Miehen aikuinen poika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mariella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerrataanpa vähän.
Olet tuntenut seurustelukumppanisi ja hänen poikansa yli 2 vuotta.
Poika on, sanojesi mukaan, juonut lähes joka viikonloppu koko sen ajan, siis 15-vuotiaasta asti!
Ei kyllä kuulosta hyvältä. Poikahan on alkoholisti.

Normaaleissa perheissä tuon ikäisen kuukausiraha on 100-300€/kk.

Ryyppäämisestä ja huonosta käytöksestään huolimatta poika saa joka kuukausi tuhansia euroja isältään rahaa + sen lisäksi sinulta muutamia kymppejä silloin tällöin kun isän antamat rahat eivät riitä.
Miesystäväsi antaa tuhansia (tuhansia = enemmän kuin 3000€) euroja kuukaudessa pojalleen. 30.000-40.000/v puhdasta rahaa laitettuna viinaan on 15-18 vuotiaalta tosi paljon.
Enpä usko juttuasi. Provo mikä provo, "hyvä akateemisesti sivistynyt absolutisti". Ei mene läpi.

Tuskin palstalla on kahta "akateemista",,, jotka käyttävät 1-4 pilkkua väärissä paikoissa,,,

Kyllä minä akateemisena osaan köyttää myös sinut, epäakateemisen, vaikka viiteen pilkkuun, jos niin haluan. Et varmaankaan halua kokeilla? Etkä varmaankaan halua tietää?

Mariellan ongelma on se, että hän mainitsi omistavansa ok-talon ja hyväpalkkaisen työn; se on kyllä aika kohtalokas virhe , tällaisessa syrjäytyneiden erakoiden joukossa, joille elämä ei ole hymyillyt ja täällä he kuluttavat aikaansa ja purkavat vihaansa. Jokainen asiallisen kysymyksen esittänyt ihminen saa tämän häiriintyneiden femakkojen lauman niskaansa, jos ei ole kuin he. Tyypillinen naishäirikköjen työmesta.

Mariellan ongelma on se, että hän mainitsi omistavansa ok-talon ja hyväpalkkaisen työn; se on kyllä aika kohtalokas virhe , tällaisessa syrjäytyneiden erakoiden joukossa, joille elämä ei ole hymyillyt ja täällä he kuluttavat aikaansa ja purkavat vihaansa. Jokainen asiallisen kysymyksen esittänyt ihminen saa tämän häiriintyneiden femakkojen lauman niskaansa, jos ei ole kuin he. Tyypillinen naishäirikköjen työmesta.

Kummasti tuollainen ihminen sitten täällä meidän syrjäytyneiden erakoiden joukkoon hakeutuu. Seura valikoituu kaltaisekseen.

Viimeksi muokattu:
Näin on, aikuiset voivat olla yhdessä siten että molemmat asuu omissaan. Mies vain tuntuu haluavan kovasti saman katon alle,,,itse epäröin kovin.

Sinun epäröintisi on hyvin viisasta, äläkä myönny yhteenmuuttoon. Jos suhde sen takia lopahtaa, olisi se ihan varmasti lopahtanut myös yhdessä asuessanne, koska seuraus olisi, jotta miehen ongelmista tulisi sinunkin ongelmiasi. Isä ehkä kuvittelee, jotta luonasi hänen itsensä olisi helpompaa elää monessakin mielessä. Realismia on kuitenkin, jotta se ei pidä paikkaansa.

Pojan isä ylläpitää ja mahdollistaa pojan juomiset ja epämääräisen elämän, mahdollisesti pojalla on ympärillään porukkakin, joka on samalla tilipussilla. Se tuppaa olemaan näin. Olisi viisaampaa rahan sijasta maksaa ruokaa, harrastusvälineitä vaatteita yms, olla siis mukana ostoksilla maksamassa.

On sääli, jotta pojan elämä on urautunut tuolle linjalle, eikä vanhemmat ole kyenneet olemaan jämäköitä vanhempia, kuten nuorelle kollille olisi pitänyt olla. Myöhäistä ei olisi vieläkään muuttaa suuntaa niin, jotta aikuisuudesta tulisi terve ja normaali. Sellaiseen on saatavilla apua.

