Miehen alkoholin käyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen enään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen enään

Vieras
Onko kukaan vastaavassa tilanteessa kuin minä, eli mua on jo pitemmän aikaan ärsyttänyt se kun mies juo joka vkl joko kumpanaki päivänä tai sit pe tai la pelkästään. Meillä on perheessä yksi lapsi ja olen kieltänyt miestä aina kun on suunnitellut lähteä ostamaan viikonlopun kunniaksi viiniä tai olutta tai sitten leijona pullon, mies on nytten kuukauden juonut joka vkl ja itse en juo kuin kuukaudessa 1-2 lasillista viiniä ja itselläni ei ole hinku juua edes, voin olla ottamatta ihan hyvin lasillistakaan viiniä, se ei ole minulle ongelma. Mutta joka kerta kun miehen on pakko ostaa jotain alkoholipitoista niin joudun mainittemaan hänelle siitä että en tykkää tuosta että se juo joka v***n vkl, että eikö se ymmärrä että meillä on pieni lapsi yms. Mutta mun sanat ei ota mieheen mihinkään, varmaan menee suoraan toisesta korvasta ulos kun toisesta menee sisään. Mä en hyväksy sitä että meidän perheessä lapsen nähden otetaan. miehen on pakko saada aina pienehkö känni päälle että voi rentoutua. Ja olen sanonu sille että en jaksa enään kohta tätä hommaa. Mitä hemmettiä voin oikeen tehä ku mun sanalla ei ole mitään virkaa mieheen ja sen juomiseen! en halua että lapsi joutuu näkemään alkoholin juontia joka vkl vaikka hän on vasta 1v 7kk ikäinen, mutta kuitenkin.

Mulla on vähän sama homma mutta meillä ei ole lasta ja mies kyllä vähentää juomistaan jos nalkutan. Hänen molemmat vanhemmat ovat alkoholisteja ja mies on ollut pitkään suurkuluttaja varsinkin ennen meidän suhdetta mutta ei koskaan varsinaisesti riippuvainen alkoholista. Jotenkin vaan stressaa miehen tyyli että kaikkeen asiaan tarvii pullon kaveriks. Esim saunassa käymiseen, hyvään ateriaan, mökkireissuun kavereiden kanssa oloon, elokuvan kattomiseen kotona muuten vaan rentoutumiseen. Yleensä juo viiniä tai olutta, ei niinkään kirkkaita. Kertamäärät eivät ole suuria mutta minua todella rassaa asia juuri sen takia että miehen vanhemmat on mitä on.

Mulla on vähän sama homma mutta meillä ei ole lasta ja mies kyllä vähentää juomistaan jos nalkutan. Hänen molemmat vanhemmat ovat alkoholisteja ja mies on ollut pitkään suurkuluttaja varsinkin ennen meidän suhdetta mutta ei koskaan varsinaisesti riippuvainen alkoholista. Jotenkin vaan stressaa miehen tyyli että kaikkeen asiaan tarvii pullon kaveriks. Esim saunassa käymiseen, hyvään ateriaan, mökkireissuun kavereiden kanssa oloon, elokuvan kattomiseen kotona muuten vaan rentoutumiseen. Yleensä juo viiniä tai olutta, ei niinkään kirkkaita. Kertamäärät eivät ole suuria mutta minua todella rassaa asia juuri sen takia että miehen vanhemmat on mitä on.

No meillä vähän sama homma että miehellä pitää olut tai viini olla kaikkeen asiaan. Ja miehen setä on alkoholisti, joutunut käymään AA-kerhossa ja on ollut monet kerrat sairaalassa vatsahuuhtelussa liian alkoholi määrän takia.

meillä sama juttu,entinen alkkis (ennen mua oli) ja nykyään taas alkanu maistuu taas liikaa,joka vk:nloppu pakko saada ja ei sekään olisi niin paha,mutta joka kerta esim kun perjantaina ottaa viinaa (kunnon jurrit) niin lauantain aamuna sille tulee hinku alkaa heti juomaa ja jatkaa ja sit ollaankin taas ihan jurrissa..sunnuntaina ei sitten enää ota kun tietää että seuraavana päivänä on töihin meno.Tällä viikolla sen pitäisi hakea antabukset ja syödä niitä.

Sinun pitää tehdä miehelle vielä ihan selväks miten paljon asia sinua vaivaa. Väännä rautalangasta ja uhkaile erolla. Ennenkaikkea LAPSELLA on oikeus päihteettömään kotiin.

Kysymys ap:lle ja miksi ei muillekin samassa tilanteessa oleville:
Ettekö todellakaan nähneet mitään merkkejä etukäteen, ja alkoiko mies juomaan vasta lapsen syntymän jälkeen? Kunnollisia ja alkoholinkäytön hallitsevia miehiä on maa väärällään, niin miksi pitää valita sellainen jonka tavoista ei pidä?

