Menipä joulupäivän ilta sitten pilalle, kiitos miehen.? Vai olenko nipo paska?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blaaaahh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Blaaaahh

Vieras
Hänen kaverinsa tuli käymään (sinkku, ei lapsia) ja tietty siinä sitten tuumailivat että jos iltaa lähtisivät viettämään (en vielä asiasta ollut tietoinen). Ensin kysyttiin, haittaako jos "Teuvo" tulee yöksi. Vastasin että ei haittaa. Sitten kohta mies kyselee että jos hänkin lähtis käymään kaupungilla. Meinasi kaljaakin ottaa.
Siinä vaiheessa mulla sitten tuli ensin huono mieli. Olisin itsekin tahtonut lähteä mukaan, tottakai, miksei vapaaillan vietto minua kiinnostaisi? Menin hiljaiseksi ja siivoilin vain. Mietin, että vajaa viikko sitten mies kävi myös illanvietossa, samalla tyylillä että kaveri soittaa/kysyy samana iltana ja sitten mennään. Etenkin SEN takia tuli paha mieli, että taas olisi menossa vaikka vasta kävi ja "periaatteessa" olisi minun vuoroni. Kyllä, pidän lukua ja järjestystä asiasta, koska muuten minut varmasti painettaisiin lokaan. Itse en edes muista, milloin viimeksi olen käynyt (muistan kenen kanssa, mutten milloin).
Sitten mies yritti järjestää lapsenvahtia(!) että pääsen mukaan. Siinä vaiheessa hermo paloi lopullisesti ja sanoin, että menkää vain, nauttikaa elämästä.
Kuulin miehen valittavan minusta kaverilleen keittiössä, ja sitten kaveri kohta lähtikin ja toivotti hyvät illat. Mies ei ole siis enää lähdössä, mutta ajattelin kumminkin mököttää koko illan, joten mainitsin että sama kuin menet.

Minusta saat kiittää itseäsi etkä miestä illan pilaamisesta. Miksi et heti alkuun jo sanonut että et halua miehesi lähtevän kaupungille jos et kerran niin halunnut? Vaadit että miehesi on ajatustenlukija..

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Minusta saat kiittää itseäsi etkä miestä illan pilaamisesta. Miksi et heti alkuun jo sanonut että et halua miehesi lähtevän kaupungille jos et kerran niin halunnut? Vaadit että miehesi on ajatustenlukija..

Tämä on meidän naisten vaiva...Vastataan "ei mua mikään vaivaa" ja ollaan vihaisia, kun mies ei sitten ymmärrä ja osaa auttaa. Ap:n tapauksessa olisi riittänyt, että suunsa olisi aukaissut.

Ei ole ketään joka olis lapsia tullut katsomaan. Mies yritti kysyä nuorimman kummisetää meille, mutta ei tullut. Minusta on aivan typerää edes yrittää järjestää lapsenvahtia noin lyhyellä varoitusajalla ja vielä joulupäivänä. Ei muutenkaan saada hoitajaa kuin tosi harvoin, melkein aina käydään erikseen ulkona.

Ja aion tosiaan mököttää vaikka sain tahtoni läpi. Miksei mies osaa kieltäytyä niistä typeristä ehdotuksista? Sanoa, että en voi kun puolisokin haluaisi ja varmaan loukkaantuisi jos lähtisin? Miksi? MINÄ teen aina niin, kun minua kysytään ja tiedän että aika ei ole sopiva ja mies suuttuisi. Sovin menot etukäteen, vissiin miehiltä se ei onnistu? Pitäiskö mun sitten päästää mies ja näytellä etten ole pahoillani? Kyllä on niin monet kerrat kotona istuttu kun toinen on lähteny ex tempore ja nukkuu sitten klo 14 asti päivällä, se on kuin puukkoa haavassa vääntäis!

Tiedän, että tarvisin lomaa. Mullei ole sitä juuri koskaan. Tai jos on, niin se on sen illan/yön, ja aamusella joudun kumminkin nousemaan kun mies ei saa lapsia pidettyä kurissa ja mikään ei vaan jotenkin onnistu kun emäntä ei ole läsnä.

Ymmärrän että vituttaa ja olisin saattanut äkkipikaistukissa toimia ihan samoin kuin sinäkin.

Mutta kuitenkin, sun miehes ei lähtenyt, aika monen ukko olis painunut ja viis veisannut, että miltä susta tuntuu. Epälojaalia, että miehes valitti sinusta kaverilleen, varsinkin kun raahaa jonkun perhejuhlapäivänä teille ryyppään. En tykkäis ja sen takia olisinkin reagoinut samalla tavalla kuin sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Hö, miksette olisi hommanneet lapsenvahtia, että sinäkin oisit päässyt?

Naisenlogiikkaa. :D

Ja jos mies kysyy, voiko hän lähteä, niin miksi olla hiljaa ja siivoilla vaan, kun voi ihan avata sen sanaisen arkkunsakin ja sanoa, että nyt ei käy.

Antaisit miehen mennä. Tulevaisuudessa. voi "räjähtää käsiin" koko homma, kun on jonkun (vaimon)takia kieltäytynyt mielestään mukavasta..eli tulee vaikeampia ongelmia. Ymmärrän kuitenkin harmituksesi.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:

Tämä on meidän naisten vaiva...Vastataan "ei mua mikään vaivaa" ja ollaan vihaisia, kun mies ei sitten ymmärrä ja osaa auttaa. Ap:n tapauksessa olisi riittänyt, että suunsa olisi aukaissut.

Niinpä, mutta mies rakensikin asian ilmaisun ensin niin, että jos "Teuvo" tulisi yöksi, ja kun sanoin että sopii, niin hänkin olisi sitten yhtäkkiä menossa.
Tietää varsin hyvin, etten yhtään tykkää tuollaisista suunnittelemattomista jutuista.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Mutta ihan rehellisesti, kuka pienten lasten isä lähtee joulupäivänä sinkkukaverinsa kanssa baariin joulupäivänä? :o

No minä en kyllä huonoa tykkäisi vaikka mieheni haluisikin lähteä baariin joulupäivänä tai vaikka Tapanina. Ilman muuta saisi mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja hissu:
Antaisit miehen mennä. Tulevaisuudessa. voi "räjähtää käsiin" koko homma, kun on jonkun (vaimon)takia kieltäytynyt mielestään mukavasta..eli tulee vaikeampia ongelmia. Ymmärrän kuitenkin harmituksesi.

Minä en ymmärrä tätä. Miksi pitää hissutella ja antaa miehen mennä, jotta se pysyy tyytyväisenä?? Kun on kuitenkin kyse joulusta ja vaikkei oliskaan, olis ollut vaimon vuki mennä. Ja mitään ei oltu sovittu etukäteen....

Yhteistyössä