Merkkaatteko aina ylös kuukautiset ja ovulaatiot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelee

Vieras
Mä olen nyt juuri raskaana, mutta lasketusta ajasta ei ole vielä tietoakaan, kun en minä muista milloin mulla tarkalleen oli viimeksi kuukautiset. Ne oli muistaakseni helmikuun alussa, mutta en minä koskaan merkitse ylös milloin ne alkaa, saati sitten milloin on ollut ovulaatio, vaikka sen nykyään tunnenkin.

Kuukautiset pyrin merkkaamaan, koska viimeisten kuukautisten ajankohtaa voi tarvita muuhunkin kun lasketun ajan määrittämiseen.
Ovulaatiosta en kyllä tiedä, mistä sen voi tietää, koska se on.

Ovulaatiota en merkkaa, koska en mä tiedä milloin se on. Ja en enää sillä tiedolla mitään tekiskään. Kuukautiset merkkaan, että osaan vähän varautua siihen millon niitten pitäis alkaa. En muista, jos ei sitä kalenterissa ole.

Kännykän kalenteriin merkkaan K-merkin silloin kun menkat alkaa. Ovista en merkkaa, kun se on niin selvä. Pari vuotta olen suunnilleen merkannut, kun on tullut 1-3 päivän heittoja, sitä ennen oli aina tismalleen 28 päivää niin ei tarvinut merkkailla ylös.

mä en tiennyt ennenkuin raskauduin edes et mikä ovulaatio on =) enkä oo ikinä merkinny kuukautisia mihinkään. Ne tulee milloin tulee ja tunnen kyllä mahanpohjassa et milloin ne alkaa...

Kyllä tuli kuukautisista pidettyä kirjaa ja seurattua millon ovis oli vaikken sitä merkannutkaan mihinkään. Aika lailla sitä seuraa kaikki mahdolliset jutut sillon ku vauvaa haluaa eikä se onnistukkaan ihan helposti.. nyt kuitenki raskaana vihdoinkin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
En merkannu, kumpaakaan, mä en oo koskaan ees ymmärtäny et miten ovulaation "tuntee", johtunee vissii siitäkin kun ei ole mitenkää vauvaa tekemällä tehty..

Mekään ei tekemällä tehty lasta enkä laskeskellut mitään päiviä millon on ovis ja millon ei. Mutta pakko kommentoida, että mä ainaki tunnen oviksen ;) On nimittäin aika kovia oviskipuja, mahaan sattuu lähinnä munasarjojen kohtaan. Oletan ainaki et sillon on ovis, koska sitten aina siitä parin viikon päästä alkaa menkat.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
En merkannu, kumpaakaan, mä en oo koskaan ees ymmärtäny et miten ovulaation "tuntee", johtunee vissii siitäkin kun ei ole mitenkää vauvaa tekemällä tehty..

Mekään ei tekemällä tehty lasta enkä laskeskellut mitään päiviä millon on ovis ja millon ei. Mutta pakko kommentoida, että mä ainaki tunnen oviksen ;) On nimittäin aika kovia oviskipuja, mahaan sattuu lähinnä munasarjojen kohtaan. Oletan ainaki et sillon on ovis, koska sitten aina siitä parin viikon päästä alkaa menkat.

Minä en ennen lasta kyllä tienyt ovulaatiosta mitään, mutta lapsen syntymän jälkeen, olen tuntenut sen todella hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:

Minä en ennen lasta kyllä tienyt ovulaatiosta mitään, mutta lapsen syntymän jälkeen, olen tuntenut sen todella hyvin.

mä tunsin sen sillonkin. itse asiassa 2päivää sen jälkeen, ku oltiin seksiä harrastettu, alko toi kipu. Oletan siis, että tiedän sen mistä kerrasta tyttö sai alkunsa :laugh: :laugh:

Yhteistyössä