Siis kyse kai on siitä, paljonko ottaa. Musta siin ei ole mitään, jos vaikka ottaa yhtenä tai kahtenakin iltana viikossa, mutta paljonko? Onko muutama lasi vai ihan selkeästi humalaan juo?

mun miehellä oli ainakin ennen kuin tavattiin alkoholiongelma,sain tietää sen aika suhteen aluvaiheessa.olin jo täysin rakastunut ja joi mieskin silloin,mutta pysyi aisoissa.nyt jotenkin taas lähtenyt käsistä,en tiedä johtuuko siitä että vauva syntyi vai mistä hitosta,mutta toivotaan että syö nyt niitä antabukseja ja loppuu tollanen älytön juominen

[QUOTE="zxcv";22212058]Kysymys ap:lle ja miksi ei muillekin samassa tilanteessa oleville:
Ettekö todellakaan nähneet mitään merkkejä etukäteen, ja alkoiko mies juomaan vasta lapsen syntymän jälkeen? Kunnollisia ja alkoholinkäytön hallitsevia miehiä on maa väärällään, niin miksi pitää valita sellainen jonka tavoista ei pidä?[/QUOTE]

No mun mies ei ole ennen lapsen syntymää tosiaankaan juonut joka vkl vaan se on alkanut lapsen syntymän jälkeen ottamaan enemmän kuin ennen.

Sinun pitää tehdä miehelle vielä ihan selväks miten paljon asia sinua vaivaa. Väännä rautalangasta ja uhkaile erolla. Ennenkaikkea LAPSELLA on oikeus päihteettömään kotiin.

No olen uhannut erollakin ja sanonut syyksi että en jaksa että etkö voi tajuta että meillä on pieni lapsi yms. Mutta näyttää olevan siltä että mies ei ota kantaa ollenkaan vaikka kuinka sitä uhkailisin erolla yms ja kun hän pariin otteeseen valehtelikin minulle ettei viivy kauaan tuossa hänen pikkuserkullaan kun siellä oli juomassa ja sanoi että tulee kohta kotia niin kappas, herään puoli 9 aamulla ja katon viereen eikä ukkoa näy, sit soitin tuhannen raivoissani sille että alkaa hipsiä kotia päin ja kännissä ku käki..Toisen kerran sanoi kun illalla puoli 8 meni käymään taas tuossa pikkuserkkusa tykönä työviikolla vielä, sanoi että tulee kohta kotia niin eiköhän jätkä tullu vähän ennen yhtä yöllä kotiin..Siinä mulla palo niin taas hermot että vittu tässä usko enää yhtää mitää mitä se sanoo ja sen sanaan voi luottaa enään ollenkaan

No, mitä mieltä olette tästä:

Olen rv 41, lapsi voi syntyä siis milloin vain. Esikoinen 2v. Mies juo noin 3 iltana viikossa 5 isoa olutta (puolen litran tölkkejä, eli noin 8 alkoholiannosta).

Olen kysynyt, pitääkö mun siis itse ajaa synnärille (otetaan taksi, on vastaus). Ja että aikooko päästä mukaan synnytyssaliin, jos on hutikassa (ei kuulemma ole hutikassa noin "pienestä" määrästä).

Mua surettaa tää NIIN. Periaatteessahan tuon tissuttelun jälkeen mies ei kelpaa edes esikoisen huoltajaksi, kun lapsella pitäis olla aina selvin päin oleva huoltaja. Eikä siis voi olla viikonloppuiltaisin vesiselvä edes nyt, kun mä oon viimeisilläni. MÄ EN JAKSA.

[QUOTE="vieras";22212077]Siis kyse kai on siitä, paljonko ottaa. Musta siin ei ole mitään, jos vaikka ottaa yhtenä tai kahtenakin iltana viikossa, mutta paljonko? Onko muutama lasi vai ihan selkeästi humalaan juo?[/QUOTE]

No päästin miehen nytten kesällä silloin meän mökille ja tiestin että hän siellä kaljaa ottaa mutta kun heille piti viedä 2+ 24 tölkkiä kaljaa eli 48 tölkkiä ja olivat vain sen vkl siellä ja niinä kahtena päivänä miehelläni oli mennyt melkein kaikki ne 48 tölkkiä kun muut eivät niin kauheasti ollut siinä kaljan kannalla vaan joi muuta juomaa. Siinä pisti niin vihaksi myös kun 2pv ei edes 48 tölk. kestänyt..Se on jo liika määrä..

Näin merkkejä mutta päätin ottaa riskin ja toistaiseksi se on kannattanut. Mies on muuten hyvä mies ja hänellä on niin paljon hyviä ominaisuuksia, että uskon että selviäisimme mahdollisesta alkoholismista. Toisaalta epäilen että jos olis alkoholisoituakseen se olis jo tapahtunut. Kyse on enemmänkin tavasta kuin todellisesta riippuvuudesta. Miehen käytös alkoholin kanssa poikkeaa kuitenkin merkittävästi anopista ja myöskin luonteeltaan on positiivisempi ja haluaa itsekin välttää alkoholismin. Onneksi kuitenkin minua kuuntelee kun sanon että juomista on vähennettävä. Sanon jo ennen kuin tilanne pääsee pahaksi. Miehelläni ei myöskään ole tapana juoda krapulaansa pois onneksi. Minun pelkoni on ehkä todelliseen tilanteeseen nähden hieman liioiteltu, mutta miehen äiti on elänyt niin hirveän elämän ja pilannut alkoholismillaan ja alkoholisti miehellään mieheni lapsuuden ja kammoan ajatusta siitä että omaan elämäämme tulee mitään piirteitä anopin elämästä.

tuo vaan kuulostaa niin älyttömältä..."päästin miehen mökille", "kiellän ostamasta viinaa", aikuiset ihmiset, ei se alkoholisti kieltämällä juomista lopeta.
Meillä yhdessä tuttavaperheessä vasta lastensuojeluilmoitus eli siis aivan todellinen uhka, että lapsi viedään pois auttoi vähentämään jokaviikonloppuista reilua alkon käyttöä