Viimeksi muokattu:
Näin on, aikuiset voivat olla yhdessä siten että molemmat asuu omissaan. Mies vain tuntuu haluavan kovasti saman katon alle,,,itse epäröin kovin.

No mies saa haluta mitä vaan.

On minunkin kanssani halunnut moni mies saman katon alle ja vihillekin olisi pari ollut viemässä vaan minua ei viedä (kerran olen ollut). Suhteet ovat siihen katkenneet muttei kaduta. En edelleenkään menisi kenenkään, siis en kenenkään, kanssa saman katon alle. Omat laskut, oma talous ja omat pyykit - se tapa naisen tiellä pitää ;)

Viimeksi muokattu:

Taidatkin puhua itsestäsi, kun minä en ainakaan itseäni tunnista kuvauksestasi. Sinä itse olet se, joka vastaa aggressiivisesti asiallisiinkin kommentteihin.

Viimeksi muokattu:
Naisellinen olen, mutta en tuo mainitsemasi nikki. Valitettavasti joudut pettymään. En voi toisten tarinoita omia itselleni.

Rentuthan ne näköjään viehättää naisia, suakin. Minä taas en tykkää rentuista, rahan tuhlaajista. Mulla mies maksaa kaiken ja hyvä niin. Omat rahat säästyy, mitä mihinkin ja pankkiinkin. Itehän tuhlaa, se on vaan hyvä asia, kunhan tuhlaa minuun.

Viimeksi muokattu:

Sähän se täällä jokaista keskustelua närpit. Koita jo päästä katkeruudestasi eroon, sinä mammanpoika.

Viimeksi muokattu:
Rentuthan ne näköjään viehättää naisia, suakin. Minä taas en tykkää rentuista, rahan tuhlaajista. Mulla mies maksaa kaiken ja hyvä niin. Omat rahat säästyy, mitä mihinkin ja pankkiinkin. Itehän tuhlaa, se on vaan hyvä asia, kunhan tuhlaa minuun.

Siis mies on renttu, kun hän tuhlaa rahaa poikaansa.
Sen sijaan kun hän tuhlaa rahaa naiseensa niin se onkin hyvä asia.

Kyllä minäkin mieluummin lapsilleni annan kuin kenellekään miehelle. Olen sitten renttu ja ihan mieluusti.

Viimeksi muokattu:
eipä tulisi pieneen mieleenkään antaa omille lapsilleni rahaa joka kuukausi tuhansia euroja ryyppäämiseen. Minun kotonani tuollainen ei vetelisi, mutta minähän en olekaan kunnon vanhempi.

Apn kannattaa ottaa esimerkkiä Wiltsusta. Hän silitti alaikäisen poikansa päätä ja sanoi voi voi pientä miten sinä nyt noin ajoit mopolla hatelikkoon kännissä. Kun mopo meni rikki, rakastava äiti osti uuden, paremman mopon ja hoiteli tutun poliisin kanssa kapakan tiskillä kaljalla pois mahdolliset sanktiot.
Niin ne kunnon vanhemmat huolehtii jälkikasvustaan ja heidän hyvinvoinnistaan.

eipä tulisi pieneen mieleenkään antaa omille lapsilleni rahaa joka kuukausi tuhansia euroja ryyppäämiseen. Minun kotonani tuollainen ei vetelisi, mutta minähän en olekaan kunnon vanhempi.

TE]

Voi sitä rahaa nyt antaa muuhunkin kuin ryyppäämiseen. Omat lapseni ryyppäävät paljon vähemmän kuin äitinsä... mikä ei sekään ole paljon.

Viimeksi muokattu:
N54 annatko tai oletko antanut alaikäisille lapsillesi rahaa alkoholin ostamiseen/juomiseen?
Entäs huumeiden ostamiseen?
Ostatko tai ostitko lapsillesi alkoholia heidän ollessaan alaikäisiä?

Kertaus on yhäkin hyvästä.
Apn mukaan seurustelukumppanin alaikäinen 16-17 vuotias poika on juonut itsensä känniin lähes joka viikonloppu 2 vuoden ajan. Se tekee noin 40-50 känni-iltaa vuodessa x 2 = 80-100 känniä. Minusta se on todella, todella paljon alaikäiselle.

