Menipä joulupäivän ilta sitten pilalle, kiitos miehen.? Vai olenko nipo paska?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blaaaahh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Mutta ihan rehellisesti, kuka pienten lasten isä lähtee joulupäivänä sinkkukaverinsa kanssa baariin joulupäivänä? :o

No mutta eihän ap:n mies lähtenyt!!!

Mutta halusi lähteä ja ilmoitti siitä ap:lle kiertoteitse viime tipassa! Sehän on koko aloituksen pointti!

kans mies aina järjestää näitä ex tempore menoja, ja niistä en just pidä. Jos kertois etukäteen, että silloin ja silloin hän ajatteli mennä, se olis ok. Osaisin asennoitua sitten olemaan lasten kanssa yksin tai koettaa ajoissa sopia lapsenvahdin ja lähteä vaikka itsekin omien ystävien kanssa tuulettumaan. Mutta ei, mies keksii aina noin parin tunnin varoitusajalla lähtemisensä ja nimenomaan niin, ettei KOSKAAN osaa sanoa ei kenellekään. Ja vaikka sanoisin, että ei menis, menee silti tai jos jää kotiin murjottaa koko illan niin että olis ollu parempi ku olis mennyt.

Eikä opi, vaikka asiasta on riidelty 1000 kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Alkuperäinen kirjoittaja hissu:
Antaisit miehen mennä. Tulevaisuudessa. voi "räjähtää käsiin" koko homma, kun on jonkun (vaimon)takia kieltäytynyt mielestään mukavasta..eli tulee vaikeampia ongelmia. Ymmärrän kuitenkin harmituksesi.

Minä en ymmärrä tätä. Miksi pitää hissutella ja antaa miehen mennä, jotta se pysyy tyytyväisenä?? Kun on kuitenkin kyse joulusta ja vaikkei oliskaan, olis ollut vaimon vuki mennä. Ja mitään ei oltu sovittu etukäteen....

KIITOS.
Hieman kyllä sekavaa tekstiä minun osalta, päässä vaan kiehuu niin älyttömästi.. Mutta tuota ajoin itsekin takaa.

,äkin olisin voinu lähteä..pienen mietinnän ja kerjäämisen jälkeen..ja siis nainen olen..ei se päivästä oo kiinni haluaako mennä vai ei...meilläainakin lapset touhuu lahjojensa parissa ja aikuset kotitöitä ja netteilyä..=D

Antaisit miehen mennä. Tulevaisuudessa. voi "räjähtää käsiin" koko homma, kun on jonkun (vaimon)takia kieltäytynyt mielestään mukavasta..eli tulee vaikeampia ongelmia. Ymmärrän kuitenkin harmituksesi.

Minä en ymmärrä tätä. Miksi pitää hissutella ja antaa miehen mennä, jotta se pysyy tyytyväisenä?? Kun on kuitenkin kyse joulusta ja vaikkei oliskaan, olis ollut vaimon vuki mennä. Ja mitään ei oltu sovittu etukäteen....

Tervemenoa yh-kerhoon! Pitääkö kaikki olla niin ennaltasuunniteltua, ei miehen ajatusmaailma toimi niin.
Suvaitsevuutta peliin, vaikka tuo tossu-ap saa syyttää vaan ihteesä nyt ku ei lapsenvahtikaan kelvannu.

mistä päin olette ?..jos kerran harvoin lastenvahtia niin miten olisi lisää tuttavia ja mahdollisesti lapsenvahteja?..ja sii sen ol emikään hörhö hullu vaan pohdin ihan asiallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Blaaaahh:
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Minusta saat kiittää itseäsi etkä miestä illan pilaamisesta. Miksi et heti alkuun jo sanonut että et halua miehesi lähtevän kaupungille jos et kerran niin halunnut? Vaadit että miehesi on ajatustenlukija..

Tämä on meidän naisten vaiva...Vastataan "ei mua mikään vaivaa" ja ollaan vihaisia, kun mies ei sitten ymmärrä ja osaa auttaa. Ap:n tapauksessa olisi riittänyt, että suunsa olisi aukaissut.

Niinpä, mutta mies rakensikin asian ilmaisun ensin niin, että jos "Teuvo" tulisi yöksi, ja kun sanoin että sopii, niin hänkin olisi sitten yhtäkkiä menossa.
Tietää varsin hyvin, etten yhtään tykkää tuollaisista suunnittelemattomista jutuista.

