Mie en halua mennä anoppilaan tänään!!*turha avautuminen*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Eli, taas on se päivä viikosta/kuukaudesta kun pitäis tavarat pakata ja lähteä kohti anoppilaa..
EN JAKSA OLLA SIELLÄ!
Eli siis, mieheni siskot asuvat vielä kotona. Anoppi paapoo tuota vanhempaa sisarusta eli peppiä(nimi muutettu), kun taas "haukkuu" nuorempaa eli Maijaa(nimi muutettu). Muutenkin, jos joku muu siivoaa siellä, tiskaa, haravoi, kerää marjoja, leikkaa nurmikkoa, tekee ruokaa ym. niin anoppi on heti että "kyllä huomaa, että Peppi on kotona kun hommat hoituu aina." Minäkin olen monesti siellä tehnyt ko. hommia, mutta ei, ei edes kiitosta saa.
Sitten, he asuvat maalla, joten kuvittelevat olevansa jotenkin parempia kuin minä joka olen asunut heidän mielestään kaupungissa, kuitenkin tosiasiassa asuin metsänpusikossa (navettakin vieressä) ja olen ikäni ratsastanut, ollut navetassa ja en pelkää likastua. He aina haukkuvat minua "hienostelijaksi" jollain tapaa, ja varmasti vain siksi, että käytän kynsilakkaa, meikkaan välillä ja haluan joskus näyttää hyvältä, itse ilmeisesti eivät.
Sitten, anoppi on TODELLA törkeä joskus suustaan. Hän tiuskii, huutaa, sanelee mitä mieleen juolahtaa. Joskus mäkätti minulle ja miehelleni jotain, minulla meni totaalisesti hermo ja sanoin suht. ystävällisesti vastaan, niin siitä seurasi n. 2 viikon puhelakko minulle. (anoppi ei puhunut) Yleensä olen kiltisti vain myötäillyt anoppia.
Sitten, hänellä on nyt kaksi lastenlasta. Mutta suosii sitä toista lasta. Ostelee tälle vaatteita, leluja yms. antoi heille jopa sellaisen kiikkuvan sitterin, ja väitti meidän pojan olevan liian iso siihen..
Pitää hyvin harvoin meidän lasta edes sylissä, aina vaan sitä toista.
On paljon muutakin, mutta tästä tuli jo nyt näin pitkä niin en kerro kaikkea :)
Oli pakko avautua..

Miksi sitä anoppia pitää myötäillä ja olla kiva, jos sua ei kohdella hyvin? Siis ensinnäkin, kun teillä on jo lapsikin ilmeisesti, niin hänen ei kuulu nähdä mielestäni kuinka sinua kohdellaan huonosti. Tämähän on helppoa niin, että ei mennä sinne missä ei osata käyttäytyä.

Minkä takia tämä anoppi on sinua/teitä kohtaan tuollainen, jos kerta menette heille kylään? Eivätkö he jaksa, vai mikä on asiana? Koska jos tilanne on tuo, etät tiuskitaan ja äyskitään, niin mitäpä jos käytte vaan kahvilla ja lähdette takas kotiin. Ja jos se kahvituskin on huonoa käytöstä, niin ette mene edes kahville.

Mitä mieltä sun mies on tästä? Meidän mies ei ikinä antais oman äitinsä käyttäytyä huonosti minua kohtaan. Siis joko käyttäydytään, tai sitten varotetaan. Ja jos se ei tepsi, niin ei mennä ollenkaan. Ei sitä tartte olla tekemisissä ihmiste kanssa, jotka eivät arvosta.

Hei "mie" elän tismalleen samassa tilanteessa. En tosin ole naimisissa miheni kanssa,eikä meillä ole lapsia. Mutta anopin silmätikku olen ainakin.En ole ollut koskaan erityisen pidetty.Kiitosta en minäkään ole häneltä saanut koskaan.Viime vierailuni anoppilaan oli ainakin tänän vuoden viimeinen.En saanut kiitosta tekemistäni kakuista jotka tein siellä järjestettäviin juhliin sen enempää kuin tuomistani tuliaisista.Joululahjoistakaan en ole kiitosta saanut (ostimme kuitenkin pentikin astioita jotka mielestäni ovat kuitenkin melko arvokkaita). Tunnen oloni erittäin ulkopuoliseksi anoppilassa,kuten viimeiksi hän jutteli vain mieheni veljien puolisoiden kanssa :(

Olen varma,mikäli saamme lapsia he eivät tule olemaan mummolleen tärkeitä.Tiedän hänen toivovan sydämensä kyllyydestä muille lapsilleen lapsia.

Voimia!

