Meni täysin hermot meidän synnäriin!!! jos ei olis pakko, en synnyttäis siinä puljussa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Mulla piti olla tänä aamuna käynnistys, ja aamulla menin tyytyväisenä sairaalaan odottelemaan.
siinä sitten tehtiin tutkimukset, ja tällä kertaa oli eri lääkäri, joka oli sitä mieltä, ettei käynnistetäkään, vaan saan/joudun kotiin.
Menee niin hermot tohon toimintaan, että toinen sanoo että käynnistetään, ja sitten tulee toinen puoskari kumoamaan päätöksen viime hetkellä.

MUN HERMOT MENEE!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
miksi sulla ois käynnistys tänään, jos LA on 16.pvä?

jos oikein muistan niin suuren lapsiveden määrän vuoksi?

ap:lle :hug: :hug: eikö oo mahollista saaha sitä käynnistyspäätöksen tehnyttä lekuria langanpäähän?

Mulla on paljon ollut lapsi vettä tähän asti, mutta jotenkin kummasti viikonlopun aikaan on jonnekin kadonnut melkein kolmannes siitä vesimäärästä. Ja kai mun olokin vaikutti sen aikaisemman lääkärin käynnistys päätöksen.

meinaa usko loppua tohon paikkaan, mulla kun oli sama homma edellisessä raskudessa... silloin tosin päätöksen syynä oli osittainen vedenmeno.
Onhan se toki vauvan kannalta parempi, mut oma pää tässä hajoaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
meinaa usko loppua tohon paikkaan, mulla kun oli sama homma edellisessä raskudessa... silloin tosin päätöksen syynä oli osittainen vedenmeno.
Onhan se toki vauvan kannalta parempi, mut oma pää tässä hajoaa :(

mä ymmärrän sua täysin.mulla samantapainen tarina ehkä vielä karumpi mut 3 viikon synnyttämisen jälkeen lapsi lopulta syntyi..mut enää en siihen sairaalaan synnyttämään mene!!!! |O |O
vasta lapsen syntymän jalkeen huomattiin miksi synnytys ei edistynyt vaan joudun kärsimään kolme viikkoa synnytystuskissa ja lääkärit ei suostuneet auttamaan..hyvä että henki kulta säilyi..meillä molemmilla...

Minä kävin NELJÄ kertaa kääntymässä Hekan kanssa... Aina eri lääkäri vuorossa :headwall:

Lapsivettä monta litraa ylimääräistä ja yliaikainen. Eli en muuta osaa, kuin :hug:

Sektioksihan se meni, aika hätäiseksi

mietin tässä, että kannattaiskohan mun soittaa tonne ylilääkärille, ja valittaa siitä, että noin on vaihteleva kanta.
Siis tottahan mä ymmärrän, että luonnollinen synnytys on aina paras vaihtoehto, mutta äitien mielenterveyden kannalta olis parempi, jos tuo linja käynnistysten suhteen olis yhtenäisempi.

En nimittäin usko, että olen ainoa, joka on käsketty ensin käynnistykseen toisen lääkärin määräyksestä, ja toinen lääkäri onkin kumonnut määräyksen.

mietin tässä, että kannattaiskohan mun soittaa tonne ylilääkärille, ja valittaa siitä, että noin on vaihteleva kanta.
Siis tottahan mä ymmärrän, että luonnollinen synnytys on aina paras vaihtoehto, mutta äitien mielenterveyden kannalta olis parempi, jos tuo linja käynnistysten suhteen olis yhtenäisempi.

En nimittäin usko, että olen ainoa, joka on käsketty ensin käynnistykseen toisen lääkärin määräyksestä, ja toinen lääkäri onkin kumonnut määräyksen.

Kyllä mun mielestä kannattaa valittaa. Ihan oikeassa olet, että luonnollisuus kuuluu asiaan, mutta jos käynnistyksestä jo päätetään, niin on aika epäammattimaista toisen sitten perua sitä päätöstä. Ja juoksuttaa asiakasta.

Minulla oli kans käynnistys aika annettu ja aamulla sinne kömmin (04/08 ) Eri lääkäri oli ajan antanut ja kun menin sairaalaan, niin kuulin hänen olevan lomalla. Miehelle jo kiukuttelin, että selvä peli, kotia mennään takasi. Se toinen lääkäri nimittäin ei kovin helposti käynnistä... no menin tutkimuksiin ja lääkäri jo puheli, että eiei, ei käynnistetä, mut katotaan nyt kuitenkin. Ja arvatkaas mitä... :D Olin 5cm auki, jesss!! :D Ei auttanut lääkärillä enää mukista mitään, sanoi vain, että puhkaistaan kalvot ja jää sitten synnyttämään!!

Mut voin kuvitella mille tuntuu, kun on mielessään jo siihen valmistautunut, että jää synnyttämään, mut sitten ei jääkään!! Soita vain sille ylilääkärille ja kerro asiasta!!

huomasin tossa toisen kivan pikku hommelin, kun katsoin äsken neuvolakortista painoarvion... arvio nyt 3,2-3,3kg, ja mulla on lantion mitat sen verran ahtaat, on siis kuvattu, että n.3,5kg on aika maksimi mikä mahtuu syntymään. Elikkä tätä kasvutahtia se raja tulee viikon päästä vastaan :headwall:

huomasin tossa toisen kivan pikku hommelin, kun katsoin äsken neuvolakortista painoarvion... arvio nyt 3,2-3,3kg, ja mulla on lantion mitat sen verran ahtaat, on siis kuvattu, että n.3,5kg on aika maksimi mikä mahtuu syntymään. Elikkä tätä kasvutahtia se raja tulee viikon päästä vastaan :headwall:

ala soittaa sille lääkärille... Ei varmaan se tämän aamun lääkäri edes tuota asiaa huomannut!!

Tuo ei tn. auta, sillä olen aina kuullut lääkärien väittävän, että n. viikosta 38 lapsi ei enää kasva juurikaan! Tuntuu uskomattomalta väitteeltä, mutta tähän törmäsin itse kolmosen kanssa, kun annettiin mennä yliaikaiseksi 42+2 => 4015 g syntyi alakautta, mutta hartiadystokia.

juu soitinkin suoraan ylilääkärille. lupas kyllä kattoo niitä mun lantion kuvia, mut väitti kyllä, ettei se enää muka tästä pahemmin kasvas... Ja lehmät lentää.

Sori mä hieman puolustan nyt tota synnäriä ;) Kyllähän niiden tavoite on että synnytys lähtis aina itsestään käyntiin, ei ne käynnistä ihan pienin syin. Hyvä kun soitin sinne ja (toiv. ), katsovat kuvat ja paperis uudestaan. Ehkä sinäkin sait hieman mielenrauhan että kaiken voitavasti olet tehnyt :)

Siit huolimatta, älä nyt ala odottamaan liikoja!! Petyt sit pian taas kahta kauheammin. Varaudu siihen että joudut (saat) odotella synnytyksen käynnistymistä luonnollisin tavoin. Jos se vesimäärä on normaalin rajoissa, lapsi voi hyvin, on rv, eikö ollut hetki sitten perätilassa(? ) Sulla on oikeesti raskausviikkojakin vähän, vauvan olis tosi hyvä vahvistua vielä hetki :)

Koita jaksaa nyt vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sori mä hieman puolustan nyt tota synnäriä ;) Kyllähän niiden tavoite on että synnytys lähtis aina itsestään käyntiin, ei ne käynnistä ihan pienin syin. Hyvä kun soitin sinne ja (toiv. ), katsovat kuvat ja paperis uudestaan. Ehkä sinäkin sait hieman mielenrauhan että kaiken voitavasti olet tehnyt :)

Siit huolimatta, älä nyt ala odottamaan liikoja!! Petyt sit pian taas kahta kauheammin. Varaudu siihen että joudut (saat) odotella synnytyksen käynnistymistä luonnollisin tavoin. Jos se vesimäärä on normaalin rajoissa, lapsi voi hyvin, on rv, eikö ollut hetki sitten perätilassa(? ) Sulla on oikeesti raskausviikkojakin vähän, vauvan olis tosi hyvä vahvistua vielä hetki :)

Koita jaksaa nyt vaan!

Näin mäkin muuten vastaisin, mutta kun ap meni sinne käynnistystä varten, oli siis viimeeksi varattu aika käynnistystä varten ja sitten toinen lääkäri muuttikin suunnitelmia. Tottakai tavoite on että synnytys lähtisi itsestään käyntiin, mutta sitten ei pitäisi suunnitella käynnistystä ja sen takia kutsua asiakasta sairaalaan.

No hei, minä menin 4 kertaa laukkujen kanssa sinne jäädäkseni mutta silti laittoivat kotiin. Aina se sama, ensi viikolla käynnistetään, varaudu.
Meni hermot 5 kerralla ja sanoin että nyt en lähde enää minnekkään, viikkojakin oli jo 42. Juurikin tuosta lapsiveden vähyydestä oli aina kyse.

) Sulla on oikeesti raskausviikkojakin vähän, vauvan olis tosi hyvä vahvistua vielä hetki :)

Koita jaksaa nyt vaan!

Ja jos laskettuun aikaan on 8 päivää aikaa, niin kyllä niitä raskausviikkoja ihan tarpeeksi jo on, ei se vauva siellä enää vahvistumista ainakaan tarvitse.

en mä kyllä odotakaan enää mitään.

Muutenkin ollut hankalaa tää loppu aika henkisesti ja fyysisesti, ja sitten kun ehdin tosiaan valmistautua siihen, että nyt ollaan sitten menossa vauvan hakureissuun, niin kyllä tää vähän pistää hajottaa...

uskon, että tässä käy niin, että tää syntyy joskus viikolla 42, ja hajotan itteni synnytyksessä, ja ehkä vielä vauvankin, kun lapsi ehtii kasvaa liian suureks mun mittoihin nähden.
noin kun aattelee, niin eipä varmasti voi pettyä.

kans liikaa lapsivettä ja viimeksi lääkäri käski ottaa seuraavaan kontrolliin laukun mukaan ja lupaili käynnistystä. Nyt keskiviikkona se sit nähdään sattuuko sama lääkäri paikalle vaiko joku muu joka lähettää tän väsyneen mamman kotiin takas laukkuneen.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
) Sulla on oikeesti raskausviikkojakin vähän, vauvan olis tosi hyvä vahvistua vielä hetki :)

Koita jaksaa nyt vaan!

Ja jos laskettuun aikaan on 8 päivää aikaa, niin kyllä niitä raskausviikkoja ihan tarpeeksi jo on, ei se vauva siellä enää vahvistumista ainakaan tarvitse.

No hohhoijaa, mistä sä tiedät milloin vauva on valmis syntymään, jotain kertoo varmaan se ettei ole vielä syntynyt! Ehkä ei ole valmis, ehkä on. Jadal tais polttaa sitä tupakkaakin koko raskauden ajan, voi olla että vauva on useallakin tavalla vielä jäljessä "kehityksestä"..

Totta, että väärin teki se lääkäri jo lupas käynnistyksen, varmasti sapettaa! En muuta väitäkään. Vaan kannattaa varautua siihen ettei käynnistetä - noita esimerkkejä perutuista käynnistyslupauksista kuulee aika usein, valitettavaa, mutta yleistä..

Yhteistyössä