Oletko varma, että miehesi tietää varsin hyvin, ettet pidä ylläreistä?
Teksteistäsi päätellen olet kova vetämään johtopäätöksiä ja oletat myös, että miehesi tekee samoin.

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Mutta ihan rehellisesti, kuka pienten lasten isä lähtee joulupäivänä sinkkukaverinsa kanssa baariin joulupäivänä? :o

Mutta halusi lähteä ja ilmoitti siitä ap:lle kiertoteitse viime tipassa! Sehän on koko aloituksen pointti!

Eli pelkkä aikomuskin riittää jo mykkäkouluun ja kiukutteluun? Great! Enää ei tarvitse edes tehdä mitään, riittää kun ajatteleekin jotain joka ei toisen pirtaan sovi.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
kans mies aina järjestää näitä ex tempore menoja, ja niistä en just pidä. Jos kertois etukäteen, että silloin ja silloin hän ajatteli mennä, se olis ok. Osaisin asennoitua sitten olemaan lasten kanssa yksin tai koettaa ajoissa sopia lapsenvahdin ja lähteä vaikka itsekin omien ystävien kanssa tuulettumaan. Mutta ei, mies keksii aina noin parin tunnin varoitusajalla lähtemisensä ja nimenomaan niin, ettei KOSKAAN osaa sanoa ei kenellekään. Ja vaikka sanoisin, että ei menis, menee silti tai jos jää kotiin murjottaa koko illan niin että olis ollu parempi ku olis mennyt.

JSSP!!

Mä en ymmärrä, että millainen perheenisä haluaisi lähteä viihteelle jouluna...enkä ymmärrä sitäkään että minkälainen äiti-ihminen haluaisi lähteä mukaan.

Mulle joulu on lasten juhla, eikä mikään aikuisten viihteenviettotuokio, siksi mun taitaa olla tätä asiaa niin vaikea ymmärtää.

No ihmiset vaan on erilaisia.
Myös meillä mies on ex tempore ihminen mitä tuulettumiseen tulee. Ei edes tykkää lähteä juhliin, joista on ilmoitettu 2kk etukäteen. :) Niin, sellainen hän on. Ja se on mulle ok.
Parisuhteessa ja perheessä on erilaisia persoonia. Sopu sijaa antaa ja all different, all equal. :)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:

Eli pelkkä aikomuskin riittää jo mykkäkouluun ja kiukutteluun? Great! Enää ei tarvitse edes tehdä mitään, riittää kun ajatteleekin jotain joka ei toisen pirtaan sovi.

No se on vähän kuin rikoksen suunnittelu :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja merimies:
Minusta saat kiittää itseäsi etkä miestä illan pilaamisesta. Miksi et heti alkuun jo sanonut että et halua miehesi lähtevän kaupungille jos et kerran niin halunnut? Vaadit että miehesi on ajatustenlukija..

Tämä on meidän naisten vaiva...Vastataan "ei mua mikään vaivaa" ja ollaan vihaisia, kun mies ei sitten ymmärrä ja osaa auttaa. Ap:n tapauksessa olisi riittänyt, että suunsa olisi aukaissut.

Niinpä, mutta mies rakensikin asian ilmaisun ensin niin, että jos "Teuvo" tulisi yöksi, ja kun sanoin että sopii, niin hänkin olisi sitten yhtäkkiä menossa.
Tietää varsin hyvin, etten yhtään tykkää tuollaisista suunnittelemattomista jutuista.

Teksteistäsi päätellen olet kova vetämään johtopäätöksiä ja oletat myös, että miehesi tekee samoin.

NIMENOMAAN ollaan asiasta keskusteltu, että mieluiten edellisenä päivänä sanoa jos on lähdössä jonnekin. TASAN TARKKAAN noin ollaan SOVITTU, mutta nyt sitten unohtunut kai. Olen yrittänyt "antaa liekaa", ajattelut juuri että pommi räjähtää ehkä myöhemmin jos liikaa natseilen asian suhteen. Viikko sitten annoin tuon takia mennä..

Huoh. Parasta olis, kun ei tarvis tuntea mitään. Tekis ja olis vaan, mikään ei tuntus miltään. Tuntuu että siihen rooliin tässä pitää alkaa.

KIITOS.
Hieman kyllä sekavaa tekstiä minun osalta, päässä vaan kiehuu niin älyttömästi.. Mutta tuota ajoin itsekin takaa.

Älä välitä noista muiden kommenteista - puhalla hetken rauhassa ja yritä rakentavasti jutella miehes kanssa. Mä ymmärrän just, miltä susta tuntuu! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja merimies:

NIMENOMAAN ollaan asiasta keskusteltu, että mieluiten edellisenä päivänä sanoa jos on lähdössä jonnekin. TASAN TARKKAAN noin ollaan SOVITTU, mutta nyt sitten unohtunut kai. Olen yrittänyt "antaa liekaa", ajattelut juuri että pommi räjähtää ehkä myöhemmin jos liikaa natseilen asian suhteen. Viikko sitten annoin tuon takia mennä..

Huoh. Parasta olis, kun ei tarvis tuntea mitään. Tekis ja olis vaan, mikään ei tuntus miltään. Tuntuu että siihen rooliin tässä pitää alkaa.

Okei, sori. Miehesi oli ajattelematon. Mutta silti kannattaisi aina sanoa tuntemuksensa ääneen asiallisesti, eikä olettaa, että toinen ymmärtää sanatonta viestintää.

Eikö sun miehelle tule sellaista oloa että olisi sittenkin pitänyt lähteä kun kerran sinä joka tapauksessa kiukuttelet vaikka hän sitten menon peruuttikin? Mä olisin sanonut ensin oman mielipiteeni asiasta mutta sitten antanut olla koska äijä jäikin kotiin. Mua ainakin vituttaisi jos puoliso jatkaa kiukuttelua vaikka onkin tehty sitten loppujen lopuksi kuten hän tahtoi.

Jos ei koti jouluna kiinnosta niin joutaa juosta kokonaan pois! Mun arvomaailma ei hyväksy yhteistä juhlaa pilattavan tuolla lailla. Yleensäkin nuo harharetket päättyvät ennemmin tai myöhemmin eroon!

Minä oon vähän samanlainen kuin ap, mutta sillä erotuksella, että olisin aikani mököttänyt ja sen jälkeen käskeny miehen lähtee pitää hauskaa. :D Ja ajatellut, että itse pääsen seuraavaksi, jolloin sama olisi käynyt uudestaan. :D

Tosi outoa, että joku sinkkukamu punkee joulupäivänä yöksi, ja vielä oudompaa, että baariin oltaisiin menossa.

Jos olis mun mies, niin huh huh... Tuskin olisin kyllä sellasta miestä valinnu, jolla tuollanen arvomaailma. Toisaalta, en tajua mistä olet oikeastaan vihainen, kun olisit itsekin ollut intona baariin lähdössä...

Harmi teidän lasten puolesta...

olisin antanut mennä, mikään ei ole sen typerämpää kuin unohtaa "oma" elämä ja alkaa elämään yhteistä elämää 24/7, toki kiva ei olis ollu että joulupäivänä menee, mutta teksitsä sain sen kuvan että se ei niinkään haitannu vaan se että ei ilmottanu ajoissa, oli jo viime vkloppuna ja et päässy mukaan..
eli siis anna mennä ja mene itsekin kun sille tuntuu, koska nyt sun miehes pitää joustaa jos sullekin tulee extempore lähto jonnekin, ne on just niitä parhaita ;)

Siksihän he niin tomivat että muija pysyy kotona, pakko ilmottaa viimetippaan. Että ootte tyhmiä, sinkkuja ne siellä metsästävät.

Alkuperäinen kirjoittaja Rinoa:
olisin antanut mennä, mikään ei ole sen typerämpää kuin unohtaa "oma" elämä ja alkaa elämään yhteistä elämää 24/7, toki kiva ei olis ollu että joulupäivänä menee, mutta teksitsä sain sen kuvan että se ei niinkään haitannu vaan se että ei ilmottanu ajoissa, oli jo viime vkloppuna ja et päässy mukaan..
eli siis anna mennä ja mene itsekin kun sille tuntuu, koska nyt sun miehes pitää joustaa jos sullekin tulee extempore lähto jonnekin, ne on just niitä parhaita ;)

Juu, se joulupäivä ei ollu niinkään se asian ydin vaan tuo muuten-vaan-meneminen ja tuleminen.

Ja olen ite haudannu sen "oman elämän", toivosin siis vähän mieheltä edes jotain sen suuntasta kanssa. En aio selviytyä näistä "ruuhkavuosista" yksin, en. Se istuu täällä mun kans jos minä en pääse lähtemään ja on itse käynyt yksin viimeiset 168 kertaa.

Yhteistyössä