Minulla myös hämäränäkö ongelma, vaikka normaalivalola näen tosin hyvin. Itse jouduin/halusin hankkia "ajolasit", joita käytän hämärällä ajaessa, niissä minulla on -0,5 korjaus molemmissa silmissä. Lisäksi minulle tuli sellainen ikävä ongelma juuri pimeällä, eli valot tahtovat "levitä" esim. katuvalot ja vastaantulevien autojen valot. Ne on tietysti ikäviä harmeja, mutta kyllä niidenkin kanssa pärjää ja en kadu leikkausta, koske elämä ilman laseja on niin paljon helpompaa. Minula oli aikanaan miinuksia -6 molemmissa silmissä eli olin jo puolisokea ilman laseja.
quote="vv"]
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Mä en menisi, kun ikää on jo enempi. Tähän asti olen ajatellut, että leikkaus olisi kaikille nuoremmille hyvä, mutta enää en ole varma. Juttelin juuri viikolla yhden tutun kanssa ja hän oli kuullut yhdeltä leikatulta, että leikkaus vaikutti hämäränäköön. Sitäkään ei tiedä, mitä vuosien päästä tulee. Tiedän kyllä, että monet ovat hyvin tyytyväisiä leikkaukseen, mutta nyt suhtaudun leikkaukseen varauksella toisin kuin viikko sitten. Jos lasien kanssa pärjää hyvin, niin miksi ottaa riskiä.
Joo, mulla hämäränäkö ainakin parani.
Tuolla leikatulla oli huonontunut. Autolla ajo hämärässä on hankalaa.