meille tuli riita miehen kanssa kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jeps"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jeps"

Vieras
ei päästy sopuun että kumman tässä tilanteessa pitäis kattoo lasten perään.. itse olin ruuanlaitto,siivous, lakananvaihto hommissa ja mies piha töissä.. miehen mielestä mun olis pitänyt hoitaa lapset. lapset halus olla pihalla leikkimässä. mun mielestä mies olisi voinut pitää niitä silmällä kerta kun sillä oli hommiakin sielä pihalla. olisin mä toki voinut jättää kaikki hommani. mutta sitten mies huutais kun ei ole siivottu ja keitetty ruokaa ja hän on raatanut koko päivän pihalla ja ei ole ruokaa valmiina.

No eihän tuohon nyt ole mitään oikeaa ratkaisua. Molemmat oli hommissa ja toisen olis vaan pitänyt joustaa. Jommankumman siis. Olisitte tehneet niin, että ensin lapset vähän aikaa ulkona ja sitten tulisivat sisälle sun kanssa olemaan. Vanhempien vaan pitää välilä keksiä keinoja ja tehdä kompromissejä.

Siis mitä mä en tästä nyt ymmärrä? Eikö ne lapset ole se pääasia siellä kotona ja siksi yleensä vanhemmat haluaisivat olla heidän kanssaan. Kyllä niitä koti- ja pihatöitä voi tehdä yhdessä lasten kanssakin.
On varmaan todella epämielekästä lapsille kasvaa ympäristössä jossa ovat riidan aiheena ja kummatkin vanhemmista sysäävät heitä pois tieltä!

mä olisin mielelläni lasten kanssa vaan kokoajan mutta sitten mies huutaa minulle kun kotityöt ovat tekemättä. miehelle taas kaikki muu on tärkeämpää kun perheen ja lasten kanssa oleminen.

Musta tuossa ei ole mitään epäselvää. Jos sinä olet sisällä ja lapset sisällä, sinä vahdit lapsia. Jos mies on ulkona ja lapset ulkona, mies vahtii lapsia. Eli tässä tapauksessa kun lapset kerran oli ulkona, niin miehen olisi pitänyt vahtia.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Pitäiskö siltä mieheltä kysäistä miksi hän haluaa että teillä on niitä lapsia siellä? Mun käy sääliksi sekä sua että lapsia jos teidän päätyönne kotona on miehen ja isän miellyttäminen.

itse äitinä ajattelisin et vielä voi pihahommia siirtää viikolla kahdella eteenpäin. Lakanat pitää vaihtaa, tärkeysjärjestys. Isän siis olisi pitänyt nyt joustaa.

[QUOTE="äiti";26046884]itse äitinä ajattelisin et vielä voi pihahommia siirtää viikolla kahdella eteenpäin. Lakanat pitää vaihtaa, tärkeysjärjestys. Isän siis olisi pitänyt nyt joustaa.[/QUOTE]

Mutta miksi äidit onnistuvat tekemään sisällä vaikka mitä kotihommia ja pitämään lapsia samalla silmällä, mutta mies ei kykene samaan pihalla? Lapset voi ottaa mukaan hommiin.

Mutta miksi äidit onnistuvat tekemään sisällä vaikka mitä kotihommia ja pitämään lapsia samalla silmällä, mutta mies ei kykene samaan pihalla? Lapset voi ottaa mukaan hommiin.

En minä aina kykene, jos tyhjennän tiskikonetta tai vaihdan lakanoita, 1-v. huutaa lahkeesta repien, syliin/huomiota, ja 3v. haluaisi että tulen huoneeseensa leikkimään. Jos mies on ulkona niin pienempi huutaa rattaissaan (ei kävele vielä) kun on tylsää ja vaunut ei liiku.

En minä aina kykene, jos tyhjennän tiskikonetta tai vaihdan lakanoita, 1-v. huutaa lahkeesta repien, syliin/huomiota, ja 3v. haluaisi että tulen huoneeseensa leikkimään. Jos mies on ulkona niin pienempi huutaa rattaissaan (ei kävele vielä) kun on tylsää ja vaunut ei liiku.

Mä tarkoitin tuon vähän sarkastisesti... Eli aina oletetaan, että äiti kyllä pystyy hoitamaan lapset ja kodin samaan aikaan, mutta mies ei pysty keskittymään kuin yhteen asiaan kerrallaan.

Minkä ikäiset muksut ja mitä pihahommia mies oli tekemässä?

Meillä on usein niin että pihahommia tehdään 3v mukana pyörien ja jos nuorempi alle 1v viihtyy rattaissa katsellen. Lapset tykkää olla ulkona, ennemmin kuin sisällä, yleensä...
Jos lapset ei viihdy, niin sitten katsotaan kumpi homma on tärkeämpää, sisä vai ulkojutut ja päätetään sitten sen mukaan.
Esim lakanoiden vaihto voi odottaa jos kello on 10, mutta ei voi odottaa jos kello on jo 19.

[QUOTE="...";26047149]Ja riippuu pihatöistäkin. Jos vaikka korjaa jotain työkonetta siellä kädet rasvassa, niin vaikea juosta samalla naperoiden perässä.[/QUOTE]

Totta, voi olla vaarallistakin rassata jotain konetta samalla kun tenavat pyörivät ympärillä. Mutta toisaalta vois miettiä, mitä kaikkia töitä on pakko tehdä silloin kun lapset ovat hereillä tai pihalla tai sisällä. Ja onko molempien pakko tehdä töitä samaan aikaan vai voisko ajatella, että sillä välin kun toinen tekee ruokaa, niin toinen on lasten kanssa? Ja kun toinen tekee pihahommia, niin se toinenkin tulee ulos lasten kanssa?

• Tykkää
Reactions: Kumikameli

Yhteistyössä