Apn mukaan juomista rahoittaa pojan isä tuhansilla euroilla + ap muutamilla kympeillä kuukaudessa,
Mutta no problem meneehän se raha omalle lapselle, vai mitä N54 ja Wiltsu?

Apn mielestä vika on pojan joka sotkee seurustelukumppanin ja apn välejä kuluttamalla faijansa rahoja niin paljon, ettei niitä jää enää ap:lle annettavaksi ja vaatimalla kuljetuspalveluita isältään ja ap:ltä. Viis siitä ryyppäämisestä kunhan faijan ei tartteis antaa rahaa siihen.

Kyllähän tuon alaikäisen pojan luokaton käytös vetää täysin sanattomaksi kenet tahansa. (tämä on sarkasmia).

Olen yrittänyt puuttua, mutta kumppani tuskastuu ja sanoo että älä puutu. Jotta en sit puutu, en edes kysele enää.

Puututhan sinä koko ajan edelleen kun täälläkin kirjoittelet ja asiaa pohdit.
Ymmärrä, että asia ei kuulu sinulle. Kun jätät ne kymppisi ja kyytisi antamatta etkä puutu ko asiaan, voit lakata olemasta mielensäpahoittaja. Asia on kokonaan toisen perheen ongelma.

Ja kalkulaattorille; en ole ostanut alaikäisille lapsilleni alkoholia. Aikuisille lapsilleni kylläkin voin ostaa. Tuhansien eurojen ryypääminen kuukaudessa on kyllä taitolaji, harva siihen varmaan edes pystyy, etenkin jos juo vain viikonloppuisin.

Viimeksi muokattu:
Mutta no problem meneehän se raha omalle lapselle, vai mitä N54 ja Wiltsu?

Mitä sä multa kyselet - en ole osallistunut tähän keskusteluun enää.

Mulla on neljä lasta - kuten hyvin tiedät - kaksi aikuista poikaa ja kaksi teiniä. Aikuiset poikani ovat kouluttautuneet ammattiin ja tekevät töitä sekä elävät kunnollista perhe-elämää molemmat. Heille en anna enää rahaa, eikä mulla olisi varaakaan. Teineille syydän kaiken, mitä mulla on; toinen sai nyt mopon ja mopokortin, toinen pääseen sinne jenkkilään kesäksi. Lukiokulunsa on jokapäiväistä, alkoholia he eivät käytä, syövät kyllä hyvin terveellisesti ja melko kalliisti. Hyvin vähän ja laiskasti työtä tekeväksi yksinhuoltajaäidiksi koen kuitenkin selviytyväni kohtuudella; mulle jää jopa varaa ostaa viinipullo itselleni kolme kertaa viikossa....

Tohon alkuperäiseen keskusteluaiheeseen olen sanottavani kirjoittanut!

Viimeksi muokattu:
Toisaalta taas myös aikuisempi nainen/mies kaipaisi vakiintunutta vakavaa suhdetta jossa asutaan yhteisessä kodissa, mahd. avioliittoineen päivineen, eikä pelkkää pano- ja risteilyseuraa silloin tällöin.

Ei kai noi ole ainoat vaihtoehdot? Voi asua erillään ja silti olla vakiintunut vakava suhde.

Minä muutan kihlattuni kanssa yhteen asumaan heti, kun se on käytännössä mahdollista. Tyttäreni täyttää 18 vuotta kohta ja poikani seuraavaksi 17. Muutaman vuoden vielä huolehdin heistä täysipainoisesti, sitten alkaa olla vara hellittää. Remontoimme nyt vanhaa hirsitaloa Porvoossa sitä varten. Mutta aina se yhteenmuutto ei ole heti mahdollista ja siksi on tehtävä järjestelyjä ja odotettava - ja on ihan kivaa suunnitella ja valmistaa tulevaa yhteistä kotia vakiintuneessa ja vakavassa suhteessa erilläänkin asuen. Odottaminen on hekumallista....

Viimeksi muokattu:
Toisaalta taas myös aikuisempi nainen/mies kaipaisi vakiintunutta vakavaa suhdetta jossa asutaan yhteisessä kodissa, mahd. avioliittoineen päivineen, eikä pelkkää pano- ja risteilyseuraa silloin tällöin.

