menin lääkäriin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
pyytää aborttiaikaa sairaalaan,siis terveyskeskukseen menin lääkärille et saan lähetteen sairaalaan aborttiin.
Mulla oli sitten iso mustelma kädessä ja jalassa kun miehen kanssa oltiin riidelty ja iso haava kädessä tossa ylhäällä joka oli aika syväkin haava ja nyt muistona semmonen iso arpi.
niin se lääkäri kyseli että onko mua pahoinpidelty kun oli mustelmia ja ruhjeita.
itse siis kaatusin lasin päälle vahingossa.
piti siellä todistella ettei mua ole pahoinpidelty vaan että oli pientä kinaa miehen kanssa mutta ei semmosta.

saako lääkärit kysellä et mistä mustelmat ja isot haavat tulevat yms?
jos menee jotain muuta asiaa sinne toimittaa.
se näki ne kun teki sisätutkimuksen et kuinka kohtu ja semmoset jutut on.

Alkuperäinen kirjoittaja rupsukka:
Kyllä sen mun mielestä kuuluu kysellä. Jos vaikka oisit oikeesti hädässä eikä kukaan puutu... aattele sitä! Sehän ois vaikka voinu pelastaa sun hengen!

pelastaa mun hengen?En kirjottanu tossa et mulla mitään hätää on.
joten en ole missään hengenvaarassa kuitenkaan ollu.

Alkuperäinen kirjoittaja niinhän se menee:
minusta se kuuluu asiaan, sillä usein pahoinpitelyn uhrit saadaan juuri noin kiinni kun menevät jonkun muun vaivan takia lääkärille.

no mutta siis mua ei oltu pahoinpidelty ja siinä yrittää sitten todistella sitä että vaikka onkin kinaa miehen kanssa niin ei tarkoita heti että mies löy ja käy käsiksi.
jotkut miehet tietysti käy ja pahoinpitelee mutta onneksi oma mieheni ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä sen mun mielestä kuuluu kysellä. Jos vaikka oisit oikeesti hädässä eikä kukaan puutu... aattele sitä! Sehän ois vaikka voinu pelastaa sun hengen!

Sä olet hengenvaarassa kokoajan. Mun käsittääkseni lääkärillä on jopa velvollisuus ilmoittaa poliisille. En tiedä kuinka se menee kun et myönnä että sinua on pahoinpidelty.

Tarkoitinkin, että JOS sua ois hakattu, niin kyselemällä sun henkes ois voitu pelstaa. Joku voi olla sellasessa jamassa, että ei osaa lähteä eikä pääse pois eikä mistään saa apua. Lääkäri teki velvollisuutensa kun kyseli. Hänhän ei voinut tietää, että sulla ei ole hätää. Hyvä, että ei ole, mutta jollain muulla voi olla! Tajusitko?

Alkuperäinen kirjoittaja no tuota:
mun mies on tehny mulle mustelmia ja puristanu.mutta ei hakannut yms.
en ole niistä tehnyt mitään ilmoitusta koskaan mihinkään!

:( mun mies ei ole koko tänä 13 vuotena käynyt muhun mitenkään käsiksi. surullista jos sun mielestä on normaalia puristella ja tehdä mustelmia.

minusta se kuuluu asiaan, sillä usein pahoinpitelyn uhrit saadaan juuri noin kiinni kun menevät jonkun muun vaivan takia lääkärille.

no mutta siis mua ei oltu pahoinpidelty ja siinä yrittää sitten todistella sitä että vaikka onkin kinaa miehen kanssa niin ei tarkoita heti että mies löy ja käy käsiksi.

Selitäpä sitten, miten riidellessä tulee mustelmia?

Ja kyllä lääkäri saa kysellä ja pitääkin kysellä. Sun ei tartte vastata.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja no tuota:
mun mies on tehny mulle mustelmia ja puristanu.mutta ei hakannut yms.
en ole niistä tehnyt mitään ilmoitusta koskaan mihinkään!

:( mun mies ei ole koko tänä 13 vuotena käynyt muhun mitenkään käsiksi. surullista jos sun mielestä on normaalia puristella ja tehdä mustelmia.

peesi!

Joo ei riidellessä tule mustelmia, ellet sitten itse ole pipipää ja hakkaa itseäs. Vai oisko kumminkin niin, että se mies ne on tehnyt? Älkää vähätelkö väkivaltaa, ei kukaan saa edes puristella toista mustelmille!! Saati sitten hakata :( Miettikää, miksi alistutte? Kunpa kaikki lääkärit olis tollasia, että välittäis. Sitten ehkä uhrit ja hakkaajat heräis vähäsen, et väkivalta ei ole sallittua!

tarvittaessa tekee sossuu ilmoituksen perheväkivallasta...siksi kai kyselee, ja abortti yksi syy kyselyyn. hyvä tietysti että kyselevät mutta itsekkään en tykkäisi tuollaisesta, loukkaantuisin

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

Selitäpä sitten, miten riidellessä tulee mustelmia?

Ja kyllä lääkäri saa kysellä ja pitääkin kysellä. Sun ei tartte vastata.

Muakin kiinnostaisi, että miten riidellessä niitä mustelmia tulee? Itselläni tulee mustelmia todella herkästi, mutta yhtäkään en ole saanut miehen kanssa kinatessa.

Lääkäreillä ja sairaanhoitajilla on oikeus kysellä kyseisenlaisten vammojen alkuperä. Itse aikoinaan toivoin, että olisivat kysyneet, vaikka silloinen aviomies vieressä aina seisoikin vahtimassa... =( Lopulta onnistuin soittaa kesken tilanteen (onnistuin pölliin mieheltä puhelimen, kun itselläni ei sellaista saanut olla) poliisit paikalla ja vasta silloin alettiin kahden vuoden pahoinpitelyrumbaa purkamaan.

Onneks nykyinen myös on aivan ihana =) Kertaakaan ei olla riidelty viiden vuoden yhdessä olon aikana. Asioista pystytään puhuun eikä mun tarvi enää pelätä, että joku käy käsiksi kesken kaiken ilman mitään syytä.

Ymmärrän kyllä, että kysely ottaa päähän, jos sellaiseen ei ole mitään aihetta. Itse väkivaltaa kokeneena näen kuitenkin hyväksi sen, että jotkut lääkärit ja sairaanhoitajat uskaltavat asioista kysyä suoraan, eivätkä vain seuraa sivusta toimettomina.

Yhteistyössä