Veikkaan, että jos en mene, saan lisää p*skaa niskaani. Ja mies ei hyväksy, etten mene sinne. Hänen mielestä minun pitää sinne mennä.
AINIIN UNOHDIN KERTOA! Anoppi suuttuu siitä, etten mene hänen äidilleen siivoamaan lapseni kanssa. En mene siksi, koska siellä poltetaan sisällä, enkä halua lapseni joutuvan siihen käryyn. HUOH.

[QUOTE="mie";24910774]Veikkaan, että jos en mene, saan lisää p*skaa niskaani. Ja mies ei hyväksy, etten mene sinne. Hänen mielestä minun pitää sinne mennä.
AINIIN UNOHDIN KERTOA! Anoppi suuttuu siitä, etten mene hänen äidilleen siivoamaan lapseni kanssa. En mene siksi, koska siellä poltetaan sisällä, enkä halua lapseni joutuvan siihen käryyn. HUOH.[/QUOTE]

eikö miehesi puolusta sinua. ei meillä mies todellakaan pakota mennä kuuntelemaan solvauksia!

No ei tuo mikään vastaus ole ettei mies hyväksy. Voithan sanoa miehelle, että jos hän vanhempiensa luo lähtee niin sinä lähdet omien vanhempiesi luo. Ei todellakaan toista voi pakottaa kylään sellaiseen paikkaan, jossa kohdellaan huonosti. Miehesi siis ei ole milläskään anoppisi tekosista ja sanomisista? Mitä ihmettä se haittaa, jos anoppi suuttuu?? Ei sinun tarvitse tästä lähtien edes koskaan olla tekemisissä anoppisi kanssa, jos et halua. Ihmeellistä miehen tossun alla elämistä.

He haluavat aina, että sinne mennään ja pyytelevät. Asuvat n. 200 km päässä, joten ei sinne kahville pelkisteen viitsi mennä.. :/ Mies ei usko äidistään mitään pahaa, jos kerron mitä on tapahtunut vastaus on "äiti nyt vaan on aina pahalla päällä, se vaan on sen luonne" Ja siinä se. Jos "haukun" anoppia, mies suuttuu ja alkaa haukkumaan minun äitiäni ihan syyttä. (keksii juttuja mitä ei ole edes tapahtunut). Ja jos anopille suutahtaa takaisin, siitä seuraa mykkäkoulu ja alkaa haukkuminen (haukkuu minut koko suvulle läpi..)
Voimia myös sinulle "Elina"! Niitä tarvitaan. :s Minä en valitettavasti ole ainoa miniä anopille vaan on myös toinen, jota anoppi pitää vielä pahemmassa piinassa kuin minua. (haukkuu seläntakana melkein miksi vaan, en tiedä tosin haukkuuko myös minua)
En edes ymmärrä kun en yleensä alistu toisen tahtoon, mutta kai minut on opetettu liian hyvin kunnioittamaan vanhempia ihmisiä... :D Hah, en usko että kauaa menee, että räjähdän..

No mies on sokea äitinsä kohdalla.. :/ Anoppi tekee tepposensa niin hyvin mieheltä piilossa. No kyllä se minua haittaa jos anoppi suuttuu, koska sitten on kaikkien sukset ristissä.

Älä mene! Et voi saada paskaa niskaasi kun et ole edes paikalla :D
Jos anoppi erehtyy soittamaan ja nalkuttamaan kun et tullut kerrot ettei tällainen kaupunkilaistyttö halua tulla sinne leikkimään prinsessaa ja hienostelemaan, tiedä vaika joutusi likaamaan itsensäkin.
Eiköhän anoppi pian lopeta sinun perääsi soittelun :D

"anoppi suuttui kun en mene hänen äidilleen siivoamaan"
Jokainen siivotkoon paskansa ihan itse, kuka siellä sitten on sotkenut jos se sinulle muka kuuluisi?
Anoppi hoitakoot oman äitinsä!

"mies ei hyväksy eten mene sinne.Hänen mielestään minun pitää mennä"
Jos tuollaista olet saanut kärsiä jo pitkäänkin niin sanon suoraan että
miehesi
anteeksi poika on HIIRI kun ei puolisoaan kunnioita ja äidin napanuora on noin tiukalla.

[QUOTE="Mie";24910830]He haluavat aina, että sinne mennään ja pyytelevät. Asuvat n. 200 km päässä, joten ei sinne kahville pelkisteen viitsi mennä
[/QUOTE]

Kyllä viitsii ;)
Täällä toinen kenen anoppilaan moinen matka ja kyllä käydään vaan päiväkylässä.
Aamusta lähdemme perillä ollaan muutama tunti ja illaksi kotiin.
Yhtä istumista se kyllä on kun reilun 400km päivässä istut perheesi kanssa autossa mutta emme kyllä käy anoppilassakaan kuin muutman kerran vuodessa.