Kyllä suhde voi olla vakava ja vakiintunut vaikka onkin omat huushollit koko loppuelämän.

Plussaa on ettei tarvitse tapella rahasta eikä kotitöistä eikä mistään muustakaan, mistä nyt yhdessä asuvat useimmiten riitaa saavat aikaiseksi (kuten näilläkin palstoilla voi lukea).

Olen seurustellut toistakymmentä vuotta eikä meillä ole toistemme koteihin edes avaimia paitsi tilanteessa jossa pitää käydä kukkia kastelemassa tms jos on pitempään poissa kotoa. Asuntojemme välillä on n 0,5 km. Viikonloput ja lomat ollaan aina yhdessä mökillä.

Viimeksi muokattu:
wiltsulle, minulla on harmillinen taito puuttua kaikenlaisiin pikkujuttuhin :-) ja tehdä laskelmia.

tässä lainaus viestistäsi.
"Hyvin vähän ja laiskasti työtä tekeväksi yksinhuoltajaäidiksi koen kuitenkin selviytyväni kohtuudella; mulle jää jopa varaa ostaa viinipullo itselleni kolme kertaa viikossa...."

Oikeastiko OSTAT ITSELLESI 3 pullollista viiniä viikossa?
Toivottavasti osa pulloista jää hyllyyn tai joku muu juo osan puolestasi.

3 x 52 = 156 pullollista viiniä vuodessa.
Viinipullon maailmanlaajuinen standardikoko on 75 cl x 3 = 225 x 52 = 11.700 cl :100.
Sinä joisit peräti 117 litraa vuodessa viiniä vuodessa.
Jos viinin alkoholipitoisuus on 12-15%, et elä kovinkaan pitkään, jos jatkat tuota vauhtia.

Lasketaanpa seuraavaksi paljonko rahaa menee viiniin.
Viinipullon keskihinta on varmaan jossain 15-20€ kieppeillä. Sanotaan 15€.
3x15x52=2340€ vuodessa pelkkään viiniin. Sillähän pääsisi jo aika pitkälle, siis jos tykkäisi matkustella.

Kuule kalkulaattori. Wirtsu on alkkis. Ei se muiden kauhisteluista välitä. Ainahan juoppo selittää mustan valkoiseksi. Taitaa osasyy kaikkien suhteiden loppumisenkin olla alkoholi. Hirmu hätä sitouttaa itsensä miehiin. Ei ole vielä vanhasta virallisesti eronnut, vai onko, ja jo kihloissa. Kihlattu taitaa olla samallainen taivaan rannanmaalari.

wiltsulle, minulla on harmillinen taito puuttua kaikenlaisiin pikkujuttuhin :-) ja tehdä laskelmia.

Oikeastiko OSTAT ITSELLESI 3 pullollista viiniä viikossa?
Toivottavasti osa pulloista jää hyllyyn tai joku muu juo osan puolestasi.

3 x 52 = 156 pullollista viiniä vuodessa.
Viinipullon maailmanlaajuinen standardikoko on 75 cl x 3 = 225 x 52 = 11.700 cl :100.
Sinä joisit peräti 117 litraa vuodessa viiniä vuodessa.
Jos viinin alkoholipitoisuus on 12-15%, et elä kovinkaan pitkään, jos jatkat tuota vauhtia.

Lasketaanpa seuraavaksi paljonko rahaa menee viiniin.
Viinipullon keskihinta on varmaan jossain 15-20€ kieppeillä. Sanotaan 15€.
3x15x52=2340€ vuodessa pelkkään viiniin. Sillähän pääsisi jo aika pitkälle, siis jos tykkäisi matkustella.

Ostan oikeasti kolme pulloa viiniä viikossa. Yhdestä pullosta riittää arkiaterioille lasillinen päivässä ja kaksi kuluu viikonlopun aikana. Noh, välillä joku muukin käy ostamassa, eli en mä joka viikko ihan itse noita kaikkia osta, joten toi sun rahallinen laskelma ei ihan pidä paikkaansa, mutta toisaalta vaikka pitäisikin, vaihdan rahani mieluummin viiniin kuin matkusteluun.

Vanha ranskatar on lausahtanut: "Viini on elintarvike ja konjakki lääke, kaikki muu on alkoholia."
Hymy.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä