Miehellä ja minulla täysin erilaiset arvot - voiko suhde kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Diamand
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Diamand

Vieras
Olen asunut avomieheni kanssa lähes kaksi vuotta, ja ensi kevääksi olemme suunnitelleet hääpäivää. Kuitenkin nyt ihan lähiaikoina on miehestäni tullut esiin ominaisuuksia, joita en oikein voi ymmärtää ja hyväksyä. Kyse ei kuitenkaan ole sen vakavammasta kuin siitä, että mieheni tykkää lukea Seiskaa ja Hymyä ja aikoo jopa pyrkiä ko. lehtiin toimittajaksi (ei kyllä todennäköisesti pääse...). Tämä varmaan kuullostaa monista tosi ihmeelliseltä kriisin aiheelta, mutta minä olen aina ajatellut, että ko. lehdet riistävät juttujensa aiheita (vaikka monet itse pyrkivätkin niiksi aiheiksi...) ja minusta jo lehtien lukeminen on vähän kyseenalaista. Itse en koskaan lue ko. lehtiä vaikka niitä joskus on esim. työpaikan kahvihuoneen pöydällä, ja niille työskenteleviä toimittajia pidän lähes riistäjinä. Olen kyllä jo suhteen alkuvaiheessa huomannut mieheni kiinnostuksen julkkiksia kohtaan ja ajatellut että jos hän niin on heistä kiinnostunut, lukekoon lehtiään, eihän minun silti tarvitse, mutta se että hän haluaisi työskennellä niissä on jo tosi paljon ristiriidassasa arvojeni kanssa. Minusta Johanna Tukiaisellekaan ei saisi nauraa, hän on eksyksissä oleva ihminen jonka toivoisin löytävän elämänsä suunnan. Miten paljon erilaiset arvot suhteessa voi olla ja mitä kaikkea pitää hyväksyä? Toisaalta pidän itseäni kohtuuttomana, kun en "anna" mieheni toteuttaa itseään. Uskosta tässä ei ole kyse, itse olen ateisti ja mieheni ei kai ole uskonasioita paljon miettinytkään.

Veikkaisin että yleisempää on että naiset ovat niitä seiskan ja muiden vastaavien sensaatiojulkaisujen ja aivottoman roskamedian suurkuluttajia kun taas miehiä ne keskimääräisesti kiinnostavat vähemmän jos ollenkaan, teillä nyt vaan sattuu asiat olemaan toisin päin. Ei kai tuo nyt yksistään voi olla mikään kynnyskysymys parisuhteessa sinällään?

Kaikkea sitä kuuleekin, eikö teillä muita riidanaiheita ole kun pitää tikusta tehdä asiaa!Jos meillä noin vähäpätöisiä asioita mietittäis niin oltais varmaan mieheni kanssa aikapäiviä sitten erottuSori vain, mun mielipide.

Miehet ja naiset ovat erilaisia ja jossain ne erot aina näkyvät. Tylsää olisikin, jos kaksi samanlaista ja samoin ajattelevaa olisi yhdessä. Parempi lopputulos tulee, kun puolisot täydentävät toisiaan. Ehkäpä sinä ap suhtaudut asioihin liiallisella vakavuudella, joten mies tuo suhteeseen toisen puolen.

Toista et voi muuttaa. Kyse on siitä, voitko hyväksyä toisen persoonallisuuden ja pitää toista arvossa omana itsenään.

No jos mun mies kyttäis julkkisten juoruja ja olisi niistä kiinnostunut niin en usko että minä alunalkaen olisin mieheen ihastunut. Tyhmyys on sellainen asia jota en siedä.
ja ei sillä, kyllä voi olla kiinnostunut juoruista ja juoruamisesta ja toisten asioista ja silti fiksu, mutta eipä se kovin yleistä ole että juoruajat mensan jäseniä olisivat.

ja halveksin myös ihmisiä jotka haukkuvat nauravat esim. tukiaiselle. Se osoittaa vaan sen, että ihmisellä menee surkeasti itsellään kun tarvitsee sellaisen sallitun (=kaikki nauravat jollekin, silloin tyhmä kuvittelee että se on jotenkin sallitumpaa eikä yhtä lailla rumaa ja ilkeää kuin kenelle vaan naureskelu tai kenestä vaan ruman puhuminen tai haukkuminen) kohteen kenelle nauraa ja olla ilkeä.

Tokihan miehetkin lukee juorulehtiä ihan kuin naisetkin. Ei tosiaan tarkoita homoutta! Tiedän monta miestä jotka tilaakin esim. Seiskaa.
Kyllä mua häiritsis jos hyväksyy agressiivisten paparazzien toiminnan ja naureskelee esim. Tukiaiselle jolla ongelmia. Tuntuis että väärät arvot tuollaisella ihmisellä.

[QUOTE="vieras";25166630]No ei tuo juorulehtien lukeminen normaalia ole. Sinä tiedät parhaiten onko hänessä muita hintahtavia tai piilohomouden piirteitä.[/QUOTE]
Jos hän haluaa toimittajaksi kyseisen tyyppisiin lehtiin, niin silloin kyllä ihan normaalia, että niitä myös lukee enkä usko, että asia liittyy mitenkään sukupuolisuuteen, vaan jostain muusta syvemmästä asiasta on kyse.

Tästä nyt sitten riidellään tämä ilta - mies pitää minua idioottina kun en hyväksy hänen urahaaveitaan... Mutta miten voisin, kun hänen haaveidensa työ on minusta toisten ihmisten hyväksikäyttämistä?

Onko hän siis ammatiltaan toimittaja, vai meinaako ihan pystymetsästä hypätä juorulehden toimittajaksi. Voin kertoa, että se on se paskin toimittajakasti, mikä on. Se, minkä vuoksi moni tekee sitä on (ylläri-pylläri) raha. Miehet kestää paskakuormaa ja huonoa omaatuntoa paremmin kuin naiset, joten siellä on muihin lehtiin verrattuna suhteessa enemmän miehiä töissä. Mutta siis paskahommista maksetaan.

Mulla ja mun miehellä on erittäin yhteneväiset arvot ja ajatukset ja mies on opettanut mulle paljon. Joku sanoi jo edellä, ettei sulattais tyhmää ihmistä vierelleen ja niin on kyllä minunkin sanottava. En jaksais kuunnella typerystä pitkässä juoksussa, jos arvot olis kovinkin ristiriitaiset. Ja mun mielestä tommoinen pinnallisuus vaan kertoo aika paljon ihmisestä yleensäkin...

Yhteistyössä