Huoh, anopit, miniät ja pojat ja lapsenlapset siinä välissä.

Yritä nyt ap sietää jotenkin tilannetta. Miehellesi lapsuuskoti on varmaan tärkeä juttu, ei vain äidin vuoksi vaan kaiken sen mitä siihen kotiin liittyy. Ja luultavasti lapsesikin kasvaa iän myötä jotenkin tykkäämään siellä olosta, tunteesta että kuuluu johonkin esim. tähän sukuun.

Huonoa käytöstä ei tarvitse tietysti sietää. Väistellen selviää paljosta. Ja vaikka mies ei mielellään kuuntele negatiivisia asioita äidistään ja taustaperheestään (kukapa kuuntelisi; eiks se vähän aina mene niin että mun omaa äitiä/siskoa/veljeä/isää/miestä/lasta ei saa haukkua kukaan muu kuin minä itse???) olisi tärkeää kuitenkin, että voisit kertoa että sinulla on vähän kurja olo siellä, semmoinen ei-hyväksytty tai mikä nyt sitten milloinkin onkin. Sen voit kertoa haukkumatta ketään, kerrot vain oman olosi.

Tee tilanteesta paras mahdollinen. Käy vaikka kävelyllä lapsesi kanssa, ota käsityö mukaan, mieti miten saisit käännettyä huumoriksi havaitsemasi perheensisäiset ahdistukset ja kömmähdykset. Ja toivottavasti sinulla on edes yksi hyvä ystävä, jolle voit sitten päivitellä anoppilaasi myöhemmin - miehellesi et voi.

Ja muistathan, että kyseessä on lapsellesi mummola, ja hänelle kaikista puutteistaan huolimatta tärkeät ihmiset. Kasvoin itse äidin ja anoppinsa (mammani) välissä. Kumpikin oli minulle rakas, ja nyt aikuisena ymmärrän että kummassakin oli piirteensä ja puutteensakin. Mammani ei ainakaan minulle koskaan, koskaan äitiäni moittinut. Äitini sen sijaan piti minua jonkinlaisena uskottunaan ja tuhisi loukkaantumisiaan tämän tästä, mikä tuntui kamalalta. Sille tuli loppu vasta tultuani teini-ikäiseksi ja pystyttyäni sanomaan äidilleni, että isänpuoleinen suku on myös minun sukuani, enkä toivo heistä puhuttavan pahaa minulle...

Olet ihan oikeassa "tsemppiä". Sen takia olen sinne mennytkin, menen jatkossa ja yritän väistellä, juurikin miehen takia. Koska suku on hänelle todella tärkeä. Enkä aio alkaa anoppia lapsille haukkumaan, niinkuin anoppi itse tekee omille lapsilleen omastansa. Haukkuvat siis kaikki tätä.. Kuitenkin mummo on minun mielestäni ihana ja lämmin ihminen, joskus vähän ajattelematon (ei pahalla, vaan tekee esim. leivoksia joka juhliin vaikka kieltäisi yms.) Mutta mielestäni hän kaipaa vain omaa poikaansa, jonka pään anoppi on kääntänyt.. HUOH. Saan itselleni siellä aina masennuksen päälle, mutta pakko se on purra huulta. Tiedän myös, että kohta se huuli on purtu loppuun ja sitten en saa oltua hiljaa, mutta tietääpähän anoppi ainakin sen jälkeen mitä on aiheuttanut.. :/

No oma on valintasi. Jos menet, niin kärsit seuraukset. Itse en menisi, eikä mua kukaan pakota tekemään asioita mitä en halua tehdä. Minusta sulla on ongelma enemmän miehesi kuin anoppisi kanssa. Laita se äijä ymmärtämään, että sua ei alisteta tuolla lailla. Haluatko että lapsesi oppivat siihen, että mies on se joka määrää, ja nainen alistuu kärsimyksiin kun ei tajua pitää puoliaan?

Joo, menin sitten ja pahoitin mieleni.. Tällä kertaa anoppi oli minulle ihan ok, mutta paapoi ym. toisia lapsenlapsia vain, eikä minun lastani ollenkaan.. Vaikka muita näkee lähes joka päivä ja meidän vain n. 2 vklp kuukaudessa.. Sitten aina kun yritin kertoa mitä meidän pikkuinen jo osaa, niin kuunteli, muttei sanonut mitään ja jatkoi toisen paapomista.. Vauvoilla siis ikäeroa 2kk (meidän vanhempi) ja kaikki siellä kuvittelee, että osaavat samat jutut ym.. HUOH. Vaikka meidän vauva on huomattavasti kehittyneempi ottamaan kontaktia, kehon hallinnassa ym..

Yhteistyössä