Minä taas olen huomannut, että suunnitelmallisuudella säästää todella paljon. Vuosi sitten perheen kasvaessa ja kulujen noustessa teimme täyskäännöksen entisestä tuhlailevasta tyylistä, tätä nykyä säästäväisyydestä on tullut tapa. Mieluummin tuhlaa nekin rahat johonkin muuhun kuin ruokaan, siinä voi kuitenkin säästää todella paljon.
Mä saan 50e pari kassia täyteen. Maidot (halvin merkki), leivät (leivon vaaleat itse) ja liha joka ostetaan isoissa erissä edullisemmin vaikuttaa jo paljon. Sitten on paperit, pesuaineet, pastat, jauhot, ryynit, jugurtit, mehut, pakasteet joissa halvimman vaihtoehdon valitsemalla säästää todella paljon. Ei juuri valmisruokia. Toki jos joku Pirkka-tuote on pahaa ja vastaava kalliimpi hyvää, ostan kalliimpaa. Nämä oppii tietämään vain kokeilemalla, usein se halvin on tasan yhtä hyvää kuin kalliimpi.
Hedelmät ja vihannekset on sellainen missä ei oikeastaan säästellä. Niitä on aina tarjolla, erilaisia ja toki vähän kausituotteita katsellen. Leivon paljon, erikoisempiakin juttuja, enkä suostu niitä tekemään huonoista raaka-aineista. Vaipat ostan aina sitä toiseksi kalleinta merkkiä, halvemmat on tosi huonoja. Jne. Sitten taas karkkia, sipsejä, eineksiä ym on harvoin. Yllättävän paljon se vaikuttaa, suosittelen kokeilemaan!