maksanut ainoastaan veroa,eikä mul ollut mitään kotitalousvähennyksiä ym,eli ihan hyvin voi saada tuon verran.

Minäkin kävin laskurissa, ja minulle se näytti 933 euroa palautusta. En usko ennen kuin näen. :)

Tuohon vielä pieni summa työmatkavähennystä. Pitkä on työmatka, mutta kun jonkinlainen 1,5 tuntia kestävä bussikörryytys on saatavana, vähennyksen saa vain sen perusteella. Grr.

Muuten, joku taisi nyt sekoittaa kotitalousvähennyksen juuri tuohon työmatkavähennykseen. Se nimittäin tehdään verotettavasta tulosta, jolloin sen merkitys on vähäisempi kuin moni luulee.

[QUOTE="Liila";23516877]Koita nyt vain rauhoittua. Onko sinulla jokin tarve jäädä kaivelemaan yhtä asiaa?

Eiköhän kaikki normaalijärkiset ihmiset tämän asian tiedä. Jos ei, niin sitten ei asialla kannata edes vaivata päätään.[/QUOTE]

mutta älä oikeasti tule väittämään puppua. Se kun on AINA tuloista kiinni. Sulla voi olla tarpeeksi suuret tulot saadaksesi sen kaiken tai sitten sulla ei ole, eikä ole puolisoakaan kenelle siirtää tai sitten on, mutta aina se on tuloista kiinni, joko omistasi tai puolisosi. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmät ei tajua;23516898:
Niinpä. Tyhmät eivät vain tajua sitä.

Kerroppa sinä viisas ihminen että miten olisin voinut olla antamatta "lainaa" valtiolle kun remontti on tehty joulukuussa? Tosin valtio ei kyllä tuosta hyödy. Ja kun tulot ja tulon lähteet vaihtelee ja toinen provikkapalkkainen niin aivan MAHDOTONTA saada ilman hirveää kyttäystä oikeaa prossaa.

Viime vuonna sain yli tonnin palautuksia vaikka olin suurimman osan vuodesta kotihoidontuella.

[QUOTE="Mie";23516914]Toi anto että loppuvuoden verontarve -1400 eli öö... Joudunko maksaa ton summan vai saanko takasin?[/QUOTE]

Kun edessä on -, niin saat takaisin.

[QUOTE="vieras";23516942]Kun edessä on -, niin saat takaisin.[/QUOTE]

Entä lisätäänkö se kotitalousvähennys Vielä tohon summaan vai onko še jo tossa summassa eli kun luki veron tarve -1400?

Yhteistyössä